Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Turbina I Turbodoładowanie


Piotreq
 Share

Recommended Posts

Guest ArturL

Piotrek, fajnie, że przypomniałeś ten artykuł (kiedyś już go czytałem ale o nim zapomniałem...). To abecadło.

Link to comment
Share on other sites

Piotrek, fajnie, że przypomniałeś ten artykuł (kiedyś już go czytałem ale o nim zapomniałem...). To abecadło.

Dokładnie !!! ABECADŁO, które każdy winien znać. To jest i tak skrót ale bardzo poszerza " horyzonty myślowe "...

Moim zdaniem podpiąć... Jak padnie pytanie o turbinę - odpowiedź w zasadzie jest gotowa... ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie !!! ABECADŁO, które każdy winien znać. To jest i tak skrót ale bardzo poszerza " horyzonty myślowe "...

Moim zdaniem podpiąć... Jak padnie pytanie o turbinę - odpowiedź w zasadzie jest gotowa... wink.gif

Dokładnie :) :) :)

więc podpinam

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie :) :) :)

więc podpinam

Bardzo dobrze !!! Przyda się " dieslowcom " i " benzynowcom "... Po prostu wszystkim... B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest DZIUBASZKI

mozesz sprostowac ten olej bo moj producent w ksiazce serwisowej napisal zeby lac tylko polsyntetyk do doladowanych modeli pozdrawiam ale temat jak najbardziej na miejscu dzieki

Edited by DZIUBASZKI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

szanowni klubowicze

mam pytanie dotyczące Vectry 2.0 DTi (2001) i konkretnie chodzi 0 turbine:

zastanawiam sie jak powinna wygladac prawidlowa praca turbiny i czy ta prace faktycznie slychac?

Zwykle turbina wydaje ladny dziwek (gwizd) a ja nie za bardzo slysze taka prace w moim samochodzie . Coprawda kupilem ja pare dni temu, nie jezdzielm zbyt duzo bo dokonywalem oplat i niezbednych formalnosci, poza tym samochod stal u mechanika.

Prosze o jakąs informacje, nie podejrzewam ze moze bc ona uszkodzona bo naprawde jedzilem bardzo malo poki co.

Link to comment
Share on other sites

oplowskie turbiny nie należą do zbyt świszczących tak jak ma to miejsce w VW

jeźli auto ma moc i nie kopci to wszystko jest w porządku

ewentualnie mozesz sobie techem zczytać parametry doładowania dla pewności

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
A co powiecie o możliwości zwiększenia ciśnienia doładowania?

Skutki?

Metody?

Bez zmiany oprogramowania ( mapy ) podwyższającego moc i osiągi oraz innych podzespołów ( może większy IC na przykład albo średnica kanału dolotowego czy wydechowego ) - moim zdaniem takie innowacje raczej nie mają sensu. Metod jest kilka ( na przykład później otwierający się zawór upustowy czyli robi się większe ciśnienie doładowania ) ale skutkiem może być wtedy choćby rozdęcie czy rozerwanie IC albo przewodów doprowadzających.

W benzyniakach obniża się jeszcze stopień sprężania podczas takich modyfikacji. To system naczyń połączonych i warunkach cywilnych takie zabiegi raczej nie mają sensu. Są drogie i poprawianie fabryki to zbędny wydatek. A co do wyczynowców ? To już są w ogóle inne samochody i cały sztab inżynierów...

Przekonstruowanie turbiny w postaci zwiększenia ciśnienia doładowania, obojętne jaką metodą pociąga za sobą inne przeróbki w konstrukcji i elektronice silnika czy dolotu w ogóle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Wiem ze nadaje sie to do dzialu humor ...ale niech tam :D:D

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t...asc&start=3

Temacik jest super...

Ja praktycznie doczytałem to do końca...

Czego to ludzie nie wymyślą... :D Tylko nie wiem czy śmiać się z tego czy płakać... :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest shadooow

powiem ,ze to co tu jest napisane ,to wszystko i nic . człowiek który jest autorem tej wypowiedzi jest w 100% specjalista ale zabezpiecza swoje informacje poniewaz ma z tego pieniadze. i w stu procentach ta wypowiedz jest prawdziwa.ale bardzo ogulnikowa.

Edited by shadooow
Link to comment
Share on other sites

Guest shadooow
Bez zmiany oprogramowania ( mapy ) podwyższającego moc i osiągi oraz innych podzespołów ( może większy IC na przykład albo średnica kanału dolotowego czy wydechowego ) - moim zdaniem takie innowacje raczej nie mają sensu. Metod jest kilka ( na przykład później otwierający się zawór upustowy czyli robi się większe ciśnienie doładowania ) ale skutkiem może być wtedy choćby rozdęcie czy rozerwanie IC albo przewodów doprowadzających.

W benzyniakach obniża się jeszcze stopień sprężania podczas takich modyfikacji. To system naczyń połączonych i warunkach cywilnych takie zabiegi raczej nie mają sensu. Są drogie i poprawianie fabryki to zbędny wydatek. A co do wyczynowców ? To już są w ogóle inne samochody i cały sztab inżynierów...

Przekonstruowanie turbiny w postaci zwiększenia ciśnienia doładowania, obojętne jaką metodą pociąga za sobą inne przeróbki w konstrukcji i elektronice silnika czy dolotu w ogóle.

znaczy ja dmuchnołem swoje isuzu 1.4 bara i nadal chodzi .........i zrobiłem nim ooło 30tys kilometrów na taxi... i nadal chodzi....dziwne nie???? i jezdziłem cały czas na 1.4 bara i nadzl chodzi a takie doładowanie osiagałem na 4 i 5 biegu ................ a jak był mróz to mi wyskoczyło 1.6 bara ale głowica nie wyleciała razem z maska ,chociaz sie bałem.... no nie wazne ... nadal moja vectrunia chodzi i ma sie niezle :D

Link to comment
Share on other sites

Guest shadooow

no przepraszam wydmuchało mi uszczelke ale z braku mojej wiedzy i braku czujnika EGT. no zdazyło sie przyznaje.

ale......... jak odkreciłem korek od zbiorniczka wody chłodzacej silnik, to jeszcze jezdziła i na białobrzegach poleciała 194km/h z wydmuchana uszczela:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest OchMan
oplowskie turbiny nie należą do zbyt świszczących tak jak ma to miejsce w VW

jeźli auto ma moc i nie kopci to wszystko jest w porządku

ewentualnie mozesz sobie techem zczytać parametry doładowania dla pewności

a wlasnie ze ladnie swiszcze, jestem akurat 3 dni po regeneracji i podoba mi sie ten odglos ;)

dsc00195.jpg

acha, turbinke regenerowalem w www.polturbo.pl. Cena 600zl, wiec mysle ze naprawde ciekawa oferta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest edi0106

Witam.

Wymienili mi turbinę, ale po wyjechaniu z warsztatu jakoś jest mułowato. Znaleźliśmy stopiony przewód (nie od turba) od eletrozaworu, który znika gdzieś pod tapicerką (pod szybę, strona pasażera), naprawiliśmy i trochę lepiej ale nadal jakoś mułowato. Czy po wymianie turbiny i tego wężyka przydało by się sprawdzić komputer? Żadne checki mi się nie zapalają.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Wymienili mi turbinę, ale po wyjechaniu z warsztatu jakoś jest mułowato. Znaleźliśmy stopiony przewód (nie od turba) od eletrozaworu, który znika gdzieś pod tapicerką (pod szybę, strona pasażera), naprawiliśmy i trochę lepiej ale nadal jakoś mułowato. Czy po wymianie turbiny i tego wężyka przydało by się sprawdzić komputer? Żadne checki mi się nie zapalają.

Pozdrawiam.

Powinienes pomierzyc podcisnienie w ukladzie pewnie masz nieszelnosc i stad ten muł.

Link to comment
Share on other sites

Guest edi0106

W jakim układzie? I skąd by się to wzięło?

A po wyjeździe z warsztatu (po wymianie turbiny) silnik zaczą, a przynajmniej tak mi się wydaje, głośniej pracować. Czy to może być związane z wymianą tej turbiny?

Link to comment
Share on other sites

W jakim układzie? I skąd by się to wzięło?

A po wyjeździe z warsztatu (po wymianie turbiny) silnik zaczą, a przynajmniej tak mi się wydaje, głośniej pracować. Czy to może być związane z wymianą tej turbiny?

Skoro piszesz ze był stopiony przewód od elektorzaworu to własnie elektrozawór wchodzi w skład ccałego ukłądu podcisnienia zaczunajac od pompy Vacum.Trzeba pomierzyc podcisnienie w kilku punktach na wyjsciu wejscu elektorzaworu na trójnikach sprawdzic czy nigdzie nie ucieka podcisnienie

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam viki 2.5 v6 czy jest mozliwość załozenia turbosprężarki do tego modelu, jak tak czy ma ktoś pojęcie jaka turbina mogła by być najlepsza...?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jak Na razie moja viki dobrze ciągnie ... staram sie dbać o turbo zawsze odczekuje pare chwil przed zgaszeniem silnika

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam wszystkich mam male pytanko czy wie ktos gdzie znajduje sie czujnik cisnienia turbo doladowania w vectrze 2.2 dti o ile taki istniejje :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich mam male pytanko czy wie ktos gdzie znajduje sie czujnik cisnienia turbo doladowania w vectrze 2.2 dti o ile taki istniejje :rolleyes:

Podejrzewam ze tam gdzie w 2.0 czyli na kolektorze dolotowym po prawej stronie (niedaleko silownika klapek zawirowan) Dochodzi do niego kabel wiec latwo zlokalizowac :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP