Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest baca_cwaniak

Bezpieczenstwo Silnika ... Nie Moge Znalezc W Postach

Recommended Posts

Guest baca_cwaniak

witam

jak czesc wie mialem problemy z pompa wtryskowa od dluzszego czasu ale z tym juz sie uporalem . Zostal inny problem , temperatura silnika(chlodnica wymieniona,czujniki rowniez, termostat niby sprawdzony )

Pytanie mam nastepujace

Jaka jest bezpieczna granica temperatury dla silnika ( od ... do ... )

Cos nie moge sobie poradzic z tym grzaniem , raz jest w jezdzie przy 120 km okolo 90C a raz okolo 97-100C a gdy wjade w korek z dluzszej trasy to zaraz idzie na czerone i dopiero sie chlodzi (wszystkie biegi wentylatora dzialaja ) (pierwszym biegiem steruje sobie z kabiny z wlacznika wlasnej roboty ale nie zbija mi ciepla) Dodam ze gdy klime wlacze to temperatura sie podnosi.

Jakas wariacja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

pzdr

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Baca wydaje mi się że temp do około 105stC okazjonalnie nie jest zabójcza dla silnika, ale nie wiem jak to wytrzyma olej silnikowy czy przy takiej temperaturze nie traci jakiś własności smarnych które znowu wpływają na żywotność silnika.

Widzę że prawie wszystko wymieniłeś pozostał ci chyba tylko termostat bo chyba sam nie wiesz czy jest w 100% sprawny koszt około 130zł a może masz zapowietrzony układ chłodniczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidio

w moim przypadku siadł mi termostat, temp szła na czerwone pole przy każdym podjeździe pod górke, wymiana na nowy i... pomogło na 2 miechy... i padł!!! ale temp. wzrastała max do czerwonego pola o dziwo, wymieniłem na nowy po zimie i jest OK. temp. trzyma się w zakresie na desce rozdzielczej od 87C- do 100C pod górke, lub przy ostrej jeździe.

na pierwszym termostacie zakres był mniej więcej od 92-98C na drugim 90-98C, a na trzecim aktualnie od 87-100C. za każdym razem kupowałem oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fAzI78

popraw w temacie "znajsc" na znaleźć, bo troszkę trąci wiochą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by fAzI78

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie przedzial od 88 do 100st termostat nowy... byl jak go w fabryce wkladali;)

Mam tylko zawsze cyka jak jade bo hmm przy 160 jest 92st ale przy 200 i w pape dochodzi do 99 i w tym momencie ja osobiscie odpuszczam troche i wole sie nie przekonywac jak wysoko i daleko bedzie temp szla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak daje w pedał to temp max tylko 92-94 i spada a normalnie jak jade to około 85-88 stopni .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Wiec temp. okolo 95-99 C w jezdzie czy to miasto czy to trasa to ... jest to na dluzsza mete czy nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci ze u mnie przy mojej nodze 2.0 DTi to mam srednia temperatore w granicy 100-120stC.

Przy wolnej jezdzie (czasami podworze kogos do pracy) temperatora nigdy nie przekracza 90stC.

Oczywiscie pomiary robione techem bo sam licznik zaniza mi o okolo 5-8stC.

Wiatraki mam wszystkie sprawne itp...

Mysle ze u Ciebie bedzie to nie dokonca otwierajacy sie termostat.

Lub zapchana kamieniem lub innym swinstwem chlodnica, oczywiscie spekulujac dalej mozna powiedziec ze i pompa wodna jest zuzyta iz a malo wydajna. Lecz to wszystko to ejst tylko gdybanie.

Zacznij wg. mnie od termostatu bo to najtansza zecz.

A jak nie masz kasy to przeciez 100stC nie zabije Ci silnika.

Mam nadzieje ze masz jakis pozadny olej oraz uklad zalany plynem chlodniczym a nie "woda z kranu". To ejst wazne poniewaz po zalaniu woda z kranu moja Viki osiagnela koniec licznika temperatory i glosno zaczela wydzielac z siebie kleby pary. Oczywiscie na wodzie byla tez wyzsza temperatora pracy o okolo 5 do 10stC.

Jak by co to pytaj, ja z grzaniem tego silnika mam duzo doswiadczenia, mam ciezka noge a to niestety troche kosztuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

Powiem tak ... nigdy nie szczedzilem grosza na czesci , co do plynow stosuje tylko castrola,chlodnica wymieniona i chwilowo bylo dobrze (okolo 90 kilosow, potem zaczely sie skoki temperatury, na starej chlodnicy ciagle sie autko grzalo- nie ma co trzeba dalej dzialac-dzis kupie termostat i zobaczymy co dalej bo tylko termostat i pompa zostala

z gory dzieki za pomoc

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wieczorkiem ogladajac serial "Andromeda" byl tam wlasnie jakis tekst o odpowietrzaniu ukladu chlodzenia i tak mi sie skojazylo z Toba Baca moze sprobuj jakos znalesc najwyzszy punkt silnika i go jakos odpowietrzyc moze jest zapowietrzony, powietrze stanelo i przeleciec nie moze. Narazie sprobujmy to zalatwic "bezkasowo" domowymi sposobami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

Problem z glowy - wymienilem chlodnice(cieklo z nowej wiec pewnie sie zapowietrzala) i temperatura w jezdzie po miescie 88-89C z klima bez 92C wiec chyba sie uporalem ale na wszelki wypadek wymienie wklad w termostacie na nowy,a mialem juz stracha bo jak zmontowali wszystko to wyjechalem a tu nagle samochod mocy nie ma , kopci i pierdzi ... nic tylko pomyslalem ze uklad wydechowy rozwalili moze podnosnikiem czy co . Wrocilem i okazalo sie ze dolotu do kolektora nie zalozyli ... uff naszczescie to bylo przyczyna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

witam

Vectra B 2.0 DTH 00r manual z klima

Nie daje rady zwalczyc problemu jakim jest wysoka temperatura

Autko w spokojnej jezdzie a temperatura w granicach 100C na klimie po wylaczeniu klimy okolo 95C

Myslalem ze moze chlodnica nie oddaje ciepla wiec ja wymienilem, rezultat ... przez 80 kilometrow autko mialo temerature 88-89C( czyli prawidlowa) na klimie oraz 92-90C bez klimy ale... myslelem ze sie uporalem z tym az milo bylo jechac na dzialke,wieczorem usmiechniety wsiadajac odpalam i ujezdzam okolo 10 kilometrow autko zaczyna sie grzac pod 95-100C wskaznik bardzo zywiolowo reaguje na nawet delikatne dodanie gazu a po opuszceniu delikatnie spada temperatura ale i tak jest bardzo wysoka a jazda samochodem w granicach 80-100 km wiec spokojna. okazalo sie ze pekla mi chlodnica od spodu byl na spawie przeciek wiec udalem sie do mechaniorow i ja zrobili rezultat znowu przez okolo 100 kilometrow temperatura byla idealna czyli 88-92 C z klima i bez ale rano wsiadam i co ... i zmowu sie grzeje do dnia dzisiejszego,troche bardziej na klimie ale i w jezdzie rowniez i bez kilmy, nic sie nie chce schlodzic no moze 2C to max.

Czujnik cieczy chlodacej ten w chlodnicy mi padl kupilem drugi padl po 3 dniach , mowili mi ze z przegrzania ale teraz czekam na 2 poniewaz tamten byl na gwarancji wiec by cos chlodzilo zamontowalem sobie wlacznik pierwszego biegu w srodku, taki pstryczek elektryczek. Wiatrak klimy mi dziala,wentylator chlodnicy wody tylko pierwszy bieg ale zastanawiam sie co jest przyczyna tego grzania bo przeciez nie brak 2 biegu wentylatora .Dwa razy chlodnice sciagali i za kazdym razem bylo idealnie ale tylko na okolo 80 kilosow a potem wracalo wszystko do normy.

Nie mam zadnych wyciekow,zadnego wulkanu ze zbiorniczka,zadnego oleju ani plynu w oleju ,sam nie wiem co dalej ,wlozylem 700zl a jest jak bylo.

Termostat?

pompa wody?

pompa to raczej chyba nie tak mi sie wydaje, pytam bo moze ktos mial podobny problem co ja lub ktos sie na tym dobrze zna.

acha czujnik ten w termostacie na deske wymieniony na nowy 2m-ce temu tyle sie wlasnie z tym mecze.

pzdr

Michał

Staralem sie raz jeszcze bardziej szczegolowo napisac co sie dzieje

pzdr

Michał

Edited by baca_cwaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w benzynowej Primerze 2.0 GT. Jak tylko dodawałem gazu - temperatura niebezpiecznie rosła. Jak zwalniałem - opadała. Zatrzymałem się na stacji paliw ( byłem w trasie ) podniosłem maskę by oblookać co się dzieje. Pełen obaw o głowicę dokonałem wstępnej analizy i diagnozy na nieco przechłodzonym już silniku i potem znów na rozgrzanym... Objawy były bardzo podobne jak u Ciebie ( ale na 100% można było wykluczyć głowicę i uszczelkę ) i problem sam się rozwiązał. Udało mi się wrócić do Wawy i na światłach przy zjeździe na moje osiedle - siwy dym, czarna chura pod maską i przeraźliwy pisk. Kierowcy obok zlecieli się z gaśnicami ( jednak można liczyć na ludzką pomoc ) i okazało się, że pompa wody się rozpadła do tego stopnia, że łożyska igiełkowe wyszły na zewnątrz a dym spowodowany był tym, że pasek napędzany przecież kołem wału spalił się na zblokowanym kole pompy wody... Potem sznurek, kolega zaciągnął mnie do mojego serwisu i po ptakach. Po wymianie pompy, płynu i paska - silnik i samochód jak nowy !!!

Nie ma 100% pewności, że u Ciebie to też pompa ale nie można też ( póki co ) jednoznacznie stwierdzić, że to nie ona...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

dzieki za rade i odpowiedz , ja sie zastanawiam godzinami dlaczego po sciagnieciu chlodnicy czyli 2 razy temperatura potem nie rosla tylko powrocila dopiero po czasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja sie sugerowalem ze gdyby pompa to by cieklo itd ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic mi nie ciekło... Nawet wtedy jak pompa rozj...ła się w drobny mak !!! Ani kropelki !!! Po prostu zacierało się łożysko i pompa nie dawała rady na wyższych obrotach przepompowywać wody, chodziła coraz wolniej a w końcu padła... Dobrze, że w Wawce i przy samym domu...

Poza tym postaraj się przy okazji przykładowo najbliższego SPOCIKU poprosić kogoś by podpiął laptopa ( będzie ktoś taki na 100% ) i zmierz temperaturę oraz porównaj pomiary z odczytami " na tablicy przyrządów " bo być może one przekłamują... Mogą zaniżać odczyty temperatury ale skoro zaniżają to mogą też zawyżać...

W mojej VB mierzyliśmy ( w zasadzie Kamil mierzył ) i różnica jest o około 8 stopni, tyle, że u mnie temperatura na desce to 89 - 92 st.C a program pokazuje 98 - 102. To dzieje się na rozgrzanym silniku podczas postoju, tylko na przygazówce... W sumie nie sprawdziłem jak to wszystko ma się do temperatury osiąganej przez silnik podczas jazdy. Też będę musiał spróbować...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

hm...

a bez zdejmowania pompy da rade kupic czy potrzebne sa numery ? nie sadze by az tak drastycznie przeklamywal... sprobuje poszukac takiej pompy , mysle ze nie wiecej niz 130 zl tylko jak te cholerstwo wyciagnac , chyba pojde oblukac jak to siedzi ale cos mi sie wydaje ze troche z tym bedzie roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa przy wyjmowaniu peknie Ci na 99%. Na tyle pomp ile ja wyciagnolem tylko jedna oclala. Material z ktorego jest wykonana poprostu ulega przegrzaniu i przy probie podwarzenia poprostu peka mocowanie. WIec jak juz chcesz ja zdjac to zadobadz sie w druga.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

no dobra , a jakie jest wytlumaczenie ze za kazdym razem po zlozeniu chlodnicy(dwa razy robili) temperatura byla przez prawie 100 kilosow idealna 88-89C - jest na to jakies wytlumaczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

... czyzby nie bylo wytlumaczenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz podjechać do aso opel na diagnoze??pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

wiesz jakos nie ufam w takich sprawach , mysle ze bedzie wymien to wymien tamto wiec pytam na forum jakos ufam bardziej tutaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak se mysle ze w poniedzialek rozloze caly uklad chlodzacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak czegoś nie wiem jade do aso zdiagnozują mi co i jak jade do mego kolegi ma warsztat samochodowy a on mi to zrobi ja bynajmniej w aso nie płacę za diagnozę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

wiesz niby jak oni zdniagnozuja grzanie sie ??? wrozka sa czy ja o czyms nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

juz mi nie jeden powiedzial ze to chlodnica i Panie nie ma sie nad czym zastanawiac wiec ja wymienilem i jak sie okazuje wydalem 700zl w powietrze wiec uwiez mi ale im po prostu nie wieze ... zreszta pzyklad gdy mialem omege 3.0 V6 i padala mi automatyczna skrzynia ... rezultat kazdy serwis rozkladal rece i mowil ze jest dobrze ... buhaha i ja mialem taka zabawe z tych mechanikow ze to glowa mala (skrzynie naprawili mi w specjalnym zakladzie po pierwszej probie jazdy a oni miesiacami nie wiedzieli wrecz wmawiali mi ze jest dobrze )

acha Tomek termostat sprawdzony i jest sprawny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale w sensie że wkład sprawdziliście osobno czy cały termostat? Bo jakby się przycinał to chyba tylko podmianą można sprawdzić?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca_cwaniak

Please login or register to see this quote.

wczoraj wklad wyciagnalem i dalej to samo na termostacie bez wkladu i nowej chlodnicy oraz z nowymi czujnikami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

sprawdzilem ze przy ponad 100C ... otworzylem szybko korek od zbiorniczka , delikatna parka i zanuzylem palca wiec tem. nie byla az taka chyba wysoka tem. wiec moze cos jest nie tam ze wskaznikiem na zegarach bo niby ja samochod postoi 8 minut to temp. spada do 90C wiec razcej to chyba bylo by nie mozliwe

nie wiem co dalej czy tak jezdzic czy cos robic ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...