Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyciek Prawa Strona Vb 2.2 Dti


Guest przemek704
 Share

Recommended Posts

Guest przemek704

Szukałem w archiwum ale nie było opisanego żadnego przypadku ttakiego jak mój w silniku 2.2 dti. Jakiś tydzien temu wymieniłem olej na costrol 5W 40, na początku było wszystko cacy ale ostatnio gdzie nie stanę pojawia się plama oleju, Pojechałm do warsztatu wzieli samochód na podnośnik a tam z prawej strony (od pasażera) cały silnik zapaciany olejem. Mechanik twierdzi, że to uszczelniacz wałka rozrządu. Dzwoniłem dzisiaj do innego mechanika i absolutnie wykluczył tą usterkę i sam już nie wiem od czego zacząc wymianę. Macie jakieś pomysły?? Jutro jadę do innego ale chciałbym się dowiedzieć co to może być i na jakie koszty się przygotowywać.

Z góry dzięki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Szukałem w archiwum ale nie było opisanego żadnego przypadku ttakiego jak mój w silniku 2.2 dti. Jakiś tydzien temu wymieniłem olej na costrol 5W 40, na początku było wszystko cacy ale ostatnio gdzie nie stanę pojawia się plama oleju, Pojechałm do warsztatu wzieli samochód na podnośnik a tam z prawej strony (od pasażera) cały silnik zapaciany olejem. Mechanik twierdzi, że to uszczelniacz wałka rozrządu. Dzwoniłem dzisiaj do innego mechanika i absolutnie wykluczył tą usterkę i sam już nie wiem od czego zacząc wymianę. Macie jakieś pomysły?? Jutro jadę do innego ale chciałbym się dowiedzieć co to może być i na jakie koszty się przygotowywać.

Z góry dzięki za odpowiedź

Spod wałka rozrządu na pewno nie...

Jeśli Ci wycieka olej z prawej strony to dzieje się tak tylko podczas jego pracy, a wyciek następuje z uszczelniacza wału korbowego ( przód ) czyli koło wału, które napędza pasek wielorowkowy. Uszczelniacz kosztuje ok. 50 - 80 zł plus wymiana...

Poza tym zdejmij całą osłonę dolną silnika i zobacz czy przypadkiem nie ma przecieków na uszczelce miski. Jeśli tutaj są takie przecieki - zdejmij miskę, wyczyść ją i dokładnie wymyj, wymień uszczelkę ( ok. 80 zł ), skręć wszystko w całość i zalej nowym olejem. Jeśli masz przebieg rzędu 150 000 km w górę - możesz zalać PÓŁSYNTETYKIEM 10 W-40 np. Castrol albo Shell ale lepiej by to był olej " pod diesla "...

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704

Wczoraj sprawdzałem i raczej nie jest to przeciek z miski olejowej, wycierałem ją a zresztą widać, że cieknie to jakoś z wyższej częsci silnika po prawej stronie, czy ta wymiana uszczelniacza jest skomplikowana i droga (chodzi mi o robociznę, czy można zrobić to samemu z pomocą mechanikowatego znajomego czy oddać samochód do mechanika??

Zawsze jak samochód postoi kilka godzin jest pod nim plama oleju ściekająca po misce ale nie z miski. Musze się tym zająć bo szkoda kasy na dolewki oleju. Rzeczywiście cieknie chyba tylko podczas jazdy a potem ścieka tylko bo plama zawsze jest taka sama nie ważne ile samochód stoi. Mam już trochę dość znaczenia miejsc parkingowych. Na większości pod blokiem jest już mój autograf :)

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704

Dzwoniłem do serwisu opla umówiłem się na godz. 12. Jeżeli to napinacz to będzie koszt 40 zł + 80 zł robocina to chyba nie dużo, zwłaszcvza że jak pojeżdzę jeszcze kilka dni tak to nie wiele mnij wydam na olej. Mam nadzieję, że to ten usczelniacz bo wymiana napinacza wyniesie sporo wiecej

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do serwisu opla umówiłem się na godz. 12. Jeżeli to napinacz to będzie koszt 40 zł + 80 zł robocina to chyba nie dużo, zwłaszcvza że jak pojeżdzę jeszcze kilka dni tak to nie wiele mnij wydam na olej. Mam nadzieję, że to ten usczelniacz bo wymiana napinacza wyniesie sporo wiecej

Napinacz paska nie kosztuje 40 zł, to wydatek minimum 120 zł w zamienniku ( np. niemiecka INA ). Nawet jeśli jest taka możliwość, że występuje sam amortyzatorek jako część zamienna to ja zdecydowałbym sięna kompletny napinacz, który składa się z łożyskowanej plastikowej rolki i amortyzatorka GAZOWEGO ( więc skąd tutaj wziąłby się olej silnikowy i to w sporej ilości ?).

Natomiast jeśli jest to rzeczywiście napinacz ( w co wątpię) to wymieniaj obowiązkowo z paskiem. Paski są 2 długości ( zależnie czy samochód ma klimę czy nie ). Łączny koszt ok. 200 - 250 zł.

Zresztą sam masz odpowiedź na problem, który Ci doskwiera, bo jak piszesz dolewasz olej, a to oznacza, że ubywa go z silnika ( poza tym co silnik naturalnie " spala ")... A tutaj napinacz paska ma się nijak do tego, to po prostu inna bajka...

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do serwisu opla umówiłem się na godz. 12. Jeżeli to napinacz to będzie koszt 40 zł + 80 zł robocina to chyba nie dużo, zwłaszcvza że jak pojeżdzę jeszcze kilka dni tak to nie wiele mnij wydam na olej. Mam nadzieję, że to ten usczelniacz bo wymiana napinacza wyniesie sporo wiecej

Napinacz to to nie bedzie za duze ilosci oleju.

1) Mysle ze bedzie to uszczelniacz na wale ale zanim oddasz do wymiany upewnij sie czy maja NOWA srube mocujaca kolo pasowe do walu (koszt ok 50 PLN - zwykle sciagana przez ASO z magazynu , rzadko dostepna od reki) i czy maja specjalny klucz do blokowania kola pasowego. Bez tego niech sie za to nie biora i niech ci nie wkrecaja starej sruby bo jak im stara peknie przy wkrecaniu (dużym momentem) to dopiero bedzie jazz. Jak mi zdejmowali to kolo to polamali 2 klucze.

2) Przy okazji - inna przyczyna wyciekow z prawej strony jest przewod olejowy smarujacy turbine - uszczelniany jest na stozku.

Edited by otest
Link to comment
Share on other sites

Hm, u mnie byl amortyzator olejowy, i nowy chyba tez jest olejowy. Zeszlego roku wymienialem bo tez mialem silnik silnik uwalony. Ale u mnie przyczyna byla rolka, a ze z amora leci to przy okazji wyszlo, kazdy gadal ze to turbina, wiec nie ruszalem, dopoki chodzi to jest ok, ale jak wymienilem napinacz wszystko wyschlo. ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo w swojej VB. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (pęknięta membrana). Silnik zalany olejem z prawej strony. Czasem na wolnych obrotach zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Koszt czujnika 19 zł (zamiennik). Czujnik umieszczony w tylnej-górnej części silnika po prawej stronie. Trochę trudny dostęp.

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704

Wyminili mi w serwisie opla uszczelniacz wału, podobno napewno to jest to i na razie sucho ale za wcześnie by powiedzieć czy to napewno trafna diagnoza bo wszystko tak ładnie wyczyścili ale jak przejadę parę kilometrów to się okaże. Impreza to kosztowała mnie 155 zł (32 zł uszczelniacz)

Link to comment
Share on other sites

Wyminili mi w serwisie opla uszczelniacz wału, podobno napewno to jest to i na razie sucho ale za wcześnie by powiedzieć czy to napewno trafna diagnoza bo wszystko tak ładnie wyczyścili ale jak przejadę parę kilometrów to się okaże. Impreza to kosztowała mnie 155 zł (32 zł uszczelniacz)

Czyli nie wymienili ci sruby? No to teraz zapytaj sie w ASO kto bedzie naprawial wal jak ci sruba uleci przy nastepnym odkrecaniu - no chyba ze sie pytali czy wymieniac a ty sie zgodziles na stara.......

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

W zeszłym tygoniu robiłem to samo w DTL-ce, chłopak chciał starą śrubę to dałem starą...

Ale odkręcić to cholerstwo, to jest jazda!!! :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest przemek704

Mówiłem dla kolesia o śrubie i powiedział, że wymieni, koszt śruby 20 zł ale czy wymienił to nie wiem

Link to comment
Share on other sites

Mówiłem dla kolesia o śrubie i powiedział, że wymieni, koszt śruby 20 zł ale czy wymienił to nie wiem

Chyba fakture dostales? W ASO jest zasada ze dostajesz gwarancje 2 lata na czesci orginalne i robocizne. Jesli ci uszczelniacz padlby powiedzmy po roku to jedziesz i wymienasz (wszystko zgodnie z TIS'em czyli uszczelniacz , srube itp) na gwarancji. Powiem szczeze ze jakos tania ta sruba...

Ja zawsze biore stare czesci - po prierwsze wiem ze zostalo wymienione , po drugie nie dadza mojej czesci do innego auta lub innemu kierowcy do reki jako wymieniona.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hm, u mnie byl amortyzator olejowy, i nowy chyba tez jest olejowy. Zeszlego roku wymienialem bo tez mialem silnik silnik uwalony. Ale u mnie przyczyna byla rolka, a ze z amora leci to przy okazji wyszlo, kazdy gadal ze to turbina, wiec nie ruszalem, dopoki chodzi to jest ok, ale jak wymienilem napinacz wszystko wyschlo. wink.gif

Cześc

Robosoft dasz radę bardziej opisaś tąusterkę z tym wyciekie i jak to można zdiagnozowac samemu skąd leje ten ojej .Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

I tak zrobiłem tylko że tam jest tak ciasno że zabardzo nie widac czy leci z uszczelnienia wału czy gdzieś indziej więc dla tego piszę .Co uszczelniacza na wale to miałem do wymieniany rok temu i po wymianie olej kapał dalej i nie był to uszczelniacz . Dlatego kolego pytam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP