Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Hapkowe Vb Kombi 2.0 16v


hapko
 Share

Recommended Posts

Model:

Opel Vectra B Kombi 1997

Kolor:

Błękit ceramiczny - Z 286

Silnik:

2.0 16V (X20XEV) 136KM@5600obr/min. 188NM@3200orb/min.

Instalacja gazowa:

Instalacja IV generacji Sirocco, wtryskiwacze Matrix ? Montaż w 09.2005

Wyposażenie (wersja ??)

- ABS

- kontrola trakcji TC

- wspomaganie kierownicy

- poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne

- centralny zamek

- podgrzewane fotele

- klimatyzacja automatyczna

- immobiliser

- regulowane podparcie lędźwiowe przednich foteli

- regulacja wysokości fotela kierowcy

- regulacja wysokości kierownicy

- podłokietnik z przodu i tyłu

- lampki do czytania z przodu i tyłu

- elektryczne szyby przednie

- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

- komputer pokładowy

- kierownica i gałka zmiany biegów pokryta skórą

- asymetrycznie dzielona kanapa

- swiatła przeciwmgielne

- klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia

- spryskiwacze reflektorów

Audio:

- radio VDO CDR 500 + sterowanie w kierownicy

- 4 glosniki przod GM

- 4 glosniki tyl Hertz HSK

- przednie i tylne drzwi wytlumione drzwi matami APP.

- CB radio President Johnny II + antena LEMM AT-1200

Zawieszenie:

- amortyzatory Bilstein B6

- sprężyny Irmscher -30mm

Koła:

Lato: Alufelgi Irmscher Twin Spoke 16" ET45 5x110, przod: Dunlop SP01 Sport 205/55/16, tyl: Pirelli P6000 205/55/16

Zima: stalowe 15" ET35, przód Fulda, tył Kleber 195/65/15

Przeprowadzone zmiany:

- alarm bezpilotowy Ampio

- tłumik końcowy Irmscher

- dolot Raid HP

- filtr powietrza stozkowy Raid HP

- kolektor wydechowy, rurowy El-tec

- reflektory ksenonowe

- grill Steinmetz

- hamulce przód: ATE Power Disk, tył: EBC Standard + Green Stuff

HISTORIA:

Moją Vectre przyprowadziłem osobiście w czerwcu 2005 prosto z Hamburga. Wyszukałem ją na mobile.de

i jechałem po nią jak tylko mogłem najszybciej ponieważ zauroczyła mnie wersja wyposażenia. (wcześniej posiadałem "polską" CD...)

To były fotki umieszczone w ogłoszeniu:

11111111169792637277981dq7.jpg11111111169792637277981kj6.jpg11111111169792637277981io6.jpg

Na miejscu okazało sie jeszcze że auto ma "jakieś" czerwone zawieszenie, które poźniej okazało sie fabrycznym Irmscherem. A ja wtedy nie miałem pojęcia o tego typu dodatkach. Auto miało wtedy 173 tyś km przebiegu. Autem przyjechałem na kołach do Polski, jednak w trasie okazało sie że kopci na niebiesko... Silnik był zastany a olej był stary więc uszczelniacze trzonków zaworowych powiedziały PAPA

Oczywiście poszły one do wymiany w pierwszej kolejności jak tylko dotarłem do zaprzyjaźnionego mechanika łącznie z pozostałymi materiałami eksploatacyjnymi i od tamtej pory silnik sprawuje sie bez zarzutu. Po kilku miesiącach w aucie zamontowałem instalację LPG a ok pół roku później Viki doczekała sie pierwszych modyfikacji:

10006651zz0.th.jpg10009211ta2.th.jpg10010491it8.th.jpg

zamontowałem tłumik Irmscher, kolektor wydechowy oraz dolot powietrza

10016801gf8.th.jpg10016741ky7.th.jpg10016871kh9.th.jpg

pomiar na hamowni wykazał wtedy 133 KM i 187 Nm, a w planach był jeszcze polerowany kolektor ssący zakupiony na ebay.de który okazał się jednak uszkodzonym bublem

dsc00376lo0.th.jpgdsc005831nw8.th.jpg

w grudniu 2006 przy przebiegu 220 tyś km zrobiłem generalny remont zawieszenia oraz założyłem amorki Bilstein B6

dsc004361js2.th.jpgdsc004371nf0.th.jpgdsc004381at2.th.jpg

W międzyczasie zachciało sie upiększać Viki a więc przyszedł czas na ksenony oraz grill Steinmetz

dsc00625lv9.th.jpgdsc00640tu1.th.jpg

Najbardziej aktualne zdjęcia:

10016901cv0.th.jpg10018141zz5.th.jpg10018171yi8.th.jpg

Osiągnięcia:

Ich lista jest już dość spora:

2 miejsce na 1/4 mili wśród VB 2,0 na zlocie VKP w Ustroniu Morskim

1 miejsce na 1/4 mili wśród VB 2,0 na zlocie VKP w Tuszynie

1 miejsce na 1/4 mili wśród VB 2,0 na zlocie VKP w Ślesinie

1 miejsce w slalomie na zlocie VKP w Tuszynie

1 miejsce w slalomie powyżej 125 KM na zlocie VKP w Ślesinie

10018211wz0.th.jpg

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Autko bardzo fajne, przeprowadzone zmiany przemyślane, tylko pogratulować!

Mam pytanko jeszcze, jaki koszt kolektora rurowego, czy to zwieksza spalanie w jakim stopniu i czy odczuwalnie podnosi moc samochodu??

Link to comment
Share on other sites

Koszt kolektora do VB to:

kolektor rurowy od c20xe ok 100 zł

flansza ok 120 zł

robocizna ok 300 zł (nie pamiętam już dokładnie)

+ uszczelka, szpilki i nakrętki

- odsprzedany katalizator (-250zł)

Za to otrzymujesz kolektor, który nie pęka! oraz wyraźne ożywienie silnika. U mnie w przedziale 2500-3500 obr przybyło 7 Nm oraz poprawił sie przebieg całego wykresu mocy i momentu.

Czy zwiększa spalanie ? Nie potrafię odpowiedzieć, ale nie sądzę.

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest marcinowski1983

no no no, pozostaje mi tylko pogratulować. Viki wygląda smakowicieeee :) Jedno male pytanie. Ponieważ napaliłem się strasznie na te amorki bilstein. Powiedz mi przyjacielu ile taka przyjemność kosztuje oraz ile (mniej wiecej) licza sobie mechanicy za przelozenie tych amorków (jestem laik,wiec sam nie bede kombinował). Przyznam szczerze,ze Viki ma dobre zawieszenie, ale na billsteinie to juz sie pewnie trzyma drogi rewelacyjnie,co? B)

Link to comment
Share on other sites

no no no, pozostaje mi tylko pogratulować. Viki wygląda smakowicieeee :) Jedno male pytanie. Ponieważ napaliłem się strasznie na te amorki bilstein. Powiedz mi przyjacielu ile taka przyjemność kosztuje oraz ile (mniej wiecej) licza sobie mechanicy za przelozenie tych amorków (jestem laik,wiec sam nie bede kombinował). Przyznam szczerze,ze Viki ma dobre zawieszenie, ale na billsteinie to juz sie pewnie trzyma drogi rewelacyjnie,co? B)

Wszystko zależy do jakich sprężyn chcesz założyć Bilsteiny...

Ja założyłem B6 do springów Irmschera i jestem średnio zadowlony tzn wolał bym gdyby było bardziej twardo... i tu bardziej właściwe do obniżanego zawieszenia byłyby B8. Aczkolwiek B6 to i tak spory wydatek (komplet ponad 1500zł) natomiast ich charakterystyka jest po prostu bardziej komfortowa niż sie spodziewałem i jeśli ktoś ma seryjne sprężyny i chce troche utwardzić auto to B6 to na pewno bardzo dobry wybór.

super mody :)

grill jest , do calosci potrzeba tylko kratki na dol ;)

pozdro

z kratki zrezygnowałem z powodu FMICa który będę musiał jakoś upchnąć, nie wiem jeszcze czy zostanie seryjny zderzak czy będę coś zmieniał czy ciął... teraz numero uno jest włożenie silnika, na dalsze stylizacje może jeszcze przyjdzie czas ;)

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze i najważniejsze to cały swap stoi jeszcze niestety pod znakiem zapytania i nie wiadomo czy sie uda. Pomimo że dwie firmy które będą to robić zapewniają że będzie dobrze...

A co do chipowania... samym chipem np Geko podkręca ten silnik do ok 200 KM i 310 Nm jednak kolejne decyzję podejmę dopiero jeśli swap sie powiedzie i wszystko będzie działać jak należy. Wtedy będę mógł zrobić dokładny rachunek kosztów i zobaczę czy będę go w ogóle wzmacniał i czy tylko chipem i na tym poprzestanę czy np wymieniał turbinę na wydajniejszą dzięki której będzie można w przyszłości rozkręcić silnik jeszcze bardziej, ale to już raczej daleka przyszłość ;)

Myśle że VB z tym silnikiem z seryjnymi parametrami będzie całkiem przyzwoicie jeździć ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest SNAKU
Myśle że VB z tym silnikiem z seryjnymi parametrami będzie całkiem przyzwoicie jeździć ;)

Heh...napewno, gorzej może być tylko z zużyciem paliwa :( Teraz masz LPG więc to tak nie boli ;) Ale widzę,że w opisie masz Corse z LPG, więc alternatywa jest ;)

Edited by SNAKU
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Viki jest teraz w fazie rozbiórki, pomiarów, przygotowań wszystkich podzespołów już do włożenia na gotowo i w tej chwili wygląda tak:

dscf5499dr2.jpg

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wsparcie...

Robimy wszystko co możemy aby swap sie powiódł ale z każdym dniem dowiadujemy sie że to bardzo karkołomny projekt. A to skrzynia nie wchodzi pod podłużnice a to silnik wadzi o serwo itd... ;)

Na wrześniowy zlot na pewno Vectra nie będzie skończona... ale co sie odwlecze to nie uciecze no i nie od razu Kraków zbudowali... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
-> Kamil, jakie wiesci z placu boju? czyzby za kilka dni Viki mala wyjechac z garazu z nowym serduszkiem?

Sprawdź dział sprzedam i wszystko ci się rozjaśni. Operacja niestety się chyba nie powiodła.

Link to comment
Share on other sites

To faktycznie kicha z tą skrzynią biegów... A myślałem, że w Polsce nie ma rzeczy nie możliwych! :)

Także Hapko zostaje ci kupić i profesjonalnie przygotować LETa do swojej VB + Napęd 4x4 z Vectry A/Calibry!

Byłaby pierwsza Vectra B 4x4 B)

Wyobraź sobie jakbyś w zimę latał bokami w rodzinnym kombi! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP