Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wysoka Temperatura Va 1,7 Td (isuzu)


Guest Starter
 Share

Recommended Posts

Guest Starter

Witam w mojej vectrze A (1,7 TD Isuzu) nawet podczas jazdy jest wysoka temperatura, tzn im szybciej jade tym większa. jeśli jeżdze spokojnie tzn nie za mocno sie przyspiesza lub w trasie jade ok 90 km/h temp jest ok 90st może troche więcej natomiast jezeli zaczne przyspieszac np przy wyprzedzaniu od załuzmy 90km/h do 120km/h temp nagle wzrasta do 95 a czesto nawet wiecej przy prędkości 140km/h wskazówka wędruje całkiem do 100 st dodam ze nie przyspieszam tak że pedał do podłogi tylko tak gdzies do połowy. Podczas stania w korku temp dochodzi do 95 st i załączają sie wentylatory na pierwszy bieg a są 2 ale tez dziwna sprawa bo pochodzą 10-15 sekund i sie wyłączają i za chwile znowu to samo. poprostu nie schładzają od 95 do 90 bo tak powinno być tylko utrzymują temp koło 95 :/. Dodam że zmieniłem chłodnice używana bo uzywana ale ładnie wygląda i rozgżewa się na całej powierzchni. Ogólnie mówiąc najbardziej skacze temp podczas rozpedzania i szybszej jazdy

Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

Wydaje misie że te objawy sa nie zabardzo normalne bo podczas jazdy myśle ze temperatura nie powinna dochodzić aż tak wysoko wtedy przecierz samochód ma najlepsze chłodzenie moge powiedziec że w korku grzeje on sie mniej niż podczas jazdy:/ Na początku jak kupiłem vectre takich sytuacji nie było nawet w lato przy dość żwawej jezdzie i z kompletem osób temperatura rzadko wychylała sie powyżej 90 stopni. Można powiedziec że teraz wskazówka strasznie reaguje na dodanie gazu. No i te dziwne włączanie wentylatorów, w katalogach wyczytałem że powinny one schładzac na 1 biegu od 95 do 90 stopni (a u mnie załącza sie na kilka sekund i wyłącza i tak cały czas, nie obniża temp tylko ją trzyma ok 95 stopni) a 2 bieg powinien chodzić od 105 do 95. W ogóle jak temp dochodziła mi do 100 stopni jak się zatrzymałem silni oczywiście na chodzie to zaczęło mi wode korkiem po trochu wybijać. Dodam jeszcze że czujnik włączania wentylatorów był wymieniany na nowy i czujnik wskaźnika temp tez był wymieniany.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi w o działanie czujnika wentylatora czy temp. na trasie czy po mieście to jest co najmniej idealna, dziwnym zjawiskiem jest tylko temp. przy wyprzedzaniu ;) u mnie działa to wręcz w odwrotną stronę kiedy pomykam z 130km/h mam zimniej ale ja mam benzyne ty Diesla...

Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

Właśnie najdziwniejsze jest to że wskazówka temp mocno reaguje na naciśnięcie pedału gazu praktycznie zaraz po wyprzedzeniu temp wzrasta:/. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą. Ma może gdzieś mały przedmuch a jak wiadomo przy naciśnięciu gazu wzrasta ciśnienie w cylindrze i może wtedy przedostaje się do układu chłodzenia. Z drugiej strony zastanawiam się czy to nie wina pompy wodnej być może jest z nią coś nie tak i jest za mało wydajna

A i dodam jeszcze jedno dziwne jest to że kiedy w trakcie jazdy temp podskoczyła prawie do 100 i jak sie zatrzymałem to wywalało wodę z pod korka zbiorniczka wyrównawczego, a wentylator załączał sie na kilak sekund i wyłączał na 1 biegu i tak cały czas. Wogóle wydaje mi się że podczas jazdy nie powinny się załączać wentylatory

Link to comment
Share on other sites

Właśnie najdziwniejsze jest to że wskazówka temp mocno reaguje na naciśnięcie pedału gazu

Tak widocznie ma być :) poprzednio miałem VA z takim samym silnikiem i miałem to samo , na początku myślałem że jest coś nie tak - wyjmowanie i płukanie chłodnicy , nawet wymiana pompy wodnej - nic to nie dało . Przez 5 lat jeździłem z takimi objawami i nic się nie stało . Weź i spróbuj przejechać się 150-160 to zobaczysz jak wskazówka podnosi się w oczach :)

Edited by RYBA-71
Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

Myślę że przy 150-160km/h to wywaliło by mi cały płyn przez korek zbiornika wyrównawczego, jak po jeżdzie 130- 140 tak się dzieje. Już sam nie wiem co o tym myśleć ale jest pewien ze na początku jak ją kupiłem tak nie było. Nawt e lato mozna było pomykać 140 i temp. wychylała sie troche ponad 90 stopni.

Link to comment
Share on other sites

Myślę że przy 150-160km/h to wywaliło by mi cały płyn przez korek zbiornika wyrównawczego, jak po jeżdzie 130- 140 tak się dzieje. Już sam nie wiem co o tym myśleć ale jest pewien ze na początku jak ją kupiłem tak nie było. Nawt e lato mozna było pomykać 140 i temp. wychylała sie troche ponad 90 stopni.

Wiesz a może termostat masz siadniety moze nie otwiera całego obiegu, i dlatego wiatrak chodzi pare sekund bo schłodzi chłodnice i wiadomo przy 92*C sie wyłączy a silnik nadal będzie miał temp. Ja tak kiedyś miałem wiatrak schłodził chłodnice do 92*C a płyn wywalało bo temp. na silnik za 100*C sie wychylała okazało sie ze termostat za mało sie otwiera i po prostu obiegu nie ma a silnik się grzeje i płyn wywalało.

Radził bym ci to sprawdzić, to jest jedyne rozsądne rozwiązanie skoro ci płyn wywala

Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

Kupiłem nowy termostat zobaczymy czy to coś zmieni. (dobrze by było jak by pomogło). Bo bez termostatu jeździć już próbowałem nie ma w ogóle jazdy. Jak termostat się otwiera to zarazem zamyka mały obieg. Przy jeżdzie bez termostatu cały czas było koło 100*C

Link to comment
Share on other sites

napisze tak....ogolnie vectry A bardzo szybko sie grzeja i to jest normalne...mi sie zawsze w korku wentylator zalancza. ale podczas jazdy temperatura powinna byc normalna...

Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

Zmieniłem termostat na nowy i dalej jest to samo :( . Przy rozpędzaniu auta i przy np wyprzedzaniu temperatura gwałtownie rośnie w górę. Np jadąc w trasie po wyprzedzaniu temp podchodzi pod 100*C jak się zatrzymałem żeby zerknąć pod maskę wentylator nie chodził a powinien się załączać przy 95 *C (1 bieg) Tak się dzieje jak sie jedzie natomiast jak rozgrzewam silnik na postoju wentylatory załączają sie normalnie przy 95-96*C. Najgorzej własnie jest podczas rozpędzania i wyprzedzania wtedy wskazówka wędruje w górę razem z obrotami. Podpowiedzcie jeszcze co to moze być

Link to comment
Share on other sites

Najgorzej własnie jest podczas rozpędzania i wyprzedzania wtedy wskazówka wędruje w górę razem z obrotami. Podpowiedzcie jeszcze co to moze być

A w ogole to radze sprawdzic NAJPIERW czy korek na zbiorniku wyrownawczym trzyma cisnienie (po odkreceniu na cieplym silniku powinna "syknac" oraz powinien skoczyc troche w gore poziom plynu. Jesli to jest ok. to ja bym jeszcze odpowietrzyl uklad chlodzenia.

Potem bym sprawdzil pompe (cieczy chlodzacej). Nie wiem jaki jest naped pompy w TD ale jak paskiem to zaczalbym od paska. Jesli nie to trzeba zmierzyc jakos cisnienie w ukladzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Borys_mb

MIALEM TO SAMO, Sprawdz czy dol chlodnicy jest zimny albo chlodniejszy od gory. U mnie gora byla goraca dol letni. Podczas jazde mialem tak ze im szybciej jechalem to temp blizej zblizala sie do 100 a nawet ja osiagala. Jadac ze stala predkoscia ok 90 km temp lezala sobie na 93 stopniach. Przyspieszajac przy wyprzedzaniu temp skakala do 97, Juz nie wspomne o jezdzie 140. Chlodnica skonczyla swoj zywot. NIe daly rady zadne plukanki, wiec wymienilem na nowa ( koszt ok 400 zl - i to jest cala radosc diesla isuzu z intercoolerem ;(.

Załaczanie wentylatora na ok 5-10 sek spowodowane jest tym ze czujnik wlaczenia wentylatora masz na dole chlodnicy wlasnie tam gdzie jest ona chlodniejsza. Dlatego wlacza sie ona na krotko, ochlodzi niewiele tam gdzies kolo swojej d*** i sie wylacza gdzie w tym samaym czasie temp na gorze chlodnicy dochodzi to 100 i nic.

Edited by Borys_mb
Link to comment
Share on other sites

Guest Starter

własnie o to chodzi że chłodnice wymieniłem bo stara była padnięta u mnie tą starą można było na rozgrzanym silniku dotykac u góry. Wymieniłem na używaną ale jest ona ok na postoju przy rozgrzanym silniku nie mozna jej nigdzie dotknąć. Ale wczoraj zrobiłem jeszcze jedną rzecz tak jak podpowiedział jeden z kolegów zmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego bo chyba nie trzymał ciśnienia. No i dziś było ok w trasie rzadko temp skakała powyżej 90*C ale z drugiej strony dziś na dworze było 14-16*C i pochmurno. Zobacze jak to będzie w ciepłe dni. A jeszcze pytanie do Borys_mb Borys_mb A teraz po wymianie chłodnicy jak jest w ciepłe dni jaką masz temp. w trasie i czy wentylatory załączają się ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest Borys_mb

A wiec po trasie jak sobie jade 130 lekko ponad 90 stopni. W miescie 93-95. Przy 96 w korkach wlacza sie wentylator i schladza do 95.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Witam w mojej vectrze A (1,7 TD Isuzu) nawet podczas jazdy jest wysoka temperatura, tzn im szybciej jade tym większa. jeśli jeżdze spokojnie tzn nie za mocno sie przyspiesza lub w trasie jade ok 90 km/h temp jest ok 90st może troche więcej natomiast jezeli zaczne przyspieszac np przy wyprzedzaniu od załuzmy 90km/h do 120km/h temp nagle wzrasta do 95 a czesto nawet wiecej przy prędkości 140km/h wskazówka wędruje całkiem do 100 st dodam ze nie przyspieszam tak że pedał do podłogi tylko tak gdzies do połowy. Podczas stania w korku temp dochodzi do 95 st i załączają sie wentylatory na pierwszy bieg a są 2 ale tez dziwna sprawa bo pochodzą 10-15 sekund i sie wyłączają i za chwile znowu to samo. poprostu nie schładzają od 95 do 90 bo tak powinno być tylko utrzymują temp koło 95 :/.

Właśnie zrobiłem trasę Katowice - Pula (Chorwacja) - Katowice. Na całej trasie miałem ten sam problem tzn. miałem takie same wskazania. Posiadam natomiast taki patent, który pozwala mi ręcznie włączać wętylatory na chłodnicy, 1-szy lub 2-gi bieg na stałe. Przy predkości 120km/h ciągłej jazdy temperatura była ok 95-97*C i nawet włączony wentylator niewiele dawał, a bez wętylatorów przy 140km/h miałem 105*C.

Wydaje mi się, że przy tych silnikach, a mam 1,7TD isuzu, temperatura między niebieskim a czerwonym jest ok. Ale 3 tygodnie temu widziałem na trasie Vectre A z zagotowną chłodnicą.

Ja osobiście to częsciej spoglądam na wskaźnik temp. niż prędkościomież.

Ale to chyba uroda tego autka.

Link to comment
Share on other sites

Faktem jest to, że większość osób które znam a poruszają się po mieście Vectra A maja zazwyczaj pstryczek :) Awaryjny i jak temp. za dużo to cyk mu tam ;) i jest ok. No ale na trasie żeby takie nr robił trochę to dziwne no ale nie mam diesla wiec nie wiem ;) Benzynka to praktycznie tylko w mieście mi się grzeje na trasie to 92-95*C ciągle.

Link to comment
Share on other sites

I wezcie Panowie poprawke na to, ze w wielu egzemplarzach czujnik temp. przeklamuje. Trzeba po prostu wyczuc termostat - przy nagrzewaniu silnika wskazowka temp idzie w gore do pewnego poziomu, potem nizeznacznie opada, pozniej znow w gore, az w koncu stabilizuje sie gdzies pomiedzy tym pierwszym "dolnym" a "gornym" wskazaniem. I powinna to byc z grubsza temp. otwarcia termostatu. Ja mam Wahler'a i on otwiera sie przy temp. pocz=92oC? I wg wskaznika tak sie mniej wiecej trzyma. W gorace dni jest ciut cieplej przy wolnej jezdzie, ale w trasie powyzej 100-110 nigdy nie pokazywal wiecej niz temp. termostatu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest max69
A wiec po trasie jak sobie jade 130 lekko ponad 90 stopni. W miescie 93-95. Przy 96 w korkach wlacza sie wentylator i schladza do 95.

U mnie podczas spokojnej jazdy temperatura stoi w połowie między niebieskim polem a 90 stopni, jak się pojedzie 120-130 to podnosi się na grubość kreski przed 90 stopni. W korku przy upale 30-stopniowym raz podniosło się do 95 stopni i to był max jaki widziałem. Nie za mało ?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam tak samo:) I tak ma być. Stojąc w korku temperatura osiaga prawie 95 stopni. Przy dużym obciażeniu silnika podobnie, wymienilem pompe wody i dalej to samo. Dowiadywalem sie u mnie w Szczecinie w Opel Grzesik Serwis i tak ma być. Ten silniczek juz tak ma:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest feliks

Ja mam tak samo:) I tak ma być. Stojąc w korku temperatura osiaga prawie 95 stopni. Przy dużym obciażeniu silnika podobnie, wymienilem pompe wody i dalej to samo. Dowiadywalem sie u mnie w Szczecinie w Opel Grzesik Serwis i tak ma być. Ten silniczek juz tak ma:)

mam ten sam problem z Viki z 95 td isuzu taki urok tych silniczkow ! sprawdzony termostat sprawdzona chlodnica a temperatorke jak lapal tak lapie ! dobry patent to jak juz ktos tu napisal zalozenie osobnego wlacznika wiatraka i regulowanie temperatury recznie !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odświeżę temacik.

Po przeglądnięciu forum zabrałem się do ostatecznego uporania się z problemem.

A występował przez 3 lata bo tyle miałem moją Viki.

Tak więc:

1. Chłodnica - płukanie, sprawdzenie szczelności. Wyniki: 5+

2. Nagrzewnica - j.w. (Ostatnio zrobiło się bardzo zimno w kabinie.

3. Termostat - nowy, sprawdzany.

4. Przewody - wszystkie dobre.

5. Korek na zbiorniku wyrównawczym - nowy.

Jak pisałem wcześniej miałem ręczne włączanie wiatraków, ale ostatnio nawet przy mrozie na autostradzie silnik się grzał (prawie 100 stopni).

W końcu wycieczka do mechanika.

Diagnoza: uszczelka.

Po zdjęciu głowicy okazało się, że są w niej 4 pęknięcia (chyba przy wtryskach) + jedno do kanałów wodnych dlatego zrobiło się zimno w kabinie.

Mechanik powiedział, że samochód był już przegrzany przez wcześniejszego właściciela i dlatego też był zamontowany ręczny włącznik wiatraków na Chłodnicy.

W moim przypadku stało się najgorsze.

A w dodatku mechanik stwierdził, że nie mam przejechane 217 tys km jak wskazuje licznik tylko 417 tyś km jak wskazuje zużycie cylindrów.

Więc jeśli się Viki grzeje to Panowie moja rada. Szybko do lekarza bo szkoda aby głowica padła.

Niestety ja już kupiłem z uszkodzoną głowicą, ale i tak dwa razy mnie do Chorwacji zawiozła i nigdy na trasie nie powiedział "nie".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP