Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kolektor Ssący Vc 2.2tdi


Guest Harry
 Share

Recommended Posts

Guest Harry

Witam.W zwiazku ze auto gaśnie raz na jakis czas postanowiłem przeczyscic przepustnice powietrza,po zdemontowaniu jej z kolektora zauważyłem ze w kolektorze osadzona jest gruba warstwa sadzy(2mm),nie wiem czy to normalne ale wydaje mi sie ze nie.

Link to comment
Share on other sites

Witam.W zwiazku ze auto gaśnie raz na jakis czas postanowiłem przeczyscic przepustnice powietrza,po zdemontowaniu jej z kolektora zauważyłem ze w kolektorze osadzona jest gruba warstwa sadzy(2mm),nie wiem czy to normalne ale wydaje mi sie ze nie.

Niestety bardzo normalne. W sprawnym układzie, powietrze zawiera opary (mgłę) oleju, które dostają się z pokrywy zaworów na wlot sprężarki a potem przez intercooler na przepustnicę i kolektor ssący. Na tak natłuszczony kolektor dzięki EGR, dostają się spaliny z sadzą (diesel w końcu ;)), która przykleja się do ścianek. Czas robi swoje i kożuszek rośnie.

Tak się składa :D , że wczoraj wyczyściłem to cacko. Brrrudna robota.

Link to comment
Share on other sites

Guest Harry

Dzieki za porade,dzis byłem w aso w tej sprawie,powiedzieli ze to normalka wiec jestem spokojny.Czy mozesz doradzic czy przy demontażu kolektora trzeba zwrucic na cos uwage,zeby czegos nie uszkodzic bo zamierzam go wyczyscic.

Link to comment
Share on other sites

Guest dizel
Dzieki za porade,dzis byłem w aso w tej sprawie,powiedzieli ze to normalka wiec jestem spokojny.Czy mozesz doradzic czy przy demontażu kolektora trzeba zwrucic na cos uwage,zeby czegos nie uszkodzic bo zamierzam go wyczyscic.

1. Przy odkręcaniu ostrożnie z przewodami paliwowymi między pompą a wtryskiwaczami (delikatnie można odgiąć ale nie nie za bardzo bo pękną)

2. Warto dodatkowo oczyścić nagary z EGR

3. Ostrożnie z dokręcaniem śrub do bloku bo aluminiowy gwinty lubią się ukręcić

4. Polecam zaopatrzyć się w uszczelki (dwie - numerow nie pamietam - jedna miedzy kolektorem a blokiem a druga miedzy kolektorem a drugim powyzej)

Generalnie nastaw się na przyjemną robotę ale baaaaaaardzo brudną. Dodatkowo kup jakiś odtłuszczacz w spray'u (ja osobiście używałem wurth zmywacz uniwersalny). Ewentualnie rękawiczki chirurgiczne bo czarne paznokcie czyściłem przez kolejne 4 dni.

pozdrawiam i życzę miłej zabawy

Link to comment
Share on other sites

Guest Harry

Odnosnie przewodów pomiedzy wtryskami a pompa to zamierzam je wykrecic przy wtryskach i przy pompie,nie chce ich odginac.Odnosnie egr to nie wiem co to jest i gdzie sie znajduje.

Link to comment
Share on other sites

Guest dizel
Odnosnie przewodów pomiedzy wtryskami a pompa to zamierzam je wykrecic przy wtryskach i przy pompie,nie chce ich odginac.Odnosnie egr to nie wiem co to jest i gdzie sie znajduje.

demontarz przewodów... dobry pomysl

egr to recyrkulator spalin a w y22dtr wyglada tak:

http://www.allegro.pl/search.php?string=eg...ption=1&p=1

zabudowany jest na samym kolektorze dwoma srubami (plus dwa wezyki z woda chlodzaca i kabelek zesterowaniem)

nie zapomnij o odpowietrzeniu ukl. paliwowego po jego rozszczelnieniu.

zdr

Link to comment
Share on other sites

Uszczelki to kup sobie od razu cztery koszt żaden a i tak rozbierasz:

1. przepustnica - kolektor górny: 08 50 678 - 3,49zł

2. kolektor górny - dolny: 08 49 521 - 13,21zł

3. kolektor dolny - blok sil.: 08 49 193 - 19,96zł

4. ewentualnie EGR - kolektor górny: 47 05 944 - 16,46zł

Ponieważ w 2,2DTI jest pompa paliwa VP44, która BARDZO nie lubi suchobiegu, po odkręceniu przewodów wtryskiwaczy bądź zdjęciu przewodów przelewowych lub przy innych operacjach gdzie zachodzi podejrzenie, że dostało się powietrze trzeba odpowietrzyć pompę. ASO ma taką pompkę do tego celu. Ja się nie zdecydowałem na nieodpowietrzanie. W ASO mi zdemontowali, ja sobie sam wypucowałem i potem mi zamontowali z odpowietrzeniem. Ale chłopaki nie byli by sobą jak by czegoś nie spieprzyli... Leciałem dziś po rodzinkę nad morze i spadła mi rurka doładowania (ta niebieska). Opaska była niedokręcona :blink::angry::lol:

EGR jest tu:

egrwo6.jpg

egr1yh3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cześć. O widzę ze kolega Tadzio ma ślicznie zrobioną "rurkę turbo''. własna robota? jak sie sprawuje?

. musze zadziałać w temacie bo moja już poklejona i wygląda niezdrowo... :(

Link to comment
Share on other sites

Guest dizel

ech... widzę, że te przewody to mordęga wszystkich... Muszę pogadać z kuzynem.

Pracuje w starym stomilu który produkuje właśnie takie przewody powietrzne.

Do naszych vectr nie robią bo już się pytałem ale wpadłem na pomysł, że gdyby dostał takie przewody na wzór to może mógł by je podorabiać.

On by coś zarobił a i my byśmy oszczędzili.

Czy ktoś z Was by był zainteresowany czymś takim (przy większej liczbie może cena jednostkowa by spadła.

pozdrawiam

Przemek W.

Link to comment
Share on other sites

Cześć. O widzę ze kolega Tadzio ma ślicznie zrobioną "rurkę turbo''. własna robota? jak sie sprawuje.

Idealnie pod warunkiem, że dobrze założone :P W ASO mieli z tym problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcus16

:)POLECAM WSZYSTKIM WYCZYSZCZENIE KOLEKTORA I EGR!!!zrobilem to pare dni temu,to co sie w srodku znajdowalo to poprostu koszmar!!!SADZA SYF WSZYSTKO ZALEPIONE,mozna bylo lyzka wybierac:)wyczyszczony zostal takze egr,ktory rowniez byl caly usyfiony:/ teraz samochod jest nie do poznania!!!zbiera sie ja szalony nie szarpie ani nie traci mocy, a wczesniej mialem przez dlugi czas ten problem:( jest to ciezka mozolna praca ale warto:) w aso stwierdzili,ze turbina ,juz nie daje rady(4500 nowa),ze egr odrazu do wymiany( okolo 1800),przeplywomierz(chyba 400) itd....cale czyszczenie kosztowalo mnie okolo 250 pln i problem jak narazie z glowy:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

witam nie wiem czy mam ten sam problem auto nie ma mocy viki 2,2 dti 2003r 125km idzie ale nie ma siły jak od czasu do zcsu dostanie kopa to lepiej cos ja boli słabo sie wkreca byłem na kompie miał 3 błedy wykasował jeden pozostall nie chce go odczytac mechanik mowi ze turbina dziła i zawory podcisnienia dobre egr czysty ale pzrepływomierz mam w podróbie i mowi ze on moze byc do bani co wy o tym

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Uszczelki to kup sobie od razu cztery koszt żaden a i tak rozbierasz:

1. przepustnica - kolektor górny: 08 50 678 - 3,49zł

2. kolektor górny - dolny: 08 49 521 - 13,21zł

3. kolektor dolny - blok sil.: 08 49 193 - 19,96zł

4. ewentualnie EGR - kolektor górny: 47 05 944 - 16,46zł

Ponieważ w 2,2DTI jest pompa paliwa VP44, która BARDZO nie lubi suchobiegu, po odkręceniu przewodów wtryskiwaczy bądź zdjęciu przewodów przelewowych lub przy innych operacjach gdzie zachodzi podejrzenie, że dostało się powietrze trzeba odpowietrzyć pompę. ASO ma taką pompkę do tego celu. Ja się nie zdecydowałem na nieodpowietrzanie. W ASO mi zdemontowali, ja sobie sam wypucowałem i potem mi zamontowali z odpowietrzeniem. Ale chłopaki nie byli by sobą jak by czegoś nie spieprzyli... Leciałem dziś po rodzinkę nad morze i spadła mi rurka doładowania (ta niebieska). Opaska była niedokręcona :blink::angry::lol:

EGR jest tu:

egr1yh3.jpg

Hej Tadzio,

a co to jest za "cudo" na Twoim drugim zdjęciu (ta czarna puszka przy EGR, która wyglada jak UFO)?

Link to comment
Share on other sites

a co to jest za "cudo" na Twoim drugim zdjęciu (ta czarna puszka przy EGR, która wyglada jak UFO)?

Siłowniczek przepustnicy (pneumatic ;) )

Link to comment
Share on other sites

Siłowniczek przepustnicy (pneumatic ;) )

Hej,

bo zrobiło mi się małe "kuku" związane z tym siłowniczkiem. A mianowicie zaczęło się od tego, że najpierw silnik stracił moc, a pózniej nawet nie chcial chodzić na wolnych. Kiedy byłem u mechanika z tym problemem, ten przez przypadek ściągnął z tego siłowniczka przewód podciśnieniowy, który do niego dochodził i okazało się, że wróciła moc do silnika (może nie taka jak powinna być, ale przynajmniej pozwala jeżdzić). Teraz zastanawiam się, co może być przyczyną tego dziwnego zachowania. Czy to wina zaworu, który doprowadza podciśnienie do niego, czy może sterowanie z komputera? Jak to sprawdzić w miarę szybko i prosto ( w sobotę chciałbym wyjechać na urlop) :mellow: Dodam, że sczytanie usterek nie wiele pomogło w tej sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

bo zrobiło mi się małe "kuku" związane z tym siłowniczkiem. A mianowicie zaczęło się od tego, że najpierw silnik stracił moc, a pózniej nawet nie chcial chodzić na wolnych. Kiedy byłem u mechanika z tym problemem, ten przez przypadek ściągnął z tego siłowniczka przewód podciśnieniowy, który do niego dochodził i okazało się, że wróciła moc do silnika (może nie taka jak powinna być, ale przynajmniej pozwala jeżdzić). Teraz zastanawiam się, co może być przyczyną tego dziwnego zachowania. Czy to wina zaworu, który doprowadza podciśnienie do niego, czy może sterowanie z komputera? Jak to sprawdzić w miarę szybko i prosto ( w sobotę chciałbym wyjechać na urlop) :mellow: Dodam, że sczytanie usterek nie wiele pomogło w tej sprawie.

Witam jeśli mowa o tym co jak pisza wcześniej przypomina ufo to na me skromne oko uszkodzony masz zaworek sterowania pneumatycznego . Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Witam jeśli mowa o tym co jak pisza wcześniej przypomina ufo to na me skromne oko uszkodzony masz zaworek sterowania pneumatycznego . Pzdr

Hej,

też na to wpadłem (dla pewności chodzi o zaworek do którego idzie przewód podciśnienia z siłownika) i pojechałem na szrot szukać "szczęścia" (czytaj zaworka). Niestety po próbach na trzech zaworkach ze szrotu, okazało się, ze dalej jest to samo. Zaczynam podejrzewać, że to ma raczej coś wspólnego z magistralą CAN i sterowaniem. Niestety muszę jechać na urlop, więc będę się starał naprawić go na miejscu. Czy któreś ASO z Wrocławia, Opola lub Jeleniej G. jest warte polecenia?

Link to comment
Share on other sites

Guest dizel
Hej,

też na to wpadłem (dla pewności chodzi o zaworek do którego idzie przewód podciśnienia z siłownika) i pojechałem na szrot szukać "szczęścia" (czytaj zaworka). Niestety po próbach na trzech zaworkach ze szrotu, okazało się, ze dalej jest to samo. Zaczynam podejrzewać, że to ma raczej coś wspólnego z magistralą CAN i sterowaniem. Niestety muszę jechać na urlop, więc będę się starał naprawić go na miejscu. Czy któreś ASO z Wrocławia, Opola lub Jeleniej G. jest warte polecenia?

Opole - nie polecam. W większości banda nieudaczników którzy do tego na bezczelnego proponują Ci prywatę poza ASO... brrrrrr

Link to comment
Share on other sites

Czy któreś ASO z Wrocławia, Opola lub Jeleniej G. jest warte polecenia?

Opla z Jeleniej Góry nie polecam - mila obsługa, ale to wszystko (słaba fachowośc). To samo sie tyczy ASO Lubin.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

dzięki Dizel i Zielony za reakcję. Natomiast dla kolegów, którzy śledzą moją historię kolejna nowina. Przed wyjazdem na urlop zajechałem do jeszcze jednego mechanika, który z braku programu do Opla podszedł do tematu na "zdrowy rozum" i po prześledzeniu instalacji podciśnieniowej po prostu zdjął wtyczkę z czujnika ciśnienia barometrycznego. I co ?? Okazało się, że rewelacja i wróciła moc do silnika :) Jedyny mankament tej sytuacji to świecąca się kontrolka silnika na desce, która jednak mi nie przeszkadzała w czasie jazdy na zasłużony urlop. Muszę teraz udać się do ASO na pełną diagnostykę (chodzi o sprawdzanie poszczególnych parametrów), żeby się upewnić, co dokładnie jest zepsute, bo nie mam 100% pewności, że to właśnie ten czujnik jest "walnięty"?! Czy ktoś z kolegów może mi pomóc w jeszcze jednej sprawy? Szukam szrotu z dużym wyborem części do VC w okolicach kotliny Kłodzkiej. Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Tobiasz

Witam panowie dopadła mnie taka sama sprawa z tym kluczykiem i chciałem zabrać się za czyszczenie ale obawiam sie co dalej z odpowietrzeniem i tego sie najbardziej obawiam proszę was o jakąś podpowiedz jak samemu odpowietrzyć :rolleyes::huh: :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest dejavuuu
Witam panowie dopadła mnie taka sama sprawa z tym kluczykiem i chciałem zabrać się za czyszczenie ale obawiam sie co dalej z odpowietrzeniem i tego sie najbardziej obawiam proszę was o jakąś podpowiedz jak samemu odpowietrzyć :rolleyes::huh: :huh:

najprościej będzie jak weźmiesz se kogoś do pomocy, trzeba będzie odkręcić 1 wtrysk ten najłatwiej dostępny - Twój pomocnik niech włoży kluczyk do stacyjki i próbuje odpalić do momentu aż poleci paliwo, wtedy szybko dokręć śrubę i po sprawie.

Ja tak zrobiłem i jest ok.

p.s. myślę, że nie za późno na rady ;)

Edited by dejavuuu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witajcie!

Mam informacje dla zainteresowanych moją "historią". Jestem po diagnozie w ASO Kozłowski w Szczecinie i okazało się, że trzeba wg nich wymienić nasadkę kolektora ssącego górnego za jedyne 1700, a co wg mnie "pachnie" czyszczeniem całego kolektora ssącego. Na razie jeżdzę na odłączonym czujniku ciśnienia atmosferycznego do czasu, aż znajdę chwilę na "zabawę" z kolektorem.

25 SIERPNIA

Witajcie,

jestem po czyszczeniu kolektora i niestety dalej jest ta sama sytuacja, czyli silnik gaśnie na wolnych jeżeli tylko podłączę czujnik ciś. atmosferycznego. Dodatkowo pojawiła się choinka na desce z ESP w roli głównej i diagnoza na techu (B1020) czujnik położenia kierownicy poza zakresem (CIM), więc będzie co robić :)

Edited by Maciek 0077J
Link to comment
Share on other sites

Hej,

fotkę mogę podesłać później, a wstępnie to ten czujnik znajduje się w pobliżu przepływomierza i jest mocowany do nadwozia niezależnie, na blaszce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP