Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vc, Wyniana Żarówki Kierunkowskazu (przód).


Guest BlasterD
 Share

Recommended Posts

Guest BlasterD

Witam Szanownych Kolegów.

Forum obserwuje już od dłuższego czasu, jednak do tej pory zazwyczaj opcja szukaj pozwalała znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Tym razem jednak jest trochę inaczej (lub też poprostu tematu nie znalazłem ;) )

Mianowicie jak z tematu wynika chodzi o z pozoru banalną czynność wymiany żarówki prawego przedniego kierunkowskazu. Jak już zdążyłem zauważyć w naszych cudownych autkach - w odróżnieniu od takich normalnych - czynność ta jest trochę bardziej skomplikowana i zachęca do wizyty w ASO ;) ... a może to tylko ja tak komplikuję... hmmm. W każdym razie jak ktoś ma to już za sobą lub poprostu wie jak się za to zabrać to będę wdzięczny za wskazówki.

Aha, dodam że moje autko to te z brzydszą mordką .. znaczy się po face liftingu ;)

post-9096-1182541044_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Callun

W przedliftowej dostęp był dość trudny, ale dało się je wymieniać bez demontażu całego reflektora (nie dotyczy lamp AFL). W poliftowych chyba trzeba wyjąć cały reflektor.

Link to comment
Share on other sites

Aha, dodam że moje autko to te z brzydszą mordką .. znaczy się po face liftingu

Brawo! Rzadko ktory z posiadaczy sie przyznaje ;)

W poliftowych chyba trzeba wyjąć cały reflektor.

A zeby wyjac reflektor pewnie trzeba odkrecic (lub przynajmniej z jednej strony poluzowac i odchylic) zderzak.

Link to comment
Share on other sites

Aha, dodam że moje autko to te z brzydszą mordką .. znaczy się po face liftingu ;)

Witaj...i już Cie lubię BlasterD :D

a poważnie :P tak ciężkie jest dojście w poliftowcu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest BlasterD
Brawo! Rzadko ktory z posiadaczy sie przyznaje

Heh, no cóż wcześniej był taki z przed lifta i jakoś się przyzwyczaiłem ;) Jakiś taki bardziej vectrowaty był, ... no i przede wszystkim mniej palił :P

Co do samego problemu...

W poliftowych chyba trzeba wyjąć cały reflektor.
A żeby wyjąć reflektor pewnie trzeba odkrecic (lub przynajmniej z jednej strony poluzowac i odchylic) zderzak.

Próbowałem się już za to jakoś wziąć, ale jak na razie udało mi się tylko lekko poluzować sam reflektor, bez szansy na jego wyjęcie i dalsze kombinacje.

Myślę, że tutaj z fotką będzie łatwiej przekazać o co chodzi więc...:

kierunkowskazzid3.jpg

Tak więc narazie doszedłem do tego, że reflektor mocowany jest przynajmniej na śrubach 0 i 1. Zderzak po odkręceniu 5, 6, 7, 8 faktycznie się odchyla, ale nie na tyle, żeby można było coś działać. Oprócz tego przy takim odchylaniu dość znacznie nadwyręża się (zgina) w punkcie 9, bo tutaj w odróżnieniu od przedliftowych część w którą montuje się atrapę grilla jest częścią całego zderzaka i jej oddzielny demontaż, czy też poważne odgięcie nie jest możliwe. Odkręciłem również śruby 3 i 4, ale nie zrobiło to na vectrze większego wrażenia i zderzak nie poluzował sie w żaden sposób. Przypuszczalnie trzebaby odkręcić/odpiąć coś co oznaczyłem znakami zapytania, jednak nie za bardzo wiem jak się za to zabrać (faktycznie bardzo sie temu nie przyglądałem, bo nie wierzyłem, że do zmiany jednej żarówki trzeba robić cos takiego...) no i nie wiadomo czy na tym byłby koniec, nie wspominając już o późniejszych trudnościach z montażem/dopasowaniem zderzaka.

Panowie, czy GM naprawdę aż tak urozmaicił nam czynność którą nawet dziecko potrafiłoby wykonać w "normalnym" samochodzie ? :blink:

No i ogólnie nie mówcie, że nikogo jeszcze taka przyjemność nie spotkała ;)

Edited by Piotr z Gdańska
Link to comment
Share on other sites

Dostęp w polifcie jest prawie niemożliwy.... Przed liftem można "biegać pod maską"...

Ta Vectra na fotce to może 3.0 cdti ??? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dostęp w polifcie jest prawie niemożliwy.... Przed liftem można "biegać pod maską"...

Ta Vectra na fotce to może 3.0 cdti ??? ;)

Aby polzować zderzak, po odkręceniu wkrętów 3 i 4 należy odkręcić jeszcze conajmniej jeden wkret od dołu. Z przodu od dołu są kołki rozporowe które również trzeba wyjać. Reflektor jest mocowany na trzech wkretach (http://moto.allegro.pl/item204962598_opel_vectra_c_xenony_kpl_oryginalne_nowe.html).

Dziwne, że tak szybko poszła Ci żarówka. Wymiana cóż, jak się wie co i jak, ma odpowiednie narzędzia i miejsce oraz samochód nie jest byle jak zrobiony po dzwonie to max 10 minut. Dzisiejsze auta nie służą juz do dłubania w garażu. Też nie jestem tym zachwycony ale coś za coś.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest BlasterD

shaqal, jak już wiesz tak, to trzylitowy diselek ;)

Aby polzować zderzak, po odkręceniu wkrętów 3 i 4 należy odkręcić jeszcze conajmniej jeden wkret od dołu. Z przodu od dołu są kołki rozporowe które również trzeba wyjać. Reflektor jest mocowany na trzech wkretach (http://moto.allegro.pl/item204962598_opel_vectra_c_xenony_kpl_oryginalne_nowe.html).

Dziwne, że tak szybko poszła Ci żarówka. Wymiana cóż, jak się wie co i jak, ma odpowiednie narzędzia i miejsce oraz samochód nie jest byle jak zrobiony po dzwonie to max 10 minut. Dzisiejsze auta nie służą juz do dłubania w garażu. Też nie jestem tym zachwycony ale coś za coś.

Powodzenia.

Mieliście racje z tym, że właściwie bez wyjęcia reflektora nie ma za bardzo szans na zrobienie czegokolwiek. To najłatwiej zrobić demontując cały zderzak.

Ostatnio moja VC była z innego powodu w ASO, no i o dziwo pan mechanik sam zauważył awarię, poinformował mnie o tym po czym nie czekając na nic poprostu wymienił na nową nie wspominając nic o ~40 złotych jakie w tym samym ASO śpiewali sobie za wymianę przy rozmowie przez telefon B) Jak już wcześniej wspomniałem, jako że zderzak i tak był zdemontowany wystarczyło odkręcić trzy śruby reflektora dokładnie jak na rysunku od Piotra z Gdańska.

Piotrze, też mnie to zdziwiło, zwłaszcza że w poprzedniej przez 3 lata o żarówkach pamiętać nie musiałem, no ale cóż zrobić... Na szczęście tym razem obyło się to bezboleśnie. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest g.cichy

Witam. Mam ten sam problem z wymianą prawej żarówki kierunkowskazu w poliftowj Vectrze. Czy ktoś mógłby zamieścić zdjęcie, do którego odwołujecie się w tych postach, bo jakoś go nie mogę znaleźć. Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

a ja mam inny problem - coś się chyba poluzowało i raz migacz działa, raz nie (prawy reflektor).... najśmieszniejsze jest to, że jak puknę w reflektor to działa :D metoda jak do starego TV :D

idzie jakoś dopchnąć ręką kostki, żeby nie rozbierać auta?? Jutro rano mam wyjazd i nie mogę stracić kilku godzin na dopchnięcie wtyku od żarówy :(

Pozdrawiam - Pałasz

Link to comment
Share on other sites

najśmieszniejsze jest to, że jak puknę w reflektor to działa

Miałem też to parę miesięcy temu, z tym że z postojówką. Nie wyświetla Ci przypadkiem od czasu do czasu na kompie "sprawdź żarówkę". Bo jeśli tak to za parę tygodni żarówka po prostu zdechnie i już.

Link to comment
Share on other sites

No wyświetla :) żarówkę i tak wymienię, tylko najgorsze, że żeby zrobić tak prostą i błahą czynność to trzeba zderzak demontować :/ masakra...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli odpala po puknięciu to możesz uznać, że jest spalona i brać się za wymianę. Po prostu dość często żarnik spali się w taki sposób, że znajduje się bardzo blisko elektrody a że żarnik to sprężynka to po puknięciu wpada w drgania i zwiera spowrotem do elektrody i żarówka przez chwilę znowu zaczyna pracować.

Link to comment
Share on other sites

a nie łatwiej byłoby wyjąć obudowę filtra powietrza?takie dywagacje bo jeszcze nie miałem okazji wymieniać żarówki...

Trzeba wyjac caly reflektor albo posunac przynajmniej troche do przodu. Oczywiscie po uprzednim poluzowaniu zderzaka.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie jestem po wymianie żarówki prawego kierunkowskazu w VC - polift ,

Uznałem że demontaż zderzaka i reflektora w zimie, na śniegu to za bardzo ekstremalne przeżycie więc odkręciłem filtr powietrza i dostałem się od środka (nie powiem że łatwo, ale można).

Nie odkręcałem nic poza wspomnianą obudową filtra, nie trzeba luzować reflektora itp. - Jedna niedogodność to mało miejsca na manewry dłonią, więc trochę się "porysowałem".

Pozdrawiam.

No i mozna ^_^

Edited by matoslaw
Link to comment
Share on other sites

Witam, ja mam problem takiego typu iż nie mogę w ogóle tej plastikowej zasłony w lampie odkręcić od kierunku, jest tak zaciśnięta czy coś, że ani drgnie :(

Macie jakiś pomysł na to?

Link to comment
Share on other sites

Erdi Ty to chyba masz ręce jak Kaszpirowski - u mnie nie ma najmniejszej opcji, żeby wymienić żarówkę w Twój sposób - jakaś blacha tam jest i wg mnie nawet niemowlak nie włoży tam łapy....

Link to comment
Share on other sites

Kaszpirowski to by zrobił siłą woli, he he :-) ,a ja się trochę pocharatałem.

Gucio71 - ten plastikowy element też mi sprawiał kłopoty, ale po dociśnięciu go wgłąb i wtedy dopiero odkręceniu, puściło.

Wszystkim życzę sukcesu - nie jest łatwo ale i tak prościej niż ten myk ze zderzakiem ( Ciekawe jak wymienić kierunkowskaz przy policji, która na drodze zatrzyma i nie puści dalej z dowodem rejestracyjnym, chyba że na miejscu wymienimy żarówkę)

Link to comment
Share on other sites

Zajrzyjcie do porady kolegi marek750 > [porada] Jak wymienić Lampy Przednie VC/Signum oraz przejrzyjcie moje uwagi...

Są tam informacje jak wyjąć lampy przednie - nie zawsze trzeba zdejmować zderzak...

Po kilku próbach zderzak da się zsunąć (nie demontując całkowicie) w klika minut i wyciągnąć lampę do np. wymiany żarówki/żarnika.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się - Marek750 ładnie to opisał i jego opis w pełni wykorzystałem - żarówka siedzi już nowa i ładnie pyka.

Jednak wcześniej demontowałem obudowę filtra - teraz po przełączeniu zapłonu auta świeci mi się samochód z kluczykiem, a po odpaleniu świeci kontrolka silnika...

Przeraziło mnie to, jednak dostałem info, że podobno zniknie to za chwilkę - jak pojeżdżę...mam taką nadzieję...

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się - Marek750 ładnie to opisał i jego opis w pełni wykorzystałem - żarówka siedzi już nowa i ładnie pyka.

Jednak wcześniej demontowałem obudowę filtra - teraz po przełączeniu zapłonu auta świeci mi się samochód z kluczykiem, a po odpaleniu świeci kontrolka silnika...

Przeraziło mnie to, jednak dostałem info, że podobno zniknie to za chwilkę - jak pojeżdżę...mam taką nadzieję...

Prawdopodobnie podczas demontażu obudowy filtra odpinałeś wtyczkę przepływomierza. Przed wypięciem tej wtyczki trzeba odłączyć akumulator inaczej masz błąd i sam nie zniknie. Trzeba go skasować przez komputerem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP