Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Rommie

Walek Rozrzadu + Tuning Silnika.

Recommended Posts

Czesc zastanawia mnie fakt walka rozrzadu.

Mozna go swobodnie obracac wzgledem walu silnika wiec wpadlem na pomysl lekkiego przesuniecia walka rozrzadu wzgledem walu silnika.

I tu pytanko jak myslicie czy lepiej przyspieszyc go o okolo 5-6 stopni czy opoznic o te 5 do 6 stopni.

Opracowalem takze mini tuning wlasnej roboty:

Mam w 100% sprawny przeplywomierz. Jak go rozwierce (wiadomo o co chodzi) to bedzie on blednie informowal komputer o przeplywie powietrza, pokaze wiecej niz jest w zeczywistosci. W takiej sytuacji komputer poda wiecej paliwa do silnika by wyrownac sklad mieszanki palowo/powietrze.

Sama przeplywka prawie nic nie da dlatego wlutuje w obwod pomiaru cisnienia doladowania turba opornik ktory bedzie oszukiwal komputer o stanie doladowania. Czyli bedzie informowal go o tym ze doladowanie jest mniejsze a co za tym idzie komputer zacznie wymagac od turbiny wiekszego doladowania by wyrownac sobie do 1.9bara (1.9bar to standardowe MAXymalne doladowanie).

I jak czujnik bedzie pokazywac powiedzmy 1.5bara to w zeczywistosci turbo bedzie juz podawalo 2.0bara czyli zyskam na tym okolo 0.6bara wiecej. A polaczone wieksze doladowanie z wiesza dawka paliwa oraz przestawionym walkiem rozrzadu teoretycznie powinno zakonczyc sie zwiekszeniem mocy silnika.

Co o tym myslicie ?

Glownie chodzi mi o opinnie w ktora strone przestawic walek rozrzadu oraz o ile byloby najlepiej - oczywiscie wiadomo ze nikt tu w dziesiatke nie trafi ale zawsze te kilka konikow i niutonometrow wiecej tanim oszustwem komputera sie przyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czekam na opinie i pozdrawiam.

Edited by Rommie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sq9jkt

hmmm wałek chcesz przestawić?? jak?? o jeden ząb?? to za dużo wałki ssące sportowe mają zmienione fazy o ok 2-3 stopnie a nie o jeden ząb to jest za dużo możesz mieć fuknięcia w kolektor a jeśli już chcesz to wałek ssący sie przyśpiesza a nie opuźnia

co do przepływki to jak jej wywierdisz dziure to nic to nie da bo ty nie masz podać wiadra paliwa tylko bogatą mieszanke w powietrze najlepiej zimne

A co do turbo to muśisz sie pobawić bo nie mam pojęcia jak sie zachowa i jak komp ci będzie sterował turbiną bo on chyba tylko zczytuje jlość powietrza i nie jest w stanie wymusić na turbo większej masy powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walek w Viki w Dieslu da sie przestawiac z dokladnoscia nawet o 0.5stopnia w kazda strone.

Komp steruje turbem poprzez zawor podajacy spaliny na lopatki turbiny a co za tym idzie przyspiesza ja lub spowalnia regulujac sobie cisnienie do rownego 1.9bara. A wiem ze turbo moze wiecej bo podaczas testow udalo sie spokojnie wyciagnac z niego ponad 2.5bara.

Kurcze teraz mam przyspieszony walek i wydaje mi sie jak by troche mula lapal ten silnik. Ale coz trzeba poczekac na wypowiedzi specjalistow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo jak zajedziesz ktory to czwarty juz silnik?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

silnik juz trzeci ... a com ?

Edited by Rommie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiesz zeby sie nie skonczyl kolejny silniczek;) Z tymi oplami to roznie bywa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to mam te opelki ale na codzien smigam peugeotem 405 GTX

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Opelek ciagle sie ulepsza.

W planach:

Powazny chiptuning + wymiana czesci (moc okolo 180-200KM)

Zmiana felg na 18" i oponki okolo 225/45/18

Zawieszenie conajmniej -50mm (chce zostawic przeswic okolo minimum 5-8cm).

Sprzet Audio (mam juz w opisie) lecz ciagle czegos przybywa.

Wyglad zewnetrzny pozostaje bez zmian - zadnych oblesnych spoilerow czy jakis Gigantycznych pletwow na klapie.

Moze jeszcze swiatla zmienie na xenony ale to jak bede miec za duzo pieniedzy.

Oczywiscie pelen klimatronik do zrobienia (czesci juz mam tylko checi brak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Bedzie to:

Opel Vectra B - Rommie Edition

Rocznik 1997 - 2004.

Ciekawe jak ja to zarejestruje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Silnik 1999 buda 2001 czesci od 1997 do 2004 ...

czas pokaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wszystkiego najlepszego Ci szczerze zycze;)

Nie to ze sie nie da ale Ty masz 2.0 i chcesz 180 - 200. Ja mam 2.2 i chce 170 a i tak wiem ze bedzie truuuudno jak nic... No ale coz kazdy do czegos dazy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest angeelo

ja tam bym się wałkiem nie bawił można spier... głowicę całkiem niechcący. Słyszałem że wstawia się sportowe wałki które dają kopa silnikowi ale nie sądzę że przestawianiem coś ulepszysz.

Tak sobie myślę, proszę bez negat komentarzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec tak:

Jak przetawilem walek do przodu to objawilo sie to glosniejsza praca silnika i lepsza zrywnoscia z niskich obrotow. Viki bardzo zwawo reagowala na dotkniecie gazu lecz byla bardziej mulasta przy wyzszych obrotach.

Jak przestawilem do tylu to jest bardziej mulasta na niskich obrotach lecz szybciej sie dokreca na wysokich. A co za tym idzie ma lepsze przyspieszenie przy wyprzedzaniu lecz gorszy start.

Zostawilem na opoznionym walku poniewaz wole lepsze przyspieszenie przy wyprzedzaniu niz przy ruszaniu.

Po za tym jezdze teraz peugeotem 405 GTX ktorego sobie dosyc ostro tuninguje. Oczywiscie tez jest to turbodiesel.

pozdrawiam

Edited by Rommie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...