Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Uszczelka Pod Miską Olejową


Guest rudziak
 Share

Recommended Posts

Guest rudziak

Witam chciałem zadać pytanie do osób którzy to przerabiali(a nie czytali w książkach)

Czy jest prostszy sposób (może ktoś robił) na wymiane uszczelki od miski (tej większej) bez wyciągania ramy zawieszenia przedniego?? Nigdzie w postach nie znalazłem konkretnej odpowiedzi-wszędzie powołują się na książkę-mój silnik X20XEV

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

Guest Wojtiz

Jak masz wymienić uszczelkę pod miską i masz gdzie to zrobić to najlepiej wyjąć silnik.Odrazu mozesz zrobic delikatny przegląd całego silnika.Będziesz miał bardzo dobry dostęp . Ja uszczelki nie wymieniałem w Vici lecz w innych autach i owszem nie proponuje ci rozbebeszac zawieszenia. Teoretycznie to jest tyle samo roboty.

EDIT by ZIZ: Tyle ze z tego co mi wiadomo producent przewidzial wyciaganie silnika w DOL, a wiec zawieszenie i tak nalezaloby rozebrac.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

Czy wszystkie X20XEV maja taka sama miske? Ja ostatnio bylem w sklepie i chcialem kupic uszczelke. Po 10 minutach chlopak sie poddal bo do tego samego silnika mial 3 rozne uszczelki. Mowil tez o 2 uszczelkach do tego co najbardziej z danych przypominalo moj silnik. Bedac pod spodem widzialem jednak, ze dostep do wymiany jest raczej normalny chyba, ze cos przeoczylem.

Zreszta ostatnio moja mama kupila Omege z tym samym silnikiem i byla uszkodzona miska. Mechanik wymienil i twierdzil, ze nie bylo tam dwoch uszczelek.

Czy mozecie mnie oswiecic w tej kwestii?

Link to comment
Share on other sites

Po Pierwsze.Po co radzicie wyjąć silnik

Jak masz wymienić uszczelkę pod miską i masz gdzie to zrobić to najlepiej wyjąć silnik.

Po drugie. Nie trzeba demontować zawieszenia.

EDIT by ZIZ: Tyle ze z tego co mi wiadomo producent przewidzial wyciaganie silnika w DOL, a wiec zawieszenie i tak nalezaloby rozebrac.

Po Trzecie jest uszczelka. Idzie wymienić bez wyciągania silnika :D. Zdejmowałem obie miski , nie wyciagałem silnika , i nie demontowałem zawieszenia. A to że producent podaje że należy wyciagnąć silnik to totalna bzdura. Pojechałem do serwisu Opla dowiedzieć sie jak oni to robia bo nie chciało mi sie wierzyć że wyciagają silnik , widziałem uśmieszki na ich twarzach a powiedzieć nie chcieli jak to robią . Ale wpadłem na pomysł i dałem radę , szkoda tylko ze się tyle przy tym nabiegałem .

P.S. Ten manewr z miska jest jednym z wielu które Opel zafundował żeby klienci korzystali z Autoryzowanych Stacji Obsługi Opla

Edited by arturzak
Link to comment
Share on other sites

Nigdzie nie napisalem ze trzeba wyciagac silnik zeby wymienic uszczelke miski. Nigdzie tez nie napisalem ze trzeba do tego rozbierac zawieszenie. Na temat uszczelki wogole sie nie wypowiedzialem, bo autor topika chcial info od tych ktorzy to robili.

Skorygowalem jedynie wypowiedz kolegi Wojtiz ktory proponowal wyjecie silnika w gore, a nie tak jak to przewidzial producent.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest rudziak

już jestem po wymianie co do wyjecia silnika nie zgodze sie ze jest tyle samo roboty co z wymontowaniem zawieszenia, niestety rame zawieszenia trzeba opuscic co do wymiany uszczelki, trzeba też odkręcic łozyskowanie prawej półosi bo nie da rady opuscic miski, nalezy tez odkrecac pierwsza miskę bo w niej jest przykręcona jeszcze 3 srubami górna miska do bloku.

Link to comment
Share on other sites

Napisano Dzisiaj, 15:59

już jestem po wymianie co do wyjecia silnika nie zgodze sie ze jest tyle samo roboty co z wymontowaniem zawieszenia, niestety rame zawieszenia trzeba opuscic co do wymiany uszczelki, trzeba też odkręcic łozyskowanie prawej półosi bo nie da rady opuscic miski, nalezy tez odkrecac pierwsza miskę bo w niej jest przykręcona jeszcze 3 srubami górna miska do bloku.

Nie trzeba !!!

EDIT by ZIZ: Drugi raz piszez ze czegostam nie trzeba. Jesli wiesz lepiej (a napisales ze wiesz bo juz to robiles) to napisz jak i czym - po to wlasnie jest forum aby dzielic sie wiedza. Narazie chinskie ostrzezenie i czekam na rozwiniecie tematu.

Edited by ZIZ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chcecie odpowiedź bardzo proszę. W wyciągnięciu miski przeszkadza delikatnie kawałeczek narożnika tejże miski w zaprzyjaźnionym serwisie dowiedziałem sie że oni poprostu odłamują ten kawałek narożnika gdyz nie ma on wpływu na nic a brakują dosłownie milimetry zeby ja wyciągnąć , więc wystarczy odłamać ten kawałeczek miski przy półosi i po sprawie ( jeśli ktoś był kiedys w serwisie na wymianie tylko uszczelki pod miską to niech ją dokładnie obejży ) chyba że silnik był wyciągany z innego powodu ale z tego co wiem do wymiany uszczelki pod miską nikt nie rozbiera w serwisie pół samochodu , tylko poprostu odłamują 1,5 cm miski i po sprawie.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Hodzio

arturzak, cieknie mi spod tej miski, więc jestem zainteresowany twoją radą. Zajrzałem dziś pod samochód i mam dwa pytania. W jaki sposób odkręciłeś jedną z dwóch śrub które znajdują się w okolicach paska wieloklinowego (chodzi mi o tą bliżej przodu samochodu) w żaden sposób nie podchodzi mi tam trox z grzechotką bo tuż pod śrubą są sanki. Po drugie czy nie przeszkadzał ci w wyjęciu wydech, bo jak tak patrzyłem to doszedłem do wniosku że trzeba by część wydechu między "portkami" a pierwszym tłumikiem zdjąć. I powiedz jeszcze w jaki sposób wyłamałeś cześć miski?

Link to comment
Share on other sites

1.

arturzak, cieknie mi spod tej miski, więc jestem zainteresowany twoją radą. Zajrzałem dziś pod samochód i mam dwa pytania. W jaki sposób odkręciłeś jedną z dwóch śrub które znajdują się w okolicach paska wieloklinowego (chodzi mi o tą bliżej przodu samochodu) w żaden sposób nie podchodzi mi tam trox z grzechotką bo tuż pod śrubą są sanki.

Nie wiem którą srube masz na myśli ale myślę że musisz popuścic silnik na poduszkach i podnieść go trochę

2.

Po drugie czy nie przeszkadzał ci w wyjęciu wydech, bo jak tak patrzyłem to doszedłem do wniosku że trzeba by część wydechu między "portkami" a pierwszym tłumikiem zdjąć.

Przeszkadzał .Wydech musisz popuścić , odkręcic dwórurkę od kolektora

3.

I powiedz jeszcze w jaki sposób wyłamałeś cześć miski?

Dość brutalnie przecinak i młotek :D , potem po wyjęciu miski wyrównałem to szlifierką kątową.

Mam nadzieję że pomogłem. B)

Link to comment
Share on other sites

UFFFFFFF wymieniłem uszczelkę!!!!!!!!!! Nie ruszałem ani silnika ani ramy zawieszenia. Jeśli ktoś będzie kiedyś zainteresowany służę pomocą w odpowiedzi na pytania.

Link to comment
Share on other sites

UFFFFFFF wymieniłem uszczelkę!!!!!!!!!! Nie ruszałem ani silnika ani ramy zawieszenia. Jeśli ktoś będzie kiedyś zainteresowany służę pomocą w odpowiedzi na pytania.

no to pochwal się ogółowi za miesiąc czy dwa jak ktoś będzie szukała to znajdzie info - ja wiem ale nie powiem. Jak się z tobą skontaktuje to będziesz pamiętał, ale nie dokładnie, więc jeśli możesz opisz to teraz :)

Link to comment
Share on other sites

myślałem nad tym żeby zrobić opis, ale nie bardzo mi się chciało. Ale po namyśle zrobię to jutro, obiecuję.

Dziś to zrobię.

Edited by Hodzio
Link to comment
Share on other sites

No to jedziemy.

Przed wymianą uszczelki pod dużą miską należy zaopatrzyć się w ową uszczelkę, uszczelkę pod małą miskę, uszczelkę między kolektor wydechowy a resztę wydechu i ewentualnie oring między "smoka" a blok silnika. Naprawiałem na kanale. Podnieść prawy przód samochodu, zdjąć koło i część nadkola przechodzącą w osłonę paska wieloklinowego. Dobrze jest odkręcić filtr oleju. Odkręcić wydech od kolektora wylotowego i zdjąć go z pierwszych gumowych wieszaków (uwaga na przewód do sondy lambda). Myślałem że nie trzeba będzie obcinać rogu dużej miski przy półośce, ale trzeba obciąć pasek ok 1,5 cm szerokości od dołu rogu do góry. Droga przecięcia będzie przechodziła przez jakiś otwór technologiczny o średnicy ok 2cm. Użyłem do tego celu wiertarki, a wiertło służyło jako wiertło i frez, pomogłem też sobie troszeczkę przecinakiem, ale głównie wiertło. odkręcamy dolną miskę i następnie górną. i tu spotyka nas problem przy jednej ze śrub znajdującej się przy filtrze oleju, dobrze jest mieć klucz płaski oczkowy TORX E12, ale o to bardzo trudno, więc wystarczy klucz płaski oczkowy 10mm, tylko żeby był taki który ma wewnątrz oczka dużo kątów "słoneczko", ponieważ sześciokątnym nie damy rady. U mnie był jeszcze inny problem ponieważ ta śruba była już troszkę wyrobiona i klucz się obracał, więc poluzowałem ją żabką a przy przykręcaniu zamieniłem z inną dobrą. Po jej odkręceniu kolejny problem ponieważ śruba ta nie chce całkiem wyjść z otworu - przeszkadza rama zawieszenia która jest tuż pod łbem śruby więc śrubę wyjmujemy już razem z miską. Przy wyciąganiu miski z samochodu znów problem. Część miski przy półośce opadła na dół więc sobie ciągnę miskę a tu zonk część miski przy kole klinuje mi się pomiędzy ramą zawieszenia a "smokiem" pompy oleju!!!. I w tym momencie zapłakałem, ręce opadły i przyglądam się jak tu opuścić ramę zawiechy!!!! Ale, ale widzę że miska minęła delikatnie śruby którymi przykręcona jest rurka smoka do bloku (łeb 10mm). No to myślę łatwiej będzie odkręcić smoka niż zawieszenie :) . Odkręciłem smoka wyjąłem go i miska WYSZŁA!!!!!!!!!!!

Przy montażu też jest troszkę gimnastyki trzeba znaleźć prawidłowy układ smok miska żeby to wszystko weszło między ramę a blok silnika, trzeba też pamiętać o śrubie którą trzeba wkładać do samochodu razem z miską bo potem jej się nie włoży w otwór, a jeszcze chodzi na wszystkie strony nowa uszczelka. Śruba o której piszę ciągle mi wypadała więc nasmarowałem ją silikonem i to wystarczyło żeby się trzymała i już nie wypadała do chwili jej dokręcenia. Można jeszcze wymienić oring na smoku pompy oleju, ja nie miałem został stary i jest ok. No i wszystko poskręcać i gotowe.

Tak więc nie trzeba podnosić silnika, opuszczać zawieszenia jak przewiduje Opel.

Czas pracy 7h, ale teraz myślę że zmieściłbym się w 4. :D .

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

BARDZO DOBRY OPIS

wymieniłem u Siebie obie uszczelki i wspomagałem się opisek HODZIA.

Trudno byłoby bez tego.

czas pracy 3 godziny we dwóch :)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

wcale nie trzeba wyciągać zawieszenia aby miskę wyciągnąć w X20XEV, wystarczy że od strony rozrządu przeważysz silnik wkładając np.: łyżkę do ściągania opon pomiędzy ramę zawieszenia a blok silnika i miska wychodzi bez problemu. Aby ułatwić sobie wkładanie należy odciąć ten narożnik z otworem, który jest w okolicy półosi prawej.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest bobek358

Witam

Odnawiam temat bo nie chce pisać nowego wątku.

Mam pytanie, czy w/w porada wyciągania górnej miski olejowej dotyczy także silnika 1.8 16v (x18xe) ponieważ z tego co widzę mają takie same uszczelki w silnikach 1.8, 2.0 oraz 2.2 wszystkie 16v. No i przy okazji, znalazłem na aukcjach firmy stachowiak taką uszczelkę:

https://ssl.allegro.pl/item622103835_uszcze..._0_2_2_16v.html

Co myślicie o tej firmie? Jest sens kupować czy lepiej poszukać czegoś lepszego - napisałem już pytanie do stachowaiaka o uszczelki bardziej renomowanych firm. Może ktoś zakładał uszczelkę tej firmy i może coś o niej powiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

Uszczelka jest oki, też mam taką od 8 miesięcy.

Ważne jest żeby dobrze odtłuścić powierzchnie misek, najlepiej NITRO. TYlko nie używaj nitro do odtłuszczania samej uszczelki bo sie rozleci albo co najmniej wybrzuszy. Jeśli chodzi o wyciąganie miski z 1,8 to sprawa wyglada tak samo jak w 2.0 i 2,2.

Link to comment
Share on other sites

Guest bobek358

To mam jeszcze jedno pytanie czy warto przesmarować cienką warstwą silikonu pomiędzy uszczelkę a silnikiem czy lepiej samą uszczelkę - oczywiście w obu wypadkach wszystko będzie dobrze odtłuszczone.

PS zamówiłem uszczelki firmy VICTORY REINZ - są ciut droższe i mam najdzieję że się spiszą.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
To mam jeszcze jedno pytanie czy warto przesmarować cienką warstwą silikonu pomiędzy uszczelkę a silnikiem

Ponawiam pytanie Kolegi bobek358.Czy może to być silikon wysokotemperaturowy,czy musi być specjalna jakaś pasta uszczelniająca :) ? Bo czeka mnie niedługo wymiana uszczelki miski olejowej,tej większej,która znajduje się wyżej :) .

Edited by D.A.N.I.
Link to comment
Share on other sites

Oj to współczuje, przerabiałem to ostatnio musisz zdjąć cały wydech oraz odkręcić półośkę bo inaczej nie zdejmiesz miski, może być klej wysokotemperaturowy, pamiętaj tylko aby dobrze odtłuścić.

Pozdrawiam

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

Witam,

z wydechu tojedynie odkręcamy "dwururkę" od kolektora oraz dwie śruby w okolicy skrzyni. Półoski wcale nie trzeba wyciągać, wyjdzie bez. Z kasą na uszczelke nie przesadzaj, może być i taka za 45 pln, chodzi o to aby bobrze odtłuścić, posmarować silikonem i dokręcić przy zakładaniu momentami zalecanymi przez producenta.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ale Ty chyba mówisz o małej misce a nie o tej dużej, albo masz umiejętności których ja i mój mechanik nie posiadamy :), ja zdjełem cały wydech, było prościej i wygodniej później tam operować pod spodem.

Co do miski to od strony łączenia ze skrzynią w środku znajduje się druga ściana która w znaczący sposób ogranicza możliwość manewrowania a dodatkowo blokuje się przez obudowę uszczelniacza od półośki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP