Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana Pompy Próżniowej


k4syx
 Share

Recommended Posts

Guest Rafał78

No nareszcie widzę że wszystko gra, gratuluje

Tomek napisz kiedy możemy się umówić na posprawdzanie mojego silniczka pod kątem podciśnienia, bo ja nie mam podciśniomierza.

Tomek kiedy jedziesz na hamownie, ewentualnie co jeszcze zamierzasz sprawdzić wymienić

Czy obecna moc jest zadowalająca, czy nadal jesteś zainteresowany czyszczeniem IC

Link to comment
Share on other sites

Mhm jeszcze mam parę małych checków co jakiś czas (zalałem wodą dwa razy elektrozawory przy aku i to pewnie przez to) ale generalnie nie ma porównania.

Hamownię zrobię jak wywalę te checki - pewnie w tym tygodniu jakoś (bo po co czekać).

Generalnie mam czas popołudniami w tygodniu więc jak Ci wygodnie - nie ma problemu. ICka dalej chętnie wyczyszczę, tylko kwestia czasu rankiem pozostaje - żeby się zgrać z Piotreq :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Zakładając wariant pesymistyczny że również mam do wymiany pompę podciśnienia na co mam zwrócić uwagę przy zakupie żeby nie kupić gorszej niż mam. Po ile chodzą takie pompy, ktoś kiedyś pisał o regeneracji chyba Kokos co o nie sądzicie może warto zregenerować niż kupować kota w worku

Link to comment
Share on other sites

Zakładając wariant pesymistyczny że również mam do wymiany pompę podciśnienia na co mam zwrócić uwagę przy zakupie żeby nie kupić gorszej niż mam. Po ile chodzą takie pompy, ktoś kiedyś pisał o regeneracji chyba Kokos co o nie sądzicie może warto zregenerować niż kupować kota w worku

Kokos dzwonił tam i pytał co i jak i powiedzieli mu że można regenerować jak do serwa wyjście działa ok, czyli jak tylko jedno jest walnięte. Co do ceny nie mam pojęcia.. Jakby co to u mnie pompa leży i będę ją rozbierał żeby obczaić co i jak - ale póki co niech poleży i niech olej z niej zejdzie.

A co do kupowania kota w worku to coś w tym jest ale powiem tak: pompa pracuje non stop jak jest włączony silnik - jej obciążenie się nie zmienia, pracuje TYLKO kiedy jest włączony silnik i ZAWSZE kiedy jest włączony. Więc im mniejszy miał przebiego samochód z którego ona jest, tym lepiej.

Ja dostałem za 200 z datownikiem 2005 na pompie, z Astry II rozbitej. Kokos ma z 2001 roku (150PLN)i też jest ok, obaj sprzedawcy dali gwarancję rozruchową. Z mojego dzwonienia wyszło że ludzie chcą na szrotach około 250 za pompę, na Allegro taniej widziałem - 140, 160 ale bałem się że to sprzedaje ktoś po wymianie swoją starą, więc dzwoniłem po rozbiórkach opli.

Używkę łatwo sprawdzić - ale niestety dopiero po zamontowaniu. Po prostu trzeba podpiąć układ do wakuometru i zmierzyć... ;) Tyle dobrego że montaż to 30 minut jest więc od biedy można i przy gościu na szrocie na miejscu machnąć.

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

U mnie pompa jest pod podszybiem i tak łatwo z wymianą nie jest. Sprawdziłem swoją: jest na szybkozłączkę, wycieków oleju nie ma (sucha pod spodem).

Tomek, przy włączeniu klimy ZAWSZE spada moc auta i jest to wyczuwalne mniej (dużo KM) lub więcej (mało KM), sprawdź dokładnie. Chętnie bym sprawdził swoją, gdy spotkamy się u Piotrka. Właśnie - kiedy?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo elegancka porada wyszła :) :) :)

Myślę, że temat można podkleić, a jak już ruszy nowa strona główna to wrzucić do działu porady :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kokos

no to ladnie sie kolega Tomek spisal z opracowaniem porady,pogratulowac.jak by co to moja pompa tak jak pisal Tomek kosztowala mnie 150 zeta i jest z 2003r,czlowiek ktory mi ja sprzedal jest z poznania i daje gwarancje rozruchowa dwa tygodnie,mowil ze ma jeszcze takie pompy,wiec jakby co to moge podac namiar.

U mnie pompa jest pod podszybiem i tak łatwo z wymianą nie jest. Sprawdziłem swoją: jest na szybkozłączkę, wycieków oleju nie ma (sucha pod spodem).

Tomek, przy włączeniu klimy ZAWSZE spada moc auta i jest to wyczuwalne mniej (dużo KM) lub więcej (mało KM), sprawdź dokładnie. Chętnie bym sprawdził swoją, gdy spotkamy się u Piotrka. Właśnie - kiedy?

powiem ze pierwszy raz slysze,widzialem sporo juz diesli opla i zawsze bylo w tym samym miejscu,moglbys wrzucic fotke,zerknalbym z ciekawosci

ppozdrawiam

chcialbym jeszcze dodac ze cena tej zlaczki do pompy to koszt 18,50 w ASO-WIEC NIE MAJATEK

Edited by kokos
Link to comment
Share on other sites

U mnie pompa jest pod podszybiem i tak łatwo z wymianą nie jest. Sprawdziłem swoją: jest na szybkozłączkę, wycieków oleju nie ma (sucha pod spodem).

Tomek, przy włączeniu klimy ZAWSZE spada moc auta i jest to wyczuwalne mniej (dużo KM) lub więcej (mało KM), sprawdź dokładnie. Chętnie bym sprawdził swoją, gdy spotkamy się u Piotrka. Właśnie - kiedy?

Przed nagrzaniem włączenie klimatyzacji powodowało nieduży spadek mocy, po nagrzaniu dosłownie jak bym go pchał. Dlatego z takim zacięciem drążyłem temat :)

Olej wycieka z tego króćca małego spodem - można też sprawdzić czy nie siedzi w jakimś zaworku albo siłowniku nisko położonym. No ale podstawa to pomierzyć wakuometrem. Polecam swe skromne usługi ;) Co do wizyty u Piotrka to mi się zaczęło śpieszyć bo mi się chyba zapowietrza - musiałem coś, gdzieś poruszyć jak kombinowaliśmy i chyba lewe powietrze łapie (tak już od tygodnia z hakiem). Chyba że mi przelewy zgniły ;)

no to ladnie sie kolega Tomek spisal z opracowaniem porady,pogratulowac.jak by co to moja pompa tak jak pisal Tomek kosztowala mnie 150 zeta i jest z 2003r,

Dzięki :)

Ale ciekawe to co mówisz o dacie pompy, bo masz nabity datownik z 2001? Nawet na zdjęciu widać?

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78

Tomek albo Kokos któryś z was pisał że kupił jakieś siłowniczki nie mogę znaleźć tego postu. Co to za siłowniczki

Link to comment
Share on other sites

Tomek albo Kokos któryś z was pisał że kupił jakieś siłowniczki nie mogę znaleźć tego postu. Co to za siłowniczki

Siłownik klap zawirowań - ja kupiłem dla Kokosa, leży u mnie jeszcze. Taki mały grzybek-siłowniczek ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kokos

nie wiem jak tam widzisz na zdjeciu ale wlasnie z ciekawosci polecialem do auta,na tym okraglym datowniku jak nic jest 03,ale to tylko taki szczegol.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak tam widzisz na zdjeciu ale wlasnie z ciekawosci polecialem do auta,na tym okraglym datowniku jak nic jest 03,ale to tylko taki szczegol.pozdrawiam

Może rzeczywiście to 01 nie jest datownikiem - w sumie miesięcy nie ma dookoła... To ciekawe co to oznacza. Może coś produkcyjnego? Sorry za zamęt :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikeloo
Po wymianie silnik odzyskał kopa, samochód śmiga jak rakieta. Na czwartym biegu przy 2,3-2,4 tysiącach obrotów mam na liczniku 120km/h, samochód rusza dynamicznie i ładnie się rozpędza. Hamulce chodzą miękko na pedale i bardzo dobrze biorą. Włączanie i wyłączanie klimatronika nie powoduje żadnych zmian w dynamice samochosu...

W mojej Vectrze prędkość na IV biegu przy 2,5tys. obrotów wynosi ok. 90km/h, zaś wspomniane wyżej 120km/h osiągam przy 3,5tys. na IV biegu lub 2,5tys. na V biegu. Czy może to być wyznacznik źle działającej vacu-pompy?

Rok temu miałem z nią problemy (niskie ciśnienie/podciśnienie - sorry ale nie pamiętam, słabe i twarde hamulce) ale mój mechanik zdołał ją w tylko sobie znany sposób zregenerować. Dodam że niedługo później wymieniłem również turbinę na regenerowaną bo stara całkiem się rozleciała. Piszę o tym bo podejrzewam, że oprócz pompy jeszcze kilka innych czynników może mieć wpływ na niższą niż u kolegów dynamikę auta.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał78
W mojej Vectrze prędkość na IV biegu przy 2,5tys. obrotów wynosi ok. 90km/h, zaś wspomniane wyżej 120km/h osiągam przy 3,5tys. na IV biegu lub 2,5tys. na V biegu. Czy może to być wyznacznik źle działającej vacu-pompy?

Wydaje mi się że padnięte pompa podciśnienia lub turbo nie ma wpływu na daną prędkość przy danych obrotach na danym biegu to są wartości stałe zależne od obrotów i przełożenia.

Natomast walnięte podciśnienie turbo przepływka ma znaczący wpływ na dynamikę czyli czas potrzebny do osiągnięcia danej prędkości

Link to comment
Share on other sites

Siłownik klap zawirowań - ja kupiłem dla Kokosa, leży u mnie jeszcze. Taki mały grzybek-siłowniczek ;)

Ile za niego zapłaciłeś, bo zastanawiam się czy mój nie jest padnięty, chociaż nie wiem jak go dokładnie sprawdzić. Gdzieś wyczytałem, że powinien się grzybek powinien sie przemieszczać przy podniesionych obrotach. Ale jakie to mają być obroty, czy po odpaleniu grzybek idzie do góry, czy dopiero po podniesieniu obrotów?

Link to comment
Share on other sites

Guest kokos
Ile za niego zapłaciłeś, bo zastanawiam się czy mój nie jest padnięty, chociaż nie wiem jak go dokładnie sprawdzić. Gdzieś wyczytałem, że powinien się grzybek powinien sie przemieszczać przy podniesionych obrotach. Ale jakie to mają być obroty, czy po odpaleniu grzybek idzie do góry, czy dopiero po podniesieniu obrotów?

40 zeta to ja dalem za uzywke,jak sprawdzic? wyjmij z niego przewod podcisnienia,wepchnij ta dzwigienke u dolu do gory a miejsce gdzie wchodzil przewod podcisnienia zatkaj palcem,jesli dzwigienka nie odkoczy do dolu a po zabraniu palca odckoczy i uslyszysz takie ciche sykniecie to znaczy ze trzyma i jest szczelny,wiec powinien byc ok.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest arturb

Witam!

szcunek za opracowanie jak widać dośc często pojaiwjącego się problemu w VB. Mam podobny problem. Mechanik powiedział mi dokładnie to samo: że coś nie halo z podciśnieniem. Twardy hamulec to raz, dwa: włącze klime i od razu brak turbo (wcześniej świecił Check,teraz jakośc mu przeszło). No i tez przymulony na 2... Jest jeszcze jeden problem, którego nie zauwazyłem w tych rozważaniach. U mnie jakby było tego mało to jeszcze świeci się kontrolka ABS po przejchaniu 70-100km. a jak jest ciepło to nawet wcześniej. Machero co mi się podpinał z kompem stwierdził, że wyskoczył mi błąd od przekaźnika ABS. Przeczyścił styki i chwile było ok. Mówił, że jak dalej bedzie się swiecić to pewnie vacum pompa siadła, albo są jakieś nieszczelności w układzie i że ABS też jest podpięty do pompy podciśnienia. ma rację?

Co proponujecie?trochę ciężko sprawdzić te wszystki wężyki -pewnie z 10metrów będzie:)moze jednak zacząć od sprawdzenia pompy?gdzie w okolicach krakowa lub tarnowa można taki pomiar zrobić?

pozdrawiam

arturb

Link to comment
Share on other sites

Guest ArturL

Arturb, podłącz się vacoumetrem do podciśnienia i posprawdzaj każdy elektrozawór osobno. Powinno być od -0,6- - 0,9bara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP