Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spalanie Dieselki


qwert
 Share

Recommended Posts

  • Replies 564
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

witam

ile wam palą diesle w mieście trasie i średnio?

U mnie - od 6,4 ( trasa ) do nawet 9 w mieście ( zima i krótkie dystanse ). Czyli średnio 7,6 - 7,8 litra na setkę. Absolutnie do przyjęcia dla Y22DTR :rolleyes: .

Aczkolwiek gdy nie szaleję to trasa do 7 litrów, miasto 8,2 - 8,6 przy klimatroniku włączonym na okrągło.

Link to comment
Share on other sites

U mnie - od 6,4 ( trasa ) do nawet 9 w mieście ( zima i krótkie dystanse ). Czyli średnio 7,6 - 7,8 litra na setkę. Absolutnie do przyjęcia dla Y22DTR :rolleyes: .

Aczkolwiek gdy nie szaleję to trasa do 7 litrów, miasto 8,2 - 8,6 przy klimatroniku włączonym na okrągło.

dane z ostatniego tygodnia:

miasto bez korkow sradnia predkosc ok 50 bez klimy 6,2 L/100

Miasto z korkami i klima w 50 % czasu ok 7,4 l /H

Trasa tylko na autostradzie srednia 130 na paru odcinkach w granicach od 160 do 180+ ale wiekszosc na tempomozie z klima w 30 % 6,8 L/100

Tempomat jest dobry (pod katem spalania) ale na raczej plaskich terenach z gorki warto jednak wrzucac luz.

Nie wiem jak ludzie jezdza ze im pali na trasie po 5,5 litra...

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie dane w/g kompa : miasto ok.8.0 l , trasa ok.6.0 l . Ostatnio powrót ze zlotu ponad 500km -śred 6.2 z czego odcinek autostrady ponad 100km z prędkością 150-200 km/h - licznikowe . Wniosek - nie opłaca się jeździć oszczędnie ( różnica na zbiorniku ok 100km )

Link to comment
Share on other sites

Miasto około 7,5. Z klimą około 8,5 - światła, korki w większości 1,2,3 bieg.

Trasa przy 120 km/h 5-5,5.

Y 2,0 dth hatchback.

Link to comment
Share on other sites

Guest Platini

Ja od kupienia przejechałem moją Viki 4000 km i cały czas mierzę spalanie (liczone z tankowań), jazda raczej w trybie mieszanym z przewagą (zazwyczaj) trasy, w mieście raczej krótkie dystanse, czasem z klimą, jazda raczej dynamiczna i spalanie min 6,2 a max 7,4 najczęściej ok 6,8. Także jestem zadowolony :) ciekawe co będzie w zimie :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie - od 6,4 ( trasa ) do nawet 9 w mieście ( zima i krótkie dystanse ). Czyli średnio 7,6 - 7,8 litra na setkę. Absolutnie do przyjęcia dla Y22DTR .

Potwierdzam spalanie dla Y22DTR w 100 %

Co do trasy jak napisał RYBA-71 różnica w spalaniu jadąc w trasie 120-140 a 160-180 jest naprawdę niewielka.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co do trasy jak napisał RYBA-71 różnica w spalaniu jadąc w trasie 120-140 a 160-180 jest naprawdę niewielka.

Dlatego nie opłaca się oszczędzać :)

Link to comment
Share on other sites

Lublin - Karwia ok 610 km z załadowanym po dach kombi i rowerami na dachu , max predkość to 130 wyszło ok 6,7l to chyba nieżle . 2,0dt

Link to comment
Share on other sites

Guest Darek_dk1

Vectra X20DTL. Trasa 5.8..6.0l/100km. Miasto 7.3..7.6l/100km z włącząną klimą dochodzi do 8l/100km. Autostradą przy prędkościach 140..160 km/h średnio 7.3..7.6l/100km.

Link to comment
Share on other sites

X20DTH 248kkm

miasto (głównie krótkie dystanse)

7,5 lekka noga i płynna jazda, klima 50/50

9 pełne możliwości silnika i klima

trasa:

płynnie i równo do 170km/h z klimą - 5,7 mierzone na zbiorniku (komp 6,7)

ostro do 180, klima cały czas- 7,0

Link to comment
Share on other sites

Guest iras321

Moja Viki 2.0 DTH 2000r. tak na oko bo ciężko to określic w proporcjach miasto/trasa 20/80 po przejechaniu 530km wyszła mi 5,92l/100km. Bez włączonej klimy zależy to oczwiście też od techniki jazdy jak ktoś ma cięzka noge to i spalanie bedzie miał duże , chyba że coś z motorm jest nie tak :o ja jeżdziłem tak do 130km w trasie oczywiście jak sie dało prędkośc maks. a w mieście normalnie jak to kolega piotrov napisał raczej lekka noga i płynna jazda . Wydaje mi się że to nie jest żle. :D

Edited by iras321
Link to comment
Share on other sites

Moja Viki na Trasie Zielona Góra-Sulejów-Zielona Góra łącznie ok. 900 KM W jedną strone jechały 2 osoby w powrotną 5 i dużo bagażu.Spalanie na trasie 5,25 L/100KM średnia prędkość 110 a były momenty ok 160Km/h jazda raczej dynamiczna dużo wyprzedzania itp. Miasto 6,5-7 L różna specyfika raz dynamiczniej raz wolniej czasami z klimą i czasami bez :) Wiec wyniki chyba mam dobre :)

Link to comment
Share on other sites

Tempomat jest dobry (pod katem spalania) ale na raczej plaskich terenach z gorki warto jednak wrzucac luz.

Nie jeżdzi sie na luzie. Silnik spala na biegu jałowym o wiele wiecej paliwa. Poza tym przy wlaczonym tempomacie z górki tempomat ujmuje gazu aby utrzmac ta sama predkosc. (tak jakbys zdjął noge z gazu w takim przypadku spalanie wynosci 0,00)

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Panowie, kwestia zasadnicza: spalanie mierzone kompem czy "od korka pod korek"?

U mnie wg. 2 wariantu: tylko miasto Warszawa!, krótkie odcinki (kilka km i stop na kilka godzin) (760km) - 80% klima, jazda żwawa, nie łagodna, 8,4 l/100km; trasa: 100-160km/h, ok. 6,2l/100km. Dodatkowo - moje auto waży ok.1700kg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nie jeżdzi sie na luzie. Silnik spala na biegu jałowym o wiele wiecej paliwa. Poza tym przy wlaczonym tempomacie z górki tempomat ujmuje gazu aby utrzmac ta sama predkosc. (tak jakbys zdjął noge z gazu w takim przypadku spalanie wynosci 0,00)

No to musze cie rozczarowac bo wlasnie to sprawdzalem (no swoim komputerku) i zjezdzajac z gory sw Anny na biegu mialem spalanie ok 1,7 l /100 a na luzie ok 0,7l/h czyli ok 0,5 l/100 . Niestety jadac z gorki na biegu tempomat mimo wszystko stara sie utrzmac predkosc a co za tym idzie jednak ciagnie paliwo. Oczywiscie jesli jedziemy z predkoscia w okolicach 130+ km/h. Na luzie z powodow oporow powietrza tracimy predkosc i jesli chcemy utrzymac predkosc to musimy spalac paliwo.

Reasumujac : nie jest do konca tak jak napisales ....

Moje wartosci byly na podstawie mojego kompa ktorego spalanie potwierdza sie z obliczeniami na stacji po tankowaniu.

Edited by otest
Link to comment
Share on other sites

Guest Misiek23

Witam spalanie zalezy jak kto jezdzi ja jezdze tak do 130km/h i wychodzi nmi 6l na 100km tyle ze w wiekszosci to trasy poza miastem

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze na luzie jest jechac niebezpiecznie z roznych wzgledow.

A odnosnie tematu to ja jestem rozczarowany spalaniem mojej Viki.

Mianowicie:

trasa niemcy 350km predkoscia okolo 190 - 200 to srednie spalanie 8.9l

Londyn korki jazda raczej walczaca o kazda sekunde to predkosci max do 80m/h to spalanie jakies 8.1 - 8.6 jak sie postaram

Trasa szybka w okolicach 140 - 160km/h to jakies 7.5l

Trasa spokojna 100 - 130km/h to jakies 7l

Dla porownania na plaskim przy 90km/h komp pokazywal chwilowe 4.3 - 4.7l wiec moge sie chwalic jak nic:P

A tak serio to mam nadzieje ze zawyzone spalanie wynika z tego ze mam 225/45r17 stozek i wydech robiony. Hmm to az tyle bym odstawal? Podpowiem ze wszsystkie wyniki bez klimy.

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze na luzie jest jechac niebezpiecznie z roznych wzgledow.

:D - chyba w zimie maluchem albo polonezem. W innych autach luz jest "biegiem" jak kazdy inny.

Tempomat warto wylanczac dawac luz przy zjezdzie z gorek ale bez serpentyn (na autostradach) . Wtedy bedac rozpedzonym do 140 mozna na luzie dosc daleko zajechac wytracajac predkosc do 120 - potem wlanczamy bieg i jedziemy dalej na tempomacie.Takie chwilowe odpoczynki dla silnika sie czasami przydaja...

Na serpentynach gdzie nie da sie rozpedzic powyzej 80 to tempomat i bieg jaknajbardziej wlavczony bo wtedy opory powiuetrza sa male i komp odcina paliwo

Link to comment
Share on other sites

No to musze cie rozczarowac bo wlasnie to sprawdzalem (no swoim komputerku) i zjezdzajac z gory sw Anny na biegu mialem spalanie ok 1,7 l /100 a na luzie ok 0,7l/h czyli ok 0,5 l/100 . Niestety jadac z gorki na biegu tempomat mimo wszystko stara sie utrzmac predkosc a co za tym idzie jednak ciagnie paliwo. Oczywiscie jesli jedziemy z predkoscia w okolicach 130+ km/h. Na luzie z powodow oporow powietrza tracimy predkosc i jesli chcemy utrzymac predkosc to musimy spalac paliwo.

Reasumujac : nie jest do konca tak jak napisales ....

Moje wartosci byly na podstawie mojego kompa ktorego spalanie potwierdza sie z obliczeniami na stacji po tankowaniu.

Według producenta (np. Instrukcja Opel) spalanie na biegu bez gazu wynosi 0,00 o ile sie nie mysle wprowadzono taki przepis w UE ze pojazdy w takiej sytuacji nie moga spalac mieszanki chodzi o srodnowisko a nie o spalania auta. Silni w takiej chwili napedzany jest przez koła a nie po przez spalanie mieszanki.

:D - chyba w zimie maluchem albo polonezem. W innych autach luz jest "biegiem" jak kazdy inny.

Tempomat warto wylanczac dawac luz przy zjezdzie z gorek ale bez serpentyn (na autostradach) . Wtedy bedac rozpedzonym do 140 mozna na luzie dosc daleko zajechac wytracajac predkosc do 120 - potem wlanczamy bieg i jedziemy dalej na tempomacie.Takie chwilowe odpoczynki dla silnika sie czasami przydaja...

Na serpentynach gdzie nie da sie rozpedzic powyzej 80 to tempomat i bieg jaknajbardziej wlavczony bo wtedy opory powiuetrza sa male i komp odcina paliwo

To co tu proponujesz to niestety skaknie niebezpieczna jazda i nie ekonomiczna. Tak jeżdzą starymi autosanami w PKSie. Silnik diesla jest stworzony to równej pracy a nie do skakania obrotami a to co proponujesz to wlasnie takie skakanie obrotami. Własnie dlatego silniki diesla w cieżarówkach wytrzymują pare set tys km bez naprawy. Jak chcesz dać odpoczać silnikowi to noga z gazu i to mu wystarczy

Link to comment
Share on other sites

Według producenta (np. Instrukcja Opel) spalanie na biegu bez gazu wynosi 0,00 o ile sie nie mysle wprowadzono taki przepis w UE ze pojazdy w takiej sytuacji nie moga spalac mieszanki chodzi o srodnowisko a nie o spalania auta. Silni w takiej chwili napedzany jest przez koła a nie po przez spalanie mieszanki.

Sa dwie sytuacje:

1) jazda z gorki bez gazu - spalanie rowne 0,00 ale wytracamy predkosc

2) jazda z gorki na tempomacie - jedziemy ze stala predkoscia ale w momencie kiedy tracimy predkosc tempomat minimalnie dodaje gazu i stad te minimalne ale jakies spalania. Oczywiscie jesli pojedziemy na tyle wolno ze nie bedziemy tracic predkosci to spalanie i na tempomacie bedzie 0 ale dzieje sie tak zwykle ponizej 80 wiec na autostradzie zadko spotykane.

Poza tym silnik jest napedzany przez kola az obroty nie spadna (zwykle )do obrotow biegu jalowegu i wtedy juz paliwo jest podawane.

To co tu proponujesz to niestety skaknie niebezpieczna jazda i nie ekonomiczna. Tak jeżdzą starymi autosanami w PKSie. Silnik diesla jest stworzony to równej pracy a nie do skakania obrotami a to co proponujesz to wlasnie takie skakanie obrotami. Własnie dlatego silniki diesla w cieżarówkach wytrzymują pare set tys km bez naprawy. Jak chcesz dać odpoczać silnikowi to noga z gazu i to mu wystarczy

Ja tego nie proponuje do ciaglej jazdy ale sa sytuacje kiedy lepiej takie cos zastosowac niz zjezdzac z gorki na pelnych obrotach i do tego jeszcze palic paliwo.

Dane spalania ktore podalem a dotyczyly atostrady byly wlasnie w sytuacji kiedy tempomat byl wlaczony przez 95% czasu na predkosc 135km/h i wylanczlem go na ograniczeniach oraz jak wyprzedzaqlem...

Na terenie lekko pofaldowanym to nawet tego nie zauwazysz ale np na ww gorze jest to oplacalne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP