Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest dnicpon

Stacyjka Va - Wymiana Wkładki

Recommended Posts

Guest dnicpon

Witam Serdecznie!!

Dzisiaj jestem swieżo po walce z wkładka w stacyjce. Więc postanowiłem opisac krok po kroku demontaz i montaz.

Objawy były takie iz zacinał się kluczyk i nie mogłem odpalic autka. Nie czekałem az sie zatnie całkowicie i wymienilem na nową.

DEMONTAŻ

1. Odkręcamy plastikową obudowę stacyjki; pod kołem kierownicy za plastikowymi zaslepkami sa dwie śruby, powinna nam zejść górna część plastikowej obudowy. Pod spodem obudowy mamy trzy śruby odkręcamy i delikatnie śćiągamy dolna część plastikowej obudowy.

2.Otwieramy skrzynke z bezpiecznikami i odkręcamy ten plastik i zdejmujemy.

Więc teraz jak juz widzimy stacyjke możemy zabrac się do sedna sprawy.

1 Nalezy zacząć od kostki z przewodami, mozna ja wypiąc z tego plastukowego mechanizmu albo można nie wypinać.

Ja wypinałem kostke więc ściągamy kostke ma tylko jeden zaczep od przodu więc go widać. pomału ściągamy kostke mozna podważać sobie śrubokrętem ( nalezy uważac żeby nie zewrzeć przewodów, lub odpiąc wcześniej akumulator)

2,Gdy mamy juz kostke odpieta możemy zabrac sie za demontaż plastikowego mechanizmu, który jest przykrecony śrubkami takimi bez główki po obu stronach obudowy stacyjki. Z drugiej strony mozna podejśc bardzo małym śrubokretem bo jest mało miejsca. U mnie te śrubki nie były mocno zakręcone więc poszło gładko.

3. Aby wyjąc ten plastikowy mechanizm nalezy kluczyk ustawić w pozycji "I"

Plastik schodzi bez problemów!

4. Wyciągamy wkładkę

Po prawej stronie u góry od strony kluczyka w obudowie jest taki mały otwór. W ten otwór nalezy włożyć śrubokręt. Ja obciąłem śrubokret taki który pasował idealnie do otworu,końcówkę śrubokręta delikatnie zaostrzyłem.

Przekręcamy kluczyk w pozycję "II" i wkładamy śrubokret w otwór powinien wejśc a gdyby był problem nalezy poruszac kluczykiem.

Jeżeli śrubokręt nam wskoczył w otwór możemy wyciągac stacyjkę. Nie łatwo wychodzi ale mi się udało.

I powinniśmy mieć wkładkę na wierzchu po tych czynnościach!!

MONTAŻ

Zabieramy się za wkładanie nowej wkładki , ja swoja zewnetrznie zwłaszcza w tych mechanizmach posmarowałem smarem.

Więc tak mamy nową wkładkę w dłoni ustaiwamy kluczyk w pozycji "II" Powinza wówczas wskoczyc nam ta zapadka u góry wkładki do środka.

I teraz tak jezeli mamy tak przygotowana wkładkę możemy próbowac ją montować.

I tu natknąłem sie na przeszkodę, ponieważ wkładka wchodzila ale brakowało około 1cm aby weszła cala.

Głowiłem sie z tym trochę zanim załapałem oco chodzi.

Więc tak jeżeli popatrzymy do wewnątrz obudowy stacyjki od strony kluczyka widac tam jakieś zapadki czy mechanizmy nie umiem tego fachowo nazwać. Więc włożyłem delikatnie śrubokręt płaski i wcisnąłem taki mechanizm w dół aż zaskoczył. Poprostu został na dole.

Wtedy wkładamy wkładkę do środka oczywiście kluczyk jest w pozycji "II". Wkładka powinna wskocvzyć do samego końca. Nalezy przytrzymac wkładkę i porusząc kluczykiem. A i zapomniałem dodac w tym otworze nie powinno byc juz włożonego śrubokreta.

Gdy wkładka jest na swoim miejscu możemy zakładac plastikowy mechanizm z drugiej strony kluczyka. Kluczyk ustawiamy w pozycji "I" i mechanizm tylko w tym położeniu wchodzi bez problemu. Gdy założymy mechanizm zakręcamy te dwie śrubki bez główek. Z tą od góry nie ma problemu natomiast ta od spodu jest w dośc trudnym miejscu. Obkleiłem końcówke śrubokreta wraz ze śrubka taśmą i pomału udało mi się wkręcić.

Jak już mamy zakecone śrubki zakładamy kostke , przykręcamy plastikowe obudowy i palimy autko.

I cieszymy się że udało się nam samemu naprawic usterkę.

Koszty nowa wkładka 39zł i dwie godzinki dlubania

Za regeneracje starej gość zaspiewał mi 100zł.

W taki sposób udało mi się samemu uporac z ta usterka mam szczeście bo zdążyłem wymienic wkładke zanim zablokowała się na amen.

Jeżeli komus to pomoże to super szkoda tylko że nie miałem czym zrobic fotek !!

Pozdrawiam !!!

dnicpoń

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vipmichal

a wkład stacyjki to był dopasowany do starego kluczyka czy dostałes nowy kluczyk??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

Wkład kupiłem nowy i mam dodatkowy kluczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest twardy

dnicpon super opisik. Właśnie szukałem jakiejś info jak to zrobić gdyż mam ten sam problem.A jak usłyszałem ile sobie życzą w warsztacie za wymianę stacyjki to zwątpiłem.

DZIęKI WIELKIE - Biorę sie do roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do kupna nowej wkładki to odradzam, chyba, że sie nie ma immobilisera, w przeciwnym razie nowa wkładka z kluczykami nic nam nie da. Nie da się zapalić auta bo immo blokuje. Chyba, że nową wkładkę odda się w ręce specjalisty i on nam ustawi zapadki pod stary kluczyk, albo specjalista na miejscu będzie dysponował jakaś wkładką którą podpasuje do starego kluczyka. W moim przypadku tak było - koszt 120zł. W starej wkładce złamał się ten metalowy trzpień co wchodził do mechanizmu ze stykami. Specjalista odradzał kupna nowego wkładu, ponieważ jak większość teraz to "made in china" i bardzo szybko te trzpienie się ukręcają. Mówił, że takie wkładki ludzie do niego przynoszą po ok. 3 miesiącach. Sama wymiana wkładki nie jest trudna czy też czasochłonna. Zaczynamy od demontażu plastikowej osłony za kołem kierownicy. Dolna część trzyma się na 3 śrubkach spod spodu, górna zaś jest przymocowana do dolnej na parę zatrzasków które same się odczepią oraz za kołem kierownicy na 2 śruby. Śrubki te są osłonięte zaślepkami. Żeby mieć dostęp do tych śrubek trzeba skręcić koło kierownicy, by nam nie blokowała dostępu. Gdy już mamy ściągnięta osłonę, na wkładkę nałożona jest taka płytka z przewodem - immobiliser. wypinamy wtyczkę bez trudu z immo po czym ściągamy immobiliser. Następnie z lewej strony stacyjki na granicy plastikowego mechanizmu i metalowej stacyjki znajduje się metalowa bądź plastikowa śrubka ( taka bez łepka ) należy ją wykręcić. Po drugiej stronie plastikowego mechanizmu znajduje się metalowy trzpień należy go w miarę możliwości wyciągnąć bądź wcisnąć do środka. Ustawiamy kluczyk w pozycji I. Plastikowy mechanizm ze stykami powinien wyjść bez problemu. Teraz wyciągniemy samą wkładkę. Kluczyk powinien być na pozycji II. Po prawej stronie stacyjki zaraz za kołem kierownicy znajduje się mały otwór należy włożyć w niego najlepiej mały imbusik ( ze względu na trudny dostęp ). Wciskamy ten imbus w otwór i powinna w środku odskoczyć nam zapadka, która umożliwi wyciągnięcie samej wkładki. Wkładka powinna bez problemu odskoczyć ze stacyjki. Gdyby nie odskoczyła należy w miarę możliwości ruszać lekko kluczykiem.

Gdy już mamy nową wkładkę przystąpimy do montażu. Ustawiamy w nowej wkładce kluczyk w pozycji II, powinna nam wskoczyć w samej wkładce metalowa zapadka do środka wkładki. Patrząc do środka stacyjki widzimy tam na dole metalową blokadę, wciskamy ją do dołu by tam została, to umożliwi nam włożenie wkładki do środka stacyjki. Gdy już mamy w stacyjce wciśnięta blokadę do dołu wkładamy do środka wkładkę z kluczykiem w pozycji II. Gdyby nam ciężko wchodziła należy lekko ruszać kluczykiem, ale powinna wskoczyć bez problemu. Potem zakładamy plastikowy mechanizm, wcześniej ustawiamy kluczyk w pozycji I. Gdy założymy plastikowy mechanizm wkręcamy tą śrubkę bez łepka a z drugiej strony wciskamy ten metalowy trzpień. Jak już mamy przykręcony plastikowy mechanizm do stacyjki zakładamy immobiliser na stacyjkę i podłączamy do niego uprzednio odpiętą kostkę z przewodami. Zakładamy na całą stacyjkę plastikową obudowę, wszystko ładnie skręcamy i robimy próbę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)). Wszystko powinno grać i huczeć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)). Opis dotyczy Opla Vectra A 2.0i, rocznik 95. Nie wiem jak jest w innych modelach i rocznikach, pewnie tak samo, ewentualnie może nie być immobilisera co z resztą ułatwi całą robotę.

Edited by zubek73
dotyczy VA więc przenoszę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bones

Witam

Mialem podobny problem,lecz emocje poniosly i teraz musze wymienic (kompletna) stacyjke tzn.od czarnej kostki az do kluczyka + wkladke do bagaznika i drzwi. I pytanie moje: czy jak kupie to co powyzej bez immo.to czy jest mozliwosc zaprogramowac ten nowy kluczyk z tym immo. co mam teraz?? (mam na mysli NP. OP-COM'a)

I pytanie 2 czy stacyjka musi byc od vectry b czy np.w innych modelach jest to samo??

Z góry dzieki za pomoc..

Edited by bones

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego to dział VA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> poczytaj w temacie VB

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dnicpon a powiedz mi bo muszę wymienić kostkę elektryczną czy muszę w tym przypadku również wciskać metalowy trzpień czy wystarczy tylko odkręcić śrubki ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego w srubki . nic wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Posiadam Vectre A 1.8 1994 r ułamał się grot wkładki stacyjki ten który wchodzi w kostkę. Rozebrałem wszystko wyjąłem wkładkę stacyjki i teraz pytanie : czy po zakupie nowej wkładki będzie wszystko działało? Nie wiem czy ten model posiada immobilizer czy taka czarna puszka pod kluczykiem z kablami to jest immobilizer? Próbowałem odpalić auto śrubokrętem kręcąc w kostce ale kontrolki zapalają się tylko w pozycji 1 kiedy przekręcam dalej kontrolki gasną kręcąc dalej rozrusznik kręci ale kontrolki się nie palą i auto nie odpala. Czy brak kontrolek to wina immobilaizera ?

Może ktoś mógł by pomóc.

pozdrawiam

Edited by muraww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To co ułamane będzie w nowej wkładce, dodatkowo zainwestuj w nową kostkę ( ok 20zł ) i będziesz miał to już na dożywocie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale kręcąc śrubokrętem kostkę powinno odpalić nawet jak masz immo

tyle że oryginalny kluczyk powinien być w pobliżu stacyjki w czasie odpalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o tym zapomniałem dopisać bo myślałem że kolega cos wie w tym temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpaliłem ją dzisiaj śrubokrętem źle poskładałem rolki w kostce teraz odpala normalnie ale kluczyk musi być w stacyjce w przeciwnym razie miga check i auto nie odpala. Czyli wymieniając wkładke stacyjki auto nie będzie paliło ? więc co musze zrobić ?? Przepraszam ale wytłumaczcie jak laikowi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wkładka nie ma tu nic do rzeczy

transponder z kluczyka musi być w pobliżu stacyjki (tu jest opaska immo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W oryginalnym kluczyku masz zatopioną kostkę immo (taką małą pestkę, prawdopodobnie kodowanie Philips ID44). Jeśli masz ten kluczyk, to po prostu rozbierz go lub ten czarny plastik przytwierdź na stałe w okolicy pętli, która jest wokół stacyjki. Wówczas zwykła wkładka z kluczykiem wystarczy, bo immo będzie "lokalnie" w aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...