Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

k4syx

Jaki Jest Kąt Wtrysku W X20dth?

Recommended Posts

Czy jest stały? Mniej więcej, w jakichś określonych granicach?

Czy powienien się zmieniać, jeśli tak to w jakim zakresie, od czego to zależy?

Mechanik powiedział mi że właściwy to 3,5 ale nie mam pojęcia czy jest to jakaś stała wartość, czy dla całego zakresu obrotów, no generalnie jestem zielony w temacie.

Jeśli coś wiecie to pliz skrobnijcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Dzisiaj zrobiłem test 60 km przejechałem razem z podpiętym laptopem. U mnie kąt wtrysku wacha się od 4,2 wolne obroty do ok. 15 silnik obciązony ok 4000 obr/min (myśłę ze można wyciągnąć więcej ale nie chciałem katować silnika). Podczas normalenj jazdy kąt wacha się w przedziale od. 5 do 8.

Zastanawia mnie fakt że kat startowy mam ok. 21 ktoś w innym temacie dzisiaj pisze ze powinno byc 9 (może tu tkwi problem w zapalaniu zimnego silnika). Ciekawe jakie poprawne powinny być te wartości?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli te 3,5 to też z czapy nieco jest... Hmmm dziś samochód odbieram (znowu), okazało się ze jeden z przelewów puszczał - pewnie niedługo pomęczę Bulleta żebyśmy pojedzili z podpiętym interfejsem i też popatrzyli co się dzieje. Dzięki za info Lukaszo - plusik poleciał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mozesz na mnie liczyc, tylko ciezko z czasem ale napewno damy rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tez dostane plusika ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Dzięki. Fajnie jak byście odczytali parametry moglibyśmy je wtedy porównać. Czekam na info.

PS. Parametry były ściągane programem AB-COM jest tutaj

Please login or register to see this link.

tylko pamiętajcie że po każdym uruchomieniu programu trzeba wejść w ustawienia i przestawić typ interface z USB na RS232.

Edited by lukaszo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak własnie robimy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

prawdopodobnie w sobote to sprawdzimy, przy okazji porownamy katy wtrysku u Tomka - pompa po regeneracji i u mnie - chyba fabryczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dziś samochodzik odebrałem i zapytałem o dwie rzeczy:

Pierwsza to kąt wtrysku. Podobno prawidłowo ustawiony jest między 3,2 a 3,5.

I to w sumie zgadza się z cyferkami które ma na ekranie od softu Boscha.

Ale nijak nie pasuje do odczytu od Lukaszo - tak więc musimy z Bulletem obczaić co i jak w obu samochodach jest.

Druga rzecz to diagnoza pompy bez jej wyciągania - o to pytał Bullet. Można bezproblemowo, wystarczy podpiąć komputer i posprawdzać jak sobie radzi - czy trzyma kąt, jakie są dawki wtrysku itp.

Wydaje mi się że teraz samochód chodzi jakby odrobinę bardziej twardo i ma trochę mniej mocy - ale to może wynikać z tego że mi rozpinali podciśnienie i jedno kolanko podmienili na lepsiejsze (przy czym nie jest powiedziane że gdzieś indziej czegoś nie rozszczelnili niechcący, bo widziałem już że to za filtrem paliwa znowu jest wypaćkane w ropce). Dziś już nie miałem serca do wpinania się wakuometrem i mierzenia, ale zrobię to w najbliższym czasie.

Piszę o tym bo mam wrażenie że ten mułek którego kiedyś samochód łapał po nagrzaniu - taka delikatna ale wyczuwalna utrata mocy - teraz jest cały czas (o ile nie są to moje zwidy) i być może przyczyną jest kąt wtrysku. Daleki jestem od tego żeby posądzać gościa o niewiedzę, ale naprawdę jestem ciekawy co wyjdzie po podłączeniu interfejsu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

U mnie kąt i dawka paliwa cały czas ustawia się wg. parametrów zadanych więc chyba jest wszystko ok.

Ciekawi mnie ta wartość o której piszesz czyli "3,2 a 3,5" przy jakich obrotach ma być ten kąt?

Jedynie to co zauważyłem to u mnie turbina nie dogania wartości zadanych czyli np. komputer pokazuje wartość zadaną 1.5, a turbina daje 1.3 dopiero jak komputer zadaje 1,9 to turbina go dogoni i tak trzyma. Może to bezwładność turbiny - ja będziecie robić testy to zerknijcie na to u siebie.

Edited by lukaszo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te wartości miał na skali w sofcie Boscha, sprawdzał to na pracjącym silniku na jałowym biegu - po rozgrzaniu. Może to jest jakiś kąt spoczynkowy (nie wiem czy to właściwa nazwa, pewnie nie) od którego dopiero przestawiacz kąta w pompie wychodzi starając się nastawić żądany w ramach możliwości swojej regulacji?

Zobaczymy co wyjdzie z jeżdżenia z interfejsem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Tomek wspominałeś majstrowi że masz chipa

Może przy zmianie map wtrysku zmienia też się kąt

Tomek lub Kamil dajcie znać jak będziecie robili podgląd parametrów podczas jazdy to i ja bym sie podłączył wtedy wyniki może będą bardziej reprezentatywne (tylko nasze silniczki są zawirusowane przydałby się też ktoś z seryjnym silnikiem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nie mówiłem mu nic o chipie - ale wydaje mi się że to nie ma znaczenia dla samej pompy bo to ECU decyduje o żądanym kącie wtrysku a pompa "tylko sprząta".

Czaimy się na tą sobotę rankiem jakoś - fajnie by było jakbyś się pojawił.

Co do zachipowania to masz rację ale jak dla mnie to mapy są zmieniane w ECU i to ono żąda od pompy ustawienia w danym momencie wymaganego kąta wtrysku - więc jeśli rzeczywisty będzie nadążał za żądanym to w sumie teoretycznie powinno być ok. Ale dobrze będzie też porównać jaki jest ten żądany w danych warunkach w naszych samochodach.

Edited by k4syx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj na spocie sprawdzaliśmy kąty wtrysku i na jałowych wyszło tak:

u mnie: 3,3

u Bulleta: 4,3

u Rafała78: 3,7 (bodajże to Rafałową viki sprawdzaliśmy, ale za to głowy nie dam)

W każdym razie dość ciekawe wyniki.... Muszę się zebrać w końcu do kupy i zrobić ten interfejs a max 232 w końcu.

Kąt startowy wszyscy mieliśmy w okolicach 21-22 CA.

Niestety ani u mnie ani u Rafała nie dało się włączyć measuring blocks w AbComie, a w Opcomie parametr rzeczywistego początku wtrysku jest niedostępny (bo mamy wersję demo tylko).. U Bulleta w Abcomie działało ładnie wszystko i zgadzał mu się kąt zadany z rzeczywistym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Bullet i ja mamy silnik Y20DTH, a Ty i Rafała78 macie X20DTH może z tąd wynika brak mozliwości sprawdzenia measuring blocks w AbComie. Kat wtrysku widzę że Bullet ma ten sam co ja czyli 4,3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Słusznie prawisz - nie pomyslałem, masz rację.

Czyli póki nie znajdę OpComa z nieprawego łoża to sobie nie posprawdzam...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Różnice wynikają m.in. z różnicy w oprogramowaniu i oczywiście jak pisze lukaszo roku produkcji silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanko :

Jakim programem odczytujecie te parametry (oraz inne)?

Bo ja cos nie moge nic takiego znalesc.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaszo

Please login or register to see this quote.

Jak przeczytasz uważnie cały temat to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

AB-COM ... pozostawie swoja uwage bez komentarza ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Prawidłowy kąt wtrysku na wolnych obrotach to 4,3. Kąt startowy powinien być pomiędzy 21 a 22. Sprawdzane opelscanerem.

Edited by ArturL

Share this post


Link to post
Share on other sites

No toś mi Artur zadał temat do martwienia się.... i Co robić?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Samochód jeździ, ale teraz będzie mnie gryzło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

(OT mam części do kabli prawie miesiąc, ale nie mam czasu usiąść i polutować. masakra)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Tomek, Ty masz chipa i stąd mogą wystąpić różnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wroce do tematu bo korzystajac z pogody zczytalem AB-COMem parametry mojego X20DTH.

Najwazniejsze sa tutaj:

Please login or register to see this attachment.

Wyglada na to ze z tym katem na wolnych obrotach jest roznie u mnie jest 3.12 ale nadaza bardzo ladnie.

Martwi mnie cos innego, a mianowicie roznica w zadanej a w rzeczywistej dawce paliwa- moze jakbym wyliczyl srednia z zadanej i rzeczywistej to by byla stala ....

Jak to wyglada u was ??

Proponuje zrobic watek gdzie beda tylko zrzuty z powyzszego ekranu (lub spisane) ale z podaniem(moje w nawiasach) :

1) modelu silnika (np X20DTH '98 - nr pomp 011)

2) Kat wtrysku na wolnych - z podaniem obrotow i jak z odchylka od zadanej ( 3,12 przy 850 RPM - praktycznie bez odchylki)

3) Kąt startowy jw ( 21,49)

4) dawka paliwa - tu niekoniecznie wartosc ale opisac zachowanie ( ok 8 mg/strk ale wach sie +- 1mg/str - klima byla wlaczona)

dodatkowo:

5) Temperatura oleju , plynu i co mniej wiecej pokazywal wskaznik (O:82,P:90, W:~85)

6) Napiecie w CPU z programu (13,80V)

Swoje parametry musze jeszcze raz sprawdzic bo plik do blokow pomiarowych wzialem z omegi .....ale roznicy xchyba nie powinno byc

Jesli bylby ktos chetny do zczytania powyzszych parametrow to w miare mozliwosci moge pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz na zlocie to bardzo chętnie, chyba że uda mi się w końcu znaleźć czas i polutować kabelek na maxie (ten na kluczu tranzystorowym nie czyta bloków na żywo).

Dobry pomysł swoją drogą - może zauważymy coś ciekawego. Póki co wygląda na to że masz kąt prawie jak u mnie po chipie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pabloh

witam jest tu nowy

przestawil mi sie kąt wtrsyku mam silnik 2.0 DTh u elektryka pokazuje "1"

PYTANIE:

DA SIE PRZESTAWIC KAT WTRYSKU KOMPUTEREM ??

od czego mógł się przestawićten kąt wtrysku?

bede wdzieczny za szybką odpowiedź !!!

z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rafał78

Na jakim urządzeniu robiłeś badanie silnika i w związku z czym

Z tego co pamiętam i podpatrzyłem u kolegów podczas oglądania parametrów silnika komputerkiem kąt wtrysku jest zmienny w zależności od mnóstwa czynników temp obroty obciążenie i pewnie wiele innych rzeczy. Chyba nie da się przestawić kąta wtrysku laptopem przynajmniej nie przypominam sobie takiej opcji laptopie ale lepiej niech wypowiedzą się ci którzy na co dzień bawią sie komputerkami. Co do przyczyn przestawienie się kąta wtrysku to wydaje mi się że CPU nadal żąda jakiś zmiennych wartości kąta wtrysku ale może masz jakieś uszkodzenie mechaniczne przestawiacza kąta wtrysku np zatarcie (częste uszkodzenie pompy wtryskowej) ale jeśli pali ci dobrze spalanie w normie i ogólnie nie ma problemu z silnikiem to może nie są to objawy końca pompy wtryskowej tylko nie udolna diagnoza mechanika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...