Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nie Zapala :(( - X18xe1


ibar
 Share

Recommended Posts

Witam

dzisiaj rano autko mi zastrajkowało, nie chce odpalić,

pisałem kiedyś o moim problemie iż czasem nie chce palić.

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=39600&hl=

ale ogólnie po kilku próbach zapalało, aż do dzisiaj.

w sumie to nie udało mi się jednoznacznie potwierdzić czy nie paliło gdy miało

mało paliwa czy też to był przypadek

i teraz się zastanawiam czy to padła pompa, czy może coś innego.

chciałem zczytać błędy ale błędów nie ma, po zmostkowaniu pinów 5-6 i przekręceniu kluczykiem

kontrolka silnika gaśnie i się nie zapala.

Nadomiar złego wygląda na to iż sprawdzeni mechanicy właśnie pojechali na urlop :( .

Jakieś pomysły jak można sprawdzić domowym sposobem co się popsuło.

Edited by Gawara
Link to comment
Share on other sites

^^^

Dokładnie, od czegoś trzeba zacząć :)

jak nie dostaje paliwa to pewnie padła pompa ;)

Link to comment
Share on other sites

no tak, nie podałem że ze mnie jeszcze "noga" samochodowa :),

jak sprawdzic czy pompa podaje paliwo, i czy jest iskra ??

pewnie pytanie banalne, ale proszę o odpowiedź.

i drugie pytanie czy ew jak to pompa to czy mechanik moze to zrobic na miejscu pod domem

czy trzeba sciagac auto do warsztatu.

Link to comment
Share on other sites

To jak nie masz pojęcia to lepiej jedz do warsztatu, po co sobie masz narobić większej biedy ??

Link to comment
Share on other sites

Guest maciek-snk

Witam,

ja sie przylacze do dyskusji, gdyz mam podobny problem.

Przewaznie autko odpala normalnie ale jak tak sobie postoi zwlaszcza na sloneczku to trzeba dlugo krecic zeby odpalil. Jak juz odpali to tak jakby nie na wszystkie baniaki i po chwili jest normalnie. Zadnych bledow nie ma. Swiece, filtr paliwa zmienialem tydzien temu i zadnych efektow poprawy nie ma. Kable sprawdzalem i tez sa dobre, przelozone od kolegi i rowniez ten sam problem.

Pozdrawiam serdecznie i z gory za jakies pomysly dziekuje :)

Od jakiegos czasu nie moge zalac do pelna paliwa, bak "strzela" i wlasnie opisane powyzej problemy z odpalaniem. Troszke poczytalem i stwierdzilem ze mam niedrozny uklad odpowietrzajacy zbiornik paliwa.

Moze ktos z Was juz to robil i moglby cos podpowiedziec. Kiedys czyscilem juz króciec idacy do zaworu odpowietrzania par paliwa gdyz znajdowal sie w nim jakby drobniutki wegielek. Moze cos z tym filtrem nie tak, tylko czy da sie go wymienic bez zdejmowania blotnika czy wystarczy jedynie zdjac plastikowa oslone pod nadkolem? Ile taki filr moze kosztowac? - bo niestety mieszkam w nieco zacofanym miescie i w sklepach pierwszy raz o tym slysza :angry:

Odpowietrzenie udroznione. Okazalo sie ze zbiornik podciagnal troche weglu ze zbiornika z aktywnym weglem i przytklalo przy wlewie paliwa do baku. Poszlo jak po masle i teraz 0 opisanych wyzej objawow i problemow;-)

Edited by maciek-snk
Link to comment
Share on other sites

u mnie wyglada na to ze poszedl czujnik obrotow, tech 2 nic nie pokazuje, czeka mnie holowanie do warsztatu, jak juz bedzie dokladnie wiadomo co bylo to opisze, przy okazji tez poprosze o sprawdzenie

odpowietrzania baku i jego filtr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Shreader
Odpowietrzenie udroznione. Okazalo sie ze zbiornik podciagnal troche weglu ze zbiornika z aktywnym weglem i przytklalo przy wlewie paliwa do baku. Poszlo jak po masle i teraz 0 opisanych wyzej objawow i problemow;-)

Czy możesz opisa jak to zrobiłeś ?

Ponieważ mam bardzo podobny problem :/

Mianowicie jak auto dłuzej postoi (np przez noc lub powiedzmy jakieś 5 godzin) to muszę długo kręci zanim odpale. Silnik 1.6 16v GAZ, odpalam na benzynie ZAWSZE !

Dodam iż już po odpaleniu wszystko jest w najlepszym pożądku, nic nie szarpie nic nie telepie. Potem już odpala normalnie, problem pojawia się znowu jak tylko auto dłuzej postai :/

A może ktoś wie w czym to jest problem ?

Z góry dzięki za pomoc !

Edited by Shreader
Link to comment
Share on other sites

tak jak by ci paliwo zlatywało z listwy z wtryskami.

z zaworku służącego do sprawdzania i redukcji ciśnienia w układzie paliwa ci benzynka nie podcieka ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Shreader
tak jak by ci paliwo zlatywało z listwy z wtryskami.

z zaworku służącego do sprawdzania i redukcji ciśnienia w układzie paliwa ci benzynka nie podcieka ??

OMG, a gdzie to jest :P

Przypuszczałem że to może by właśnie problem ze schodzącym paliwem, a czy to może byc może czasami pompa paliwa, że nie trzyma ciśnienia i paliwo schodzi ? Czy nie ma takiej możliwości żeby paliwo zeszło z listwy z wtryskami ?

Link to comment
Share on other sites

no i w końcu byłem w warsztacie, diagnoza do wymiany czujnik obrotów wałka.

co ciekawe jak na złość gdy przyjechalem autko holowac do warsztatu, to samo zapalilo.

tak wiec dzisiaj juz czujnik wymieniony, odpowietrzanie baku udroznione, miejmy nadzieje ze to wszytko,

jak bedzie dalej sprawial klopot to moze byc tylko sterownik, a to spoora kaska.

Link to comment
Share on other sites

A na jakiej podstawie warsztat stwierdził, ze to usterka czujnika ?

podpinali pod kompa ?

Link to comment
Share on other sites

tak, tech2 podpinal ich znajomek ktory podjechal do mnie pod dom, tak wiec moi mechanicy mieli juz zdiagnozowana usterke. aczkolwiek dziwny jest objaw bo tak jak wspominalem auto wkoncu odpalilo gdy wybieralem sie do warsztatu, nie mniej podczas badania tech2 nie zapalil ani raz.

co ciekawe mam wrazenie ze nie palil kiedy bylo w miare sucho na polu, kdy pare dni popadalo to zapalił, no ale to taka luźna uwaga :)), może bez związku, pozostaje mieć nadzieje ze to bylo jednak to, i po sprawie, jesli nie to cala zabawa od nowa :(.

czujnik był raz juz wymieniany przez 1 wlasciciela zaraz po zakupie auta, wiec moze jednak on padł.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...
Dnia 2.07.2007 o 19:35, maciek-snk napisał:

Odpowietrzenie udroznione. Okazalo sie ze zbiornik podciagnal troche weglu ze zbiornika z aktywnym weglem i przytklalo przy wlewie paliwa do baku. Poszlo jak po masle i teraz 0 opisanych wyzej objawow i problemow;-)

Ponawiam pytanie kolegi wyżej, czy można dowiedzieć się jak udrażnia się w viki odpowietrzanie zbiornika paliwa?

U mnie ten problem powstał, gdy owinąłem szczelnie 2 gumowe przewody przy baku, jeden o większej drugi mniejszej średnicy, pod autem po środku przy stabilizatorze.
Od tego czasu mam ciśnienie w baku, syczy przy odkręcaniu korka, a jak jest zakręcony to bak ulega odkształceniom, słychać pracę blachy, takie głośne "łup",

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP