Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Uwaga Moze To Komus Pomoze


Guest baca_cwaniak
 Share

Recommended Posts

Guest baca_cwaniak

witam was

jak juz pisalem wczesniej mialem blad P1220 ,czlowiek glupi i od razu zregenerowalem pompe i objaw byl dalej taki sam potem walczylem z Tomkiem z tymi objawami (Tomek ma taki sam blad i prawie te same objawy) Objaw byl nastepujacy samochod po przejechaniu paru metrow szarpal zapalala sie kontrolka silnika i nie bylo mocy po paru senkundach gdy odpuszczalem noge z gazu kontrolka gasla i mozna bylo jechac ale problem powracal po paru sekundach czasami po paru godzinach a czasami po 2-3 dniach,kontrolka nie zawsze sie pokazywala tak jak dzis np.tylko szarpal ... no dobra myslalem ja i Tomek ze moze to zapowietrzony uklad ,Tomek tak ma podobno w swojej viki mysle sobie to pewnie ja tez ale dzisiaj juz moja bryka zaczela nom-stop taka usterke pokazywac oczywiscie z objawami .Wkur... sie i pojechalem do mechaniora ktory sie zna na oplach (ma swoja strone w necie ale zapomnialem) zaklad na ul Wroclawskiej Warszawa (duzy znak opla i pare napisow na reklamie warsztau-elektronika itp) Opowiedzialem co i jak ... chlopak mowi ze podepnie techa (100 zl) i zobaczy, no dobra mowie sobie ale mowie do niego ze w bloto to ja pieniedzy nie chce wydawac... po chwili powiedzial "ja podlanczam techa i lokalizuje usterke" ocho mowie sobie nie jeden byl taki co tak mi wmawial ale co ... zostawilem samochod pobieglem do bankomatu , wracam i mowi ... blad P1220 + mial tam duzy opis tego bledu,zlokalizowal usterke po podlaczeniu sie techem i przejechaniu(bledy kasowalismy 2 razy zeby napewno sie upewnic... Mianowicie uszkodzonyzawor podcisnieniowo-elektryczny do turbo + przeplywomierz na niskich obrotach jest dobrze ale na pelnym docisku traci 20% czyli nie otwiera si rzy 2,2 barach tylko dochodzi do 1,8 max 1,9 bara + brak podlogi pod silnikiem co powoduje ze leci mi woda,bloto (mowi zeby zalozyc bo beda klopoty)

koszt naprawy

1.zawor 350 oryginal w oplu powiedzial mize okolo 500zl

2.przeplywka 300zl

3.podlogi nie ma ---wiec poszukuje chetnie kupie :)

wiec umowiony jestem na poniedzialek i ma robic

Moze to komus pomoze

nr do kolesia mam wiec jak ktos chetny moge podac

Pozdrawiam

witam was

jak juz pisalem wczesniej mialem blad P1220 ,czlowiek glupi i od razu zregenerowalem pompe i objaw byl dalej taki sam potem walczylem z Tomkiem z tymi objawami (Tomek ma taki sam blad i prawie te same objawy) Objaw byl nastepujacy samochod po przejechaniu paru metrow szarpal zapalala sie kontrolka silnika i nie bylo mocy po paru senkundach gdy odpuszczalem noge z gazu kontrolka gasla i mozna bylo jechac ale problem powracal po paru sekundach czasami po paru godzinach a czasami po 2-3 dniach,kontrolka nie zawsze sie pokazywala tak jak dzis np.tylko szarpal ... no dobra myslalem ja i Tomek ze moze to zapowietrzony uklad ,Tomek tak ma podobno w swojej viki mysle sobie to pewnie ja tez ale dzisiaj juz moja bryka zaczela nom-stop taka usterke pokazywac oczywiscie z objawami .Wkur... sie i pojechalem do mechaniora ktory sie zna na oplach (ma swoja strone w necie ale zapomnialem) zaklad na ul Wroclawskiej Warszawa (duzy znak opla i pare napisow na reklamie warsztau-elektronika itp) Opowiedzialem co i jak ... chlopak mowi ze podepnie techa (100 zl) i zobaczy, no dobra mowie sobie ale mowie do niego ze w bloto to ja pieniedzy nie chce wydawac... po chwili powiedzial "ja podlanczam techa i lokalizuje usterke" ocho mowie sobie nie jeden byl taki co tak mi wmawial ale co ... zostawilem samochod pobieglem do bankomatu , wracam i mowi ... blad P1220 + mial tam duzy opis tego bledu,zlokalizowal usterke po podlaczeniu sie techem i przejechaniu(bledy kasowalismy 2 razy zeby napewno sie upewnic... Mianowicie uszkodzonyzawor podcisnieniowo-elektryczny do turbo + przeplywomierz na niskich obrotach jest dobrze ale na pelnym docisku traci 20% czyli nie otwiera si rzy 2,2 barach tylko dochodzi do 1,8 max 1,9 bara + brak podlogi pod silnikiem co powoduje ze leci mi woda,bloto (mowi zeby zalozyc bo beda klopoty)

koszt naprawy

1.zawor 350 oryginal w oplu powiedzial mize okolo 500zl

2.przeplywka 300zl

3.podlogi nie ma ---wiec poszukuje chetnie kupie :)

wiec umowiony jestem na poniedzialek i ma robic

Moze to komus pomoze

nr do kolesia mam wiec jak ktos chetny moge podac

Pozdrawiam

acha zmienil mi jeszcze napisy na wyswietlaczu(komputerze) na jezyk angielski

Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
witam was

jak juz pisalem wczesniej mialem blad P1220 ,czlowiek glupi i od razu zregenerowalem pompe i objaw byl dalej taki sam potem walczylem z Tomkiem z tymi objawami (Tomek ma taki sam blad i prawie te same objawy) Objaw byl nastepujacy samochod po przejechaniu paru metrow szarpal zapalala sie kontrolka silnika i nie bylo mocy po paru senkundach gdy odpuszczalem noge z gazu kontrolka gasla i mozna bylo jechac ale problem powracal po paru sekundach czasami po paru godzinach a czasami po 2-3 dniach,kontrolka nie zawsze sie pokazywala tak jak dzis np.tylko szarpal ... no dobra myslalem ja i Tomek ze moze to zapowietrzony uklad ,Tomek tak ma podobno w swojej viki mysle sobie to pewnie ja tez ale dzisiaj juz moja bryka zaczela nom-stop taka usterke pokazywac oczywiscie z objawami .Wkur... sie i pojechalem do mechaniora ktory sie zna na oplach (ma swoja strone w necie ale zapomnialem) zaklad na ul Wroclawskiej Warszawa (duzy znak opla i pare napisow na reklamie warsztau-elektronika itp) Opowiedzialem co i jak ... chlopak mowi ze podepnie techa (100 zl) i zobaczy, no dobra mowie sobie ale mowie do niego ze w bloto to ja pieniedzy nie chce wydawac... po chwili powiedzial "ja podlanczam techa i lokalizuje usterke" ocho mowie sobie nie jeden byl taki co tak mi wmawial ale co ... zostawilem samochod pobieglem do bankomatu , wracam i mowi ... blad P1220 + mial tam duzy opis tego bledu,zlokalizowal usterke po podlaczeniu sie techem i przejechaniu(bledy kasowalismy 2 razy zeby napewno sie upewnic... Mianowicie uszkodzonyzawor podcisnieniowo-elektryczny do turbo + przeplywomierz na niskich obrotach jest dobrze ale na pelnym docisku traci 20% czyli nie otwiera si rzy 2,2 barach tylko dochodzi do 1,8 max 1,9 bara + brak podlogi pod silnikiem co powoduje ze leci mi woda,bloto (mowi zeby zalozyc bo beda klopoty)

koszt naprawy

1.zawor 350 oryginal w oplu powiedzial mize okolo 500zl

2.przeplywka 300zl

3.podlogi nie ma ---wiec poszukuje chetnie kupie :)

wiec umowiony jestem na poniedzialek i ma robic

Moze to komus pomoze

nr do kolesia mam wiec jak ktos chetny moge podac

Pozdrawiam

acha zmienil mi jeszcze napisy na wyswietlaczu(komputerze) na jezyk angielski

No tak ... pojechalem do Tomka do Piaseczna, cisnienie zmiezylismy i jest dobrze

Link to comment
Share on other sites

nawet nie wiedzialem ze u mnie na bemowie jest jakis dobry mechanior od diesli,

to jest w tym zakladzie ok serwis czy jakos tak??

Edited by BULLET
Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
nawet nie wiedzialem ze u mnie na bemowie jest jakis dobry mechanior od diesli,

to jest w tym zakladzie ok serwis czy jakos tak??

na przeciwko statoilu za salonali samochodowymi , jest tam znak opla wiec widac...

Link to comment
Share on other sites

na przeciwko statoilu za salonali samochodowymi , jest tam znak opla wiec widac...

jak mozesz to podaj mi na PW numer do niego, moze bedzie umial mi techem wykalibrowac komputer

Link to comment
Share on other sites

Erm no mierzyliśmy Bacy ciśnienie i ma -0,9b z pompy i -0,82 za zaworem od turbiny.. Jak dla mnie dobrze :)

No ale zobaczymy co tam wyjdzie z Bacowej walki. Daj znać Michał co i jak jak będziesz miał jakieś niusy po poniedziałku :)

Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
Erm no mierzyliśmy Bacy ciśnienie i ma -0,9b z pompy i -0,82 za zaworem od turbiny.. Jak dla mnie dobrze :)

No ale zobaczymy co tam wyjdzie z Bacowej walki. Daj znać Michał co i jak jak będziesz miał jakieś niusy po poniedziałku :)

a na jakiej zasadzie dziala ten zawor od turbo?

Link to comment
Share on other sites

a na jakiej zasadzie dziala ten zawor od turbo?

Na jedno wejście podaje się podciśnienie, na drugie coś co ma być podciśnieniem zassane, trzecie jest do pobierania powietrza z atmosfery. Jak podasz 12 volt na zaciski elektrozawór otwiera się pomiędzy VAC i OUT, zasysając podciśnieniem to co tam masz na końcu podpięte. Jak nie podajesz napięcia to otwarte jest przejście pomiędzy wlotem powietrza na dole a OUT. W czasie pracy silnika elektrozawór przy turbinie jest wysterowany przebiegiem zmiennym tak że otwierając się i zamykając w bardzo szybkim tempie utrzymuje na swoim wyjściu (OUT) około -0,8b podciśnienia...

W sumie prosta zabawka.

Mam teraz w domu jeden zjarany i próbowałem go otworzyć ale nie idzie - tak poklejony czy zgrzany jest że mogę go tylko połamać ewentualnie. Co być może kiedyś zrobię bo jestem ciekawy co w środku siedzi (poza cewką z prawdopodobnie ruchomym rdzeniem...)

Link to comment
Share on other sites

witam a ja mam pytanie jakim programem zmiezyc to cisnienie

jakim programem ?

bo opel tech chyba nie ma takiej opcji ?

zadnym sie nie da

wakuometrem trza zmierzyc podcisnienie

Link to comment
Share on other sites

aha a ja myslałem ze jakis program do laptopa !

abcomem i opcomem mozna mierzyc cisnienie doladowania ale zadnym programem nie mozna mierzyc podcisnienia w ukladzie podcisnieniowym ani jakie daje poszczegolny zaworek

-oczywiscie czekamy z niecierpliwoscia na newsy jak tam wizyta Bacy u mechaniora

pzdr

Edited by BULLET
Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
abcomem i opcomem mozna mierzyc cisnienie doladowania ale zadnym programem nie mozna mierzyc podcisnienia w ukladzie podcisnieniowym ani jakie daje poszczegolny zaworek

-oczywiscie czekamy z niecierpliwoscia na newsy jak tam wizyta Bacy u mechaniora

pzdr

nie mam pomyslu juz na nic i innym sie tez juz wyczerpaly...

blad 1220 , jeszcze do godz 23.00 szukalismy ze moze gdzies powietrze wchodzi ale gdzie tam nic nie ma czyste paliwko idzie, inne rzeczy podmienione i to samo -rece opadaja a kat wtrysku przestawiony, co mnie dziwi bo na techu wyszlo ze katy wtrysku sie pokrywaja ze soba ,cisnienie dobre,obroty silnika i pompy jak ulal wiec juz nie ma czego szukac :(

we srode odstawiam ostatni raz do innego mechaniora i jak juz tam nic nie zdzialaja to idzie ta "pipa" na czesci

Link to comment
Share on other sites

nie mam pomyslu juz na nic i innym sie tez juz wyczerpaly...

blad 1220 , jeszcze do godz 23.00 szukalismy ze moze gdzies powietrze wchodzi ale gdzie tam nic nie ma czyste paliwko idzie, inne rzeczy podmienione i to samo -rece opadaja a kat wtrysku przestawiony, co mnie dziwi bo na techu wyszlo ze katy wtrysku sie pokrywaja ze soba ,cisnienie dobre,obroty silnika i pompy jak ulal wiec juz nie ma czego szukac :(

we srode odstawiam ostatni raz do innego mechaniora i jak juz tam nic nie zdzialaja to idzie ta "pipa" na czesci

1220 - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana.

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).

Kontrola wycieków w przewodach olejowych.

Kontrola stanu mocowań trójnikowych.

Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.

Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień

Kontrola filtra paliwa

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

Sprawdź czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika.

Według TISa objawy mogą wskazywać na : uszkodzony odcinek wysokiego ciśnienia prowadnicy poprzecznej lub dysze wtryskowe.

Czy poddawałeś samochód pełnej procedurze diagnostycznej Techem2 ?

Link to comment
Share on other sites

Piotrek, to samo pisałem Tomkowi i jeszcze w innym poście o błędzie 1220.

Tak. Ale dziwię się, bo ( baca cwaniak ) chyba zabiera się do tego wszystkiego nie od tej strony co potrzeba...

Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
1220 - Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem

Następstwo:

Maksymalna moc została zredukowana.

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).

Kontrola wycieków w przewodach olejowych.

Kontrola stanu mocowań trójnikowych.

Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.

Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień

Kontrola filtra paliwa

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

Sprawdź czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika.

Według TISa objawy mogą wskazywać na : uszkodzony odcinek wysokiego ciśnienia prowadnicy poprzecznej lub dysze wtryskowe.

Czy poddawałeś samochód pełnej procedurze diagnostycznej Techem2 ?

Obroty pompy sa rowne obrotow silnika , wiec zostaly tylko te cholerne miedziaki pod wtryskami bo coz innego ??? wszystko wymienilismy i dalej klapa . Jedynie co bylo lepiej to jak wlozylismy nowa przeplywke -usterka zrobila sie nie tak bardzo czesta ale wystepowala dalej , fakt faktem ze przplywke mam kiepska ale ona nie ma nic do tego co sie dzieje .W sobote rozbieramy walek i i patrzymy miedziaki, chlopak poslugiwal sie techem2 wedlug instrukcji co ma robic i ... skonczylo sie na pompie

Obroty pompy sa rowne obrotow silnika , wiec zostaly tylko te cholerne miedziaki pod wtryskami bo coz innego ??? wszystko wymienilismy i dalej klapa . Jedynie co bylo lepiej to jak wlozylismy nowa przeplywke -usterka zrobila sie nie tak bardzo czesta ale wystepowala dalej , fakt faktem ze przplywke mam kiepska ale ona nie ma nic do tego co sie dzieje .W sobote rozbieramy walek i i patrzymy miedziaki, chlopak poslugiwal sie techem2 wedlug instrukcji co ma robic i ... skonczylo sie na pompie

... i wszystko sie dzieje jak sie zagrzeje ... Tomek i jak tam ... podnosnik sie zaciol czy toniesz w smutkach ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak już rozbierzecie czapkę i zdejmiecie wałek... hmmm może uda się podpatrzeć w jakim stanie są zawory wydechowe... Wypalone albo podparte w silnikach benzynowych - objawy są bardzo zbliżone - właśnie jak silnik się zagrzeje...

A co do obrotów pompy to winny być o połowę niższe od obrotów silnika...

Napisałeś troszkę inaczej...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
Jak już rozbierzecie czapkę i zdejmiecie wałek... hmmm może uda się podpatrzeć w jakim stanie są zawory wydechowe... Wypalone albo podparte w silnikach benzynowych - objawy są bardzo zbliżone - właśnie jak silnik się zagrzeje...

A co do obrotów pompy to winny być o połowę niższe od obrotów silnika...

Napisałeś troszkę inaczej...

tzn polowe nizsze i takie wlasnie sa , kurcze nie no bez przesady zawory wypalone przy 160 tys km hmm

Link to comment
Share on other sites

tzn polowe nizsze i takie wlasnie sa , kurcze nie no bez przesady zawory wypalone przy 160 tys km hmm

Myślisz, że to nie jest możliwe ?

Ktoś z naszych już o tym pisał... Tyle, że u niego dodatkowo silnik nie pracował równo, rzucało nim i się dławił. Okazało się, że ma przepalony tłok... Ja nie mówię, że to są zawory. To mogą być zawory, bo objawy są podobne...

Link to comment
Share on other sites

Guest baca_cwaniak
Myślisz, że to nie jest możliwe ?

Ktoś z naszych już o tym pisał... Tyle, że u niego dodatkowo silnik nie pracował równo, rzucało nim i się dławił. Okazało się, że ma przepalony tłok... Ja nie mówię, że to są zawory. To mogą być zawory, bo objawy są podobne...

moj silniczek chodzi rowno jak w zegarku :) objaw sie dzieje jakby mu cos odcinalo paliwo , moze dzisiaj ktos tam zerknie na zlocie i bedziemy cos wiecej wiedziec :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest pawels9
Jak podasz 12 volt na zaciski elektrozawór otwiera się pomiędzy VAC i OUT, zasysając podciśnieniem to co tam masz na końcu podpięte.

Jesteś pewien ze 12 wolt? Ja sprawdzilem u siebie to mam 8 volt na elektrozaworze or erg. Czy to normalne?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

nie mam pomyslu juz na nic i innym sie tez juz wyczerpaly...

blad 1220 , jeszcze do godz 23.00 szukalismy ze moze gdzies powietrze wchodzi ale gdzie tam nic nie ma czyste paliwko idzie, inne rzeczy podmienione i to samo -rece opadaja a kat wtrysku przestawiony, co mnie dziwi bo na techu wyszlo ze katy wtrysku sie pokrywaja ze soba ,cisnienie dobre,obroty silnika i pompy jak ulal wiec juz nie ma czego szukac :(

we srode odstawiam ostatni raz do innego mechaniora i jak juz tam nic nie zdzialaja to idzie ta "pipa" na czesci

Mam podobny problem związany z błędem 1220 i bujam się z tym już 3 mieśiące więc proszę kolegę baca_cwaniak o napisanie jak rozwiązał się powyższy problem bo ja jestem załamany i nie wiem co z tym dalej robić,mechanicy rozkładają ręce i każą robić pompe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest baca_cwaniak

Z tego co widzę zmienił auto na znacznie "lepsze" ;)

spokojnie ... odpisałem na pw :) ... duchem jestem z oplem w końcu 4 zjeździłem :) ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP