Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mb_asasello

Problemy Z 1 I 2 Biegiem

Recommended Posts

Witam!

3 dni temu dołączyłem do szczęśliwego grona posiadaczy Vectry B. Mam pewien problem ze skrzynią biegów. Mianowicie 1 bieg nie zawsze chce "wejść" na postoju. Czasem trzeba wysprzęglić i spróbować jeszcze raz. Dwójka z kolwi nie zawsze wskakuje podczas jazdy, tak ok. 40 km/h. Dodatkowo przy wrzucaniu wstecznego słychać jakiś stuk / zgrzyt.

Czy ktos ma pomysł co to może być i co z tym zrobić?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek regulacja, jak nie pomoże to wymiana plastikowego łącznika, na skrzyni, albo zlikwidowanie luzów na jabłku , na dole dźwigni zmiany biegów.

O tym wszystkim , już na forum są tematy, nawet ze zdjęciami - więc opcja "SZUKAJ" się kłania !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miły widze że juz ma dość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :) nie dziwie sie mu - pewnie milion razy to pisał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

na 90% problemem jest teflonowa kostka wybieraka biegów zaraz przy wejsciu wybieraka do skrzyni biegów-dosyć schowana jest ta kostka- generalnie to tylko oryginał GM z serwisu - koszt ok60zł z dwoma bolcami mocującymi (tez koniecznie wymienić). Objawy mialem identyczne jak opisane przez ciebie. Dodatkowo sprawdz poziom plynu w skrzyni biegów. W wiekszosci Opli ciezko wrzucic jedynkę przy toczącym sie aucie - lepiej zatrzymac sie wrzucic 1 i nie pchac na sile. Problemy ze wstecznym i Vbiegiem to tez kostka lub regulacja biegów powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK, jeszcze tylko małe pytanie. Jaki numer ma ta teflonowa kostka wybieraka? Bo w ASO jak o czymś takim powiedziałem to zrobili duże oczy i powiedzieli, że wybierak to tylko w całości za 800PLN netto <lol>

Także prośba - jaśli ktoś ma dostęp do nru katalogowego tej części, żebym im mógł powiedzieć co mają zamówić...

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic dziwnego w wybieraku nie ma teflonowej kostki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jest na łączeniu skrzyni z cięgnami - niedaleko wybieraka.

nr części 90222138

ne kat. 7 58 501

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miły - za to wszystko masz u mnie dużą flaszkę przy pierwszej możliwej okazji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na prawdę bardzo mi pomagasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem ten sam problem z biegami, u mnie wystarczyło wyregulować prowadnice i nasmarować smarem silikonowym. Teraz biegi wchodzą łatwo i cicho, a tak jak Marcin napisał, jedynka w wielu oplach wchodzi ciężko podczas jazdy, u mnie zawsze pomaga wysprzęglenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze jedno pytanie - zamówiłem tą część po nrze katalogowym. Dzisiaj doszła i niespodziewanka - jest sama kostka, bez tych słynnych sworzni, które jak wszyscy mówią trzeba wymienić razem z nią. No i teraz już głupi jestem...czy ktoś ma może numery katalogowe tych sworzni / tulejek, czy cokolwiek to jest...?

Pozdrawiam wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

To podjedż do ASo - przecież mają te bolce na miejscu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nowator

Ma ktoś fotki ktore mogły by pomóc w regulacji, w wymianie plastikowego łącznika na skrzyni, albo w zlikwidowaniu luzów na jabłku , na dole dźwigni zmiany biegów?! Znalazłem kilka postów w tym temacie ale fotek nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba było podjechać na spota - a najlepiej na spota technicznego - oddziału Zachodniopomorskiego i wszystko byśmy Ci wyjaśnili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nowator

Troche poszukałem, popytałem ściągnąłem książke 'sam naprawiam" i kostka na krzyżaku razem z bolcami wymieniona! Biegi chodzą już bez problemów! Wymieniałem sam i zajeło mi to 15 min! Po wyciągnięciu jednego bolca drążek jest już rozłąćzony i nie ma problemu żeby wyciągnąć drugi bolec! Pisze o tym bo jak się na to patrzy chociażby u mnie tak było jest wrażenie że nie da się tego drugiego bolca wyciągnąć! Zrobiłem potem dodatkowo regulacje na drążku ale okazało się to niepotrzebne! Jeżeli po wymianie biegi chodzą w miarę dobrze a nie było nic robione przy skrzyni lub luzowana śruba na drązku zmiany biegów to nie ma co się za to brać bo raczej nic nie da a może tylko sprawić dodatkowy problem jak u mnie! Musiałem dwa razy regulować żeby powrócić do stanu wyjśćia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz - nie ma to jak samemu coś porobić przy aucie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jak występują problemy z biegami - to przeważnie albo regulacja albo kostka do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A pozostałe 10% moze byc czym spowodowane?

Mam identyczne objawy jak większość. Na zimnym aucie bardzo źle (o ile w ogóle) wchodzi 1 i 2 bieg. Gdy auto jest ciepłe problem ustępuje. Byłem a ASO w K-Koźlu ale stwierdzili, że to nie to...

Zaproponowali rozebranie skrzyni i sprawdzenie co dalej- 2500zł!!!!!!! Chyba ich pogięło, za1500zł mam używkę z allegro na gwarancji 3miesięcznej.

Ma ktoś jakies pomysły co to może być? Szczerze mówiąc zastanawiam się nad pojechaniem do innego ASO...

Edited by boc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem przyczyną twoich problemów z 1 i 2 biegiem są luzy powstałe gdzieś na wybieraku.Pierwsza opcja to taj jak już wiesz owe 2 sworznie na wybieraku przy samej skrzyni i biała plastikowa kostka w którą to wchodzą te sworznie.Przyglądnij się temu miejscu dokładnie bo oprócz luzu w tej kostce możesz mieć też wybite otwory w tym metalowym"U" gdzie wchodzą owe 2 sworznie.

Druga opcja to zlikwidowanie luzu na dole dzwigni zmiany biegów, tą którą zmieniasz biegi.Po zdjęciu osłaniającego mieszka zobaczysz plastikowe elementy tzn. plastikową obejmę oraz usadowione w niej "Jabłko".Najczęściej oba te plastiki są trochę przetarte i jest sporo luzu.Są różne sposoby na zlikwidowanie tam luzu np.gumowe oringi,rurka termokurczliwa..(poczytaj na forum).

Trzecia opcja, to tak jak u mnie przejrzeli ten mechanizm zmiany biegów w ASO to oprócz luzów tak jak wyżej opisałem mam jeszcze do wymiany jakieś 2 czy 3 tulejki czy uszczelki na wybieraku, nie wiem gdzie dokładnie ale gdzieś niedaleko śruby regulacyjnej.

Po zlikwidowaniu tych luzów przydałoby się zrobić jeszcze regulację biegów(o tym też jest na forum).

Czasami pomaga nawet sama regulacja.

Moim zdaniem ASO do którego pojechałeś nie zna się na problemie i nie zdiagnozowało go trafnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki, budujące...te 2500zł mnie z lekka podłamało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety w ASO w Opolu okazało się, że skrzynia jest WYRWANA z silnika. Najpierw wyrwało, a potem ukręciło śrubę mocującą skrzynię do silnika. 2 pozostałe śruby też się lekko wygięły. Biegi nie wchodziły bo skrzynia była przekrzywiona. Facet w ASO nie umiał mi wytłumaczyć, dlaczego na ciepłym silniku biegi chodziły (z oporami i nie zawsze za pierwszym razem, ale jednak)

Facet z ASO powiedział, że drugi raz w życiu widzi coś takiego.

Twierdzi, ze wyglądało to tak, jakby ktoś wpadł w olbrzymią dziurę i dodatkowo zahaczył skrzynią (otarcia)

Przegwintował otwory, dał 2 nowe śruby, ale zaznaczył, że nie daje absolutnie zadnej gwarancji, że to długo wytrzyma (skasowali 510zł)

Trzeciej śruby nie dało rady założyć i skrzynia wisi na dwóch (biegi chodzą perfect)

Zalecił wymianę kompletnej skrzyni lub przynajmniej obudowy.

Zarówno ja, jak i żona omijamy dziury jak się da, ale auto kilka dni wcześniej było u mechanika i zaczynam mieć podejrzenia, że to on gdzieś walnął.

Nie wiem co robić, ale chyba będę jeździł na razie tak jak jest, a dopiero jak skrzynia padnie to ją wymienię. W końcu nic nie ryzykuję, skoro w najgorszym wypadku i tak muszę zmienić skrzynię.

Czy spotkał się ktoś z was z takim przypadkiem?

Czy uważacie, że będzie dało się tak jeździć na dłuższą metę (mocowanie skrzyni na 2 śrubach)

Ile mniej/więcej kosztuje robocizna za wymianę skrzyni ? (same skrzynie na alledrogo od 650 do 1400zł)

Załapałem doła...

Edited by boc

Share this post


Link to post
Share on other sites

WItam,

Jestem nowy na forum i to moze przez to nie potrafie jeszcze wyszukiwac na nim nic;/ czy mogłby ktos podac do porady z regulacja biegów.

mam ten sam obiaw tzn problemy z 1 i 2 na zimnym silniku.

przed zabraniem sie za to wole juz wiedziec wszystko:

reasumująć

Wymiana kostki teflonowej, sworzni, oraz regulacja.

dobrze wywnioskowalem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wywnioskowałeś.

Najpierw zlikwiduj luzy na mechanizmie zmiany biegów czyli najczęściej tak jak już napisałeś:

-wymiana kostki i 2 sworzni, które w nią wchodzą,

-zlikwidowanie luzu na dole drążka zmiany biegów( najlepiej chyba za pomocą rurki termokurczliwej),

-jeśli to nie pomoże to można pokombinować z regulacją:

Please login or register to see this link.

Tu w drugim poście Miły wszystko dokładnie opisał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedz.

chce zacząć od regulacji bo luzu za duzego niema. wyglada to tak jakby drązek byl zabardzo przesunięty w lewą strone stąd problem z 1 i 2.

przed chwila zaglądałem tam....faktycznie dostęp fatalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei miałem problem z dwójką ale wyregulowałem sobie w nieco inny sposób niż ten opisany przez Miłego i książkę Sam Naprawiam. Ja poluzowałem śrubę na wybieraku tą pod maską za pomoca klucza z przedłużką żeby było prościej (klucz 13) i przesunąłem lekko dzwignie zmiany biegów w prawo( w kierunku piątki) oraz dokręciłem śrubę. U mnie pomogło tzn dwójka nie chaczy i wsteczny lepiej wchodzi. Teraz drążek zmiany biegów w pozycji luzu jest leciutko skierowany na prawo, ale wszystko wchodzi więc jest OK. Musiałem tylko uważać żeby za mocno nie przesunąć drążka bo będą problemy z piątką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak mogłbys zrobic fotke dokładnie gdzie celowales i jaka długa przedłuzke trzeba miec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy o tą kostke to o to chodzi

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie ta kostka i sworznie.

Ja poluzowalem śrubę na drążku wybieraka, łączącym drążek zmiany biegów z reszta mechanizmu...

Znajdziesz to pod maską, a fotke tej śruby masz w poradzie Miłego tej co Ci link wysłałem(2-gi post)...

Musisz znaleźć drążek zmiany biegów wychodzący ze ściany odgradzającej silnik od kabiny przyjrzyj się i porównaj ze zdjęciem Miłego. Do klucza przedłużka z 60 cm powinna wystarczyć.

Pozdro

Edited by Kristo19

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vitacola

Witam wszystkich użytkowników!! jestem nowy na forum. Wie ktoś jak można wyregulować biegi i czy da sie w skrzyni F23 czyli tej z linkami bo mam podobny problem.Jedynka wchodzi ciężko a żeby wrzucić 2 obroty muszą spaść do 1500 bo jak są wyżej to jest zgrzyt.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz na PW do klubowicza Baranek on u siebie regulował biegi w takiej skrzyni to może Ci wyjaśni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...