Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra 2.0 Dtl I Intercoler


Guest maniek500
 Share

Recommended Posts

witam mam taką samom viki i też chciałem założyć do niej intercoler to mi powiedzieli an tym poście :

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...;hl=intercooler

pozatym założenie jestkosztowne(intercooler tlastiki itp)oraz wymaga podobno zmiany tutbo od dth

Jeśli chcesz podnieść moc w swoim dtl(ja tak zrobiłem) załuż chipa poi modyfikacji mam 102km a spalanie zmniejszyłem o 1-1.5l ta operacja kosztowała mnie 700 zł ja jestem zadowolony

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Darek_dk1
witam mam taką samom viki i też chciałem założyć do niej intercoler to mi powiedzieli an tym poście :

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...;hl=intercooler

pozatym założenie jestkosztowne(intercooler tlastiki itp)oraz wymaga podobno zmiany tutbo od dth

Jeśli chcesz podnieść moc w swoim dtl(ja tak zrobiłem) załuż chipa poi modyfikacji mam 102km a spalanie zmniejszyłem o 1-1.5l ta operacja kosztowała mnie 700 zł ja jestem zadowolony

pozdrawiam

Proszę podaj, gdzie tak tanio można założyć chipa. Chętnie sam bym założył.

Pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Nie wiem, kto Wam takich głupot naopowiadał, jaki montaż Intercoolera? Jakich znowu plastików? Przecież DTL-ka jest seryjnie wyposażona w IC!!! turbina jest taka sama jak w DTH.

Link to comment
Share on other sites

Mi się zawsze wydawało że DTL od DTH różni się właśnie brakiem IC stąd właśnie mniejsza moc...

Link to comment
Share on other sites

Guest Platini
Mi się zawsze wydawało że DTL od DTH różni się właśnie brakiem IC stąd właśnie mniejsza moc...

Dokładnie :) tym się różnią...

chyba że mi też się wydaje ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, kto Wam takich głupot naopowiadał, jaki montaż Intercoolera? Jakich znowu plastików? Przecież DTL-ka jest seryjnie wyposażona w IC!!! turbina jest taka sama jak w DTH.

Niestety nie.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, kto Wam takich głupot naopowiadał, jaki montaż Intercoolera? Jakich znowu plastików? Przecież DTL-ka jest seryjnie wyposażona w IC!!! turbina jest taka sama jak w DTH.

Nie, nie ma ICka.

W DTH idzie aluminiowa rura tyłem i po prawej (stojąc przed maską) silnika, potem przechodzi w gumową na spód do intercoolera który jest przy chłodnicy po prawej (kretyńsko umieszczony za reflektorem kierowcy, nie mam pojęcia co go niby może tam schłodzić), i potem z ICka do dolotu na kolektorze.

Natomiast w DTL jest nieco inna turbina i z niej idzie aluminiowa rura od razu pionowo w dół po silniku, pod plastikową pokrywą do dolotu (siedzi częściowo w tym zagłębieniu w pokrywie silnika co w DTH jest niewiadomo po co :)

Zerknij do mojego postu o wymianie pompy próżniowej, tam są zdjęcia z DTL Kokosa - może się załapał opisywany fragment.

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Nie pisałbym gdybym nie widział, stoi u mnie na warsztacie DTL z 97roku wersja CDX i jakoś intercooler tam siedzi... Z ciekawości wertuję Tec_Dog'a w momencie pisania tego postu i... dla DTL IC jest brak :-|

A DTL-ka która stoi teraz u mnie ma IC zamontowany dokładnie jak w DTH, z lewej strony zaraz obok chłodnicy. Auto było po "dzwonku" może to właśnie była okazja żeby dokupić części z DTH... Cholera wie, w każdym razie katalog Tec_Dog wyjaśnił sprawę, fabrycznie jest BRAK IC.

Co do mojego powyższego wpisu, to bez urazy Panowie, po prostu nie przyszło mi do głowy szukać po katalogach skoro coś o czym mowa stoi na placu i ja to widzę :-)

P.S. Auto będzie u mnie to jutra południa, jak gdzieś skombinuję cyfrówkę do pstryknę dla Was fotkę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest rozan502

No to panowie proszę wytłumaczcie mi!Pół roku temu kupiłem Vectre B na dowodzie której było 60 KW czyli 82KM czyli DTL,autko też chodzi na DTL poniewaz nie da się ukryć jest mały muł i 170KM/H to raczej max!Tydzień temu miałem czołówkę i mam do wymiany chłodnice wody!Kumpel pojechał na giełdę,zaznaczyłem mu że to silnik DTL więc kupił chłodnicę do dtla czyli bez intercoolera,przywiózł mi ja i co się okazało że nie pasuje bo ta moja ma intercooler obok chłodnicy więc wytłumaczcie mi dlaczego??

Link to comment
Share on other sites

No to panowie proszę wytłumaczcie mi!Pół roku temu kupiłem Vectre B na dowodzie której było 60 KW czyli 82KM czyli DTL,autko też chodzi na DTL poniewaz nie da się ukryć jest mały muł i 170KM/H to raczej max!Tydzień temu miałem czołówkę i mam do wymiany chłodnice wody!Kumpel pojechał na giełdę,zaznaczyłem mu że to silnik DTL więc kupił chłodnicę do dtla czyli bez intercoolera,przywiózł mi ja i co się okazało że nie pasuje bo ta moja ma intercooler obok chłodnicy więc wytłumaczcie mi dlaczego??

Popatrz na zdjecie to jest silnik DTI DTH co wyróznia go od DTL to ta srebrna rura idąca do turbinki u Ciebie jest ta rura?jesli nie ma to masz DTL

post-10239-1231693596_thumb.jpg

Edited by hubi55
Link to comment
Share on other sites

Popatrz na zdjecie to jest silnik DTI DTH co wyróznia go od DTL to ta srebrna rura idąca do turbinki u Ciebie jest ta rura?jesli nie ma to masz DTL

Tak dla ścisłości to ta rura w DTH idzie w przeciwną stronę czyli od turbinki na IC i potem z IC do kolektora ssącego.

W DTL też ta rura jest tyle że nie idzie bokiem do IC jak w DTH tylko jest przerzucona górą nad silnikiem i wchodzi bezpośredni do kolektora.

Link to comment
Share on other sites

DTL-ka nie ma intercoolera. Jest łatwiejsza matoda zeby sprawdzic czy to DTL. Wyjscie z turbiny w DTL-u jest skierowane prosto w kierunku zderzaka, w DTH jest skierowane delikatnie w prawa strone patrzac z przodu samochodu. Jezeli macie intercoolery a wyjscie turbiny jest do dołu to znaczy ze ktos juz cos grzebał no chyba ze turbo tez wam wymienił.

Odpowiadajac na pytanie kolegi z pirwszego posta. Tak mozna załozyc intercooler od DTH nie jest to jakos bardzo skomplikowane ale nie wiem czy jest sens. Fabryczny intercooler jest schowany za chłodnica klimyi za lampa. Jest mały i mało wydajny. Lepiej jest pomyslec o nie fabrycznym. Mysle ze tak pod koniec lutego opisze cały proces takiego montazu, koszty i efekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest rozan502

Panowie w dowodzie mam 60KW a autko jest muł,turbinkę czuć,do setki w miarę się zbiera ale powyżej jest katorga!prędkość maksymnalna z jaka jechałem to 170km/h a w silniku mam tą srebrna rurę,czytałem że w niemczech wychopdziły dtl ponieważ OC płaci się od koni a nie od pojemności więc może ktoś sobie wgrał program od dtl.

Link to comment
Share on other sites

60KW to 82KM więc to wskazuje na DTL'kę.

Zrób najlepiej fotke komory silnika i wrzuć na forum tutaj to Ci powiemy jaki masz motorek.

Więc albo masz DTL i zawyżone wymagania co do osiągów albo DTH i jakieś niedomagania w niej.

Jak wygląda DTH masz wyżej fotkę w poście kol. hubi55 a niżej masz fotkę DTL (mam nadzieję że sprzedający się nie pogniewa :P ).

e18bb77b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP