Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest XEV

Wymiana Czujnika Wału Korbowego - Porada

Recommended Posts

Guest XEV

Wymiana czujnika wału korbowego w X18XE, X20XEV

Please login or register to see this image.

2007-12-11 00:44:13, Dodał:

Cała czynność wymiany czujnika wału korbowego zajęła mi ok 1 godz 20 min, bez żadnego przygotowania i zaznaczam, że nie jestem żadnym mechanikiem samochodowym. Jednym słowem - łatwizna i każdy może to zrobić. Jedyne co trzeba przygotować to klucz nasadowy torx o oznaczeniu E10 i E12, oraz WD40 no i oczywiście nowy czujnik. Ale do rzeczy.

Na początek odkręcamy metalową obudowę kolektora (śruby 1,2,3,4). W zależności jaki klucz posiadamy możemy sobie ułatwić sprawę odkręcając także śruby mocujące metalowy przewód prowadzący od zbiornika wyrównawczego( śruby A,B,C).

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Teraz odkręcamy śruby 5 i 6 od miarki oleju. Następnie zdrowo psikamy WD 40 w podstawę miarki oleju i staramy się ją delikatnie wyjąć wykonując ruchy obrotowe. Nie zginamy bo można złamać. Na początku siedzi bardzo sztywno , ale jak WD 40 zrobi swoje to puści i można ją spokojnie wyjąć. Jak już się z tym uporamy to czujnik jest jak na dłoni, wygląda że jest mało miejsca ale jak się włoży rękę to ładnie podchodzi klucz nasadowy i można odkręcić śrubę (torx E10). Wyjmujemy czujnik z bloku , odpinamy wtyczkę i wyciągamy ciągnąc w stronę czujnika nie wtyczki.

Przeciągamy kabel nowego czujnika pomiędzy pompą wspomagania i obudową rozrządu i wkładamy nowy czujnik w blok silnika. Skręcamy wszystko do kupy i gotowe.

Please login or register to see this link.

A oto i winowajca. Zwarcie ewidentne pomiędzy trzema wiązkami i jak to miało działać???

Please login or register to see this link.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

na razie to podpinam żeby nie zginęło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A myślałem, ze podpiąłem wcześniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ogólnie porada przydatna - troszkę mało zdjęć, przez co dla mniej doświadczonych użytkowników, może być mało czytelna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale ogólnie , dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobry sposób,ale można to wykonać bez odkręcania czegokolwiek (oczywiście jak ktoś ma chude ręce).

Dzisiaj kolega wymieniał mi ten czujnik i zajęło mu to dokładnie 12 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

XEV a napisz jak po wymianie czujnika czy problemy znikły wraz ze starym czujnikiem ????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest XEV

Please login or register to see this quote.

Po wymianie czujnika wszystkie problemy ustąpiły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaski

Please login or register to see this quote.

hmmm a wymieniał może ktoś ten czujnik w V6 i może poradzić jak za to się zabrać? Gdzie on w ogóle w V6 jest? Czy z powodu tego czujnika auto może dostawać "muła" i więcej palić?

Pozdrawiam i dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slayer1

Mam pytanie, jeżeli jest uszkodzony czujnik wału korbowego to na gazie silnik też będzie źle pracował czy te objawy będą tylko na benzynie? Vectra B 2,5 V6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zalisci tak.KOMP nie jasnowidz, musi wiedziec kiedy zaiskrzyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaski

Please login or register to see this quote.

Czy ktoś kupował czujnik obrotów wału korbowego i pamięta ile płacił? Można go gdzieś na necie dostac?

Z ciekawości podjechałem do jednego z mechaników specjalizujących sie w oplach i zapytalem ile taki czujnik kosztuje i ile za wymianę... Więc wymiana 150zł a czujnik od 340zł - 450zł. Gościa chyba po...bało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście mam V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka - czy czujnik wału korbowego, to to samo co "generator impulsów wału korbowego" ?? znalazłem też nazwę: "czujnik obrotów" to to samo??

I drugie pytanie chłopaki - generalnie fura mi zaczęła świrować na wolnych obrotach. Zdarzało się, że gasła, co mnie wku***** niesamowicie. Pojechałem dzisiaj na komputer, żeby sprawdzili co jest. No i wyskoczył błąd czujnika wału korbowego. Kontrolka silnika mi się nie świeciła - zapaliła się ze dwa razy, jak mi auto zgasło i potem gasła. Co ciekawe, po skasowaniu błędów auto chodzi dobrze!! A skasowałem tylko błąd - nie wymieniałem czujnika!! Czy to możliwe, że taki błąd powodował niewłaściwą pracę silnika na niskich obrotach?? Może się zdarzyć, że nie będzie się już Viki "wygłupiać", a czujnika nie trzeba wymieniać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie....mam problem z moją Vicą na benzynie. Jak auto jest na Pb to przy dodawaniu gazu (inaczej depnięciu) jakby się przytykał , dusi ...jak leciutko naciskam i powolutku ruszam jedzie ale jak tylko chcę normalnie przyspieszyć jest duszenie i staje dęba.... na Lpg jest wszystko bardzo dobrze śmiga aż miło ....prawie rakieta...ha ha ha..... podejżewam jakiś czyjnik ale nie mam pojęcia jaki... nie wywala żaden błąd...czarna magia... gaz II generacja Landi Renzo jakby co..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przepływomierz (choć on raczej wywala checka) albo źle ustawiona emulacja przez gazowników. Obstawiam to drugie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepływomież sprawdzę wieczorem...czy na Lpg nie ma wpływu.... bo na Lpg jedzie dobrze..... a co do ustawienia emulacji to , ma ona wpływ na jazdę na benzynie czy Lpg... pozatym już nie pamiętam kiedy gaziarze dotykali się do mojej ślicznotki...( odpukać) a tak naprawdę to niedawno się tak coś zepsuło z tą jaddą na Pb....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem wczoraj przepływomierz i i jast ta jest jakiś nie wiem...opornik? - cały , a po drugiej stronie cienki drucik ...cały .. tylko czy... ma on być prosty i naciągnięty czy inaczej bo u mnie jest on jakby trochą rozciągnięty wygląda jak brzuszek...czy tak ma być ?

Jeśli chodzi o jazdę to nic się nie zmieniło na Lpg jest ok... a na Pb jak przycisnę narmalnie gaz to się dusi.......co to może być..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze wymienic czujnik wału korbowego i zastanawiam sie który wybrac kompromis miedzy jakością a ceną.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

czuniki różnia sie producentami i ceną a Wy który polecacie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

a którędy dokladnie idzie ten kabel od czujnika i gdzie jest wpięty? mam Vectre B X20XEV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poszukaj na forum

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

oto czujnik po demontażu

Please login or register to see this image.

img3109hg9.jpg

jeszcze został cz.w.rozrządu bo jak narazie ustarka nie ustąpiła ,błedy te same

0335

0340

i jeszcze jeden z kątem wtrysku.

Edited by zamela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blad czujnika - mam i ja. Jak to zwykle bywa w najmniej oczekiwanym momencie...

Wczoraj bylem juz w drodze do Niemiec kiedy nagle wyskoczyl blad silnika. Zatrzymalem sie, zgasilem... i juz nie odpalilem. Zczytalem 0335. Dalem autku chwilke, po chwili odpalilem juz bez bledu. Przejechalem kilka kilometrow i niestety blad wrocil. Auto niby zachowywalo sie normalnie, nie szarpalo, nie gaslo, nie bylo czuc wyraznej straty mocy. Jednak nie chcialem ryzykowac, ze stanie mi gdzies na autobanie i wrocilem do domku. Po zgaszeniu znow nie chcial odpalic no i tak zostalo moj autko w Polsce, a ja pojechalem druga Vectra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz musze jakos na odleglosc naprawic autko. Musze kupic jak najpewniejszy czujnik, zeby wymienic raz a dobrze. Nie chce do tematu wracac. Dlatego zakladam oryginalny czujnik. Stachowiak polecil oryginalny za 117zl. Zamienniki ma za 70zl. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wymieniam jeszcze cz. w. rozrządu mam nadzieje ze błedy znikna .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wymieniony zgodnie ze wskazowkami z porady w godzine. Uszkodzenie czujnika kiazkowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po wymianie wydaje sie, ze wszystko ok. Testy trawaja... Dziekuje autorowi porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Autko na podnośnik lub kanał. Kluczyk typu torx (płaski) i 30 min robotuy. Od dołu jest super dojście i nic nie trzeba wykręcać. Dzisiaj rano wymieniałem

więc jestem pewien tego co piszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarzembiak6

Witam. Jestem tu nowy i pisze pierwszy raz wiec prosze o wyrozumialosc. mam VB x18xe juz pol roku. i dokladnie tydzien temu zaczely sie moje klopoty z czujnikiem polozenia walu korbowego. wiec kupilem nowy czujnik (siemens) 210zl. i wzialem sie za wymiane. niestety mam problem z przeprowadzeniem wtyczki czujnika miedzy obudowa rozrzadu a pompa wspomagania. czy moze ktos wie jak to zrobic???? napomkne jeszcze ze zeby wyciagnac stary czujnik musialem przeciac kabel. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maragma

Wtrącę jeszcze ad. czujnika - silnik po remoncie (X20XEV), wszystkie czujniki nowe, etc. Po kilku dniach zaczyna sie coś takiego: dopóki jadę - jest ok, jak stanę i ponownie uruchomię silnik, pali się check no i wiadomo - 4500 odcięcie, itp. Kilka kolejnych dni i mam coś takiego: zimny odpala za dotknięciem, jak tylko chwyci temperatury, to w czasie jazdy jest lekkie szarpnięcie i za moment zapala się check; gorący silnik trzeba dłuuuugo kręcić, aby odpalił i to z gazem; czasami się zaprze i pali dopiero jak całkiem wystygnie (masakra - 2 godziny na mieście czekałem). Poza tym, jak kręcę gorący, to jakby "w drugą stronę odbijał" - aż dusi rozrusznik. Kody błędów samodzielnie zczytane to 335 i 340. Oblot po wszelkich zakładach w okolicy (łącznie z wjazdem na oryginalnego Techa) i tu najlepsze - elektronika w porządku, czujniki posprawdzane - wszystko gra; "masz pan rozrząd o ząbek przestawiony" (???); no ale że desperat jestem, to 2 noce spędziłem na główkowaniu; rano zaczynam od sprawdzenia rozrządu - wszystkie 5 znaków jak w mordę pasuje - no to zmieniam czujnik wału korbowego (kiedyś kupiłem profilaktycznie Siemensa); i Bingo !!! Podczas remontu wstawili zamiennik - wymieniłem na Siemensa i bajka - nie to auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam, że stary czujnik mierzony miernikiem był ok, no ale w elektronice zazwyczaj przy temperaturze coś padać zaczyna. No i teraz nie ma żadnych błędów - czyli zły czujnik w szczególnej sytuacji wywala też błąd 340.

Ja przewód przekładałem, jak miałem zdjętą pokrywę paska rozrządu (poluzować napinacz, zdjąć pasek wielorowkowy, 2 śruby i pokrywa zdjęta). Czujnik odkręcałem od góry (auto z klimą), wyjąłem tylko rurkę bagnetu oleju, coby więcej miejsca było, a sam czujnik odkręciłem zwykłą ósemką (bo nie miałem thorxa;)

Pozdrowienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

p.s. i jeszcze ciekawostka - przed zmianą czujnika temperatura była pod kreską 80 st. a teraz jest na kreską

Edited by maragma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...