Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mcjezioro

Pomysł Na Modyfikację Hamulców W Va

Recommended Posts

Witam. Mam Vectrę A z bębnami na tyle. Niedawno zaglądałem do nich podczas zmiany łożyska. Tragedia! Nie dość że cala piasta jest do wymiany, to jeszcze praktycznie całe hamulce. Oczywiście problem nie wystąpił nagle, ale do tej pory udawało się je podtrzymywać przy życiu. Teraz już nie ma nawet czego reanimować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> . Nowych części nie będę kupywać, bo auto jest już mocno przechodzone i się zwyczajnie nie opłaca. Używanych boję się kupywać żeby przypadkiem się nie wpakować w to samo bagno.

Wpadłem wiec na taki pomysł. Co jakby założyć tarczobębny z Vectry 2.0? Może kiedyś ktoś już próbował? A może nawet to zrobił. W każdym razie, nie znam nikogo takiego. Dlatego proszę o opinie na ten temat. Czy jest to w ogóle możliwe? Skontaktowałem się z jednym z forumowiczów w sprawie sprzedaży tarczobębnów, ale mi odradził gdyż w moim aucie jest piasta rozbieralna, a w tamtym zespolona. I ponoć nie zamontuje się jej na moją belkę. Nie jestem pewien czy miał rację. Kolejna sprawa to linka recznego i przewody hamulcowe. Czy uda się to jakoś zgrać z "przeszczepem"? No i jeszcze ostatnia niewiadoma. Czy serwo jest takie samo i czy tarcze będą z nim właściwie współpracować? Jeśli to ważne, to dodam jeszcze że mam ABS (który jest obecnie wyłączony z powodu usterki).

Proszę o pomoc w tej sprawie, szczególnie że może się to przydać nie tylko mnie.

----------------------------------

poprawiam hamulcy na hamulców (w tytule) bo juz nie mogę na to patrzeć

zubek

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

skontaktuj sie z forumowiczem PatrykVA on zakladal do viki A 1.6 tarcze na tył powinien ci pomoc. pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, sprubuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Wez tez pod uwage to ze tyl w tym samochodzie prawie ze w normalnych warunkach nie hamuje, a w ekstremalnych czasem lepiej zeby za mocny nie byl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Dlatego pytałem o tą współpracę z serwem. Bo ja odniosłem wręcz przeciwne wrażenie. Czy aby przypadkiem nie będzie za słaby.

Jeszcze w ramach uściślenia, to zależy mi na zmianie samych hamulców z piastą (o ile to możliwe), bo zmiana całej belki to więcej roboty, większy koszt, no i na pewno nie zrobiłbym tego sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlaczego niby wymiana belki to więcej roboty , chyba prościej odkręcić 2 śruby belki zawieszenia niż 8 od piast , ja na twoim miejscu bym wymienił kompletną belkę ,

serwo może być trochę za słabe ale niech wypowie się ktoś kto przerabiał to już

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest PatrykVA

Witam koledzy widzę ze zostałem polecony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> miło mi jak wyżej wspomniał hanek wymieniłem CAŁĄ belkę przy swojej viki na belkę z tarczami SUPER EFEKT

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> koszt belki kompletniej 100zł a belkę wymieniłem sobie sam nie potrzeba wielkiej filozofii parę śrubek czyli max dwie godzinki pracy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> belkę wymieniłem ponieważ moja wiki była uderzona w tył i krzywo stało jedno koło ale wracając do tematu mianowicie po zmianie belki i podłączeni tylnych czujników od ABS-u zapaliła mi się kontrolka (ABS) i hamulce mi wcale nie działały słyszałem jakieś hałasy dochodzące z pod maski (podczas wciskania pedału hamulca) pewnie od serwa jeździłem po wielu mechanikach byłem na kompie usunąć błąd nie pomogło więc odłączyłem czujniki i hamulce działały normalnie (bez ABS-u) i paliła się kontrolka mechanicy mówili że nie zgadza się liczba zębów na piaście do liczby zębów na czujniku (inna prędkość kuł) jest to do zrobienia lecz ja nie miałem czasu sprzedałem Swoją Viki 1,6 1994r za 7tyś szkoda mi jej BDB auto ale teraz mam Viki B Pozdrawiam miłej zabawy mcjezioro ps: przy zmianie beli z bębnów na tarcze nie zapomnij również o zmianie linki hamulca ręcznego ponieważ jest inna KOSZT NOWEJ : 30zł lewa strona 50zł prawa strona

Edited by PatrykVA

Share this post


Link to post
Share on other sites

No witam. Dzięki za odpowiedź PatrykVA. Skoro auto sprzedałeś, to o ABS-ie za chwilę. Ateraz chciałem zapytać o tą belkę. Czy ta zmiana jest faktycznie taka prosta? Co ze sprężynami? Czy nie trzeba ich jakoś specjalnie ściągać? A jak Ci działało serwo? Nie było za złabe ani za mocne jak na tarcze? A linkę i przewody hamulcowe udało się bezproblemowo podłączyć? Jeśli możesz to napisz w skrócie jak przebiegała ta przeróbka.

Wróćmy do Twojej sprawy. Twoje problemy odpowiedziały mi na pytanie, które zadawałem sobie od kiedy pomyślałem o takiej przeróbce: czy ABS będzie działał po zmianie piast???

Zęby o których mówili mechanicy to nacięcia na tulei piasty, lub na przegubie. Służą one do pomiaru prędkości. Gdy koło się obraca, urządzenie sterująe ABS, liczy w jednostce czasu wirujące zęby. Na tej podstawie ocenia prędkość obrotową koła.

Przykład: na piaście jest 10 zębów. ABS naliczył w jednej sekundzie 100 zębów. Oznacza to że w tej sekundzie koło obróciło się 10 razy. A liczba obrotów w czasie jest równoznaczna z prędkością obrotową. Chyba wszysko jasne?

ABS nieustannie kontroluje i porównuje predkości wszystkich kół. Gdy po naciśnięciu hamulca prędkość któregoś koła znacznie się zmniejszy (ABS naliczy inną ilość zębów) w stosunku do innych, jest to znak że to koło wpadło w poślizg. Urządzenie sterujące za pomocą zespołu hydraulicznego natychmiast zmniejszy ciśnienie płynu hamulcowego w tym kole. Koło zostanie odblokowane, a ciśnienie znów wzrośnie. Po czym procedura rozpocznie się od początku. W praktyce objawia się to buczenieniem zespołu hydraulicznego, oraz "utwardzeniem" się pedału hamulca.

Rozważmy teraz Twój przypadek. Z tego co napisałem wynika, że nie ważna jest ilość zębów na piastach, lecz to aby ilości były równe.

Założyłeś dwie inne piasty. Bardzo prawdopodobne jest że w tych piastach jest inna liczba zębów niż w oryginalnych. Jak teraz zareaguje ABS? Podczas normalnej jazdy, gdy wszystkie koła kręcą się jednakowo, ABS liczy zęby i ciągle wychodzi mu inna ilość zębów na osi przedniej, a inna na tylnej (inne prędkości). Z jego punktu widzenia jest to poślizg którejś z osi. Wówczas zaczyna reagować w wyżej opisany sposób. A te dziwne odgłosy i twardy hamulec są naturalnym objawem działania ABS-u.

Mechanik mówiąc że można z tym zrobić, miał może na myśli zmianę piast przednich na takiego samego typu co tylnie. No chyba że ABS można jakoś przeprogramować. Ale tego jużnie wiem.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest PatrykVA

Może mi się taka wydawała bo robiłem sobie to na warsztacie u kolegi a nie przed blokiem, sprężynki same wypadną jak wykręcisz wszystkie śruby od belki, nie musisz mieć żadnego ściągacza do sprężyn, jak mi serwo działało hmmm ja miałem odłączone czujniki więc ABS-u nie było i paliła się kontrolka jeździłem tak około 1 miesiąca nic się nie działo hamulce były OK (oczywiście bez ABS-u), linkę musisz kupić nową bo stara nie pasuje tamta linka wchodziła w bębny a ta jest na wierzchu przymocowana do haczyków, przewody hamulcowe bez najmniejszego problemu idzie podłączyć nie musisz nic przerabiać porostu pasują, moim zdaniem ABS- powinien działać po zmianie piast Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Jednak jest potrzebny warsztat i podnośnik. Co prawda mam kolegę mechanika który ma co potrzeba i nie muszę mu płacić, ale ma taki zapierdziel z robotą, że nie mam śmiałości zawracać mu głowy moimi pomysłami. Odwiedzam go tylko wtedy gdy to konieczne.

Zastanowię się jeszcze, zorientuję się w cenach i zdecyduję co dalej robić.

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją ostatnią myśl (tą o ABS-ie), to uważasz że mimo zmiany piast ABS powinien Ci działać? Niestety mylisz się. Z resztą to samo co ja, mówili Ci mechanicy. Konieczne jest by liczba zębów na wszystkich kołach była taka sama, a jaka to będzie licza to już ma niewielkie znaczanie. Jest więc bardzo prawdopodobne że w innych typach piast liczba zębów była inna niż w twoich. Wówczas ABS będzie się zachowywał tak jak u Ciebie.

Acha, to wszysko co pisałem na temat ABS-u, to nie jest moja osobista teoria, tylko wiedza pochodząca z fachowych źródeł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mial Racje!!!

ludzie zrozumcie......

jesli masz vectre przed liftem to musisz kupic hamulce od vectry 2.0 przedliftowej i tyle.

wszyzstko bedzie pasowac i dzialac

jesli masz vectre po lifcie tak samo musisz kupic hamulce od vectry poliftowej.

lift a polift rozni sie tym ze sa inne tarczobebny i rodzaj sterownika abs-u jest inny

czy 1.6 czy 2.0 serwo jest takie samo.

Edited by Rafalg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowieku, zrozum! Ja nie chciałem kupić samych hamulców, ale razem z piastami. I chodzi w tym wszystkim o mocowanie piasty do belki. A ABS i tak mam uszkodzony, więc mi nie zależy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz, dopiero teraz się zorientowałem że to Ty.

Oglądałem mocowanie mojej piasty i piasty w Astrze z 98r. Wyglądało to tak jakby różnica polegała tylko na kierunku przełżenia śrub. Jeśli się pomyliłem, przepraszam.

Pewnie bym kupił od Ciebie tą belkę w całości, ale drogo by mnie wyszła przesyłka. Będę szukał gdzieś na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko

nie chodzi o to ze ja chce koniecznie sprzedac tylko mnie krew zalewa jak sie komus mowi ze tak jest a ktos i tak swoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykro mi, ale należe do ludzi dociekliwych i nie satysfakcjonują mnie odpowiedzi w stylu: nie bo nie - tak bo tak. W ten sposób nie mówi się nawet do dziecka. Gdybyś napisał jakiś powód, np.: inny rozstaw otworów, inne śruby czy coś..., to ja byłbym zadowolony, Ty byś się nie denerwował i nie byłoby tyle krzyku o nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok spoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorki, też mnie trochę emocje poniosły.

Narazie z braku czasu muszę odłożyć tę robotę. Jeśli ktoś jest zainteresowany tym tematem, to napiszę jak mi poszło gdy tylko to zrobię (być może w ciągu kilku tygodni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po miesiącu.

No i zrobiłem.

Przypomnę jeszcze że moje założenia przed tą robotą były takie:

- zrobić tanio i dobrze - naiwne życzenia? Zobaczymy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

- zrobić samemu - mniej organizacji, a poza tym takie miałem "kaprycho".

Zacząłem szukać kompletnych hamulców z piastami, tak jak zamierzałem. Niestety w obliczu problemów z nabyciem odpowiednich części z odpowiedniego rocznika (allegro, ogłoszenia, szroty), zdecydowałem się zakupić całą belkę (łatwiej kupić i dopasować).

Rozpocząłem poszukiwania belki.

Aż tu pewnego dnia - ni stąd, ni zowąd - znalazłem na allegro człowieka który zgodził się sprzedać dokładnie to co chciałem, czyli hamulce i piasty, bez belki. A co najlepsze kosztowało mnie to 100zł + 30zł koszt przesyłki! Jak się okazało wszystko było w zaskakująco dobrym stanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> (cód jakiś czy cóś?).

Zabrałem się do roboty.

Jakież było moje zdziwienie gdy się okazało że wszysko pasuje niemal idealnie, a do tego jest to taka prosta robota (no może poza odkręceniem zapieczonych śrub).

Mocowania, przewody hamulcowe i czujnik ABS-u - jakby "stąd były". Nawiasem mówiąc, nawet nie wiedziałem że czujnik jest mocowany do belki, a nie do piasty. W ogóle nie trzeba go ruszać.

A linka "ręcznego"? Mocowania również pasują (wersja "przedliftowa"), ale jest trochę za długa. Tymczasowo skróciłem ją prowizorycznie i działa. Jak będę miał czas, kupię właściwe (dwie) i założę. A wracając jeszcze do ABS-u, to policzyłem zęby na piaście oryginalnej i tej co kupiłem. Liczba ich jest taka sama, więc ABS musi poprawnie działać.

Jakie efekty?

Oczekiwane - krótko mówiąc. Hamulec stał się płytszy, nieco twardszy i w efekcie skuteczniejszy. Poza tym koła "biorą" równo i w odpowiedniej kolejności. Ręczny działa. Nie tak jak przy styranych bębnach.

Na koniec podsumowanie założeń:

- oczywiście zrobiłem sam (poza odpowietrzeniem oczywiście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

- tanio i dobrze? - (koszt kompletnych chamulców bębnowych + piasta, a może nawet dwie - przynajmniej 500zł; koszt tego co kupiłem - 130zł, o efektach już pisałem) oceńcie sami.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nieźle, sam się nad czymś takim zastanawiałem, bo mam tylne hamulce do roboty i zamiast kupować bębny to chyba się za całą tylną belką rozejrzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz polecam. Musisz tylko sobie dobrać odpowiednie (przed liftem/po lifcie). Wówczas łatwiej będzie - moim zdaniem - zrobić to bez belki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest PatrykVA

Nono Brawo widzę że się udało gratulacje miłego użytkowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie jednak bez belki myślę same tarcze i zaciski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz rocznik przedliftowy, to musisz zmienić razem z piastami. Bo - co ciekawe - tuleje piast są odlane razem z tarczobębnami i stanowią całość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...