Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

• Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Hamulce Tylne Bębnowe

Guest jacek1976
 Share

Recommended Posts

Guest jacek1976

Witam!

Jestem zmuszony po mechaniku poprawić hamulec bębnowy. Po wymianie przez niego szczęk pospadały mi i uległy zniszczeniu pionowe sprężynki i współpracujące z nimi blaszki. Dodatkowo wymienić chcę też bębny. Mechanik mówił, że nie trzeba, ale zniszczyły się po tym jak porysowały jej odłamki wspomnianej wyżej sprężynki.

Czy ktoś może udostępnić mi schemat montażu podzespołów (szczególnie tych sprężynek z blaszkami) lub go opisać?

Nowe bębny wchodzą dosyć luźno na szczęki.

Czy to dobrze? Jeśli nie, to jak to podregulować?

Z góry wielkie dzięki i pozdrowionka!

P.S. A tak w ogóle to Vectra jest super!!! Kupiłem 11-letnie auto, teraz ma 14. Nigdy mnie nie zawiodło. Zrobiłem już 73 tysiące. Tyle samo już jeżdżę na rozrządzie (muszę zebrać sie do wymiany-to zawsze najdroższa wymiana eksploatacyjna). Autko ma już 330 tys. i żyje :)

Guest jacek1976

Dzięki bardzo, jednak dysponują tą książeczka i te schematy niczego nie wyjaśniają. Jeśli się przyjrzysz uważnie, to stwierdzisz, że miejsca mocowania tej sprężyny są niewidoczne. Widać tylko, że jest pionowo. Poza tym z rysunku wynikałoby, że dolna jej część jest za szczęką, a ja jakoś nie mam do tego przekonania.

W dodatku układ blaszki ze sprężyną współpracującej jest zupełnie niewidoczny. Dodatkowo prawdopodobnie na oba koła te blaszki są nieco inne. :(

Edited by jacek1976

Guest jacek1976