Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sonda Lambda


Guest jarek_pr
 Share

Recommended Posts

Guest jarek_pr

Czeka mnie w najbliższym czasie wymiana sondy i mam do was pytanie:

Czy opłaca się kupić oryginalną sondę za ok.230zł czy wystarczy kupić zamiennik za 100zł?. Jaka jest między nimi różnica? A no i mój silniczek to C20NE.

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Guest Laser

Witam

Bierz to - http://www.allegro.pl/item203729135_nowa_s...pel_i_inne.html

Dlaczego ? Bo masz najwieksza pewnosc ze bedzie dzialac jak nalezy - i powinna byc najtrwalsza, cos nie wierze w te cuda za 100, pozatym pewnie chodzi Ci o te uniwersalne na dorabiane kabelki - no coz, ja druciarstwa nie preferuje, tymbardziej ze to kluczowy czujnik od ktorego uzalezniona jest praca silnika = nie oszczedzac jesli sie chce cos polepszyc.

Edited by Laser
Link to comment
Share on other sites

Guest jarek_pr

Miałem na myśli na przykład coś takiego:

http://www.allegro.pl/item202300476_sonda_...bra_vectra.html

http://www.allegro.pl/item204058133_sonda_...bra_vectra.html

A może być na przykład to:

http://www.allegro.pl/item205621660_sonda_...onda_bosch.html

To chyba taka sama jak ta którą ty wskazałeś.

Kurde, spore wydatki mi się szykują bo jeszcze będę wymieniał sprzęgło i rozrząd :/

Link to comment
Share on other sites

Guest Laser

Bosch jesli ten sam to ok.

Co do sprzegla - jesli masz garnkowe kolo zamachowe to szykuj 1000pln ... przezylem to, bolalo ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Mebelmen

Witam

Szwagier kupił za grosze sondę i po roku kaput. Pokazuje tylko 0,45v.

Żadnych zmian napięcia.

Ja w tym czasie kupiłem Bosha i jeszcze działa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, jak w temacie - błąd 13 i sonda do wymiany. Pytanie tylko jaka kupic? to że oryginał to wiem, ale prosze o pomoc, bo na allegro znalazlem kilka aukcji i nie za bardzo umiem je ocenić i wybrać. Zreszta spójrzcie prosze sami i podzielcie sie opinią:

1. http://www.allegro.pl/item226918040_nowa_s...pel_i_inne.html

2. http://www.allegro.pl/item229050007_sonda_...onda_bosch.html

3. http://www.allegro.pl/item227504806_nowa_s...odowa_opel.html

Generalnie chodzi mi o to, ze zdjecia na aukcji numer 2 i 3 sa takie same i nie wiem czy to zdjecie przedstawia oryginał czy podróbe, bo na jednej aucji ponoc jest oryginal a na drugiej zamiennik, a zdjecie jest identyczne. Najbardziej interesuje mnie aukcja nr 2, ale sam już nie wiem.

Pierwsza to P. Stachowiak o ile sie nie myle, ale tez nie wiem czy to oryginał.

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Bierz te od Stachowiaka - 30pln przy takich kwotach to juz nie taki majatek. Ta z drugiej aukcji jest chyba Boschem ( bo tak wynika z opisu ) a trzecia to jakis zamiennik ktory jest ODPOWIEDNIKIEM Boscha ( czytaj - daj sobie spokoj ).

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie. Zauwazyłem dziwna rzecz. otóż moja sonda ma 3 przewody, ale od jednego z nich odchodzi jeszcze jeden (dosztukowany) i jest on podłączony do minusa na akumulatorze... czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego zostało to tak zmajstrowane? Czy przy instalacji nowej sondy musze zrobić ten sam manewr czy może to jakaś bzdura i olać? Dodam, że mam instalacje LPG bez elektroniki.

Poniedziałek 27.08.2007

Kupilem dzis sonde Boscha i zabieram sie do pracy, dla zainteresowanych powiem tyle , ze w sklepie Inter Cars w gdyni dostałem ją za 208 zł.

Edited by kaziu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
NGK vs BOSH

za i przeciw: którą wybrać?

Jest jeszcze jedna opcja. Kupić orginalną używaną. Nie wiem jaka to jest marka, bo pisze na niej chyba tylko: MADE IN USA. Ale ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalna uzywana czyli w skrajnosci taka sama lub troche lepsza lub gorsza niz ta co mamy = pakowanie sie w koszta. Ta made in usa to moze byc cokolwiek, delphi np.

Ja jesli bym zmienial bralbym Boscha. I zadna inna.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalna uzywana czyli w skrajnosci taka sama lub troche lepsza lub gorsza niz ta co mamy = pakowanie sie w koszta.

Hmmm...być może, ale wyczytałem też gdzieś na forum opinię że sondy lambda "są praktycznie niezniszczalne", a jeśli już, to żadko.

A koszta? Raczej do przeżycia :) .

Acha! Jeszcze jedno. Zawsze myślałem że sondę można sprawdzić mierząc na niej napięcie podczas pracy silnika (oczywiście nie rozłączając jej złącza). A ciągle się spotykam tu i ówdzie ze stwierdzeniami:"mam uszkodzoną sondę, muszę wymienić","padła mi sonda - jaką kupić"... Żadko jednak ktoś wspomina o tym że coć tam gdzieś mierzył. W związku z tym już niewiem, czy są jakieś inne pewne metody kontroli sondy, a ja nie jestem tego świadom? Czy to może nieświadomość tych co tak piszą.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma rzeczy niezniszczalnych, sonde da sie pomierzyc ale zeby to zrobic trzeba miec pojecie jak dziala, jaki mamy typ sondy, gdzie sie wpiac, i jak interpretowac wyniki pomiaru a to nie wszyscy juz chca lub umieja zrobic. Pomiary miernikiem sa mocno orietacyjne a do oscyloskopu czy tez innej zaawansowanej diagnostyki nie kazdy ma dostep lub chec zeby dodatkowo wydawac pieniadze ... ( wiem paranoja ). Co do objawow - zwiekszone spalanie, okopcona koncowka rury, w skrajnosci wywalenie CHECK.

Fakt jest faktem ze czasem ludzie mysla ze wariuje sada, a przyczyna lezy gdzie indziej - czyli w lewym powietrzu ktore moze sie dostawac do wydechu przez nieszczelny kolektor wydechowy ( wypalona uszczelka ), to wystarczy zeby zafalszowac wynik ...

Link to comment
Share on other sites

Czyli jednak poniekąd nie byłem świadom. Myślałem że kontrola napięcia pod kątem jego amplitudy, regularności i częstotliwości zmian jest zupełnie wystarczająca.

Dzięki za iformację.

PS. Co do oscyloskopu, to rozważam jego zakup. Jestem elektronokiem (przynajmniej z wykształcenia i zamiłowania) i już wiele razy szlag mnie trafiał z powodu jego braku.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Witam wszystkich, mam pewnien problem z sondą lambda i nie wiem czy dobrze interpretuje wyniki oraz czy wszystko dobrze pomierzyłem. Opisałem swój problem na innym forum jednak nie mogę dostać odpowiedzi (wiem, ludzie mają własne sprawy :)). Pomyślałem więc że może tutaj zagląda więcej ludzi i szybciej uzyskam pomoc, więc poprostu przerzuce tu posta'

Postanowiłem przemierzyć wskazania sondy lambda, mam taki najzwyklejszy miernik. Ustawiłem go na prąd stały 20V, wskazania na sondzie na biegu jałowym na PB trzymały się praktycznie sztywno na wartości 0.07 (gdy - dałem do silnika), 0.05 (gdy - dałem do akumulatora), gdy zacząłem gazować wartość podskoczyła maksymalnie do 0,86... Z tego co się orientuje to wskazania powinny być w granicach 1V a nie jego setnych części? Dla porównania zmierzyłem baterie 1,5V na tej samej skali, pokazało 1,54 więc miernik chyba jest ok pod tym względem. Czy mam rozumieć że sonda jest do wymiany? Czy może źle coś mierzyłem? Czy to może być przyczyna większego spalania? Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo w razie czego musze zamówić nową sonde

w razie konieczności wymiany, oryginalna GM będzie dobra? http://allegro.pl/sonda-lambda-vectra-a-1-6i-1-8i-org-sklep-poznan-i3601461208.html

Czy lepsza będzie NGK : http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk-oza401-e6-opel-astra-corsa-i3641553269.html

Link to comment
Share on other sites

Nie, żadnego blędu nie wywala. Co więcej nie zauważyłem żeby samochód stracił na mocy ani nie mam strzałów. Od jakiegoś czasu poprostu viki zaczęła palić jak smok i szukałem przyczyny wiec przemierzyłem sonde. Mam założony emulator do gazu ale na gazie nie zmierzyłem sondy. Sluchaj może ja coś źle mierzyłem albo coś? Rozgrzałem auto, odpiąłem sonde i (+) miernika do sondy a (-) do korpusu silnika albo masy akumulatora. Może sonda powinna być cały czas podłączona?

Aha, na benzynie jak przygazuje to czuje zapach z tłumika, wali mi tez na bialo z wydechu ale przy gazie i teraz to niby normalne

Edited by Raiz3n
Link to comment
Share on other sites

Rozgrzałem auto, odpiąłem sonde i (+) miernika do sondy a (-) do korpusu silnika albo masy akumulatora. Może sonda powinna być cały czas podłączona?

Aha, na benzynie jak przygazuje to czuje zapach z tłumika, wali mi tez na bialo z wydechu ale przy gazie i teraz to niby normalne

Dobrze mierzyles - "+" do kabla z sondy, a "-" do masy silnika (najlepiej jak najblizej sondy).

Co do pomiaru sa dwie szkoly. Teoretycznie nalezy sprawdzac odpieta sonde. Teoretycznie - miernik moze miec za duzy pobor pradu aby wlasciwie czytac sygnal z sondy. U mnie praktyka pokazala ze pomiar napiecia na wtyczce, przy sondzie polaczonej z ECU, pokazuje skoki (oscylacje napiecia) wokol 0,4-0,5V. Mieszanka uboga to spadek napiecia blisko do 0V. Bogata, to 0,8-0,9V. Sprawdzilo mi sie to na dwoch autach - moim i kolegi.

Jedna z moich ksiazek pisze cos o tym, ze ECU wystawia na przewod sondy napiecie 0,45V aby ja spolaryzowac, a sonda potem tylko generuje oscylacje napiecia. Nie pamietam dokladnie jak to dziala z punktu widzenia fizyki, ale oscylacje napiecia moglem mierzyc dopiero na podpietej do ECU sondzie

Link to comment
Share on other sites

No dobra, czyli muszę obrać izolacje z kabla i wtedy sprawdzić tak? No to jutro pokombinuje wtedy

Nie obieraj izolacji. Wez spinacz biurowy (lub drucik), wbij we wtyk od sondy tam gdzie masz czarny kabel (sygnal z sondy) i wtedy mierz napiecie na druciku wzgledem masy.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, jak jest podłączona to wydaje się normalnie pracować. Wartości skaczą od 0.1V do 0.8 nie mam już pojęcia czemu mi łyka tyle gazu ech.. dzieki za pomoc w kazdym razie :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP