Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czujnik Świateł Stopu


k4syx
 Share

Recommended Posts

Mam problem z czujnikiem świateł stopu, jak wyreguluję łącznik do serwa hamulcowego tak że jest dobre podciśnienie w układzie to non-stop palą mi się stopy i tempomat nie daje się włączyć.

Prawdopodobnie czujnik świateł stopu (hamowania) jest cały czas wciśnięty.

Czy ktoś może już walczył z podobnym problemem?

Może wymieniał, albo może ktoś wie czy jest jakaś możliwość regulacji tego czujnika?

Samochód póki co mam w warsztacie (robią silnik) więc nie mam możliwości tam zajrzeć do pedałów, ale chciałbym być przygotowany jak wróci...

Link to comment
Share on other sites

Guest zeebros
Mam problem z czujnikiem świateł stopu, jak wyreguluję łącznik do serwa hamulcowego tak że jest dobre podciśnienie w układzie to non-stop palą mi się stopy i tempomat nie daje się włączyć.

Prawdopodobnie czujnik świateł stopu (hamowania) jest cały czas wciśnięty.

Czy ktoś może już walczył z podobnym problemem?

Może wymieniał, albo może ktoś wie czy jest jakaś możliwość regulacji tego czujnika?

Samochód póki co mam w warsztacie (robią silnik) więc nie mam możliwości tam zajrzeć do pedałów, ale chciałbym być przygotowany jak wróci...

a sprawdzales czujnik znajdujacy sie na pedale hamulca ? prawdopodobnie , pedal hamulca zmienil Ci minimalnie polozenie po tych manewrach z serwo i czujnik teraz reaguje tak jakbys mial wcisniety pedal i prawdopodobie dlatego swieci .Z tego co sie orientuje ( choc tempomatu nie mam ) tam zaraz obok czujnika swiatel hamulca powinien byc czujnik do tempomatu ( ja mam tylko miejsce pod niego ) ,wiec teraz obydwa nie kontaktuja.. u mnie swiatla stop reagowaly zbyt pozno , przygialem ten wspornik na ktorym jest czujnik na pedale i teraz dziala ok .Musisz zdjac oslone pod deska rozdzielcza ( piec srub palstikowych duzym plaskim srubokretem ) piec minut roboty pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Właśnie o to mi chodziło, dzięki wielkie za konkretną odpowiedź! :)

Pedał na bank się obsunął bo taki jest efekt uboczny skrócenia łącznika do serwa.

Ale jak mówisz że da się przygiąć i że są dwa czujniki to dobre wieści :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie o to mi chodziło, dzięki wielkie za konkretną odpowiedź! :)

Pedał na bank się obsunął bo taki jest efekt uboczny skrócenia łącznika do serwa.

Ale jak mówisz że da się przygiąć i że są dwa czujniki to dobre wieści :)

Tomek a to jakas skomplikowana czynnosc, wyregulowac łącznik do serwa??

kurde nie bylo czasu sprawdzic na spocie czy u mnie tez pedal nie jest caly czas lekko wcisniety :(

ale mam nadzieje ze to nadrobimy :)

Link to comment
Share on other sites

Tomek a to jakas skomplikowana czynnosc, wyregulowac łącznik do serwa??

kurde nie bylo czasu sprawdzic na spocie czy u mnie tez pedal nie jest caly czas lekko wcisniety :(

ale mam nadzieje ze to nadrobimy :)

Raczej prosta, trzeba wypiąć pompę ABS (elektrycznie) i można tam łapsko wsadzić :)

Gorzej jak masz zapieczoną tą regulację albo śrubkę do kontrowania.

Łazi mi po głowie zrobienie jakiejś porady z regulowaniem tego łącznika i potem ustawianiem czujników pedału hamulca, muszę sprawę przemyśleć w bo pojedynkę nie dam rady zrobić zdjęć i brudnej roboty (nie będę smarował brudnymi łapskami aparatu za trzy koła).

To w sumie możemy się styknąć i zespołowo porobić w obu (jk u Ciebie będzie trzeba).

Link to comment
Share on other sites

To w sumie możemy się styknąć i zespołowo porobić w obu (jk u Ciebie będzie trzeba).

jestem jak najbardziej za, trzeba tylko jakis termin znalezc, bo troche malo czasu mam

- dzis odbieram klucze do wlasnego m :)

Link to comment
Share on other sites

jestem jak najbardziej za, trzeba tylko jakis termin znalezc, bo troche malo czasu mam

- dzis odbieram klucze do wlasnego m :)

No to kongratulejszyn! :)

Link to comment
Share on other sites

No i zrobione - niestety bez zdjęć bo byłem upaprany, no i niestety w pojedynkę - ale na jutro musiał być samochód zrobiony bo jazda z niedziałającym stopem w korku to życie na krawędzi.

Tak jak pisał Zeebros - robota jest banalna, przy okazji można sobie co nieco przesmarować żeby ciszej chodziło.

Wystarczy zdjać osłonę, tunel nawiewu na nogi i wszystko widoczne.

U mnie w dieslu jest tylko jeden włącznik - wspólny. W każdym razie 15 minut roboty i zrobione - plusik poleciał! :)

Dzięki, Zeebros!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest lukas0022

odswieze troszeczke dzis wlasnie wjechaloby mi w dupe babsko bo kurde brak wszystkich stopow :o juz poczytalem ale teraz pytanie po czy poznam ten czujnik jak on mniejwiecej wyglada??? moze glupie no ale jeszcze tego nie robilem :P a jutro bede w pracy wiec mnustwo czasu wolnego wiec chce tam zajrzec bo cholera bez stopow tragedia!!!!

Link to comment
Share on other sites

czy poznam ten czujnik jak on mniejwiecej wyglada???

poznasz - jak zdemontujesz osłone nawiewu na nogi i się położysz to zobaczysz :)

Link to comment
Share on other sites

To plastikowe pudełko, zamocowane w blaszcze, z którego wychodzi przycisk wprost na pedał hamulca. Po wyjęciu wtyczki przekręcasz ćwierć obrotu i wyciągasz. Można chyba go rozebrać i przeczyścić styki, ale po doświadczeniach z innego samochodu wiem że lepiej kupić drugi bo czyszczenie na długo nie pomaga

Link to comment
Share on other sites

Guest lukas0022

ok git dzieki to jutro bede dzialal mam nadzieje ze uda mi sie to zwalczyc....bo narazie podczas hamowania noga jest na pedale a palec na tylnym przeciwmgielnym ( lepsze to niz nic heheh) pzdr plusiki odpowiednio poszly ;)

Edited by lukas0022
Link to comment
Share on other sites

Guest lukas0022

iiii dzis zrobilem te felerne swiatla...przyczyna banalnie prosta :P po wyciagnieciu tego czujnika przypomnialem sobie ze ktos na forum pisal ze nr bezpiecznika to 38 ( dzien wczesniej sprawdzalem wszystkie bezpieczniki bo nie maielm zeielonego pojecia ktory wlasnie jest od stopu)... wiec po zdematowaniu czujnika zajrzalem do schowka z bezpiecznikami i moim ocza ukazala sie totalna pustka pod nr 38 :o jak to mozliwe?? nic tam nie grzebalem wlozylem bezpiecznik i eureka dziala heheh a bezpiecznik musieli wyciagnac jak mi robili silnik i nie wsadzili....najlepsze jest to ze gdy odebralem auto po robocie silnika po dojezdzie do domu zapalila sie kontrolka silnika :huh: wiec sie wrocilem do mechaniorow zeby lukneli podlaczyli mi go pod kąpa i pokazalo jakis czujnik klimy :huh: i mowia ze dopuki nie uruchomie klimy nie moga go skasowac ( nie dali rady partacze jeb..!!) i dzis wkladajac ten bezpiecznik od stopow kontrolka zgasla :lol: i jak tu wierzyc mechaniorom???!!!! jutro jak tam zajeade jak ich zj**.... to sie nie podniosa!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, odświeże temat ponieważ mam problemy ostatnio z elektryką. Mam problem ze stopem i zapłonem a mianowicie gdy wyłączę zapłon to samochód nie gaśnie " do końca" tylko warczy tak jakby na jednym cylindrze chodził…, mogę normalnie wyciągnąć kluczyk i nic cały czas warczy, wtedy duszę go na biegu...... jakiś czas temu wystarczyło gasić auto na hamulcu ( dopóki go nie wdusiłem auto warczało) teraz już to nie działa i podejrzewam jakieś zwarcie. Dzisiaj rozebrałem czujnik stopu i działa prawidłowo, postanowiłem jeszcze sprawdzić napięcie które jest doprowadzane do czujnika i wartość mnie trochę dziwi bo jest 0,23 a nie powinno być 12?? Podejrzewam jakieś zwarcie przy stacyjce ( kostka nowa) … do tego nie działa mi podświetlenia tida gdy włączę zapłon ( podświetlenie działa tylko ze światłami zapłon i radio go nie budzą ale co do tida to już w innym temacie proszę o pomoc :) ) Ma ktoś jakieś pomysły?? Czy napięcie do czujnika powinno być 12 stałe?/…

Dzisiaj jeszcze raz się temu przyjrzałem i do czujnika dochodzi 2 kable, czarny i czarno-żółty. Gdy podłączę czarny do masy pokazuje 0,23 a gdy czarno-żółty to 0, ale gdy włączę światła pokazuje 0,05?? Jak się dalej do tego zabrać??

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj jeszcze raz się temu przyjrzałem i do czujnika dochodzi 2 kable, czarny i czarno-żółty. Gdy podłączę czarny do masy pokazuje 0,23 a gdy czarno-żółty to 0, ale gdy włączę światła pokazuje 0,05?? Jak się dalej do tego zabrać??

Na czujnik powinno dochodzić +12V po przekręceniu stacyjki.

Sprawdź jeszcze napięcie w gniazdach bezpieczników F35, F36, F37, F38. Na nich wszystkich powinno być +12V na załączonym zapłonie.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem bezpiecznika 38, pewnie jak je sprawdzałem to czerwoną 10 wsadziłem w inne miejsce, teraz dochodzi +12 i jak gasze samochód na stopie to jest ok a jak nie to " niedogasza go" musi być coś powalone w elektryce, dodatkowo dziwi mnie fakt że jeżeli włączę światła to kradną prąd ze stopu( jakieś 0,5) i że bez bezpiecznika jak włączę światła to na czarno-żółtym od stopu jest włąśnie te 0,5 .... Jakieś sugestie??

Gdy włożyłem 38 to spaliło mi od razu 36, wymieniłem i 36 i na chwilę obecną działają bezpieczniki i mają dobre napięcie. Pozostaje wyeliminować to że na stopie samochód gaśnie prawidłowo, podejrzewam że to wszystko jest powiązane a Mianowice : samochód gaśnie dobrze tylko na stopie, bez bezpiecznika 38 jest niewielkie napięcie na czujnik stopa a dokładnie na kabel czarno-żółty, na włączonym zapłonie nie podświetla mi tida ( jak włączę światła to działa) , radio też nie budzi tida( ale za to działa na światłach)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP