Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
rosok

Zmiana Kierownicy

Recommended Posts

witam

przeszukalem juz forum znalazlem juz prawie wszystkie odpowiedzi ale wciaz mam pytanko.

Wiec kolega ma vectre 2000 rok w wersji LS, w ktorej ma taka zwykla gumowa kierownice. na szrocie znalazl skorzana w b. dobrej kondycji ale bez airbagu. pytanie czy poducha ze starej (gumowej) kiery bedzie pasowac do kierownicy skorzanej?? chodzi mi glownie o elementy mocowania i kostki.

Nastepnie po rozlaczeniu akumulatora po jakim czasie moge zabrac sie do wymiany?? nie mam ochoty dostac poducha w twarz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzieki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

Please login or register to see this quote.

bedzie pasowac. kierownica rozni sie tylko obszyciem.

odczekaj dla bezpieczenstwa 30min po rozlaczeniu aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem jest tylko w tym

ze sa dwa rodzaje

trzy i cztero ramienne kierownice

poduszki od jednej nie pasuja do drugiej

jak sa takie same to przekladka jest bezproblemowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. dzieki wielkie! kiera jest o wersji cdx 4 ramienna. powinno pasowac. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... no i chyba to, czy masz sterowanie radiem w kierownicy też ma jakieś znaczenie... Jeśli masz sterowanie w starej kierownicy a nowa jest bez sterowania to będzie mały problem...

Poza tym jak odepniesz akumulator - wyjmij go dla pewności w ogóle i zewrzyj klemy, wówczas rozładują się kondensatory. Wymień kierownicę i jak wszystko będzie gotowe włóż i podłącz akumulator...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wasielewskis

No właśnie ja też stoję przed wymianą kierownicy, mam już kupioną, przeczytałem jak wymienić kierownicę w książce "Sam naprawiam..." jest tam mowa o specjalnym ściągaczu - czy rzeczywiście bez niego nie da się wymienić kierownicy?

--------

WASYL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Please login or register to see this quote.

Raczej problem będziesz miał dość spory. Zazwyczaj nie chcę zejść z wielowpustu. Sam to przerabiałem bo wymieniałem tulejkę łożyska za kierą - próbowałem zbijać i nie dałem rady. Gdy założyłem pożyczony ściągacz dwa puknięcia i się stara ..... ruszyła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest akurnik

Co do wymiany kierownicy to trzeba zwrócić uwagę na rok produkcji kierownicy. Te wyprodukowane przed połową 96 roku nie mają bolców ustalających poduchę co powoduje, że jak się wsadzi nowszą poduchę do starszej kierownicy, poducha siedzi nierówno i za głęboko i często wciska się samoczynnie klakson pod ciężarem poduchy. Sam to przerabiałem. Dorobiłem bolce tak jak w oryginale i problemu nie ma. Poducha siedzi równo i jest ładnie spasowana z resztą kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wasielewskis

Kierownicę już mam w domu i te bolce, o których piszesz. Ciekaw teraz jestem czy moja poducha ze starej kierownicy będzie miała otwory na te bolce. Przy okazji jak będę wymieniał kierę, to wymienię:

- plastik z łożyskiem 90507319 (w EPC jest jako obudowa przełącznika kierunkowskazu)

- plastikową tulejkę 904977 (w EPC jest jako koszulka)

bo cały czas mam stuki spod kierownicy.

--------

WASYL

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja znowu z pytaniem. kupilem kiere 3 ramienna, a mam orginalnie skore 4 ramienna. wiec czy i tym razem nie bedzie problemu ze zmiana. chodzi mi o kostki laczenia airbagu itp, bo poducha ksztaltem jest inna. dzieki

Please login or register to see this link.

- kupilem taka tylko w duzo lepszej cenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by rosok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odstąp czteroramienną w skórze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> please(ile)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zmieniam moja skorzana bo jest strasznie zuzyta.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie wiem czy warta jest funta. no chyba ze zanim zalozysz planujesz obszyc.

jak chcesz to ci na priva zdjecia wysle chociarz nie wiem czy zdjecia oddadza aktualny stan

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w uk nie obszyje ,bo mnie skroja strasznie ,dzięki ale poszukam sam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorka za kolejny odgrzany kotlet.

Ale jutro chciałbym wymienić kierownice i przy okazji te dwa elementy.

Czy ich wymiana jest prosta?? Jest do nich dostęp od razu po zdjęciu kiery czy jeszcze trzeba coś więcej rozbierać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gryniu ,wymiana kiery i poduchy ,oraz tasmy to bajka

ale nie wiem o które elementy chodzi w tym cytacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

masz porade , przeze mnie zrobiona jak wymienić kiere ,albo airbag

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko0, tylko dalej nie wiem,czy jak zdejmę kierownice to mam od razu dostęp do tej tulejki i łożyska, czy coś więcej trzeba rozbierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

no ale spoko, metoda prób i błędów się to wymieni:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gryniu opisz a jeśli będziesz mógł to zrób proszę zdjęcia z wymiany tej plastikowej tulejki bo sam bym to wymienił bo u mnie chyba na tym stuka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i kiera wymieniona, ale za diabła nie wiedzieliśmy z Rafałem777 gdzie dać te tulejkę.

Drugi element z łożyskiem wymieniony i luzy i stuki się zlikwidowały:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i gitara

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie "odkopać" temat po latach, gdyż nurtuje mnie jedna kwestia, której nie potrafię się doszukać, powoli zabieram się do zmiany z przedliftowej (tej z wklęsłymi klaksonami) czteroramiennej na trójramienną ze sterowaniem, i pytanie moje jest następujące, jak to jest z połączeniem taśmy z samochodem, ta wtyczka tam pasuje czy wypadało by poprosić o kawałek wiązki...? Moja Vectra to zupełny golas, jedyna instalacja jaką posiada to pod poduszkę pasażera (której też nie ma...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiere bez problemu przelozysz.

Twoja stara tasma tez pasuje, ale bedzie tylko zasilanie poduszki powietrznej.

Jesli chcesz miec sterowanie z kierownicy to musisz zmienic rowniez na taka pod sterowanie.

Jesli masz fabryczne radyjo to bedzie od razu gralo, jesli masz inne to interface bedzie potrzebny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio już fabryczne CCR600, że taśma nowa to wiem chodzi mi tylko o połączenie taśma-samochód, czy tam ta wtyczka jest taka sama wszędzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...