Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mapowanie Wtrysku W Dti


Guest dylus
 Share

Recommended Posts

Guest dylus

Ostatnio kolega odemnie z pracy stwierdził że w mojej Viki 2.0 dti 16v da się poprzez techa zmapować wtryski a co za tym idzie podnieść moc ze standardowych 100 koni do ok 130 koni i w dodatku jest to ponoć bezpieczne .Czy ktoś to robił czy kolega wpuszcza mnie w jakiś kanał jest to dla mnie trochę dziwny temat dlatego pytam tu.

Edited by dylus
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio kolega odemnie z pracy stwierdził że w mojej Viki 2.0 dti 16v da się poprzez techa zmapować wtryski a co za tym idzie podnieść moc ze standardowych 100 koni do ok 130 koni i w dodatku jest to ponoć bezpieczne .Czy ktoś to robił czy kolega wpuszcza mnie w jakiś kanał jest to dla mnie trochę dziwny temat dlatego pytam tu.

Kolega miał w 100% racje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78
QUOTE(Rafał78 @ wto, 12 cze 2007 - 20:23) *

Najpierw przeczytaj to

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=31366

Czytałem ale tam jest o chipie a koleś stwierdził że można na fabrycznym podciągnąć i nie wiem czy się w to bawić moja Viki to 2000r dti .

Jakoś nie rozumiem cię, przecież ten chip tuning odbywa się na fabrycznym procesorze przez złącze OBD poprzez zgranie starej mapy wtrysku zmodyfikowanie jej i wgranie na fabryczny procesor zmodyfikowanej mapy

Napisz coś więcej o patencie swojego kolegi jakieś szczegóły

Link to comment
Share on other sites

Guest dylus
Jakoś nie rozumiem cię, przecież ten chip tuning odbywa się na fabrycznym procesorze przez złącze OBD poprzez zgranie starej mapy wtrysku zmodyfikowanie jej i wgranie na fabryczny procesor zmodyfikowanej mapy

Napisz coś więcej o patencie swojego kolegi jakieś szczegóły

On nie wymieni chipa jak to robią czyli normalnie powinieneś kupić chipa i wymienić go z tym fabrycznym a on robi to na tym chipie jaki jest zamontowany fabrycznie .Czyli w kieszeni zostaje koszt zakupu i wymiany chipa .Całkowity koszt to tylko mapowanie czyli wgranie odpowiednich parametrów do kompa.

Link to comment
Share on other sites

On nie wymieni chipa jak to robią czyli normalnie powinieneś kupić chipa i wymienić go z tym fabrycznym a on robi to na tym chipie jaki jest zamontowany fabrycznie .Czyli w kieszeni zostaje koszt zakupu i wymiany chipa .Całkowity koszt to tylko mapowanie czyli wgranie odpowiednich parametrów do kompa.

No właśnie...

Tak czy owak jakbyś znał nieco więcej szczegółów " mapowania " to podziel się tym z nami... :rolleyes:

Ja aż sam dowiem się u źródeł czyli popytam w zaprzyjaźnionej ASO Opla czy oni w ogóle świadczą takie usługi i czy jest to w ogóle możliwe...

Kiedyś pamiętam, pytałem się o coś takiego, a odpowiedź była taka, że mogą wgrać nowy program przez OBD w miejsce starego, czyli jak ktoś ma przykładowo VB 2.0 dti z 1999 roku to mogą wgrać soft z 2001, bo jest świeższy i zmodyfikowany ( czytaj : poprawiony ). Natomiast nie było mowy o sofcie, gdzie nastąpiłby wzrost mocy z fabrycznych 101 PS aż na 130 PS... Osobiście wątpię, by można to było zrobić TECHem, bo programowo chyba nie ma on takiej możliwości. Ale być może się mylę albo coś źle zapamiętałem ?

Dowiem się osobiście jeszcze raz co na takie zabiegi powie ASO ( mechanicy oczywiście )...

Link to comment
Share on other sites

Guest dylus
No właśnie...

Tak czy owak jakbyś znał nieco więcej szczegółów " mapowania " to podziel się tym z nami... :rolleyes:

Ja aż sam dowiem się u źródeł czyli popytam w zaprzyjaźnionej ASO Opla czy oni w ogóle świadczą takie usługi i czy jest to w ogóle możliwe...

Kiedyś pamiętam, pytałem się o coś takiego, a odpowiedź była taka, że mogą wgrać nowy program przez OBD w miejsce starego, czyli jak ktoś ma przykładowo VB 2.0 dti z 1999 roku to mogą wgrać soft z 2001, bo jest świeższy i zmodyfikowany ( czytaj : poprawiony ). Natomiast nie było mowy o sofcie, gdzie nastąpiłby wzrost mocy z fabrycznych 101 PS aż na 130 PS... Osobiście wątpię, by można to było zrobić TECHem, bo programowo chyba nie ma on takiej możliwości. Ale być może się mylę albo coś źle zapamiętałem ?

Dowiem się osobiście jeszcze raz co na takie zabiegi powie ASO ( mechanicy oczywiście )...

No tak myślę że koleś chyba wie co robi a tak nawiasem to po wsadzeniu nowego chipa trzeba wgrać nowe oprogramowanie czyli do starego też powinno się dać wgrać <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Panowie - chiptuning przez OBD to jedno, a wymiana chipa to drugie. Tu chodzi o możliwość zmapowania wtrysków Techem, a nie wymiany chipa. Sam jestem ciekaw, czy Tech ma takie możliwości i czy "techman" będzie o tym wiedział:).

Link to comment
Share on other sites

Guest zcytom

ja mysle ze to jakas bajka :rolleyes: bo jak by dalo rade to wiekszosc ludzi juz by miala wekterki po 130kucy i by bylo cos o tym slychac <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP