Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Swap X20xev Na X30xe


WOOCASH
 Share

Recommended Posts

Decyzja zapadła.

Będę zmieniał swój dotychczasowy ecokibelek (x20xev)(136KM, 188Nm) na coś większego tj. X30XE (211KM, 270Nm) :):DB) .

We wcześniejszych planach było zamontowanie c20let (204KM, 227Nm) lub c20xe+turbo (ok.200KM, ok.220Nm), ale po godzinach przeglądania netu i rozmowach z kilkoma osobami wybrałem opcję najtańszą, najpewniejszą i najprostrzą w wykonaniu (samodzielnym oczywiście :) ).

Mam zebrane praktycznie wszystkie informację na temat takiego swapu i już może w przyszłym tygodniu rozpoczynam kompletowanie części. Sam swap planuję robić dopiero po wrześniowym zlocie, bo teraz nie chcę robić nic "na wariata" :blink: . Roboty będzie nie mało, a nie chce przez pośpiech czegoś popsuć. Chęci mi nie zabraknie, a i z finansami nie powinno być aż tak źle B) .

Życzcie mi powodzenia i przede wszystkim cierpliwości. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No nieźle... Oby wszystko się udało bez problemów - No i będziesz miał w końcu klimatyzację :)

Podstawa dobra... X30XE (211KM, 270Nm) - Potem Turbo!

... I mamy najszybszą VB w VKP!

Link to comment
Share on other sites

No i będziesz miał w końcu klimatyzację :)

Klime już założyłem i tego mi właśnie trochę szkoda :mellow: bo namęczyłem się przy tym nie mało. Z zamontowaną klimą zrobiłem już prawie 2000km i wszystko działało ok. Ale nic nie idzie na marne. Nagrzewnica już będzie, skraplacz i elektryka do klimy też. Będę musiał tylko wymienić 2 rurki (sprężarka - osuszacz i sprężarka - złącze sewrisowe niskiego ciśnienia).

Link to comment
Share on other sites

Powodzenia :)

nie ma to jak samemu pogrzebać w autku - 2 razy większa przyjemność :D :D :D

Szkoda, ze to tak daleko - pewnie bym wpadł coś pomóc :)

Link to comment
Share on other sites

i znow pol roku astra? ;)

Nie tym razem. Wszystko przygotuje tak, żeby sam swap trwał 3-4 dni. Nowy silnik będzie składany na drugich sankach i odpalony jeszcze przed zamontowaniem do samochodu, żeby nie było żadnych niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

Nowy silnik będzie składany na drugich sankach i odpalony jeszcze przed zamontowaniem do samochodu, żeby nie było żadnych niespodzianek.

uuu, poważne przedsięwzięcie - widzę pełen profesjonalizm :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Nieźle woocash ;)

Szczerze mówiąc troche dziwie sie Twojej decyzji.

swap z x20xev na c20let wcale nie byłby trudniejszy niż ten a na pewno uturbiony silnik można szybciej i taniej wzbogacić o kolejne konie ;)

no chyba że seryjny x30xe starczy Ci w zupełności (w co niewierze bo w klubie chodzą słuchy o kolejnych VB 3,0 ;) )

W każdym razie masz moje uznanie bo sam walczyłem z przygotowaniem części do swapa a na dniach odstawiam już auto na warsztat ;)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry pomysl. Sam chcialem go kiedys zrealizowac ale niestety praca, praca, praca.

Faktycznie lepiej zrobic to odrazu na sankach od 2.5 Rozebrac 3.0 i zlozyc na nowych uszczelkach bo pozniej moze wszystko sie mscic a miejsca pod maska jest malo. Osprzet silnika jest pewnie zupelnie inny wiec lepiej kupic kompletny 3.0.

Trzymam kciuki za projekt. Brzmienie V6 jest jednak bardziej meskie niz let.

4 pytanka

Czym to chcesz wystroic??? seryjnym ecu z 3.0 czy czyms innym??

co ze skrzynia F25??

zawieszenie z 2.5??

elektryke bedziesz robil sam??

Link to comment
Share on other sites

Czym to chcesz wystroic??? seryjnym ecu z 3.0 czy czyms innym??

ECU będzie od 3.0 i ewentualnie ono będzie jakoś dodatkowo dostrajane w poszukiwaniu kilku koni "ukrytych" przez fabrykę. :)

co ze skrzynia F25??

Tak. F20 też pasuje, ale szybko by umarła. F28 byłaby najlepsza ale jest za droga i mało dostępna.

zawieszenie z 2.5??

Raczej tak. Sprężyny będą kombinowane, bo będę chciał zachować dotychczasową wysokość przodu. Mam w tej chwili ok -40mm. Będę musiał też wzmocnić hamulce.

elektryke bedziesz robil sam??

Tak. No i z tym będzie najwięcej zabawy. :blink:

Link to comment
Share on other sites

masz zdrowie człowieku i czas.

gdyby moja viki nie musiała pracowac na siebie i miałbym wiecej czasu też bym cos zakombinowała narazie szykuje wałki z 3.0 sam mowiles omega klub i poszukałem i znalazłem

prawie zdecydowany jestem

a tobie kolego powodzonka

Link to comment
Share on other sites

Decyzja zapadła.

Będę zmieniał swój dotychczasowy ecokibelek (x20xev)(136KM, 188Nm) na coś większego tj. X30XE (211KM, 270Nm) :):DB) .

We wcześniejszych planach było zamontowanie c20let (204KM, 227Nm) lub c20xe+turbo (ok.200KM, ok.220Nm), ale po godzinach przeglądania netu i rozmowach z kilkoma osobami wybrałem opcję najtańszą, najpewniejszą i najprostrzą w wykonaniu (samodzielnym oczywiście :) ).

Mam zebrane praktycznie wszystkie informację na temat takiego swapu i już może w przyszłym tygodniu rozpoczynam kompletowanie części. Sam swap planuję robić dopiero po wrześniowym zlocie, bo teraz nie chcę robić nic "na wariata" :blink: . Roboty będzie nie mało, a nie chce przez pośpiech czegoś popsuć. Chęci mi nie zabraknie, a i z finansami nie powinno być aż tak źle B) .

Życzcie mi powodzenia i przede wszystkim cierpliwości. ;)

Jak skończysz to daj znać jakie są koszty takiej zabawy. Sam sie przymierzam do czegoś podobnego B)

Link to comment
Share on other sites

Jak skończysz to daj znać jakie są koszty takiej zabawy. Sam sie przymierzam do czegoś podobnego

Którejkolwiek byś nie podjął sie przeróbki to i tak koszty wyjdą takie że miałbyś drugą taką Vectre za to ;)

I tak jak powiedziało mi to conajmniej 100 osób - "nie opłaca sie" :D

Ale My wiemy swoje... ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Jak skończysz to daj znać jakie są koszty takiej zabawy. Sam sie przymierzam do czegoś podobnego B)

Na dzień dzisiejszy podam tyle:

blok + głowice + dolot + ECU od x30xe: 1200PLN

x25xe + f25 + osprzęt + kolektory + dolot + wydech + wiązki + zawias + sanki: 2200PLN :D

komplet uszczelek i uszczelniaczy + płyny: 1300PLN

robocizna: ~0PLN tzn własna :)

Pozostanie do sprzedania:

- cały mój x20xev + f18 (w357) + lekkie koło zamachowe + cała reszta (jakby ktos chciał na swapa) :)

- blok + głowice x25xe (ok.107tyś.km przebiegu)

Którejkolwiek byś nie podjął sie przeróbki to i tak koszty wyjdą takie że miałbyś drugą taką Vectre za to ;)

I tak jak powiedziało mi to conajmniej 100 osób - "nie opłaca sie" :D

Ale My wiemy swoje... ;)

Dokładnie tak. Zawsze sie "opłaca". :DB)

Link to comment
Share on other sites

Skrzynie biegów polecal bym F23 - tansza niz F28 a lepsza od F25.

Co do rozbudowy V6 jak odlozysz jeszcze troche kasy( w sumie to tule co twuj samochod kosztuje :D ) to pozniej mozesz supercharger wstawic i wydusic jakies 300KM

Link to comment
Share on other sites

Pozostanie do sprzedania:

- cały mój x20xev + f18 (w357) + lekkie koło zamachowe + cała reszta (jakby ktos chciał na swapa) smile.gif

Napisz na PW za ile :D , bo zamiast kombinować z moim X16XEL to może machnę swapa i już.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Napisz na PW za ile :D , bo zamiast kombinować z moim X16XEL to może machnę swapa i już.

Pozdro

hehe, to moze caly moj zestaw do kompletu?

walki lexmaul, regulowane kola rozrzadu, kolektor rurowy, dolot i wydech el-tec?

wszystko plug&play do x20xev :) wystarczy "tylko" zestroic elektronike...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP