Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Jolo

Przednia Tuleja Tylnego Wachacza

Recommended Posts

cześć, chciałem wymienić.

patrzę na allegro a tam 0423302 ma dwa rodzaje, obydwa pasują ?

Please login or register to see this image.

222278427ri1.jpg

a dokładnie potrzebna mi aby zamontować ją w to miejsce

2208208742gg5.jpg

chciałem zamówić już sobie i w końcu zmienić

Edited by Jolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie różnią się tylko z wyglądu - różni wykonawcy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

normalnie jest tylko jeden rodzaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie jeżdżą takie jak na górnych zdjęciach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W serwisie Opla widziałem takie jak na dole jako oryginały ze widocznym znaczkiem GM na gumie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ważny jest sposób montażu !

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Obydwa pasują... Zauważ, że na fotce zdjęcia są zamieszczone " na krzyż "... I jedne i drugie będą dobre... A producentów " zamienników " jest minimum pięciu ( Lemforder, Swag, Hans Preis, Febi, i jeszcze kilku innych ) ...

A sposób montażu ? Trzeba je wybić ( stare ) a nowe wcisnąć ( wprasować ). Często wiąże się to z " dorabianiem " odpowiednich ku temu narzędzi... U siebie wymieniałem ostatnio wszystkie tuleje " pływające ". Wybór padł na Febi'ego ( Bilstein ). I okazało się, że najlepiej jest rozmontować tylne zawieszenie, odpiąć piasty, zdjąć wahacze i po wybiciu wcisnąć te tuleje na prasie w wahacze ( wahacze sąjuż luzem ) niż wybijanie i wciskanie ich " na chama " na samochodzie. Więcej rozbierania i składania ale wbrew pozorom robota idzie bardzo szybko... Później dochodzi do tego geometria ale tak czy owak po wymianie tulejek pływających ( w ogóle elementów zawieszenia ) - obojętnie jaką metodą - trzeba to zrobić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

więc tak czy inaczej ta czy ta będzie pasowała ?

super dzięki za odpowiedzi.

kiedyś jak miałem wcześniejszą VIKI wymieniałem też, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć jaką wtedy wsadziłem.

wiem że wymiana nie jest trudna, odpowiednie narzędzie i kilkadziesiąt minutek w kanale :-) no i kilka browarków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

już w pracy mi chłopaki dorabiają przyrząd do zdejmowania i założenia tulejek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie - dobry ściągacz załatwia sprawę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najpierw robota, później kilka browców... Nigdy w odwrotnej kolejności, bo jak znam życie... niewiele z tego wyjdzie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli średnica, głębokość tulei i fi ( otwór na śrubę ) są identyczne ( a raczej są ) to całe tuleje muszą pasować niezależnie od producenta...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Pisząc powyżej „sposób montażu” miałem na myśli sposób osadzenia tulei w wahaczu wynikający z konstrukcji samej tulei.

Tuleje mają po dwie osie symetrii, w których strzałki ugięcia tulejki środkowej pod wpływem działającej siły będą różne w zależności od kierunku jej przyłożenia.

Kierunek pionowy dla montażu w wahaczu zaznaczyłem czerwonymi kreskami na zdjęciu poniżej.

Czy to jest ważne ? myślę że tak ! Gdyby nie miałoby to mieć znaczenia to producent wykonałby w pełni symetryczne formy do odlewania gumy a nie takie wynalazki jak na zdjęciach poniżej.

Aby zobaczyć jak te gumy pracują wystarczy najechać na kanał, zahamować ręczny i poprosić kogoś, aby poszarpał samochodem w tył i przód. Widać wtedy jak mocno uginają się gumy wewnątrz tulei. Jeżeli osadzimy tuleje w sposób przypadkowy to w czasie jazdy i hamowania wahacze a tym samym i koła nie będą szły równo a więc może mieć to wpływ np. pracę zawieszenia czy też może i zbieżność. Podobnie w kierunku pionowym praca końcówki wahacza będzie inna dla obu stron samochodu

A ponadto w czasie „szarpanego” testu wyszło u mnie , że tzw. tuleje pływające na końcach wahaczy poprzecznych zużywają się bardziej w osi podłużnej samochodu niż w kierunku pionowym! W czasie szarpania samochodem ( samym kołem również) nie mogłem za bardzo wyczuć luzu w pionie natomiast luz w poziomie był wyraźnie wyczuwalny i słyszalny. Wszystkie siły poziome wynikające z jazdy i hamowania są przenoszone w poziomie przez tuleje pływające, które są w rzeczywistości przegubami kulowymi a jedyną amortyzacją dla nich (w poziomie) jest guma tulei przedniej wahacza.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ojej - o tym nie wiedziałem, zaamontowałbym jak popadnie pewnie......

dzieki

czyli jak ustawiać je względem wahacza, tak aby strzałki były w pionie ? tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja je zamontowałem tak jak były stare, czyli o ile pamiętam te płaskie powierzchnie na wewnętrznej tulei były równolegle do podłogi. A te całkowicie symetryczne to nie wiem, być może w tym rodzaju tulei jest to bez znaczenia. Pozostaje też kwestia ustawienia elementu do którego jest przykręcony wahacz i który trzyma całość w budzie. Na "uchu" gdzie wchodzi tuleja jest odlany taki ząbek i on chyba musi być w jednej płaszczyźnie z tym mocowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przyjrzyj się temu co będziesz wyjmował. Jeżeli były to gumy fabryczne to będziesz miał wzór !

Ja na podstawie sposobu założenia fabrycznych doszedłem do powyższych wniosków !

Wychodzi więc , że w pionie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by emx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Resell

Koledzy wetnę się w temat tych tulei... Czy one mogą mieć luz poprzeczny do swojej osi?? wkładam tam nawet mały śrubokręt i mogę przesuwać wahaczem. Dodam, że po wjechaniu w studzienkę trochę zarzuca tyłem. Amory nowe, pływające tuleje też mam nówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to pozostają te tuleje do wymiany - wbrew pozorom powinno sie je wymieniać razem z pływającymi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Resell

Kurcze to mnie nie pocieszyłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> następny wydatek ahh Ale szykuje się mi ich jeszcze parę. Kolego Miły jesteś bardzo obcykany w vectrach może znasz taki przypadek.. dziś zauważyłem szukając pochodzenia stuków w zawieszeniu takiego zjawiska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> z tyłu odkręciłem koło, wyjąłem amortyzator i ruszając góra dół wahaczem trzymając za tarczo bęben zauważyłem, że gumy belki zawieszenia tylnego mają mały luz tj odchodzą koło 1 może 2 mm od podwozia. To takie duże 4 gumy.. jak sądzisz może to powodować głuche stukanie przy wpadnięciu w wyrwę w ulicy czy najechaniu na nieduży krawężnik?? czy raczej stukają przednie tuleje wahacza tylnego??

Identyczne stuki z przodu samochodu, są tam podobne gumy?? Na logikę nie, ale może się mylę.

help!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się tutaj i zadam pytanie czy wymiana tulei wahacza wzdłużnego jest bardzo trudna? już zamówiłem lemfordery i zamierzam się zabrać za to jutro. Jakie macie na to sposoby??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

jak wymieniasz wszystkie to zdemontuj wahacz cały ,odkręcasz zacisk hamulców odpinasz czujnik od ABS odczepiasz linkę od ręcznego odkręcasz śruby na tylejech pływajacych górna i dolna ,tam są takie zabezpieczenia nakrętki żebys nie pogiął ich nakrętka zostaje wysuwasz śrubę potem odkręcasz koszyk tuleji od podłogi chyba 19 klucz jak pisałem ja robiłem wiertarka młotem te duże przednie a wciskałem lewarkiem ,do pływajacych użyłem ściągacza do tuleji 130zł na allegro potem składasz to do kupy dokręcasz śruby na opuszczonym samochodzie ,jak odkręcisz zacisk hamulców to powinno sie używac pasty takiej żeby sie śruby nie odkciły ja tego nie dawałem i sie trzyma po tej operacji musisz podjechac na ustawienie zbierzności bo na koszyku nie ustawisz idealnie tak jak było

Please login or register to see this attachment.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ozi chodzi mi o tył auta a nie o przód i o wahacz wzdłużny czy tam wleczony a dokładnie o mocowanie go za pomocą tych tulei do podwozia auta.

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jest lekko stare zwykle sa tak utlenione że sie gną i kruszą ( aluminiowa czesc)

najlepiej to zrobić na wyjętym wacchaczu-sporo pracy

lub na aucie-trudniej,niewygodnie

odrecasz wtedy tylko trzy sruby od ebejmy ,cięzko moga iść,przyszykuj pożądna nasadke i lance,odginasz w dół ,blokujesz jakimś klockiem i jazda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

poprawiłem post wyżej,ja robiłem najpierw te duże na samochodzie ustawiłem zbiezność i po jakimś miesiącu pływające tezna samochodzie bez ściągacza cięzko bedzie ale cos może wykąbinujesz rurkę młotek ,powodzenia na stronie klubowej masz porade ale dla klubowiczów

Please login or register to see this link.

tu znalazłem coś takiego może sie przyda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał GWE

panowie po co wyciągać wahacz ? operację wymiany przedniej tulei na samochodzie robi się bez zdejmowania koła w 20 minut stronę

Edited by Rafał GWE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

nie zauwazyłem że tylko ta przednia chce wymienic znowu bez przesady że 20 minut strone bo jak nie masz ściagacza i bez prasy to troche zejdzie a koło lepiej zdjąc bo moze przeszkadzac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał GWE

20 minut i ani minuty dłużej ,dwa płaskowniki stara bieżnia od łożyska i śruba 12 z nakrętką ,wiertarka ze szczotką i frezem , 18 nasadka przedłużka i pokrętło oraz 18 oczkowy gięty ostry ślusarski śrubokręt i młotek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

cos takiego sory za rysunek ale nie jestem pisasso

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ozi o to mi chodziło, tylko odnośnie wyciągnięcia macie jakiś pomysł że by to sprawnie i w miare szybko poszło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...