Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stuki Przy Kreceniu Kierownicą Na Postoju


luki32
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam taki problem albo i zapytanie czy to jest normalny objaw ,że jak kręce kierownicą energicznie(lewo prawo)na zgaszonym silniku to słychac takie stuki.Druga sprawa,według porad sprawdzania przedniego zawieszenia ,oparłem się na kolumnie i dusiłem w nią i tu również słychać głośne stuki i tak mi sie wydaje ,że jest luz. Oraz jeszcze czy to jest również normalne ,że przy kręceniu kierownicą rusza mi się górne mocowanie kolumny( to do czego jest przykrecana ta nakrętka i siedzi na tym taka czarna guma sparciała). Moje propozycje to jest wymiana całych amortyzatorów , łożysk ,poduszek,ponowne ustawienie geometrii.Czy dobrze mówię?

Końcówki drążków wymieniane były.

Czy przez te luzy i amorki może samochód nie trzymac sie toru jazdy??

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest kamil.plm9
Witam!

Mam taki problem albo i zapytanie czy to jest normalny objaw ,że jak kręce kierownicą energicznie(lewo prawo)na zgaszonym silniku to słychac takie stuki.Druga sprawa,według porad sprawdzania przedniego zawieszenia ,oparłem się na kolumnie i dusiłem w nią i tu również słychać głośne stuki i tak mi sie wydaje ,że jest luz. Oraz jeszcze czy to jest również normalne ,że przy kręceniu kierownicą rusza mi się górne mocowanie kolumny( to do czego jest przykrecana ta nakrętka i siedzi na tym taka czarna guma sparciała). Moje propozycje to jest wymiana całych amortyzatorów , łożysk ,poduszek,ponowne ustawienie geometrii.Czy dobrze mówię?

Końcówki drążków wymieniane były.

Czy przez te luzy i amorki może samochód nie trzymac sie toru jazdy??

Pozdrawiam

mialem to samo w fordzie mondeo i ukrecil mi sie prawy amortzator poprostu pekł. cale szczescie ze na parkingu bo co by bylo na zakrecie nawet przy 80 km/h? az strach pomyslec.

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3

od nie dawna mam Opelka Viki od wujka i właśnie tez mam podobny problem jak ty. Na przykład przy cofaniu gdy skręcam kołami albo parkuje na parkingu powoli i skręcam kołami to właśnie są stuki w kole. Byłem u znajomego mechanika i stwierdził że do wymiany jest maglownica i resor. Ja się nie znam jeszcze na tym tak dokładnie ale może Ci to pomoże co napisałem. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

To zależy jaki to jest stuk.

Równie dobrze może być to łożysko wzdłużne.(to nad amorkiem) ;)

A rownie dobrze normalny objaw pracy kolumny kierownicy - tak jest skonstruowana i pewien charakterystyczny stukot sie bedzie wydobywal * rura obija sie o obudowe * ... jak sie jedzie po kocich lbach tez da sie go uslyszec.

Link to comment
Share on other sites

Też mi się właśnie coś tak zdaje Laser .Jak ją mam 4 lata tak nigdy nie miałem problemów z układem kierowniczym,jedynie wymiana wyekspolatowanych końcówek drążków .Może jestem zbyt przewrażliwony ale wolę zawsze się upewniać

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
od nie dawna mam Opelka Viki od wujka i właśnie tez mam podobny problem jak ty. Na przykład przy cofaniu gdy skręcam kołami albo parkuje na parkingu powoli i skręcam kołami to właśnie są stuki w kole. Byłem u znajomego mechanika i stwierdził że do wymiany jest maglownica i resor. Ja się nie znam jeszcze na tym tak dokładnie ale może Ci to pomoże co napisałem. pozdrawiam

To ciekawe co to za mechanik , skoro w Vectrze znalazł jakiś resor?? Maglownica - najbardziej prawdopodobne, ale może też być tuleja metalowo-gumowa (zimerblok) przy którymś wahaczu , albo nawet łożysko amortyzatora. Pojedź do innego mechanika , który nie znajdzie w twojej Vectrze resora. Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest rodriguez3
To ciekawe co to za mechanik , skoro w Vectrze znalazł jakiś resor?? Maglownica - najbardziej prawdopodobne, ale może też być tuleja metalowo-gumowa (zimerblok) przy którymś wahaczu , albo nawet łożysko amortyzatora. Pojedź do innego mechanika , który nie znajdzie w twojej Vectrze resora. Pozdr.

Wtedy tak dokładnie nie wiedziałem co w nim jest nie tak, ale już wszystko jest ok, została wymieniona maglownica i poduszka ( a nie resor ) B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP