Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kolektor Rurowy Do X16xel?


Wujek Abdi
 Share

Recommended Posts

Jak wyżej - na razie problem czysto teoretyczny.

Czy jest jakiś kolektor rurowy od któregoś C16xxx, który można by przerobić pod X16XEL?

Na zasadzie analogii z przeróbką kolektora od C20XE pod X20XEV....

Stary kolektor ma już 240 tysi i wygląda jakby miał już niedługo klęknąć.

Więc przy okazji może wsadziłbym już coś bardziej "rozwojowego" - po rozmowach w El-Techu dalsza część wydechu też już w planach.

Tylko bez tekstów "sprzedaj i kup se 2.0" plizz B) , bo nie chce mi się tłumaczyć w tym temacie dlaczego nie..

Więc widział ktuś gdzieś cuś takiego czy pozostaje tylko zrobienie takowego od nowa?

Pozdro

Edited by Wujek Abdi
Link to comment
Share on other sites

Nie, ale najlepiej jak On sam Ci opowie co i jak bo najlepiej zna temat.

Pamiętam że na pewno problemem było też umiejscowienie sondy lambda.

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Więc przy okazji może wsadziłbym już coś bardziej "rozwojowego" - po rozmowach w El-Techu dalsza część wydechu też już w planach.

nie spiesz sie z el-tec za bardzo. moze bede swoj sprzedawal przed zima wiec pare zl bys przyoszczedzil :)

Edited by MrSpike
Link to comment
Share on other sites

^^^^

Oki, to i tak plan raczej na zimę-wiosnę. Strumokata od nich już mam, a za środek i koniec z montażem wstępnie Wojtek policzył 900 PLN, ale to jeszcze do zbicia odrobinkę.

A twój by pasował do mojego 1.6 16v? (średnica, zaczepy (kombi!) odpowiednia pojemność układu itp?)

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
^^^^

Oki, to i tak plan raczej na zimę-wiosnę. Strumokata od nich już mam, a za środek i koniec z montażem wstępnie Wojtek policzył 900 PLN, ale to jeszcze do zbicia odrobinkę.

A twój by pasował do mojego 1.6 16v? (średnica, zaczepy (kombi!) odpowiednia pojemność układu itp?)

Pzdr

900zl to za same tlumiki. u mnie jeszcze dochodzi cala "rura". czyli komplenty wydech od katalizatora.

co do montazu: mysle, ze podejdzie bez problemu. i na pewno nie bedziesz mial gorzej niz seria :)

co do terminu: to tez zapewne bede myslal o tym zima, wiosna.

tylko ze minimum co chce uzyskac to jakies 1200-1300zl (koszt nowego kompletnego wydechu do vectry to kolo 1600-1700zl) a moj ma raptem 9m-cy.

Link to comment
Share on other sites

fajne ceny są za te kolektory

do X16XEL sam zrobiłem z nierdzewki na wzór starego

zero problemów co prawda cały dzień zmarnowany a koszt ok 250 zł za sam materiał

nie licząc kosztów robocizny

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie możesz zaadoptować kolektor z silniczka c20xe :)

troszkę pracy jest ale nie jest tak źle :)

potrzebny ci kolektor,flansza pod głowice x16xel, sonda 4 przewodowa (może być 3 przewodowa - ważne żeby miała grzanie), nowy łącznik elastyczny ( trochę dłuższy) , przewody i trochę innych pierdółek ;)

jak chcesz mogę fotki powklejać - jakieś tam robiłem podczas wymiany :)

Link to comment
Share on other sites

No to sobie będę rozmyślał powolutku...

Spike - a pojemność układu będzie odpowiednia do mojej pierdziawki?

tomekb - a nie zrobiłbyś jeszcze jednego? Dogadalibyśmy się jakoś :D

Miły - czemu zmiana sondy? Tzn czemu potrzebuje grzania?

Mam 1-przewodową - jak wsadzę 4-przewodową to będzie ona działała bez problemu na tej samej wiązce?

I jakie przewody będą jeszcze potrzebne?

Będę dźwięczny za foty mdembowski@o2.pl

Portki zostają te same?

Pzdr

Edited by Wujek Abdi
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Spike - a pojemność układu będzie odpowiednia do mojej pierdziawki?

bedzie dobrze :).

chyba nie liczysz na to, z wojtek za kazdym razem w jakikolwiek sposob kalkuluje pojemnosci wydechow do takich dupowozow jak nasze? ;) wydechy robione sa wg gotowych szablonow (moze te szablony kiedys byly liczone). wazna jest srednica calosci (52mm spokojnie wystarcza do okolo 200km) oraz ostatni tlumik musi byc komorowy w przypadku silnikow wolnossacych.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

chyba nie liczysz na to, z wojtek za kazdym razem w jakikolwiek sposob kalkuluje pojemnosci wydechow do takich dupowozow jak nasze?

Gdzież bym śmiał B)

wydechy robione sa wg gotowych szablonow (moze te szablony kiedys byly liczone)

Dlatego chciałem się tylko upewnić czy szablon do X20XEV jest taki sam jak dla X16XEL ;) - bo seryjne tłumiki są chyba trochę inne.

Pozdro!

Edited by Wujek Abdi
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Gdzież bym śmiał B)

Dlatego chciałem się tylko upewnić czy szablon do X20XEV jest taki sam jak dla X16XEL ;) - bo seryjne tłumiki są chyba trochę inne.

Pozdro!

srodkowe sa inne, ale ide o zaklad ze z el-tec beda takie same :)

a koncowe fabryczne mamy takie same (z jedna rurka).

Link to comment
Share on other sites

Miły - czemu zmiana sondy? Tzn czemu potrzebuje grzania?

to już ci tutaj zrobię małą fotorelacje ;)

tak wyglądał kolektor przed zmianami - wiec sonda jest zaraz na górze.

48899970js1.th.jpg

Tak wygląda kolektor rurowy (już bez flanszy) wiec miejsca na sonde tam nie ma ;)

48414974nz7.th.jpg

To jest nowa flansza (na górze) pod X16XEL ,a na dole już odcieta stara z kolektora od C20XE

41731397pm4.th.jpg

pierwsza przymiarka

37762629ct8.th.jpg

a tutaj już obspawany kolektor :)

20961598is1.th.jpg

pozostało jeszcze dospawanie nowego łącznika, małe wymodelowanie wyjścia z kolektora od C20XE, zrobienie usztywnienia do skrzyni i zamontowanie sondy

31168518co5.th.jpg

A tak wygląda kolektor - czyli prawie go nie widać :D

20529983hw7.th.jpg

sonda musi być z grzałką, bo jedno przewodowa będzie bardzo daleko i pomimo okręcenia kolektora bandażami i tak pozostaje za "zimna" ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
No to git.

A tak z ciekawości - choć to z innego tematu - co byś wsadził pod maskę gdybym wziął całość (cały silnik)?

zalezy ile masz $ i czy cos chcesz zrobic pozniej.

v6 ma wiecej mocy, ale zabawa z nim kosztuje 2x wiecej pozniej (4 walki, 2 glowice, 2 kolektory...)

ja prawdopodobnie na wiosne rozpoczne projekt corsa z silnikiem c20xe - imo najlepszy silnik opla. mozesz go zrobic mocnym n/a lub jak juz sie znudzi to uturbic z powodzeniem. wiec jesli masz ochote zmieniac silnik na inny niz byl w vb to 150konny c20xe jest idealnym rozwiazaniem

Link to comment
Share on other sites

zalezy ile masz $ i czy cos chcesz zrobic pozniej.

v6 ma wiecej mocy, ale zabawa z nim kosztuje 2x wiecej pozniej (4 walki, 2 glowice, 2 kolektory...)

ja prawdopodobnie na wiosne rozpoczne projekt corsa z silnikiem c20xe - imo najlepszy silnik opla. mozesz go zrobic mocnym n/a lub jak juz sie znudzi to uturbic z powodzeniem. wiec jesli masz ochote zmieniac silnik na inny niz byl w vb to 150konny c20xe jest idealnym rozwiazaniem

zalezy ile masz $ i czy cos chcesz zrobic pozniej.

v6 ma wiecej mocy,

Nie, nie, ja pytałem co ty zrobisz jakbym wziął twój silnik.

Do corsy c20xe, a co do wybebeszonej Viki?

Pzdr

Edited by Wujek Abdi
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Nie, nie, ja pytałem co ty zrobisz jakbym wziął twój silnik.

Do corsy c20xe, a co do wybebeszonej Viki?

Pzdr

ja nie zamierzam wybebeszac vectry. bedzie nia jezdzila na codzien moja zona :) no i cala rodzinka np na wakacje. ja mam x20xev u siebie a nie c20xe.

Link to comment
Share on other sites

Rany, coś się nie możemy dogadać.

Wiem przeca, że masz x20xev - ale w innym topicu Woocasha o swapie proponowałeś mi go, hehehe. Chyba, że o całą furę ci chodziło?

Niestety - tylko kombiaczek wchodzi w grę B)

Miły - a co ty tam masz z dolotem zrobione? W puszcze zapewne wkładka, ale przed nią i za nią co? Za puchą to tylko naklejka KN czy coś dłubane było? Przed puszką - rura do zderzaka jakoś niżej osadzona?

Pozdro

Edited by Wujek Abdi
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Rany, coś się nie możemy dogadać.

Wiem przeca, że masz x20xev - ale w innym topicu Woocasha o swapie proponowałeś mi go, hehehe. Chyba, że o całą furę ci chodziło?

Niestety - tylko kombiaczek wchodzi w grę B)

Miły - a co ty tam masz z dolotem zrobione? W puszcze zapewne wkładka, ale przed nią i za nią co? Za puchą to tylko naklejka KN czy coś dłubane było? Przed puszką - rura do zderzaka jakoś niżej osadzona?

Pozdro

proponowalem dodatki do mojego x20xev. ja na 90% wracam do serii:

po 1. chce odzyskac czesc kasy

po 2. zona nie chce moich "ulepszen" :)

Link to comment
Share on other sites

Miły - a co ty tam masz z dolotem zrobione? W puszcze zapewne wkładka, ale przed nią i za nią co? Za puchą to tylko naklejka KN czy coś dłubane było? Przed puszką - rura do zderzaka jakoś niżej osadzona?

cały dolot na razie seryjny, poza oczywiście wkładem filtra K&N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP