Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest gufciu

Ucieka Płyn

Recommended Posts

Guest gufciu

Witam mam taki problem i w sumie to juz zgłupiałem bo juz sam nie wiem co jest!!!!

Z jakiś misiąc temu zauważyłem że znika płyn posprawdzane przewody nie widać żeby gdzieś ciekło nagrzewnica jak by poszła to dywaniki były by mokre a sa totalnie suche jeżdze jeżdze zaczynam dolewać juz wody kolega wysłał mnie do tekiego mechanika co ma takie urzadzonko z jakims płynem zalozył go na zbiorniczek z płynem diagnoza poszła uszczelka pod głowica mowie dobra ale gdzie ten płyn ucieka a on ze bezposrednio na tłok i sie spala no bo jak by sie mieszał z olejem to wzrastał by poziom oleju a nie wzrasta robił by sie biały nalot a nie robi sie silnik by miał ciezko odpalac a nie mam takich problemow no to dobra przygotowałem sie do wymieny uszczelki ale jade dzis do jeszcze innego mechanika a on jak nalot biały sie nie robi poziom oleju nie wzrasta nie ma problemow z odpalaniem to nie uszczelka pod głowica mowi ze jak woda by szła nie do oleju ale na wydech to miał bym problem z odpalaniem bo na poczatku nie palił by na wszystkie cylindry bo była by wilgotna swieca ma sprawdzic swiece i zobaczy mowi ze jeszcze przez reduktor od gazu moze woda sie przedostawac i spalac jak membranka poszła to tez mamy sprawdzic bo bedzie to odrazu widac a jak nie to ja juz niewiem co co wy o tym sadzicie gdzie jeszcze mozna szukac przyczyny dodam ze pompa wody nowa moze ma z 10tys??aaa jeszcze mowił ze moze woda uciekac przez uszczelke kolektora ssacego czy to mozliwe???

Edited by gufciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten kolektor ssacy mi sie wierzyc nie chce - niby gdzie kanaly wodne maja stycznosc z powietrzem???

Juz predzej bym uwierzyl w ta wersje z uciekaniem plynu do cylindra - jest tylko jedno ALE. Przy takiej kompresji w cylindrze to by podmuch spalin wpychal plyn spowrotem a nie na odwrot. Dlatego jeden z objawow uszczelki pod glowica to pecherzyki gazu w zbiorniku wyrownawczym...

Ja bym zaczal z innej strony sprawdzanie - sprawdz weze i chlodnice. Sprawdz czy Ci temperatura w czasie jazdy nie wzrasta bardziej niz przed zauwazeniem usterki. Sprawdz chlodnice - przy nagrzaniu ukladu mala dziurka grubosci wlosa tak puszcza plyn ze w czasie kilkunastu km ubywa 0,1-0,2l (sam tak mialem). Zazwyczaj lubia pekac te plastikowe boczki chlodnicy. Wyciek moze byc przy tych temperaturach ciezko zlokalizowac. Zakladajac ze cisnienie w ukladzie chlodzenia jest, to przy malej dziurce plyn wyplywa dosc szybko i prawie natychmiast paruje przy takich temperaturach! Jak mialem pekniety przewod powrotny z chlodnicy to na nagrzanej rurze bylo widac ryse grubosci paznokcia i sladowe ilosci plynu (i obloczki jego par - bo natychmiast odparowywal).

I jeszcze jedna podstawowa sprawa - sprawdz czy korek na zbiorniczku trzyma cisnienie - moze masz nieszczelny uklad i plyn po prostu odparowuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem ostatnio problem z ubywającym płynem chłodniczym, co się okazało, że przed załączeniem wentylatora wywalało przez zbiorniczek w te upały.

Odpal auto na postoju i niech się grzeje aż do włączenia wentylatora wtedy będziesz wiedział czy ci czasem nie sadzi przez korek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gufciu

gdzie kanały maja stycznosc nie wiem bo nigdy tego nie rozbierałem i nie wiem jak to wyglada wiem tyle i to tez sie dzis dopiero dowiedziałem ze płyn gdzies tam krazy po kanałach kolektora ssacego podobno podgrzewajac tak powietrze i nic wiecej w tym temacie nie wiem. z uciekaniem płynu na cylinder to jest tak ze mowia ze tak moze byc choc patrzac logicznie to masz racje ze cisnienie jest tak duze ze to spaliny powinny dostawac sie do płynu nie na odwrot i własnie to urządzonko o ktorym pisałem wczesniej to sprawdzało i wyszło ze spaliny przedostaja sie do układu chłodzenia!!! i jezeli to jest objaw ze poszła uszczelka to jest oki tylko gdzie znika ten płyn?? zas inny mechanik mowił ze gdyby przedostawały sie spaliny do układy chłodzenia to wtedy wiecznie wybijało by mi płyn a to sie niedzieje co do korka jeszcze to sadze ze jest dobry gdyz trzyma cisnienie bo przy odkrecaniu go syczy i podnosi sie poziom płynu a to chyba taki objaw przy sprawnym korku ma byc!! co do chłodnicy to powiem tyle ze ma rok stara własnie wymieniłem bo ten boczek poszedł wiec tak jak mowisz trzeba szukac gdzies na wezach po kolei moze i gdzies leje zeczywiscie albo faktycznie to ta uszczelka cholerna ale nic mi do tej uszczelki z objawow ktore standardowo przy tym wystepuja nie pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest roktar

nie wiem jak to jest dokładnie w vectra a ale sprawdź jeszcze zawór nagrzewnicy u mnie ubywa płynu jak mam całkowicie wyłączone orzewanie po pewnym czasie uszkadza się zawór i wycieka przez niego płyn dlatego nigdy nie wyłączam do końca już 3 wymieniłem taka chyba tego uroda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wrc.mm

Witam

mam pytanko czy uporales sie juz z ta dolegliwoscia , bo chyba mam podobna . byla to uszczelka pod glowica???

Edited by wrc.mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wrc.mm

witam

3 dni temu odebrałem auto od mojego mechanika. jednak to była uszczelka pod głowica.

tylko ze to to był napewno sam poczatek przedmuchow do ukł.chlodzenia przy wiekrzym dogrzaniu silnika .

sama uszczelka nie byla wypalona lecz bardziej skorodowana (utleniona) ze starosci. i przy wiekrzych obr. i wiekrzym cisnieniu w cylindrach powstawaly minimalne przedmuchy do chlodzenia. pierwszy taki objaw mialem w sierpniu w ub.r. i po wym. weza ktory pekl. pewnie i ze starosci byl spokoj!!Az do teraz.

wiec padla decyzja : dzwigniecie glowicy , wymiana uszczelki , planowanie głow. dotarcie zaw. i gniazd zaw. wym. wszyst. paskow bez pompy wody i rozrzadu bo to bylo wymienione w tamtym roku i jest w swietnym stanie (tylko pasek zost. wymien) . wymiana reszty star. przewod. wodnych i chłodnicy na nowa bo stara byla przegrzana i moze zakamieniona .

ale teraz jest rewelacja!! warto robic remonty zaraz po zaistnieniu problemu a nie czekac az auto stanie gdzies na drodze . pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jarek_pr

Jeśli można wiedzieć to ile cię taka przyjemność kosztowała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem ciekaw jaki koszt takiego remontu ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...