Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X18XE Dane Techniczne I Parametry


Poochini
 Share

Recommended Posts

Opel Vectra B GL/CD 1,8i 16V (1995-2000)

Typ X18XE (Ecotec)

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ X18XE (Ecotec)

Średnica cylindra 81,6 mm

Skok tłoka 86 mm

Pojemność skokowa 1799 cm3

Stopień sprężania 10,8

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,3...1,5 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 85 kW (115 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5400 obr/min

Moment maksymalny 170 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3600 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałków rozrządu i pompy cieczy chłodzącej

- typ / Gates Powergrip

- liczba zębów 169

- szerokość 20 mm

- naciąg / regulowany półautomatycznie ustawieniem wstępnym napinacza

- wymiana / co 60 000 km lub co 4 lata

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

- temperatura pełnego otwarcia 107°C

Wentylator / elektryczny

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego

- nadciśnienie otwarcia zaworu 120...150 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / wymienny

Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie Siemens Simtec 56.5, z pochłanianiem par paliwa, wtłaczaniem dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego i recyrkulacją spalin, z kolektorem dolotowym o zmiennej długości, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:

- zbiornik paliwa,

- pompę paliwa,

- filtr paliwa,

- regulator ciśnienia paliwa,

- cztery wtryskiwacze paliwa,

- czujnik położenia przepustnicy,

- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,

- przepływomierz powietrza,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik,

- czujnik temperatury zasysanego powietrza,

- czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych,

- czujnik spalania stukowego,

- sondę lambda w układzie wydechowym,

- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,

- filtr powietrza,

- pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania,

- zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania,

- przekaźnik sterowania pompy paliwa,

- elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego,

- pompę wtłaczania powietrza dodatkowego,

- elektrozawór sterowania zaworów zmiany długości przewodów kolektora ssącego,

- cztery zawory zmiany długości przewodów kolektora ssącego oraz zintegrowany z układem zapłonowym.

Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik

- ciśnienie tłoczenia 300 kPa

Filtr paliwa / GM, umieszczony obok zbiornika paliwa pod podłogą pojazdu, wymiana co 30 000 km

Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu

Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / zamocowany z tyłu głowicy

- rezystancja (przy 20°C) 31,8...38,5 W

- napięcie 8...14 V

Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder)

- rezystancja uzwojenia 12,5 W

Przepływomierz powietrza / masowy z tzw. gorącym drutem, umieszczony w przedziale silnika na przewodzie ssącym za filtrem powietrza

- napięcie zasilania 12 V

- napięcie sygnału (mierzone między stykami „14” i „33”

złącza urządzenia sterującego) 0,3...0,7 V

Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, umieszczony przy kolektorze wtryskiwaczy, zapewniający stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym

- ciśnienie regulowane na biegu jałowym 220...250 kPa

Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony na osi przepustnicy

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału

- przepustnica zamknięta 0,1...0,9 V

- przepustnica otwarta całkowicie 3,9...4,9 V

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamocowany do głowicy pod modułem wzmocnienia zapłonu

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 80...110°C) 0,8...1,5 V

- rezystancja kontrolna (silnik zimny) ok. 1500 W

Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie przy filtrze powietrza

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 0,5...3 V

- rezystancja kontrolna (przy 22...30°C) 2015 W

- napięcie kontrolne sygnału (przy 22...30°C) 1,5 V

Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / elektrozawór utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego przez zmianę przepływu powietrza dodatkowego w kanale obejściowym przepustnicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

- rezystancja zaworu 10,3 W

Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem

- częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych

- rezystancja

- między stykami „A” i „C” 13,4 W

- między stykami „A” i „B” 0,6 W

- między stykami „B” i „C” 12,9 W

Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony przy module wzmocnienia zapłonu

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja 30 W

Elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego / umieszczony przy kolektorze ssącym, zapewniający otwarcie zaworu wtłaczania powietrza dodatkowego przez elektroniczne urządzenie sterujące

- rezystancja zaworu 38,6 W

Pompa wtłaczania powietrza dodatkowego / elektryczna, umieszczona w przedziale silnika na lewym nadkolu

- rezystancja 0,3 W

Elektrozawór sterowania zaworów zmiany długości przewodów kolektora ssącego / umieszczony na przewodzie ssącym, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony z prawej strony przedziału silnika, wymiana co 30 000 km

Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie

Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Siemens, o złączu 55-stykowym, zamocowane do przegrody czołowej za schowkiem tablicy rozdzielczej, diagnozowane za pomocą testera diagnostycznego Opel Tech 1.5

Parametry kontrolne

Prędkość obrotowa biegu jałowego 670...1030 obr/min

Zawartość CO

- na biegu jałowym do 0,5%

- przy 2800...3200 obr/min do 0,3%

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający:

- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

- specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z

modułem wzmocnienia zapłonu,

- przewody wysokiego napięcia,

- świece zapłonowe

oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / hallotronowy, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym przy kole pasowym

- odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ± 0,7 mm

- napięcie sygnału (na biegu jałowym) 7,3 V

- rezystancja

- między stykami „1” i „2” ¥ W

- między stykami „1” i „3” 3,4 MW

- między stykami „2” i „3” 2,25 MW

Cewka zapłonowa / specjalna, podwójna, połączona z modułem wzmocnienia zapłonu, zamocowana do głowicy nad skrzynką przekładniową

- rezystancja

- uzwojenia pierwotnego / niemierzalna

- uzwojenia wtórnego 7000 ± 50 W

Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

Świece zapłonowe

- modele 1996 / Bosch FR 8 LDC 4

- od modeli 1997 / Bosch FR 8 LDCU

Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie

Średnica tarczy

- zewnętrzna 216 mm

- wewnętrzna 144 mm

Grubość okładziny 3,5 mm

Pompa sprzęgła / umieszczona na przedłużeniu pedału sprzęgła

Wyprzęgnik hydrauliczny sprzęgła / umieszczony w obudowie łożyska wyciskowego sprzęgła

Obwód hydrauliczny wyłączania sprzęgła / połączony z układem hamulcowym

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ F18WR lub F18CR

Przełożenia

Skrzynka F18WR

- I bieg 3,58

- II bieg 1,87

- III bieg 1,23

- IV bieg 0,92

- V bieg 0,74

- bieg wsteczny 3,33

- przekładnia główna 3,94

Skrzynka F18CR

- I bieg 3,58

- II bieg 2,14

- III bieg 1,48

- IV bieg 1,12

- V bieg 0,89

- bieg wsteczny 3,33

- przekładnia główna 3,74

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą na prawej półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym

Przekładnia kierownicza / zębatkowa, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym, Saginaw lub ZF

Przełożenie 16,5

Promień skrętu 5,335 m

Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego razem z alternatorem i sprężarką klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)

Ciśnienie zasilania

- koła skręcone maksymalnie 11 ± 0,5 MPa

- koła ustawione do jazdy prosto 0,2...0,5 MPa

Pasek napędu pompy wspomagania / wieloklinowy

- naciąg / regulowany samoczynnie przez napinacz rolkowy

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 20 mm

Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania

Sprężyny zawieszenia / śrubowe

- wersje bez klimatyzacji

- oznaczenie / ZQ

- wysokość swobodna 342 mm

- sztywność (mierzona na kole) 21 N/mm

- wersje z klimatyzacją

- oznaczenie / ZJ

- wysokość swobodna 325 mm

- sztywność (mierzona na kole) 24 N/mm

Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°05¢ ± 0°45¢

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 3°50¢ ± 1°

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Zawieszenie tylne / niezależne, wielowahaczowe (pojedyncze wahacze wleczone odgięte i podwójne wahacze poprzeczne), na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami gazowymi teleskopowymi (kolumny resorujące) opartymi o wahacz wleczony, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16 mm

Sprężyny zawieszenia / o oznaczeniu GD

Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana)

- do I 1996 1,6 ± 1 mm (0°16¢±0°10¢)

- od I 1996 do II 1997 2,6 ± 1 mm (0°25¢±0°10¢)

- od II 1997 2,8 ± 1 mm (0°27¢±0°10¢)

- pochylenie koła (nieregulowane)

- do II 1997 -1°20¢ ± 35¢

- od II 1997 -1°27¢ ± 35¢

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 35¢)

Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS typu 415

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym jednotłokowym i tarczą wentylowaną, Teves

Średnica zewnętrzna tarczy 256 mm

Grubość tarczy

- nominalna 24 mm

- minimalna po naprawie 22 mm

- minimalna dopuszczalna 21 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką) 17,5 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką) 7,5 mm

Średnica cylindra zacisku 52 mm

Hamulce kół tylnych / tarczowe, z zaciskiem stałym dwutłokowym i tarczą pełną, z bębnowymi mechanizmami hamulca awaryjnego wbudowanymi w tarcze hamulców tylnych

Średnica zewnętrzna tarczy 270 mm

Grubość tarczy

- nominalna 10 mm

- minimalna po naprawie 9 mm

- minimalna dopuszczalna 8 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką) 15,7 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką) 6,7 mm

Średnica cylindra zacisku 35 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GM

Średnica tłoków 22,22 mm

Skok tłoków 36 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe

Średnica tłoka 225 mm

Wysokość kontrolna wystawania trzpienia urządzenia

wspomagającego

149,5 ± 0,5 mm

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na bębnowe mechanizmy hamulcowe umieszczone wewnątrz tarcz hamulców tylnych

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin (bez szczęki) 1 mm

Układ przeciwblokujący / ABS typu 415, sterowany elektronicznie zawierający:

- hydrauliczny zespół sterowania o ośmiu elektrozaworach zintegrowany z

elektronicznym urządzeniem sterującym o złączu 26-stykowym i pompą

hydrauliczną napędzaną elektrycznie,

- cztery czujniki prędkości kół,

- włącznik świateł hamowania,

- lampkę kontrolną

Czujniki prędkości kół / indukcyjne

- rezystancja 900...1760 W

Koła i ogumienie

Obręcze

- wersja GL / 5,5 J 14 (stalowe)

- wersja CD / 6 J 15 (ze stopu lekkiego)

Ogumienie

- wersja GL / 185/70 R 14 88T lub H

- wersja CD / 195/65 R 15 91T lub H

Ciśnienie w ogumieniu

- obciążenie częściowe

- przód 0,22 MPa

- tył 0,22 MPa

- obciążenie całkowite

- przód 0,23 MPa

- tył 0,29 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 70 A×h/350 A, minus na masie

Alternator

- wersje bez klimatyzacji / Bosch 70 A lub Delco Remy 70 A

- wersje z klimatyzacją / Bosch 120 A lub Delco Remy 100 A

Alternator Bosch 70 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 70 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 29 A

- przy 6000 obr/min 70 A

Napięcie regulowane 14,3...14,7 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14,4 mm

Wystawanie szczotek

- wartość nominalna 11...13 mm

- wartość minimalna 2 mm

Alternator Delco Remy 70 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 70 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 33 A

- przy 6000 obr/min 70 A

Napięcie regulowane 14,2...15,2 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14 mm

Wystawanie szczotek (wartość nominalna) 20 mm

Alternator Bosch 120 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 120 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 38 A

- przy 6000 obr/min 120 A

Napięcie regulowane 14,3...14,7 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14,4 mm

Wystawanie szczotek

- wartość nominalna 11...13 mm

- wartość minimalna 2 mm

Alternator Delco Remy 100 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 100 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 42 A

- przy 6000 obr/min 100 A

Napięcie regulowane 14,2...15,2 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14 mm

Wystawanie szczotek (wartość nominalna) 20 mm

Pasek napędu alternatora / wieloklinowy, napędzający także pompę wspomagania układu kierowniczego i sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)

- naciąg / regulowany samoczynnie przez napinacz rolkowy

- długość

- wersje bez klimatyzacji 1725 mm

- wersje z klimatyzacją 1900 mm

Rozrusznik / Bosch DW 1,1 KW

Wartości kontrolne na biegu jałowym

- prąd mniej niż 70 A

- prędkość więcej niż 2800 obr/min

- napięcie 12 V

Wartości kontrolne przy zablokowanym wirniku

- prąd mniej niż 470 A

- napięcie 12 V

Długość minimalna szczotek 4 mm

Bezpieczniki

- wewnątrz nadwozia / 16 ´ (12 V, 10 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 6 ´ (12 V, 30 A), 1 ´

´ (12 V, 40 A)

- w przedziale silnika / 2 ´ (12 V, 30 A), 6 ´ (12 V, 60 A)

o oznaczeniu kolorami:

- czerwonym 10 A

- żółtym 20 A

- zielonym 30 A

- pomarańczowym 40 A

Żarówki

- reflektorów

- światła mijania H1 55 W

- światła drogowe H7 55 W

- świateł przednich przeciwmgłowych H3 55 W

- świateł pozycyjnych przednich 5 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania 21 W

- świateł pozycyjnych tylnych 5 W

- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

- świateł cofania 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania

- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- 3. etap dokręcić o 90°

- 4. etap dokręcić o 90°

- 5. etap dokręcić o 15°

- pokrywy głowicy 8 N×m

- śrub kolektorów ssącego i wydechowego do głowicy

(każdorazowo śruby nowe) 22 N×m

- górnej części kolektora ssącego 8 N×m

- kół zębatych wałków rozrządu (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 50 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°

- 3. etap dokręcić o 15°

- obudowy pokryw łożysk głównych 20 N×m

- czujnika spalania stukowego 20 N×m

- czujnika temperatury cieczy chłodzącej 14 N×m

- świec zapłonowych 25 N×m

- pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m

- śrub koła zamachowego

- 1. etap 65 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pompy cieczy chłodzącej 25 N×m

- tłumika drgań skrętnych koła pasowego wału

korbowego 20 N×m

- koła zębatego wału korbowego

- 1. etap 130 N×m

- 2. etap dokręcić o 40...50°

- napinacza paska zębatego napędu rozrządu 20 N×m

- rolek prowadzenia paska zębatego napędu rozrządu 25 N×m

- wspornika rolki prowadzenia paska zębatego napędu

rozrządu 25 N×m

- napinacza paska wieloklinowego napędu osprzętu 25 N×m

- górnej części miski oleju do kadłuba 20 N×m

- dolnej części miski oleju do części górnej (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 8 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- pompy oleju do kadłuba 8 N×m

- pokrywy pompy oleju 6 N×m

- przedniej rury wydechowej do kolektora 25 N×m

- korka spustu oleju silnika 10 N×m

- zaworu przelewowego do obudowy pompy oleju 30 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 40 N×m

- obudowy termostatu do głowicy 20 N×m

- pokrywy termostatu 8 N×m

- sondy lambda 30 N×m

- śrub kół 110 N×m

Masy

- własna (z kierowcą)

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1320 kg

GL z klimatyzacją 1350 kg

CD z klimatyzacją 1369 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1335 kg

GL z klimatyzacją 1365 kg

CD z klimatyzacją 1384 kg

- całkowita

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1775 kg

GL i CD z klimatyzacją 1805 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1790 kg

GL i CD z klimatyzacją 1820 kg

- maksymalna przyczepy niehamowanej 660 kg

- maksymalna przyczepy hamowanej 1400 kg

Pojemności

- zbiornik paliwa 60 dm3

- układ smarowania 5,0 dm3 (z filtrem)

- układ chłodzenia 7,3 dm3

- skrzynka przekładniowa 1,9 dm3

- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła 0,4 dm3

- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1,4 dm3

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO 95

Olej silnikowy / wg API SG/CD lub API SH/CD, CCMC G4 lub CCMC G5, SAE 20W 40 do SAE 10W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / API GL4, SAE 75W80 lub SAE 80W90, nie wymaga się okresowej wymiany

Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Opel, stanowiąca zabezpieczenie do -30°C, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, nie wymaga się okresowej wymiany

Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT4 lub DOT5, wymiana co 2 lata

Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych typu Dexron II D, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, nie wymaga się okresowej wymiany

Zużycie paliwa

Według normy ECE 80/1268

- przy 90 km/h 5,4 dm3/100 km

- przy 120 km/h 6,7 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 9,2 dm3/100 km

Według normy ECE 93/116

- jazda miejska 11,7 dm3/100 km

- jazda pozamiejska 6,3 dm3/100 km

- zużycie średnie 8,3 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 203 km/h

image006qj7.jpg

Kolejność dokręcania śrub głowicy

Edited by Ravcio1985
oznaczenie silnika / R1985
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest deska1

w tytule posta jest: X18xe, a w nagłówku już jakby inny silnik. Akurat mam X18xe więc to dla mnie ważna informacja, czy przedstawione dane mają zastosowanie dla mojego auta?

Link to comment
Share on other sites

Cewka zapłonowa:

- rezystancja uzwojenia wtórnego 8000 ± 50 W

Nie wiem dlaczego, ale ten fakt nie jest zgodny z moimi pomiarami.

Zarówno w starej jak i całkiem nowej (Valeo) cewce rezystancja uzwojenia wtórnego wynosiła na obydwu uzwojeniach 7000 Ohm. (w starej na jednej była odchyłka rzędu ~ 250 Ohm na minus, będąca skutkiem uszkodzenia).

Myślę, że należałoby to poprawić.

Edited by Ravcio1985
dzieki. poprawilem / R1985
Link to comment
Share on other sites

Witam

Można zmieniać te parametry, bo wiadomo byki czają się wszędzie :)

Edit: w miare mozliwosci i wykrywania - beda na biezaco poprawiane/R1985

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Wyczytałem w TIS, że dla wszystkich silników w VB od roku modelowego '97 wydłuża się okres wymiany paska zębatego do 120.000 km. :) Oczywiście zakłądają przy tym, że używamy oryginalnego paska.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Dzis przypadkiem natknalem sie na cos takiego i od razu pomyslalem ze wrzuce tutaj jako ciekawostke :)

Mobilny X18XE w klatce.

img0590gb.jpg

img0591hd.jpg

Edited by Rhomek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja jeszcze dołożę, że do tego silnika są dedykowane chyba 3 rodzaje pompy oleju!

Cenną informacją dla niektórych może się okazać również głębokość osadzenia koła pasowego, przy tym silniku występują 2 rodzaje (wg EPC). Nr GM: 90530016 i drugie koło: GM 90469102.

Jeżeli zamontujemy nieodpowiednie może się okazać, że po złożeniu wszystkiego niestety zaczyna nam "zjadać pasek".

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam, mam pytanie. Jaki rozmiar pierścieni jest potrzebny do tego silnika?? Znalazłam takie na allegro i nie jestem pewna czy to te. Zadzwoniłam do faceta a on stwierdził, że mam się dowiedzieć jaki rozmiar potrzebuję, bo w tych silnikach były różne rozmiary. Czy to prawda? Te na allegro akurat mają 1,5 ; 1,5 i 3. Proszę o pomoc.

Podaję adres tych pierścieni : http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-opel-1-8-16v-saab-2-5-v6-i2988711329.html

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Zuza

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 6 months later...
  • 1 year later...

Witam! Sporo informacji w jednym miejscu. Czy mógłby ktoś napisać gdzie znajduje się komputer? SimTec 56.5?

Opis: "zamocowane do przegrody czołowej za schowkiem tablicy rozdzielczej" jest dość skomplikowany... I x której strony można się do niego dostać?

Edited by bundiq
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP