Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
luki32

Łożyska Tylne

Recommended Posts

witam

Mam taki problem prawdopodobnie mam do wymiany łożyska tylne ,ponieważ podczas jazdy strasznie mi buczy z tyłu i piszczy .Łożyska te co teraz mam mają zaledwie albo aż niecałę 2 lata ,czy to jest normalny ojaw ,że się tak zużyły czu też coś za szybko się zużyły?

Drugie moje pytanie brzmi czy są jakieś może konkretne firmy co produkują dobre łożyska ,może ktoś wymieniał niech się wypowie.

Bardzo bym prosił o ile to możliwe o podanie jakichś propozycji

Furka to opel vectra A 1.8 90r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezwzględnie należy unikać łożysk firmy CX !!! W oryginale jest zdaje się łożysko SKF, więc powinno być dobre jeśli nic się nie zmieniło (wada to cena 2x droższe od słabszych firm). Firma Ad- produkcja w Niemczech, pakowane i dystrybucja w Polsce. Na razie kolega jeździ na tych Ad rok i jest w porządku, ale najpewniejsze jest SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Please login or register to see this quote.

Najpewniejsze jest lozysko renomowanego producenta ktore zostalo POPRAWNIE zamontowane i WYREGULOWANE - jesli sie zle je zamontuje ( nie zachowa odpowiedniego luzu ) to i najdrozsze za 1000km padnie.

CX - to chinskie lozyska przepakowywane w Lodzi.

SKF - roznie ostatnio z nimi bywa

INA - to raczej bylo oryginalem choc pewnie zamiennie z SKF'em ( bdb jakosc )

Mozna poszukac tez dobrych lozysk firm KOYO, NACHI, NTN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

popytam w sklepie jeszcze zobaczymy co będą mieli.Tak też mi się zdawało ,że oryginalne to skf .Takie chyba zakupię.

Ja na tych zrobiłem coś koło 25 tysięcy km .Łożyska wymieniał mechanik który robi mi większość napraw silnikowych i nie narzekałem.Ale wtedy co zakładał łozyska to i robił jeszce parę innych napraw i dlatego musiałemn zostawić u niego furke ,także nie miałem okaazji się przyglądac czy dobrze wyregulował ale chyba raczej dobrze jak zrobiłem tyle km

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem w sklepie i pytałem o łożyska i tak:

1.skf 53 zł/sztuka

2.AD 30 zł/sztuka

3.mar(polska firma jakaś) 24 zł/sztuka

jutro jeszcze podjade do 2 sklepów i się zapytam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Troszkę odgrzebię temacik.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mianowicie. Natknąłem się w opel-shop na łożyska do tyłu (dwa rodzaje).

Dodam, że nie jest to opcja zespolona z piastą jak po lifcie. Ale dwa rodzaje łożysk w zakresie rocznikowym 89-95

Please login or register to see this link.

Te pierwsze to rozumiem, bo takie mam. A to dwurzędowe?

A może to do tarczo bębnów w tych rocznikach? Czy może mnie ktoś uświadomić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest arklin

Please login or register to see this quote.

To dwurzędowe jest do modeli 4x4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do firm łożysk koledzy wczesniej sie wypowiedzieli. Firma łozyska jest chyba sprawa drugorzędna najwazniejsze jest założenie. Nie zastapi tu nic doswiadczenia. Nalezy zostawic minimalny luz na łozysku a nie jak kazdy robi dokrece na sztywno a jak pojdzie w ruch to sie dotrze. Zabija sie w ten sposób łozyska. LUZ MUSI BYĆ W ŻYCIU I W ŁOZYSKU

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie nalezy kasować luzów w kołach dokręcając łozysko. Ja kiedys dokręciłem i po 200km tak sie zapiekło, ze nowa piaste kupowałem. Śruba stworzyła jedność z gwintem. Ale wtedy to był polonez, a ja miałem 17lat. Ople to świetne fury, choć i najlepszym sie zdarza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo,że poprawny montaż to dłuższa wytrzymałość łożyska

Jednakże nie zamierzałem kupować jakiegoś "łajna" jak produkt firmy CX które po paru miesiącach mi się rozleci i zakupiłem najdroższe łożyska firmy SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile dałeś za te łozyska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś koło 53 zł za jedno czyli 106 za 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzisiaj zamierzalem wymieniac lozyska z tylu, ale kupilem tylko jedno bo tyle w sklepie mieli. Wymienie dopiero w poniedzialek, u m,nie jestg to dwurzdowe i nie jest to tylko do 4x4 tylko do modeli z wachaczami z tylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czwartek zamierzam wymienić łożysko z piastą w Vectrze 94r 1.8i z abs.

Czy ktoś już to robił?

Może ma ktoś uwagi co do tego jak to zrobic i na co uważać?

Jaki jest potrzebny sprzęt do tego?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Laser

Witam

Co prawda juz dwie strony wymienilem w 2.0 ale roznice beda takie ze ja bawilem sie z zapieciem i rozpieciem szczek hamulca recznego a Ty sie bedziesz bawil w rozpiecie szczek hamulca roboczego.

Co bedzie potrzebne ( z wizji pracy na podnosniku ), klucz nasadowy ( w oryginale jest 15 nakretki w zamienniku maja rozmiar 16 ) na dlugiej przedluzce do odkrecenia calego zespolu piasty z hamulcem, szpikulec lub cienki srubokret do zakladania sprezynek, szczotka do hamulcow celem oczyszczenia wszystkiego, klucz do odkrecenia amortyzatora ( chyba 17 albo 19 - latwiej sie pracuje i jest lepszy dostep ), mlotek do opukania bebna, kombinerki sie moga przydac przy sprezynkach, imadlo i tepy pret do delikatnego oddzielenia piasty od tego "taleza" trzeba delikatnie opukiwac w miejscach gdzie wychodza sruby ale nie w same sruby bo wyjda same sruby, papier scierny zeby oczyscic dokladnie miejsce przylegania piasty - ma byc goly metal, mozna przed montazem wszystkie te skrobane miejsca posmarowac smarem zeby je natluscic i odciac od wilgoci.

Pierwszy raz majac cale niezbedne zaplecze techniczne, podnosnik ale takze tarczobeben nie beben - zajelo mi to okolo 3,5 godziny - ale mowie bez pospiechu i wszystko dokladnie oczyszczone, druga strona miesiac pozniej ( gdy juz nauczylem sie sprezynki zakladac a wierz mi trzeba znalesc na nie sposob ), zajela rowne 3h.

Duzo cierpliwosci i bedzie ok - tylko nie wiem czy w przypadku bebnow nie bedizesz musial odkrecic przewodu hamulcowego, bo w przypadku tarczobebnow poprostu odchyla sie zacisk i jest OK.

Please login or register to see this image.

dsci0341hx4.jpg

Warto dobrze rozplanowac miejsce pracy, i zgromadzic narzedzia zeby nie latac. Aha i wszystkie duperelki sprezynki srubki ktore zdemontujesz zbieraj od razu do jednego miejsca ( pudelka ) bo potem bedziesz wiedzial - czy wszystko zmontowales ( nic nie zostalo oprocz 4 nakretek piasty ktore lepiej wymien ), i niczego nie pogubisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...