Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotreq

Turbina I Turbodoładowanie

257 posts in this topic

Piotrek, fajnie, że przypomniałeś ten artykuł (kiedyś już go czytałem ale o nim zapomniałem...). To abecadło.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie !!! ABECADŁO, które każdy winien znać. To jest i tak skrót ale bardzo poszerza " horyzonty myślowe "...

Moim zdaniem podpiąć... Jak padnie pytanie o turbinę - odpowiedź w zasadzie jest gotowa...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

więc podpinam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bardzo dobrze !!! Przyda się " dieslowcom " i " benzynowcom "... Po prostu wszystkim...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

mozesz sprostowac ten olej bo moj producent w ksiazce serwisowej napisal zeby lac tylko polsyntetyk do doladowanych modeli pozdrawiam ale temat jak najbardziej na miejscu dzieki

Edited by DZIUBASZKI
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

szanowni klubowicze

mam pytanie dotyczące Vectry 2.0 DTi (2001) i konkretnie chodzi 0 turbine:

zastanawiam sie jak powinna wygladac prawidlowa praca turbiny i czy ta prace faktycznie slychac?

Zwykle turbina wydaje ladny dziwek (gwizd) a ja nie za bardzo slysze taka prace w moim samochodzie . Coprawda kupilem ja pare dni temu, nie jezdzielm zbyt duzo bo dokonywalem oplat i niezbednych formalnosci, poza tym samochod stal u mechanika.

Prosze o jakąs informacje, nie podejrzewam ze moze bc ona uszkodzona bo naprawde jedzilem bardzo malo poki co.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

oplowskie turbiny nie należą do zbyt świszczących tak jak ma to miejsce w VW

jeźli auto ma moc i nie kopci to wszystko jest w porządku

ewentualnie mozesz sobie techem zczytać parametry doładowania dla pewności

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie o możliwości zwiększenia ciśnienia doładowania?

Skutki?

Metody?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez zmiany oprogramowania ( mapy ) podwyższającego moc i osiągi oraz innych podzespołów ( może większy IC na przykład albo średnica kanału dolotowego czy wydechowego ) - moim zdaniem takie innowacje raczej nie mają sensu. Metod jest kilka ( na przykład później otwierający się zawór upustowy czyli robi się większe ciśnienie doładowania ) ale skutkiem może być wtedy choćby rozdęcie czy rozerwanie IC albo przewodów doprowadzających.

W benzyniakach obniża się jeszcze stopień sprężania podczas takich modyfikacji. To system naczyń połączonych i warunkach cywilnych takie zabiegi raczej nie mają sensu. Są drogie i poprawianie fabryki to zbędny wydatek. A co do wyczynowców ? To już są w ogóle inne samochody i cały sztab inżynierów...

Przekonstruowanie turbiny w postaci zwiększenia ciśnienia doładowania, obojętne jaką metodą pociąga za sobą inne przeróbki w konstrukcji i elektronice silnika czy dolotu w ogóle.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ze nadaje sie to do dzialu humor ...ale niech tam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spoko temat i dlatego osobiscie wolę kupić auto użytkowane np. Niemcy, Holandia z dwa razy większym przebiegiem niż auto z polskiego salonu naprawiane w garażu "Pana Staszka".

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Temacik jest super...

Ja praktycznie doczytałem to do końca...

Czego to ludzie nie wymyślą...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tylko nie wiem czy śmiać się z tego czy płakać...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

powiem ,ze to co tu jest napisane ,to wszystko i nic . człowiek który jest autorem tej wypowiedzi jest w 100% specjalista ale zabezpiecza swoje informacje poniewaz ma z tego pieniadze. i w stu procentach ta wypowiedz jest prawdziwa.ale bardzo ogulnikowa.

Edited by shadooow
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

znaczy ja dmuchnołem swoje isuzu 1.4 bara i nadal chodzi .........i zrobiłem nim ooło 30tys kilometrów na taxi... i nadal chodzi....dziwne nie???? i jezdziłem cały czas na 1.4 bara i nadzl chodzi a takie doładowanie osiagałem na 4 i 5 biegu ................ a jak był mróz to mi wyskoczyło 1.6 bara ale głowica nie wyleciała razem z maska ,chociaz sie bałem.... no nie wazne ... nadal moja vectrunia chodzi i ma sie niezle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no przepraszam wydmuchało mi uszczelke ale z braku mojej wiedzy i braku czujnika EGT. no zdazyło sie przyznaje.

ale......... jak odkreciłem korek od zbiorniczka wody chłodzacej silnik, to jeszcze jezdziła i na białobrzegach poleciała 194km/h z wydmuchana uszczela:D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a wlasnie ze ladnie swiszcze, jestem akurat 3 dni po regeneracji i podoba mi sie ten odglos

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dsc00195.jpg

acha, turbinke regenerowalem w www.polturbo.pl. Cena 600zl, wiec mysle ze naprawde ciekawa oferta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wymienili mi turbinę, ale po wyjechaniu z warsztatu jakoś jest mułowato. Znaleźliśmy stopiony przewód (nie od turba) od eletrozaworu, który znika gdzieś pod tapicerką (pod szybę, strona pasażera), naprawiliśmy i trochę lepiej ale nadal jakoś mułowato. Czy po wymianie turbiny i tego wężyka przydało by się sprawdzić komputer? Żadne checki mi się nie zapalają.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powinienes pomierzyc podcisnienie w ukladzie pewnie masz nieszelnosc i stad ten muł.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakim układzie? I skąd by się to wzięło?

A po wyjeździe z warsztatu (po wymianie turbiny) silnik zaczą, a przynajmniej tak mi się wydaje, głośniej pracować. Czy to może być związane z wymianą tej turbiny?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro piszesz ze był stopiony przewód od elektorzaworu to własnie elektrozawór wchodzi w skład ccałego ukłądu podcisnienia zaczunajac od pompy Vacum.Trzeba pomierzyc podcisnienie w kilku punktach na wyjsciu wejscu elektorzaworu na trójnikach sprawdzic czy nigdzie nie ucieka podcisnienie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam viki 2.5 v6 czy jest mozliwość załozenia turbosprężarki do tego modelu, jak tak czy ma ktoś pojęcie jaka turbina mogła by być najlepsza...?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Na razie moja viki dobrze ciągnie ... staram sie dbać o turbo zawsze odczekuje pare chwil przed zgaszeniem silnika

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich mam male pytanko czy wie ktos gdzie znajduje sie czujnik cisnienia turbo doladowania w vectrze 2.2 dti o ile taki istniejje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podejrzewam ze tam gdzie w 2.0 czyli na kolektorze dolotowym po prawej stronie (niedaleko silownika klapek zawirowan) Dochodzi do niego kabel wiec latwo zlokalizowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.