Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zamiana Silnika Z 2,0 Na 3,0 (z Senatora)


OPEL_VECTRAGT_129KM
 Share

Recommended Posts

nie wejdzie

3 litry z senatora to rzedowka a nie V6

miejsca bedzie za malo pod maska

chyba ze naped na tyl przerobisz ;)

Link to comment
Share on other sites

z napedem lipa bo mam hatchbacka z napedem na przod, wiedzialem ze senator to rzedowa 6 ale cos nie samowitego ten silnik jego odglos i praca jest nie samowita i wiem ze moja VECTRA by sie ucieszyla za takie serce ale coz !!!!!wiec nie pozostaje mi wyboru jak przekladka 2,5 l ,

a wiec mam pytanie ile taka zmiana moze kosztowac w warsztacie?????????????

i czy trzeba byc fachowym mechanikiem aby samemu to zrobic maja inne auto na czesci??????????????

z napedem lipa bo mam hatchbacka z napedem na przod, wiedzialem ze senator to rzedowa 6 ale cos nie samowitego ten silnik jego odglos i praca jest nie samowita i wiem ze moja VECTRA by sie ucieszyla za takie serce ale coz !!!!!wiec nie pozostaje mi wyboru jak przekladka 2,5 l ,

a wiec mam pytanie ile taka zmiana moze kosztowac w warsztacie?????????????

i czy trzeba byc fachowym mechanikiem aby samemu to zrobic maja inne auto na czesci??????????????

post-12714-1182195929_thumb.jpg

post-12714-1182196178_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze opcja z 3.0 V6 Z Omegi MV6. To ten sam blok i (chyba)głowice co 2.5 V6. Różni się tylko dołem no i zapewne kompem do silnika (mapy paliwa i zapłonu).

Link to comment
Share on other sites

co do monzy fajne autko ale z klasykow opla to ja wybieram OPLA GT juz nie dlugo powinienem miec cos takiego narazie nic specjalnego ale postawie sobi w garazu i dluto w dlon i czekac na wene tworcza ;-).tez myslalem nad silnikiem od omegi mv6 i bede dalej rozmyslal mam miesiac na podjecie decyzji wiec musze znalesc rozwiazanie

a na to autko chorujre juz od dluzszego czasu http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ijdhsqh1seu cos takiego nie ten okaz ale takie cacko a potem modyfikacje ;-)

CO MYSLICIE ZE TO MA MOZLIWOSC POWODZENIA I TU WLASNIE CHCIALBYM WLOZYC POZADNY SILNIK (TO JEST TYLNIO NAPEDOWIEC WIEC Z SILNIKIEM OD SENATORA NIE BYLOBY PROBLEMU )CHYBA??????????????

post-12714-1182198011_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

powiem Ci krotko

przerabianie GT to profanacja

biorac pod uwage ile ich pozostalo

a o swapach na 2,5 juz sie przewijalo

bez dawcy wydasz do 10000 w warsztacie (jak sie uda)

z dawca i robiac samemu mozna sporo zaoszczedzic

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio

Zajzyj do mnie...

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=39006

A co do ladnego dzwieku... hmmm... kolega zrobil kiedy fajny ale dosyc kosztowny myk.

1 3 4 2 to kolejnosc zaplonu. Robisz dwa wydechy. Przerabiasz kolektor. Pod pierwsza rurke podlaczasz cylinder 1 pod druga 4. Dalej to juz na 2 wydech zostaje :) Efekt calkiem ciekawy, prawie jak bokser :P

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze opcja z 3.0 V6 Z Omegi MV6. To ten sam blok i (chyba)głowice co 2.5 V6. Różni się tylko dołem no i zapewne kompem do silnika (mapy paliwa i zapłonu).

-> jestes w bledzie. dol wlasnie jest ten sam. roznice sa w bloku, obydwoch glowicach, dyszach wtryskowych i kompie.

Link to comment
Share on other sites

1. jak chcesz wsadzac v6 to musiszmiec wszystko spod maski nawet pojemnik spryskiwaczy gdzie indziej wynika to z ograniczonej przestrzeni.

2. przed jazda probno pomysl o zatrzymaniu tego autka oraz zawieszeniu do v6 jest troszke ciezsze

3. pogadajz bolko bodajrze ma c20ne i łojej jak ta maszynka lata

4. beedziesz musiał zmienic nick klubowy

Link to comment
Share on other sites

-> jestes w bledzie. dol wlasnie jest ten sam. roznice sa w bloku, obydwoch glowicach, dyszach wtryskowych i kompie.

To raczej Ty jestes w bledzie. Dol silnika wlasnie sie rozni i to znaczaco poczawszy od skoku tloka skonczywszy na srednicy tulei. Glowice sa prawie identyczne roznia sie jedynie srednica kanalow(4 mm) Nikt niestety nie jest w stanie potwierdzic rzeczowo czy podstawa glowic od X25XE jest taka sama jak w X30XE. Dochodza jeszcze inne walki, soft, przepustnica i pare innych pie****

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

dzieki panowie za wyczerpujace porady !!!!!!Aco do GT to wlasnie ze nie bedzie profanacja bylko taki Europejski MUSCLE CAR ALE ZE STAJNI OPLA!!!!!!

a jesli chpdzi o przekladke do mojej VECTRY silnika od 2,5 to jak podano cene a jak bede mial auto na przekladke to czy cala operacja jest bardzo skomplikowana???????????(NIE JESTEM MECHANIKIEM ALE GRZEBIE SOBIE SAM PRZY AUCIE I NARAZIE MNIE NIE ZAWODZI MOJE POJECIE NA TEMAT MECHANIKI+INTERNET ;-) ,I DODAM ZE WYMIENIALEM JUZ SILNIK TYLE ZE W W BUSIE DUKATO I NAWET BUS JEZDZI WIEC NIE POSZLO MI NAJ GORZEJ ) ;-)

Link to comment
Share on other sites

I pomyśleć że ktos z Grudziądza tak kombinuje :D

3. pogadajz bolko bodajrze ma c20ne i łojej jak ta maszynka lata

Dokładnie tak jest, byłem juz na dwóch zlotach na lotnisku i właśnie VA 2.0 to były najszybsze auta, dobrze zrobiony silnik i nie ma bata żeby to nie jechało.

Link to comment
Share on other sites

1. jak chcesz wsadzac v6 to musiszmiec wszystko spod maski nawet pojemnik spryskiwaczy gdzie indziej wynika to z ograniczonej przestrzeni.

2. przed jazda probno pomysl o zatrzymaniu tego autka oraz zawieszeniu do v6 jest troszke ciezsze

3. pogadajz bolko bodajrze ma c20ne i łojej jak ta maszynka lata

4. beedziesz musiał zmienic nick klubowy

co d oc20ne to wiem ze to jest "szaleniec"bo mam taki wlasnie 129 km wersja bez "kata"i wiezcie mi ze w anglii nie jeden sie przejechal ;-) sadzac ze auto jest po przelocie a tu taka niespodzianka ;-)!!!!

tyle ze ciagnie mnie do tego aby miec z 200 KM pod maska a z tego silnika jak sie dowiadywalem to ciezko zeby ktos sie podjol zrobienia tego tez osobiscie wolal bym zeby zostal pod maska ale jesli nie da rady to byloby fajnie wlasnie silniczek od senatora bo t ojest mocy sporo i odglos silnika jest nie samowity!!!!!!!!!!!!!!

a moze wie ktos czy jest jakas firma tuningujaca silniki co by sie podjela podrasowania mojego ????????????????

I pomyśleć że ktos z Grudziądza tak kombinuje :D

Dokładnie tak jest, byłem juz na dwóch zlotach na lotnisku i właśnie VA 2.0 to były najszybsze auta, dobrze zrobiony silnik i nie ma bata żeby to nie jechało.

witam troszke trzeba aby ludz8iska nie zapomialy najlepszych autek ;D a wracajac do silnika to sie zgadzam ja od dwoch latam miedzy Polska a Anglia wlasnie VECTRA i jest cacy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

te zloty t obyly u nas na "lotnisku" czy gdzies indziej??????????????

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
Dokładnie tak jest, byłem juz na dwóch zlotach na lotnisku i właśnie VA 2.0 to były najszybsze auta, dobrze zrobiony silnik i nie ma bata żeby to nie jechało.

Zaczynam sie sam zastanawiac czy nie zostawic silnika...

tyle ze ciagnie mnie do tego aby miec z 200 KM pod maska a z tego silnika jak sie dowiadywalem to ciezko zeby ktos sie podjol zrobienia tego tez osobiscie wolal bym zeby zostal pod maska ale jesli nie da rady to byloby fajnie wlasnie

Licz sie z tym ze sporo pracy Cie to bedzie kosztowac no i kasy. Ja tez mam takie plany z ta roznica z mysle pakowac silnik z omesi MV6 i procz tego ze mam taka opcje to jeszcze zakladam bite 2 lata zanim sie tego czepie... Dlaczego? Pomysl i sproboj wywnioskowac.

Link to comment
Share on other sites

To raczej Ty jestes w bledzie. Dol silnika wlasnie sie rozni i to znaczaco poczawszy od skoku tloka skonczywszy na srednicy tulei. Glowice sa prawie identyczne roznia sie jedynie srednica kanalow(4 mm) Nikt niestety nie jest w stanie potwierdzic rzeczowo czy podstawa glowic od X25XE jest taka sama jak w X30XE. Dochodza jeszcze inne walki, soft, przepustnica i pare innych pie****

-> faktycznie, srednica i skok tloka jest inny. przyznam szczerze, ze patrzylem z perspektywy przebudowy X25XE pod X30XE, a nie znaczacych i oczywistych roznic pomiedzy obiema jednostkami.

Link to comment
Share on other sites

roboty bedziesz miec sporo wszystko trza przelozyc

czy nie lepiej cie wyjdzie sprzedac to autko i rozejrzec sie za 2,5 w va? nie dosc ze mniej czasu to masz fabryke

a tak to kminisz i kminisz a moze sie uda

no i czas i kasa

i niezapominaj ze waznejsze sa hamulce bo rozpedzic jest sie latwo

Link to comment
Share on other sites

DZIEKI PANOWIE ZA INFO

A CO DO PRZEKLADKI TO JA TEZ LICZE ZE ZEJDZIE MI TO MIN 4 MIECHY BO CZESCI TO NIE PROBLEM (WIEKSZOSC BO MAM NA OKU VA 2,5 )TYLE ZE CZAS >>>>

A CO DO TEGO ABY KUPIC VA 2,5 T OWIESZ CO DOBRY POMYSL TYLE ZE NIEMA TAKIEJW HEATCHBAKU A JA PREFERUJE TA WLASNIE BUDE I TU MAM WLASNIE DYLEMAT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP