Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czujnik Temperatury Cieczy Chłodzącej


Guest Blacky
 Share

Recommended Posts

Guest Blacky

Witam wszystkich. Czytam forum od dawna i zawsze korzystam w Waszych cennych rad. Ale teraz mam problem i przegladajac forum nie znalazlem na niego rozwiazania.

Otoz na podczas jazdy (Vectra A, silnik C20NE) i postoju czesto gwaltownie wzrastaja obroty i pojawia sie blad nr 15:

czujnik temperatury cieczy chłodzącej - za wysokie napięcie.

Bylem na techu i wykazalo, ze przy temp. silnika na wskazniku ok. 100 stopni, komputer odczytywal wskazanie wahajace sie pomiedzy 82-86 stopni - czyli o ile sie nie myle komputer odczytywal złe wartości i sterował tak wtryskiem, ze silnik dostawal za duzo benzyny - stad te wysokie obroty.

Wiec mam pytanie czy to wina uszkodzonego czujnika czy moze cos innego. Facet na diagnostyce nie chcial powiedziec, bo on chetnie by auto wzial na warsztat, bo jak mówi - wymiana czujnika to tylko 50 zł, ale nie daje gwarancji, ze to jest to...

Inny mechanik zaczal marudzic, ze czujnika mi nie sprawdzi czy jest dobry bo nie ma danych technicznych czujnika - bo to tajemnica firmowa, moze mi sprawdzic czujnik przy chlodnicy czy zalacza sie obieg chlodzenia i wentylator sie wlacza... No coz... wentylator sie wlacza normalnie przy 100 stopniach gdzies i z tym nie bylo problemu, jednak podsunal mi kolejna teze, ze moze byc uszkodzony termostat i nie otwiera pelnego obiegu i czujnik glupieje...

Moze ktos mial podobne objawy i poleci jakies rozwiazanie.

Gdzie moge rowniez znalezc model tego czujnika temp. (odpowiedzialnego za wtrysk) - bo bez podania modelu nikt mi nic nie sprzeda.

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że teza o częściowym otwarciu termostatu i to, że powodem może być zły odczyt czujnika raczej nie będzie prawdziwa.

Koszt czujnika to pewnie jakieś 20-30zł. A wymiana-5 minut.

Pamiętaj, że są dwa czujniki, jeden na zegary(taki na jedną wsuwkę) i drugi na niebieska kilku pinową wtyczkę do kompa.

W sklepie gość powinien sie zapytać który.

A Ty już będziesz wiedział co powiedzieć i jak wyglądają. :);)

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest ten czujnik.

I jak widzisz to nie aż taki koszt. :D

Nie trzeba spuszczać płynu. Wystarczy odkręcić stary czujnik, przytkać palcem, i następnie wkręcić nowy.

Normalne, że troszkę Ci ucieknie, ale to bardzo mało. Zależy od refleksu. :D;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie, u mnie było zwarcie na tym czujniku. Wywalało mi ten błąd ze zwarciem na czujniku.

A mi samochód nie chciał zapalić jak był świerzo po zgaszeniu, jak jechał to jechał. Chceck sie swiecił, gasł powyżej 120kmh. Jak silnik ostygł to palił ok. Komputer zalewał go paliwem bo dostawał złą informacje o temperaturze i tyle. I to pewnie bedzie u ciebie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 years later...
Guest music2man

Witam

wiem że temat z prehistorii ale wydaje mi się że niema potrzeby zakładania, gdyż byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał mi gdzie znajduje się czujnik który podaje temperaturę na zegary.

Z góry dziękuje za zainteresowanie i odpowiedź

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest music2man

ten czujnik jest koło termostatu

jak stanie z przodu auta to po lewej stronie na obudowie termostatu

dziękuje bardzo, nie spodziewałem się aż tak szybkiej odpowiedzi. Dzisiaj już nie zdążę ale jutro zabieram się za szukanie

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dziękuje bardzo, nie spodziewałem się aż tak szybkiej odpowiedzi. Dzisiaj już nie zdążę ale jutro zabieram się za szukanie

pozdrawiam

nie ma co szukać, jak kolega napisał, jest z lewej strony nieco z boku obudowy rozrządu. To taki "cycek" na wsuwkę z przewodem o ile pamiętam koloru niebieskiego :) Jak dotkniesz do masy ten przewód, to wskazówka powinna polecieć w górę (na włączonym zapłonie oczywiście) Sam czujnik to groszowa (złotowa) spraw. Bardzo często albo spada przewód (zsuwa się) albo ten "cycek" się urywa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP