Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nieoryginalne Ksenony / HIDy


Guest Jonas

Recommended Posts

Czy ktos z was miał okazję bawic się w montowanie przetwornic i żarników?? Problem w tym, że na punkcie xenonów mam kompletnego joba, niestety seryjnie nie mam takiego bajeru w swojej Vectrze, a na nowe lampy mnie nie stać. I zawracam sie do was z pytaniem czy w przypadku założenia zestawu do przeróbki na xenony czyli przetwornice, żarówki itp. czujniki przepalonych żarówek beda funkcjonowały poprawnie?? Czy nadal w razie przepalenia będzie widoczny komunikat?? Czy może będzie palił sie on non stop?? W salonie żaden arcy pracownik nie był w stanie mi tego wytłumaczyć. I mam jeszcze jedno pytanie, czy myslicie ,że policja w Polsce jest tak inteligentna, że zauwazy brak spryskiwaczy reflektorów?? Bo o tym , żę będą zaglądać w lampy to juz w ogóle nie myśle :P Z góry dzięki za odpowiedź!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wyjmujesz żarówkę, wpinasz zasilanie na przetwornice. Zakładasz hidy, z orginałem nie ma to nic wspólnego więc gotowych kostek, złączek nie spodziewaj się.

Zakładaj takie coś jak w linkch poniżej, jeżeli nie masz kaski na poważniejszą modyfikacje (czyt. oryg. Xenon / bixenon AFL). Osobiście na takim zestawie jeździłem doś długo, a wrażenia z przesiadki z

Bo nie umiesz http://img694.images...=p1141683ll.jpg

Posted Images

Normalnie! Tyle razy co byłem na przegladzie to ani razu diagnosta na zaglądał do wewnatrz lamp. Jak juz to sprawdzał strumień światła, wystarczy dobra regulacja i wszystko jest OK! A w razie jakich kolwiek problemów zawsze można przełozyc na zwykłe zarówki(robota na 5 minut). :)

Link to post
Share on other sites

Jedziesz do ASO i ci wylaczaja blad spalonej zarowki oraz stroboskopy na zawsze. Inaczej mowiac aktywuja ci xenony w komputerze i po sprawie.

Edited by Kali
Link to post
Share on other sites
Guest Callun
Jedziesz do ASO i ci wylaczaja blad spalonej zarowki oraz stroboskopy na zawsze. Inaczej mowiac aktywuja ci xenony w komputerze i po sprawie.

Nie wyłączają błędu spalonych żarówek, tylko aktywują funkcję ksenonów. Po uaktywnieniu tej funkcji będą bezproblemowo działały i ksenony i zwykłe żarówki H7. A w razie przepalenia żarówki komputer dalej będzie o tym prawidłowo informował.

Przy kupnie zestawu HID zwróć uwagę na wielkość przetwornic i rodzaj ksenonów. Przetwornice powinny być płaskie, bo wtedy zamontujesz je bez problemów pod reflektorem, a więc w ich fabrycznym miejscu (np. takie jak w tej aukcji - http://www.allegro.pl/item225679777_hid_xe...a_wyprzeda.html ). A żarówki wyładowcze powinny być D2S, bo tylko te będą prawidłowo oświetlać drogę przed autem i po ich ustawieniu nie będą razić innych kierowców.

Link to post
Share on other sites
Przetwornice powinny być płaskie, bo wtedy zamontujesz je bez problemów pod reflektorem, a więc w ich fabrycznym miejscu (np. takie jak w tej aukcji - http://www.allegro.pl/item225679777_hid_xe...a_wyprzeda.html ). A żarówki wyładowcze powinny być D2S, bo tylko te będą prawidłowo oświetlać drogę przed autem i po ich ustawieniu nie będą razić innych kierowców.

Mam pytanie.

Jesli przepali mi się żarówka jak z tej aukcji do której podałeś link,to muszę kupić nowy zestaw za 400zł

czy można wymienic samą żarówke?

Link to post
Share on other sites
Guest Callun
Mam pytanie.

Jesli przepali mi się żarówka jak z tej aukcji do której podałeś link,to muszę kupić nowy zestaw za 400zł

czy można wymienic samą żarówke?

oczywiście, że można wymienić samą żarówkę. Teraz akurat na allegro nie widzę aukcji z samymi żarówkami, ale pojawiają się na nich bardzo często. Wyglądają tak - http://www.allegro.pl/item215506812_palnik...h_warszawa.html

Link to post
Share on other sites
A jak zamierzasz przejsc badanie techniczne ??

No wlasnie!

Nie ze zlosliwosci, a z calego serca zycze wszystkim rzezbiarzom posiadajacym xenony a la Adam Slodowy, zeby w Polsce w koncu nastala Europa i zeby Wam pozabierali dowody rejestracyjne, a tym slepym dignostom pozabierali dozywotnio licencje.

Bylem tydzien temu w PL i w ciagu pieciu dni dwa razy jechalo za mna auto z xenonami bez automatycznej regulacji. Sorry, ale w takim przypadku zalaczam awaryjne, zostaje stac na srodku drogi i czekam, az mnie taki gosc ominie. Szkoda siatkowek, rogowek i wszystkich innych tkanek w oku, po ktorych takie xenony wala z calej sily.

Na eBay-u tez mozna znalezc takie zarowki. Ale gdzies w tekscie pisze, ze nie wolno ich stosowac na terenie, na ktorym obowiazuje StVO (kodeks drogowy). Jakby ktos w D wsadzil sobie takie lampy to jezdzilby na nich do czasu kiedy pierwszy raz poswiecilby jakiemus policyjnemu radiowozowi po oczach. A poniewaz rzadko kto ryzykuje zabranie dowodu rejestracyjnego, punkty, odebranie prawka, kolegium/sad, oraz inne nieprzyjemnosci, to jeszcze nie widzialem takich prywatnych przerobek bijacych po oczach w D.

Sa firmy, ktore profesjonalnie przerabiaja auta (czujniki na wahaczach, odpowiednie reflektory, uklad spryskiwaczy = obowiazek przy xenonach).

Link to post
Share on other sites
oczywiście, że można wymienić samą żarówkę. Teraz akurat na allegro nie widzę aukcji z samymi żarówkami, ale pojawiają się na nich bardzo często. Wyglądają tak - http://www.allegro.pl/item215506812_palnik...h_warszawa.html

Ok

Bylem tydzien temu w PL i w ciagu pieciu dni dwa razy jechalo za mna auto z xenonami bez automatycznej regulacji. Sorry, ale w takim przypadku zalaczam awaryjne, zostaje stac na srodku drogi i czekam, az mnie taki gosc ominie. Szkoda siatkowek, rogowek i wszystkich innych tkanek w oku, po ktorych takie xenony wala z calej sily.

Skąd wiesz że nie miało automatycznej regulacij?

Być może miało uszkodzoną lub żle wyregulowaną.

Sa firmy, ktore profesjonalnie przerabiaja auta (czujniki na wahaczach, odpowiednie reflektory, uklad spryskiwaczy = obowiazek przy xenonach).

jest u nas w firmie fabrycznie nowe Volvo FH-12 z ksenonami i nie posiada spryskiwaczy na reflektory.

Edited by gizbern
Link to post
Share on other sites
jest u nas w firmie fabrycznie nowe Volvo FH-12 z ksenonami i nie posiada spryskiwaczy na reflektory

:blink: Jesteś pewien??? :unsure: W FH nawet przy samych soczewkach można dołożyc spryskiwacze a przy xenonach są zawsze, może poprostu mylisz soczewki z xenonami??? :)

Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Kolega weutec ma troche racji:) ostatnio jechal za mna gosc "evo lanosem" oczywiscie z "xenonami" tak swiecil jak by mial dlugie wlaczone,ale zadowolony:) jak sa amatorsko zrobione moga strasznie oslepiac:) tzn mi to nie przeszkadza niech montuja sobie ludzie,tylko,zeby nie oslepialo!!!

Link to post
Share on other sites
Skąd wiesz że nie miało automatycznej regulacij? Być może miało uszkodzoną lub żle wyregulowaną.

Nie jestem prorokiem wiec nie wiem. Bylo to stare mondeo i golf III.

Uszkodzona czy nie - po oczach swiecili okrutnie. Szef mojego kumpla w PL wsadzil sobie do chryslera voyagera takie zarowki i pojechal w nocy z Bytomia nad morze. Po drodze praktycznie kazde auto mrugalo mu dlugimi. Po krotkim odcinku musial zjachac na stacje benzynowa i przerobic lampy z powrotem na H1/4/7.

fabrycznie nowe Volvo FH-12 z ksenonami i nie posiada spryskiwaczy na reflektory

Na TIR-ach sie nie znam. Osobowe zarejestrowane w D (podejrzewam ze i w calej UE) musza miec.

@Kali: a to co za BMW? Skad masz? ;)

Szukalem wlasnie (tak na szybko) w Twoich tematach i nic nie znalazlem.

Tak na marginesie: tata byl jakies 2 tygodnie temu 528-ka od szefa w Bavaria Motors w Katowicach.

Tata jechal bmw, a pracownik firmy za nim taty VC zeby go zabrac jak bmw zostanie w serwisie. Wjechali na parking

i nagle przylecial taki elegancki gosc i sie bardzo niegrzecznie przypierniczyl do kierujacego VC "Po co pan tu wjechal?

Nie wolno!" Tata wyszedl z bmw i mowi, ze kolega go stad odbiera bo nie potrafi fruwac z powrotem do Tychow. Facet pobuczal, pobuczal i poszedl. Tata drapnal sobie pierwszego lepszego mechanika i pyta sie kto to jest. "To jest nasz dyrektor!" Fajny serwis, nie ma co.

Edited by weutec
Link to post
Share on other sites
Guest Callun
Bylem tydzien temu w PL i w ciagu pieciu dni dwa razy jechalo za mna auto z xenonami bez automatycznej regulacji. Sorry, ale w takim przypadku zalaczam awaryjne, zostaje stac na srodku drogi i czekam, az mnie taki gosc ominie. Szkoda siatkowek, rogowek i wszystkich innych tkanek w oku, po ktorych takie xenony wala z calej sily.

To niestety prawda, że ksenony dokładają sobie niemal do każdego auta, a jak to potem świeci widać na naszych drogach. Prym w oślepianiu wiodą Fiaty (głównie Stilo) i Seaty (cała gama modeli), które nie mają reflektorów soczewkowych, a wkładają tam żarówki wyładowce D2S, a nie D2R. Ale jak ktoś ma dobrze dobrane żarówki i prawidłowo ustawioną ogniskową świecenia reflektora, to nikogo nie będzie oślepiał. Poznać to można bardzo łatwo, bo wystarczy podjechać kilka metrów od ściany i sprawdzić, czy występuje na ścianie wyraźna granica światła i cienia. Ustawią to prawidłowo w każdym punkcie przeprowadzania badań technicznych.

Co do autopoziomowania to faktycznie jest obowiązkowe, ale po rozmowach z dwoma elektrykami w ASO wiem, że w naszych Vectrach funkcja ta działa głównie przy włączaniu ksenonów, a potem już chyba tylko co jakiś czas albo wcale (obie wersje podawane przez elektryków) nie jest regulowana wysokość świecenia. A więc jak ktoś w niefabrycznych ksenonach pamięta o ręcznym ustawianiu wysokości świecenia, to nie będzie nikogo oślepiał i nie będzie się niczym różnił od aut z fabryczną instalacją.

Link to post
Share on other sites

Nawet Volvo FH12 ma na pewno, musi mieć! Po prostu spryskiwacz jest ukryty pod taką jakby zaślepką która wyjeżdza jak szuflada i wtedy spryskuje lampy! A ty weutec nie bądż taki madry! Czemu nie przebywasz cały czas w Polsce?? Każdy mądry mieszkający na zachodzie albo w innych, bogatszych krajach narzeka na Polske i na polaków. W innych krajach może stać ludzi na nowe lampy, profesjonalne przeróbki itp. To tak jak bys pojechał do Afryki i zaczął zrzedzić , że tam śmierdzi i jest brudno! Fakt, światła te nie powinny oślepiać, ale nie wytłumaczysz tego ludziom, których nie tac na nowe dwie opony a xenony maja dla szpanu!

Link to post
Share on other sites
Tak na marginesie: tata byl jakies 2 tygodnie temu 528-ka od szefa w Bavaria Motors w Katowicach.

Tata jechal bmw, a pracownik firmy za nim taty VC zeby go zabrac jak bmw zostanie w serwisie. Wjechali na parking

i nagle przylecial taki elegancki gosc i sie bardzo niegrzecznie przypierniczyl do kierujacego VC "Po co pan tu wjechal?

Nie wolno!" Tata wyszedl z bmw i mowi, ze kolega go stad odbiera bo nie potrafi fruwac z powrotem do Tychow. Facet pobuczal, pobuczal i poszedl. Tata drapnal sobie pierwszego lepszego mechanika i pyta sie kto to jest. "To jest nasz dyrektor!" Fajny serwis, nie ma co.

Teraz wyobraź sobie jacy muszą byc klienci skoro nawet w serwisie same gbury :lol:

Jak oglądałem nową serie 7 to przyjechało dwóch klientów, jeden wracał z końca Europy Z4 i miał jakieś tam problemy, wyglądał na kohoś konkretnego, a drugi przyjechał w dresie i miał jeszcze większe problemy :)

Dyrektor czy nie dyrektor warto zadzwonic do centrali, dostaną kilka słów od kogos wyżej i zmienią stosunek do klientów...

Link to post
Share on other sites
No wlasnie!

Nie ze zlosliwosci, a z calego serca zycze wszystkim rzezbiarzom posiadajacym xenony a la Adam Slodowy, zeby w Polsce w koncu nastala Europa i zeby Wam pozabierali dowody rejestracyjne, a tym slepym dignostom pozabierali dozywotnio licencje.

Bylem tydzien temu w PL i w ciagu pieciu dni dwa razy jechalo za mna auto z xenonami bez automatycznej regulacji. Sorry, ale w takim przypadku zalaczam awaryjne, zostaje stac na srodku drogi i czekam, az mnie taki gosc ominie. Szkoda siatkowek, rogowek i wszystkich innych tkanek w oku, po ktorych takie xenony wala z calej sily.

Na eBay-u tez mozna znalezc takie zarowki. Ale gdzies w tekscie pisze, ze nie wolno ich stosowac na terenie, na ktorym obowiazuje StVO (kodeks drogowy). Jakby ktos w D wsadzil sobie takie lampy to jezdzilby na nich do czasu kiedy pierwszy raz poswiecilby jakiemus policyjnemu radiowozowi po oczach. A poniewaz rzadko kto ryzykuje zabranie dowodu rejestracyjnego, punkty, odebranie prawka, kolegium/sad, oraz inne nieprzyjemnosci, to jeszcze nie widzialem takich prywatnych przerobek bijacych po oczach w D.

Sa firmy, ktore profesjonalnie przerabiaja auta (czujniki na wahaczach, odpowiednie reflektory, uklad spryskiwaczy = obowiazek przy xenonach).

W cuda wierzysz? W Polsce bez problemu rejestruja wraki z Niemiec, a ty chcesz, zeby jeszcze sie na xenonach znali :lol: Poza tym spora czesc tego szacownego forum ma xenony home made u siebie, wiec czyzby posiadacze starych golfow i calibr mieliby byc gorsi?

Link to post
Share on other sites
Każdy mądry mieszkający na zachodzie albo w innych, bogatszych krajach narzeka na Polske i na Polaków.

Narzekam wylacznie na prawo w PL. Ludzie sa wszedzie tacy sami. Jakby wprowadzic w DE polskie bezprawie, to dzialo by sie dokladnie to samo, albo jeszcze gorzej. Tutaj ludzie boja sie konsekwencji i dlatego nie lamia przepisow (wszystkich kodeksow, nie tylko drogowego!) na taka skale jak w PL.

W cuda wierzysz? W Polsce bez problemu rejestruja wraki z Niemiec, a ty chcesz, zeby jeszcze sie na xenonach znali

Wiem. To znowu wina prawa.

1) Zeby w Niemczech byc diagnosta w TUV lub DEKRA, trzeba miec skonczone studia (przynajmniej na wyzszej szkole zawodowej = FH) i panstwowy egzamin. Efekt: studiujesz, robisz egzaminy i dobrze zarabiasz. Nie bierzesz lapowek, bo jak cie zlapia, to cie wywala z roboty, zabiara uprawnienia i z takim zyciorysem mozesz byc juz tylko bezrobotnym albo zamiatac ulice. Jeszcze nie slyszalem, zeby ktos gdzies wiedzial, ze jakis diagnosta daje pieczatki za lapowke. A w PL znam 3 okregowe stacje i wszedzie biora.

2) Jestes diagnosta. Dobrze zarabiasz. Wezmiesz lapowke, przepuscisz wraka, wrak spowoduje godzine pozniej wypadek. Bez problemu udowodnia ci wine. Cala odpowiedzialnosc spada na ciebie. Do konca zycia placisz rente dziecku, ktore przez twoja glupote jezdzi na wozku. Obojetnie gdzie nie pracujesz po tym jak cie wywala (natychmiast) ze stacji - i tak sad odbiera Ci maksymalnie duzo z wyplaty i daje temu poszkodowanemu. Nie masz szans sie wykrecic (no chyba, ze wyemigrujesz z D). Czyli: nikt nie ryzykuje.

Kiedys u mojej dziewczyny w tigrze wymienilem sportowe zawieszenie na normalne. Sportowe bylo wpisane w papiery. Pojechalem na przeglad i oczywiscie zaraz podpadlo. Zawieszenie bylo oryginalne wiec nie muisalo byc wpisane, ale auto zrobilo sie 30mm wyzsze. Gosc latal z taka miara kolo auta i mierzyl. Musialem wymienic dowod rejestracyjny na nowy, w ktorym wpisali wysokosc auta wieksza o 3cm. Ja wychodze z zalozenia, ze tutaj wszystko znajda i sie przyczepia. I tak trzymac.

Ale co z tym M5, Kali? Widze, ze go w nocy pilnujesz i piszesz posty np. o godz. 3:50 ;)

Edited by weutec
Link to post
Share on other sites
Guest Callun
Kolega weutec ma troche racji:) ostatnio jechal za mna gosc "evo lanosem" oczywiscie z "xenonami" tak swiecil jak by mial dlugie wlaczone,ale zadowolony:) jak sa amatorsko zrobione moga strasznie oslepiac:) tzn mi to nie przeszkadza niech montuja sobie ludzie,tylko,zeby nie oslepialo!!!

Znalazłem tylko takie zdjęcie, ale i tak na nim widać, że prawidłowo wyregulowany strumień światła nie ma możliwości oślepić innych użytkowników drogi. Pomijam sytuację, gdy auto jedzie pod górę, bo wtedy wszystkie auta równie skutecznie oślepiają.

Ale co z tym M5, Kali? Widze, ze go w nocy pilnujesz i piszesz posty np. o godz. 3:50 ;)

Bo Kali jest chyba na drugiej półkuli

post-6815-1187518733_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Ostatnio widziałem na trasie jak świecą takie xenony i powiem, że wygladało to fatalnie. Malutki obszar przed samochodem a dalej ciemno. Też zastanawiem się nad takimi xenonami, ale duzo opinio nich słychać. Podobno bardzo szybko wypalają sieżarniki i trzeba je bardzo częśto wymieniać w tych najtańszych zestawach.

Link to post
Share on other sites
Guest marcus16
Znalazłem tylko takie zdjęcie, ale i tak na nim widać, że prawidłowo wyregulowany strumień światła nie ma możliwości oślepić innych użytkowników drogi. Pomijam sytuację, gdy auto jedzie pod górę, bo wtedy wszystkie auta równie skutecznie oślepiają.

Bo Kali jest chyba na drugiej półkuli

Tak jak sa prawidlwo wyregulowane i zamontowane,to nie powinny oslepiac:) ale jak ktos sobie samemu zaklada w garazu,nie reguluje tego tylko cieszy sie,ze ma "xenony" a reszte ma gdzies to nie jest to w porzadku wobec reszty uzytkownikow drogi! najgorzej jest jak w nocy jedzie ktos taki i pada deszcz jeszcze! to tak jak wziac sobie aparat fotograficzny i zrobic zdjecie w nocy z 3 cm lampa w oczy:)

Link to post
Share on other sites
@Kali: a to co za BMW? Skad masz?

Szukalem wlasnie (tak na szybko) w Twoich tematach i nic nie znalazlem.

Tak na marginesie: tata byl jakies 2 tygodnie temu 528-ka od szefa w Bavaria Motors w Katowicach.

Tata jechal bmw, a pracownik firmy za nim taty VC zeby go zabrac jak bmw zostanie w serwisie. Wjechali na parking

i nagle przylecial taki elegancki gosc i sie bardzo niegrzecznie przypierniczyl do kierujacego VC "Po co pan tu wjechal?

Nie wolno!" Tata wyszedl z bmw i mowi, ze kolega go stad odbiera bo nie potrafi fruwac z powrotem do Tychow. Facet pobuczal, pobuczal i poszedl. Tata drapnal sobie pierwszego lepszego mechanika i pyta sie kto to jest. "To jest nasz dyrektor!" Fajny serwis, nie ma co.

Bo to wlasnie Polska jest. Tutaj gdzie traz mieszkam jest ogromny salon bmw. Mozesz wejsc w klapkach i krotkich spodenkach, a i tak traktuja cie jak najbardziej powaznie. W dodatku najdrozsze i najbardziej wypasione modele typu M6, M6 cabrio, Alpiny B5, B7 stoja otwarte. Mozesz siadac, dotykac, nawet sie przejechac.

Wracajac do xenonow.

Mnie ciekawi jedno. Tutaj za oceanem jezdze infinity. Ma fabryczne bi-xenony. Fabrycznie nie ma spryskiwaczy i fabrycznie ma regulacje wysokosci swiecenia na pokretlo :blink:

Tak wiec to Europa ma troche wybujane przepisy.

Link to post
Share on other sites

Temat o Xenonach przewijał się wielokrotnie. Te zestawy które są sprzedawane na allegro.pl i w innych sklepach motoryzacyjnych/elektrycznych nie są takie złe. Jeżeli je włożymy do odpowiedniego reflektora i dobrze wyregulujemy to nie mają prawa oślepiać innych użytkowników drogi, to że przepisy wymagają samopoziomowania i spryskiwaczy to inna bajka...

Do dobrego świecenia zestawu Xenonowego potrzebujemy wyłącznie reflektoru z soczewką i to wszystko.

Link to post
Share on other sites
Guest DymuśTI

Wrcając do tematu czytając ten temat dochodze do wniosku,że nie jest to już taki problem z założeniem xenonów do Vectr C ??? Jeszcze nie cały rok temu kupiłem taki zestaw 8000 K i poczytałem jakie to trzeba robić kombinacje, obchodzić elektryke itp. Także założyłem ten zestawik do innego auta (Astra II) i działa wyśmienicie. Teraz spowrotem mógłbym przełożyć ten zestaw tylko czy będzie pewnośc,że to wszystko zadziała bez zgrzytów ???? Z tego co wyczytuje to musiałbym się udać do ASO na Tech potem pokombinować założyć jeden "xenon" jak pójdzie wszystko okej to będzie Vectra C Elegance + Xenon :P

Link to post
Share on other sites
8000 K jest zabronione w ogóle na terenie UE.

W Astrze II zwykłe reflektory mają tylko homologację na zarówki H7, więc każdy policjant ci się dopierniczy.

A jak założysz Xenony oryginalne z danego modelu to policjant ci się nie dopierniczy?

A gdzie spryskiwacze i układ samopoziomujący?

Myślisz, że z takimi światłami nie będziesz miał problemu na przeglądzie technicznym?

8000K jest zabronione...

A jak to sprawdzi czy to nie jest 4300K lub 6000K - Różnica widoczna gołym okiem zaczyna się od 10000K itd...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP