Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Drążki Kierownicze


daro
 Share

Recommended Posts

Witam,

Na kierownicy czuc było delikatne stuki i okazało się że mam do wumiany drązki kierownicze, lewy i prawy.

Koledzy może wiecie czy wystepuje jeden rodzaj tej części czy rózne w zależności od modelu. Moja VC sedan z 2003r 2,2DTi.

Jakiej firmy kupic drązki?

Wyszło to przy okazji sprawdzania głosnych szumów dochodzących z tyłu autka - ząbkowanie opon = wymiana amaortyzatorów tył.

Pozdrawiam.

Zapomniałem, jeszcze jedno pytanko... a mianowicie, wiem ze tzreba ustawic zbieznośc i geometrię ale czy wystarczy normalnie czy trzeba ustawiac i korygować komuterowo/TECHem/KTSem? pytam, poniewaz tak słyszałem ze w autach z TC trzeba... podobno to się nazywa wyzerowanie kierownicy do kół.

Edited by daro
Link to comment
Share on other sites

Witam,

Na kierownicy czuc było delikatne stuki i okazało się że mam do wumiany drązki kierownicze, lewy i prawy.

Koledzy może wiecie czy wystepuje jeden rodzaj tej części czy rózne w zależności od modelu. Moja VC sedan z 2003r 2,2DTi.

Jakiej firmy kupic drązki?

Wyszło to przy okazji sprawdzania głosnych szumów dochodzących z tyłu autka - ząbkowanie opon = wymiana amaortyzatorów tył.

Pozdrawiam.

Zapomniałem, jeszcze jedno pytanko... a mianowicie, wiem ze tzreba ustawic zbieznośc i geometrię ale czy wystarczy normalnie czy trzeba ustawiac i korygować komuterowo/TECHem/KTSem? pytam, poniewaz tak słyszałem ze w autach z TC trzeba... podobno to się nazywa wyzerowanie kierownicy do kół.

Różne drążki są do zwykłej VC oraz do GTSa.

Zbieżność trzeba ustawić. O "zerowaniu" kierownicy nie słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

a czym sie róznia te do zwykłej VC a czym do GTSa? jak je odróznic: na oko, czy pomiarami?

może grubsze są? raczej dłuższe/ krótsze nie będą, a moze skok gwintu?

Edited by Piotr z Gdańska
Link to comment
Share on other sites

a czym sie róznia te do zwykłej VC a czym do GTSa? jak je odróznic: na oko, czy pomiarami?

może grubsze są? raczej dłuższe/ krótsze nie będą, a moze skok gwintu?

Różnica wynika z innego przełożenia:

VC i Signum: 16:1

GTS:15.2:1

Mechanicznie drążki do GTSa mają jedno małe wyfrezowanie przy przegubie gdzie standardowy drążek go nie ma. Przez co troszkę głębiej sie wkręcają.

Mają też inne nr części GM ale nie mam teraz dostępu do EPC więc nie podam.

Edited by Tadzio
Link to comment
Share on other sites

Witam,

Na kierownicy czuc było delikatne stuki i okazało się że mam do wumiany drązki kierownicze, lewy i prawy.

Koledzy może wiecie czy wystepuje jeden rodzaj tej części czy rózne w zależności od modelu. Moja VC sedan z 2003r 2,2DTi.

Jakiej firmy kupic drązki?

Wyszło to przy okazji sprawdzania głosnych szumów dochodzących z tyłu autka - ząbkowanie opon = wymiana amaortyzatorów tył.

Pozdrawiam.

Zapomniałem, jeszcze jedno pytanko... a mianowicie, wiem ze tzreba ustawic zbieznośc i geometrię ale czy wystarczy normalnie czy trzeba ustawiac i korygować komuterowo/TECHem/KTSem? pytam, poniewaz tak słyszałem ze w autach z TC trzeba... podobno to się nazywa wyzerowanie kierownicy do kół.

jeżeli masz ESP to należało by zrobić kalibrację czujnika skrętu żeby układ ESP nie wariował .

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Tadziu własnie o to mi chodziło, a zamienniki tez sie tym róznia czy tylko GM?

ESP to chyba wszystkie VC mają, i własnie o ta kalibracje czy tez zerowanie mi chodziło... to jednak cos takiego sie robi (dobre rzeczy o uszy mi sie obijają). dzieki Jacol.

Kali, mam 16" koła, jakis kompromis pomiedzy komfortem dla rodziny a polskimi drogami (dziurawymi jak stół spelunowy) trzeba zachować :)

Edited by daro
Link to comment
Share on other sites

a jak to sie robi?

to podobno Techa/KTSa sie podłącza a jak dalej to nie wiem. Jutro jestem umowiony w warsztacie to moze będę po wszystkim deko mądrzejszy ;)

Link to comment
Share on other sites

Zgadza sie....u mnie wlasnie cim nie chce wspolpracowac z tym czujnikiem i wywala bledy skutkujace wyswietlaniem sie kierownicy z wykrzyknikiem + kontrolka TC.......ehhhh.....bleeeee

Link to comment
Share on other sites

a ja nic nie kalibrowałem i jest ok....no nie wiem podczas hamowania lekko naciskam pedał hamulca i czuje drżenie pod pedałem ale chyba to nie ma nic wspolnego

Link to comment
Share on other sites

a ja nic nie kalibrowałem i jest ok....no nie wiem podczas hamowania lekko naciskam pedał hamulca i czuje drżenie pod pedałem ale chyba to nie ma nic wspolnego

słyszałem ze jak sie tego nie skalibruje to autko bedzie miało tędencje do samoskretu (bedzie koła przestawiało ciutek w lewo lub w prawo), ... ale jezeli tak jest to teoretycznie przy hamowaniu mogą Ci kołka uciekac w którąc strone delikatnie i mozesz odczuwac jakies drzenia. Zanaczam raz jeszcze ze tylko słyszałem i fachowcem nie jestem w tej dziedzinie ;)

Link to comment
Share on other sites

a sciagac tez moze?

zapewne tak, bo czuje ze mi teraz ciutek sciaga przy delikatnych luzach. A chyba własnie o to chodzi ze by skalibrowac zeby kierownica i koła miały ten sam pkt zerowy (tak na chłopski rozum heheheee)

pogadam z kumplem jutro jak to beda robic to sie wypytam co i jak.

z Wawy nie masz daleko w razie jakby co heheheee

Link to comment
Share on other sites

Drążki wymienione na nowe :) niestety na ocznie nie widziałem jak to sie robi, ale spytałem sie jak to sie odbywa: po wymianie drazków geometria i zbieżnosć a pozniej podpieli albo techa albo kompa i w drogę i kalibrowali to w czasie jazdy ... chodzi o to zeby pkt "0" z cima zgadzał sie z kołami. Załuje, ze nie byłem przy tym (niestety nie mogłem :( ) ale pytałem się też czy bez tego ustawienia da sie jezdzic, podobno tak ale moze sciągac i ESP moze nie działac jak powinien tzn moze nieraz zaszkodzic niz pomóc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U mnie dziwny objaw po wymianie drazków. Wydaje mi sie ze mam wiekszy luz na kierownicy i wydaje mi sie ze mi bardziej przenosi drgania. Cokolwiek dziwne :>

Link to comment
Share on other sites

U mnie po wymianie poprawa zdecydowana - po prostu czuc roznice i auto zdecydowanie lepiej sie prowadzic i szybciej reaguje na ruch kierownicy...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ile płaciliście za wymianę?

Trzeba wymieniać całe drążki, czy wystarczy same końcówki. Cena jaką mi podali to 105 zł + wymiana 40 zł od strony. Ale wydawało mi się, że końcówka powinna kosztować ~20 zł, a nie ponad 100... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

No kompletne drążki to ponad 250 zł/szt. Mam nadzieję, że uda się jeszcze coś stargować z tej ceny.

a po wymianie, ustawianie zbieżności obowiązkowo :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP