Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Nomad

Korek Zbiornika Oleju Ukl. Wspomagania.

Recommended Posts

Witam,

W swojej viki mam zbiornik "prostokątny"

taki jak na fotce z allegro:

Please login or register to see this image.

I głupia sprawa... nie mogę go odkręcić. :(

Zewnętrzny pierscien robi jakieś pół obrotu na luzie, a potem nic. (część z odpowietrznikiem cały czas nieruchomo)

próbowaliśmy już nawet kluczem opaskowym do filtrów i też nic. Prędzej by chyba wyłamał cały zbiorniczek z pompy :(

Może ktoś miał podobnie i jakoś to rozwiązał, może jakieś propozycje ??

Edited by Nomad_fsoak

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalne że idzie tylko pół obrotu - potem trzeba korek pociągnąć za pierścień do góry, nieraz się przycina ale kilka delikatnych ruchów powinno go ruszyć - chyba że go tym kluczem zmasakrowałeś.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm w poprzednim aucie miałęm normalnie odkręcany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> stąd próba odkręcenia i w Viki, ale skoro pierscień ma się tylko dosunąć do odpowietrznika, no to poprubuję w ten sposób :/

Thx za info

Edited by Nomad_fsoak

Share this post


Link to post
Share on other sites

pol obrotu i do gory

ale teraz to bedziesz mial cyrk jak go zakatowales

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakatowany to nie jest bo było na zasadzie "nie da sie za pierwszym razem to odpuszczamy, najwyżej się sezonowy przegląd w ASO zrobi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">"

Zresztą żeby było śmieszniej to na początku tak próbowałem (podnieść skoro dalej nie idzie), ale też jakiś oporny był więc stwierdziłem że jednak się chyba odkręca.

zresztą za jakąś godzinkę auto będzie w domu to się sprawdzi czy pójdzie po dobroci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Nomad_fsoak

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zrobione...

Korek lekko był zapieczony (nie zdziwiłbym się gdyby się okazało że nikt tam nie zaglądał) ale dało się go zdjąć.

Płyn uzupełniony Dexronem III (z ASO Subaru

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> - pozostało mi po Fiacie ) bo był już poniżej bagnetu.

Plusiki przyznane, dziękować kolegom za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Buzun

Witam serdecznie,

chciałem dzisiaj sprawdzić stan płynu wspomagania kierownicy, ale niestety nie mogłem odkręcić korka. Nie wiem czy coś się zepsuło czy to może jakiś dziwny patent, ale to powiedzmy "wieczko" kręci się wkoło i za diabła nie mogę tego otworzyć. Z góry dzięki za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam !!

Edited by zubek73
taki temat już był więc łączę - używaj wyszukiwarki / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kręć i ciśgnij do góry.

Powinno puścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dulczas

Ten kręcący sie wianuszek korka kręci się dookoła,a środek przekręć o 1/4 obrotu i ciągnij do góry.Wychodzi bardzo ciężko,szczególnie wtedy gdy długo nie było ruszane!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

180 stopni i zbiornik sie otwiera,

miarka jest pod korkiem,

polecam plyn do wspomagania shella,

napisz jaka masz pojemnosc to napisze Ci kolor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kira-85

Może drodzy koledzy będą wiedzieli jaki i ile płynu do wspomagania kierownicy w Vectrze 1.8 16v X18XE należy stosować? Oraz czy można mieszać ze sobą płyny (do starego dolać nowy) czy trzeba pozbyć się starego i zalać nowym płynem?

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wojtek19

Witam, wie ktoś ile płynu wchodzi bo muszę wymienić? Wystarczy 1 litr??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanie czy im wiecej plynu tym lzej chodzi kierownica;|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas0022

ble..skad takie pytanie??? a czy jak nalejesz oleju do silnika do pelna (nad stan ) to silnik tez lepiej pracuje???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nie wiem tak jakos mi teraz to wpadlo do glowy;d

ja tez nie wiem ile mam bo tez odkrecic nie moglem,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas0022

powiem Ci ze ja tez tego nie odkrecale...( odpuscilem sobie) ale wspomaganie chodzi mi wporzo wiec narazie sie tym nie przejmuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w układzie mieści się 1,4l (przynajmniej tak podaje mądra książka)

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Romek_p

Witam

Mam pytanie

Czy korek zbiornika wyrownawczego oleju wspomagania kierownicy ( kwadratowy zbiorniczek) powinien miec od spodu uszczelke?

Zakreca mi sie bardzo luzno i zauwazylem ze zbiornik dookola jest mokry. Od spodu korek nie ma zadnej uszczelki.

Budowa jego jest dziwna - powyzej miarki jest oring - do czego?

czy ktos moze podpowiedziec?

Dziekuje za info z gory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temat i może ktoś wie czy taki korek można dokupić,ewentualnie gdzie, ponieważ chyba na tych mrozach pękły mi te małe plastikowe ząbki które trzymają go na zbiorniczku i płyn się wylewa.

Auto-vectra b 2000r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Romek_p

witam

masz od spodu jakas uszczelka pomiedzy krawedzia zbiornika a nakretka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zakrętce nad miarką jest tylko taki gumowy oring cieniutki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Mam dwie viki B i w obu to samo. Całe zbiorniczki tłuste od płynu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> . Czy da się to jakoś uszczelnić? W dodatku w obu ciężko jest odkręcić ten korek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i powinno sie ciężko odkręcać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tematy połączyłem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM93172385 / 9 48 122 -POKRYWA, Z USZCZELNIENIEM, POMPA WSPOMAGANIA KIEROWNICY, ZBIORNIK (X20DTL,X20DTH,Y20DTH,Y22DTR)

Cena brutto w ASO: 28,37

GM9119060 / 9 48 216 -POKRYWA, Z USZCZELNIENIEM, POMPA WSPOMAGANIA KIEROWNICY, ZBIORNIK (16LZ2, X18XE, 20NEJ, C20SEL, X20XEV)

Cena brutto w ASO: 57,01

GM90512811 / 9 48 212 -POKRYWA, Z USZCZELNIENIEM, POMPA WSPOMAGANIA KIEROWNICY, ZBIORNIK (X16SZR, X16XEL, Y16XE, Z16XE, X18XE1, Z18XE)

Cena brutto w ASO: 30,01

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...