Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Hamulce Tylne Bębnowe


Guest jacek1976
 Share

Recommended Posts

Guest jacek1976

Witam!

Jestem zmuszony po mechaniku poprawić hamulec bębnowy. Po wymianie przez niego szczęk pospadały mi i uległy zniszczeniu pionowe sprężynki i współpracujące z nimi blaszki. Dodatkowo wymienić chcę też bębny. Mechanik mówił, że nie trzeba, ale zniszczyły się po tym jak porysowały jej odłamki wspomnianej wyżej sprężynki.

Czy ktoś może udostępnić mi schemat montażu podzespołów (szczególnie tych sprężynek z blaszkami) lub go opisać?

Nowe bębny wchodzą dosyć luźno na szczęki.

Czy to dobrze? Jeśli nie, to jak to podregulować?

Z góry wielkie dzięki i pozdrowionka!

P.S. A tak w ogóle to Vectra jest super!!! Kupiłem 11-letnie auto, teraz ma 14. Nigdy mnie nie zawiodło. Zrobiłem już 73 tysiące. Tyle samo już jeżdżę na rozrządzie (muszę zebrać sie do wymiany-to zawsze najdroższa wymiana eksploatacyjna). Autko ma już 330 tys. i żyje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976

Dzięki bardzo, jednak dysponują tą książeczka i te schematy niczego nie wyjaśniają. Jeśli się przyjrzysz uważnie, to stwierdzisz, że miejsca mocowania tej sprężyny są niewidoczne. Widać tylko, że jest pionowo. Poza tym z rysunku wynikałoby, że dolna jej część jest za szczęką, a ja jakoś nie mam do tego przekonania.

W dodatku układ blaszki ze sprężyną współpracującej jest zupełnie niewidoczny. Dodatkowo prawdopodobnie na oba koła te blaszki są nieco inne. :(

Edited by jacek1976
Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976
A z obu stron ci sie posypaly? Bo mi kiedys jak sie posypalo w kadecie to rozebralem 2 bemben i zobaczylem jak to ma byc.

Tak, z obu stron mi się posypało :( ... Na domiar złego, gdy kupowałem w serwisie Opla tę złamaną blaszkę powiedziano mi, że jest ona inna na prawe i lewe koło. A w moim przypadku były podobne, więc albo nie zauważyłem różnicy, albo już ktoś inny pomylił się przy montażu wcześniej...

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy ten regulator poziomy w górnej części szczęk, jest jedyną regulacją "ciasności" szczęk w bębnie? Jak już wcześniej wspomniałem, trochę za lekko jak na mój gust bęben (nowy!) wchodzi na szczęki. Przez to mam wrażenie, że hamulec ma zbyt duży skok na pedale (wolałbym twardszy), a już nie wspomnę o ręcznym, którego prawie w ogóle nie ma.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to cos da - tu rysunki z EPC:

hamulec1ze1.jpg

hamulec2jv1.jpg

hamulec3uh5.jpg

Jakby cos, to do poszczegolnych czesci moge wyszukac numery katalogowe i sprawdzic jak jest z prawa/lewa strona.

Edited by weutec
Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976

O tak, tak, w dużej mierze mi o to chodziło!!! Już teraz widzę, że brakuje mi podkładek (13). Jeśli mogę prosić o odpowiedź, to czy element (12), czyli blaszka o której pisałem jest identyczny na prawym i lewym kole.

W dalszym ciągu nie wiadomo, za które elementy i po której stronie szczęk jest zaczepiona sprężynka (9)

Czy układ elementu (12) w montażu jest taki sam jak na tym schemacie rozłożonych elementów?

Edited by jacek1976
Link to comment
Share on other sites

czyli blaszka o której pisałem jest identyczny na prawym i lewym kole.

Z tego co pamiętam to jedna strona jest lustrzanym odbiciem drugiej

Link to comment
Share on other sites

1) edytuj prosze Twojego posta i wywal z niego skopiowany z mojego rysunek - za cytowanie rysunkow administratorzy rozdaja upomnienia bo to tylko niepotrzebnie wydluza post

2) "podkladka" nr 13 to SPREZYNA TALERZYKOWA (niezbedna do automatycznego ustawiania)

= numer katalogowy 5 56 900 (cena brutto 0,43 zl)

3) element nr 12 = DRAZEK (cena za sztuke brutto 7,92 zl) = prawa strona 5 56 441 / lewa strona 5 56 440

4) uklad elementow na rysunku eksplozyjnym powinien odpowiadac rzeczywistemu ukladowi czesci

Oj, oj, widze, ze sie przydalem :) Cos mi sie wydaje, ze bedzie 20-ty "plusik" ;)

Edited by weutec
Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976

@weutec

Dzięki! Bardzo mi pomogłeś! I plusik dostałeś,hi,hi :)

Jeszcze jakbyś mi wskazał miejsca zaczepienia sprężyny (9) to byłbym wniebowzięty :)

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za pomcnika! :)

Niestety, dysponuje tylko tymi rysunkami, ktore juz masz w poscie. A z nich nie wynika niestety gdzie trzeba zaczepic sprezyne 9.

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976
Dzieki za pomcnika! :)

Niestety, dysponuje tylko tymi rysunkami, ktore juz masz w poscie. A z nich nie wynika niestety gdzie trzeba zaczepic sprezyne 9.

Dzięki! Jakoś sobie dam radę :)

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976

@weutec

Mam jeszcze jedno pytanko :) Czy regulator szczęk (11) jest najmniejszym samodzielnym i dostępnym do kupna elementem? Czy można go też kupić w składnikach? Potrzebna mi blaszka. która znajduje sie pomiędzy pokrętłem samoregulatora a jego korpusem.

Czy mógłbyś mi podać numer katalogowy tej części lub jeśli się nie da to całego regulatora (11) i cenę?

Sorki za maruderstwo i dzięki!!!!

J.

Link to comment
Share on other sites

@weutec

Dzięki! Bardzo mi pomogłeś! I plusik dostałeś,hi,hi :)

Jeszcze jakbyś mi wskazał miejsca zaczepienia sprężyny (9) to byłbym wniebowzięty :)

Pozdrawiam!

Jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś to myslę, że to Ci pomoże (dzis sie natknołem) :);)c0dab38e2e72a2d9m.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest jacek1976

Tak, wtedy dałem sobie jakoś radę. Jeżdżę do dziś. Dzięki za pomoc. Przepraszam, że po kilku miesiącach :)

Edited by jacek1976
Link to comment
Share on other sites

Ciesze się, że sie udało.

Jedno pytanie. Czy brakującą część(13). Te zębate podkładki zabezpieczające kupiłeś w sklepie, czy tylko używki są dostępne?

Bo moje, to już sama rdza i przepuszczają. <_<

A jutro wymieniam cylinderek do coś puszcza. <_<

Edited by Dominiks
Link to comment
Share on other sites

Guest jacek1976
Ciesze się, że sie udało.

Jedno pytanie. Czy brakującą część(13). Te zębate podkładki zabezpieczające kupiłeś w sklepie, czy tylko używki są dostępne?

Bo moje, to już sama rdza i przepuszczają. <_<

A jutro wymieniam cylinderek do coś puszcza. <_<

Witaj! Wszystkie te drobne elementy (podkładki, sprężyny, ramię przesuwające ząbki samoregulatora) kupiłem w salonie Opla. Akurat te elementy kosztowały dosłownie grosze. Nie opłaca sie kombinować. Powodzonka! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Sticker

Mam pytanie co do tej podkładki nr13.

Czy najpierw zakładam na bolec nr14 tą dźwignie nr12 i potem nakładą ta podkładkę nr13 ??

Bo zdejmując bęben wszystko sie posypało, zajżałbym w drugi bęben ale nie mogę ściągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie co do tej podkładki nr13.

Czy najpierw zakładam na bolec nr14 tą dźwignie nr12 i potem nakładą ta podkładkę nr13 ??

Bo zdejmując bęben wszystko sie posypało, zajżałbym w drugi bęben ale nie mogę ściągnąć.

Tak jak mówisz.

bolec-dźwigienka-podkładka ;)

Ja u siebie wymieniłem i teraz gra muzyka. :rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A w mojej vectrze jak zdjąłem bębny to ta podkładka (13) na obu kołach jest pod dźwigienką (12), czyli bezpośrednio na szczęce. Proszę odpowiedzcie, które rozwiązanie jest prawidłowe?

Skoro wcześniej, któryś z kolegów napisał, że ta podkładka jest niezbędna do automatycznego ustawiania to zastanawiam się nad jej zadaniem. Ma ona tylko dociskać tę dźwigienkę, bo innej jej funkcji nie widzę, czy też powinna być pod dźwigienką i przy ruchu szczęk ma poruszać tą dźwigienką?

Edited by radecki
Link to comment
Share on other sites

Ta podkładka (sprężynka) powinna być tak jak pisaliśmy wcześniej- na dźwigience. Bo wówczas dociska ona całą ta dźwigienkę do samo regulatora i wtedy działa on prawidłowo.

Z resztą jak przyjrzysz sie uważnie zamieszczonemu przeze mnie zdjęciu to widać tą podkładkę jak trzyma dźwigienkę.

Ufff. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP