Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przyspieszenie Diesla


Guest Dudi74
 Share

Recommended Posts

Guest Dudi74

Witam,

Ciekawi mnie jakie jest u was z przyspieszeniem u diesli a dokładnie w modelu Vectra C 2.2 DTI z 2002 roku chyba to jest silnik 125 KM

Mam na oku taką Vectrę a chyba nie ma takiego modelu dostępnego w Oplu

Link to comment
Share on other sites

Guest marcus16
Witam,

Ciekawi mnie jakie jest u was z przyspieszeniem u diesli a dokładnie w modelu Vectra C 2.2 DTI z 2002 roku chyba to jest silnik 125 KM

Mam na oku taką Vectrę a chyba nie ma takiego modelu dostępnego w Oplu

Wiesz co...ten silnik w sumie dziwny jest:) jednyka i dwojka marnie...wolno strasznie:/ ale jak juz sie do trojki dojedzie to zaczyna sie robic ciekawie:)to tylko 125 koni,ale jak turbina osiagnie odpowiednie obroty to daje rade:D duza turbo dziura dopiero od 2 tys czuc ,ze przyspiesza:)

Link to comment
Share on other sites

Guest benezis

Silnik super. Najrozsądniejsze rozwiązanie jeśli chodzi o diesla. Małe spalanie dobre osiągi.

Jeśli chodzi o przyśpieszenie to tak jak napisał marcus16.

Link to comment
Share on other sites

Guest serial

nic dodać nic ująć jeśli chodzi o przyspieszenie. początek przeciętny ale jak juz sie rozpędzi to od 3 biegu jest dosyć dynamiczne. niezły silniczek.

Link to comment
Share on other sites

Guest djmothek

nie martwcie sie u benzyniakow z tym rozpedzaniem tak samo... bardzo krotkie 1,2 i 3 (czasem nie nadażam;D)dopiero na 4 mozna pociagnąc do 130 (raczka odpocznie pare sekund) i piateczka to juz bajka;D przy 90 nawet tak wciska w fotel ze szok;D

Link to comment
Share on other sites

dopiero na 4 mozna pociagnąc do 130

zalety małego silnika przy dużym aucie

piateczka to juz bajka;D przy 90 nawet tak wciska w fotel ze szok;D

szok ;-)

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci, ze jesli jestes zszokowany wciskaniem na 5-tce przez 1.8 to po jezdzie OPC musialbys godzine odpoczywac w namiocie tlenowym :P:D

Link to comment
Share on other sites

Guest djmothek
Powiem Ci, ze jesli jestes zszokowany wciskaniem na 5-tce przez 1.8 to po jezdzie OPC musialbys godzine odpoczywac w namiocie tlenowym :P:D

hehe dobre:) na napewno:) =D albo maski tlenowe na wyposazeniu auta nie?;):blink::rolleyes::rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci, ze jesli jestes zszokowany wciskaniem na 5-tce przez 1.8 to po jezdzie OPC musialbys godzine odpoczywac w namiocie tlenowym :P:D

a po jeżdzie 2.2dti z tuning boxem to 20 min w namiocie tlenowym :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzajcie, tym razem popieram, dzidżej młotek jednak przegina z formą swojej wypowiedzi, chyba można jakoś pohamować emocje przy pisaniu postów ??? :blink::blink::blink:

Co do tematu, przyspieszenie to bardzo subiektywne odczucie, dla jednego 20sekund do setki to pełen odlot, a dla innego 5s to mało.

Link to comment
Share on other sites

z tymi 20 sekund to przesadziłeś no chyba że rowerem czyli może i subiektywne odczucie ale zależy ono punktu siedzenia a jak siedzisz w np VC dieslu to troche mało

2.0 dti ma 14 sekund i znam osoby dla których starcza to w zupełności, więc 20s nie jest tak bardzo przesadzone ;)

Poza tym trzeba podkreślić że uzyskanie katalogowego przyspieszenia jest bardzo trudne, w VC w 1.8 dopiero za którymś razem udało się zejść w okolice 11sekund...

Edited by shaqal
Link to comment
Share on other sites

Guest BlasterD
2.0 dti ma 14 sekund i znam osoby dla których starcza to w zupełności, więc 20s nie jest tak bardzo przesadzone ;)

No bo 2.0 DTI naprawdę subiektywnie ładnie się zbiera (on naprawdę ma aż 14 sekund? :/), przynajmniej przy niższych prędkościach, bo troche po przekroczeniu setki faktycznie zaczyna puchnąć ;]

Poza tym trzeba podkreślić że uzyskanie katalogowego przyspieszenia jest bardzo trudne, w VC w 1.8 dopiero za którymś razem udało się zejść w okolice 11sekund...

Ale jeszcze odnośnie 2.0 DTI i wartości katalogowych to przynajmniej uzyskanie katalogowego spalania w mieście jest praktycznie bezproblemowe niezależnie od "szaleństw" nim wykonywanych co w innych silnikach takie łatwe nie jest. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest zyziu22

Co na przyspieszenie nie można narzekać ale jak ktoś jeździ całe życie ropniakami to ma jakieś porównanie, prywatnie przed oplem miałem BMW 2,5 tds to miało przyspieszenie ale jak chciało się poszaleć to w kieszeni też szalało, ze zmiany na opla nie żałuję wręcz jestem zadowolony i jak na możliwości tego autka jest ok

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Mam pytanko odnośnie przyspieszania.Czasami a ostatnio nawet częściej zauważyłem coś dziwnego w przyspieszaniu a mianowicie po wrzuceniu dwójki wduszam gaz i jest tak jakby 1-2 sekundowe opóźnienie.Czuć tak jakby małe szarpniecie i po tym dopiero fajnie przyśpiesza.Macie jakieś sugestie??

Link to comment
Share on other sites

U siebie mam dokładnie to samo odkąd mam to auto. Wrażenie, jakby po przerzuceniu biegu na wyższy auto w pełni zasprzęglało dopiero po 1-2 sekundach. Wcześniej jeździłem benzyniakiem nieuturbionym z gazem "na linkę", stąd pewnie odczucie pewnego opóźnienia. W innych dieslach (VAG) zauważyłem to samo zjawisko po przyjrzeniu się dokładniej.

Link to comment
Share on other sites

Co do przyspieszenia VC w dieslu to szalu nie robi ale jak na polskie warunki to mysle ze jest wystarczajace (ja mam VC ze wzgledu na to ze fajnie i wygodnie sie nia podrurzuje i spala nawet spoko w miescie i trasie ) Kolega mam silnik o ktory jest pytanie i zbiera sie chyba lepiej niz moje 1,9CDTI (ja mam 120koni a tam jak wiadomo 125 ) Tylko 5 koni róznicy ale wiadomo inne turbo inne przelorzenia i wogule

Ogulnie zawsze jak by ktos byl nie zadowolony z przyspieszenia w dieslu latwo pyknac jakiegos wirusa malego :)

Ja polecam moje rozwiazanie Vicki dla domu i rodziny a jakis fajny motorek do szalenstw i nikt nie powie mi ze ma lepsze przyspieszenie niz ja i ze musial bym odpoczywac w komorze tlenowej :) stosunek koni do masy to poprostu przestepstwo

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

a nie jest to tzw "turbo dziura"

U mnie na pewno to nie jest turbo dziura.turbo dziura polega przecież na chwilowym zamuleniu silnika a u mnie jest odwrotnie.Chodzi o to że po naciśnięciu gazu auto przyśpiesza ale po sekundzie lub dwóch czuć tak jakby dostał takiego kopa.Nie wiem jak to nazwac

Link to comment
Share on other sites

Guest nmjk123456

U mnie na pewno to nie jest turbo dziura.turbo dziura polega przecież na chwilowym zamuleniu silnika a u mnie jest odwrotnie.Chodzi o to że po naciśnięciu gazu auto przyśpiesza ale po sekundzie lub dwóch czuć tak jakby dostał takiego kopa.Nie wiem jak to nazwac

U mnie jest to samo. A zazwyczaj wtedy kiedy motor jest jeszcze nie nagrzany. Zaczyna silnik troche inaczej ,,gadać" no i strasznie się do przodu wtedy wyrywa.(taki żarcik przy 101 konikach).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP