Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pjprezes

Co Myślicie O Takiech Oponkach.

Recommended Posts

Guest pjprezes

Mam do kupienia oponki goodyear-a razem z felgami stalowymi za 400zł. Parametry opony to: m+s, 175/70 r14, DOT NCHR 2842 369<. I tu mam kłopot bo opony wyglądają jak zdjęte z półki sklepowej, felgi mają jeszcze fabryczne papierowe naklejki, no ale martwi mnie data produkcji. Czy warto takie koła kupować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn jaka jest data produkcji ?? jesli nie starsza niż 1939 to bierz bez obawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

żarcik, ja bym takie kupił bez względu na date

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pjprezes

No data jest zawarta w kodzie DOT NCHR 2842 369< czyli 36 tydzień 1999roku. Opony mają jeszcze zakończenia powstałe przy wtryskiwaniu gumy do matrycy (tak zwanego jeża).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wydaje mi sie zeby taka data miała wielki wpływ na te oponki, w koncu są to markowe "gumy" wiec ja bym sie skusił

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Powiem tak, widze ze sa to zimowki, z jednej strony zima sie nie szaleje, z drugiej mnie jazda na starych oponach kosztowala tyle co komplet dobrych nowych ( a mogla znacznie wiecej ) wiec ja bym sie mocno zastanowil.

Opona moze byc nowa nie jezdzona, ze sladami po odsysaniu powietrza od formy, ale jak lezala na sloncu/wilgoci itp to guma juz swoje wlasciwosci mogla stracic. Z drugiej strony zimowki kupione jako nowe tez ciezko zuzyc i leza po garazach i jakos zyja ...

Ciezka sprawa... tymbardziej jak ktos mial juz przejscia z oponami zwiazane.

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pjprezes

Please login or register to see this quote.

No właśnie ja już raz wymieniałem reflektor i malowałem bok przez zimowe opony i nie chciałbym tego robić znowu. Opony nie są popękane i nie widać na nich żadnych innych skaz. Opony są napompowane i były zawinięte w folię. Sama guma jest miękka i nie ma powierzchniowego zesztywnienia charakterystycznego dla opon poddanych promieniowaniu słonecznemu. No i cena jest bardzo atrakcyjna wszak opony są z felgami w idealnym stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odradzam zakup starych opon choćby wyglądały jak nówki, ze względu na to że nigdy nie wiadomo w jakim stanie faktycznym jest materiał (mieszanka gum) i jak były składowane. Może się okazać że po kilkuset kilometrach zaczną wyłazić druty lub opona pęknie. (Opona może być wprowadzana do sprzedaży przez sklepy do 3 lat od jej wyprodukowania, natomiast bezpieczeństwo eksploatacji jest gwarantowane użytkownikowi przez okres maksymalnie 5 lat, w tym przypadku chodzi o opony które mają około 8 lat).

Edited by jendrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie do konca... obecnie wielu producentow gwarantuje ze oponki sa traktowane jako nowe do 5lat pozniej jeszcze ze dwa lata albo kilka na zużycie. Odsylam do stronek producentow. Osobiscie zdarzalo mi sie jezdzic wielokrotnie na oponach z datą 9lat wstecz i wszystko bylo OK. Nie raz i nie dwa kupowalem oponki ze starszym "DOT"em i bylem zadowolony. WIADOMO ZDARZA SIE ZE NOWKI Z TEGO ROKU SA DO REKLAMACJI. Najlepiej starac sie zeby dali chociaz pol roku gwarancji na te strsze nowki.

Ponizej ciekawostka na ktorą sie przypadkowo natknąłem, ale nie byla sprawdzona przeze mnie(link do str. w j.niem.)

Opierając się na przeprowadzonych badaniach, wydane zostało wspólne stanowisko Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Zakładów Wulkanizacyjnych (w skrócie BRV Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk e.V.), z którego wynika, iż: „..nie powinno się sprzedawać i montować opon jeżeli od daty ich produkcji upłynęło więcej niż 10 lat. Opony mogą być sprzedawane jako bezwzględnie nowe jeżeli od daty produkcji upłynęło do 5 lat. Po tym okresie można sprzedawać je dalej, lecz kupującym należy się upust cenowy..”

Link do oryginału w języku niemieckim (pierwszy artykuł „Alter von Reifen”) (skopiuj i wklej w przeglądarkę):

Please login or register to see this link.

Artykuł z polskiej prasy zawierający oświadczenie BRV jak i wyjaśnienie „Jak długo opona nowa jest nowa?” – pod tym samym tytułem, mogę przesłać każdemu zainteresowanemu mailem.

Dodać należy, iż dotyczy to opon które przechowywane były w optymalnych warunkach. Optymalne warunki przechowywania opon to:

-temperatura od +30st.C do -30st.C,

-osłona przed działaniem wiatru i słońca,

-nie mogą być napompowane, ani przygniecione,

-mogą leżeć jedna na drugiej.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

To co pisza w madrych gazetach, to co okresla TUV itp itd to w naszych realiach mozna miedzy bajki wlozyc. Optymalne warunki przechowywania ... ta, albo jest to strych jakiegos magazynku, albo sam magazynek, wiekszy garaz. Ale z dwojga zlego lepsza chyba wilgoc niz to ze opona lezala w sloncu ... co tez sie pewnie zdarza.

Powtarzam wiec - dla mnie sprawa jest jasna, tylko NOWE a nie "nowe z dotem sprzed 5lat" i zawsze na zamowienie - generalnie moi gumiarze tylko tak realizuja sprawe bo nie maja nawet gdzie tego na dluzsza mete przechowywac - dzis zamawiam jutro opona przyjezdza ze skladu PSO i jest...

A tlumaczenia ze opona w rozmiarze 17 jest droga wiec kupuje uzywke, juz przestaly mnie ruszac - nie mam $ na opony to jezdze tak dlugo na starych uzywanych do tej pory az bede ja mial i wtedy zakladam, a opona sie w jeden dzien normalnego uzytkowania nie zuzyje wiec zakup opon mozna wczesniej zaplanowac i stosowna kwote przygotowac .

Od pewnego zajscia nikt mnie do innego rozwiazania nie przekona.

A i jeszcze jedna rzecz ... jesli myslicie ze niemiec Wam dobre prawie nowe opony sprzeda to sie mozecie grubo pomylic, tak samo jak to ze tam jezdza same dziadki i tylko 5tys rocznie ... tam tez wbrew pozorom zyja ( fakt ze na innym poziomie ale zyja.. ) ludzie ktory tak samo kase licza ...

Edited by Laser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...