Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X16XEL Dane Techniczne I Parametry


Poochini
 Share

Recommended Posts

Opel Vectra B 1,6i 16V (1995-2000)

Typ X16XEL (Ecotec)

SILNIK o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ X16XEL (Ecotec)

Średnica cylindra 79,0 mm

Skok tłoka 81,5 mm

Pojemność skokowa 1598 cm3

Stopień sprężania 10,5

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,2...1,5 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 74 kW (101 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6200 obr/min

Moment maksymalny 150 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3200 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)

Fazy rozrządu

- otwarcie zaworu ssącego 9°30˘ przed ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 45°30˘ po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 32°30˘ przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 12°30˘ po ZZ

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałków rozrządu i pompy cieczy chłodzącej

- typ / Gates Powergrip

- liczba zębów 169

- szerokość 20 mm

- naciąg / regulowany półautomatycznie ustawieniem wstępnym napinacza

- wymiana / co 60 000 km lub co 4 lata

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

- temperatura pełnego otwarcia 107°C

Wentylator / elektryczny

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego

- nadciśnienie otwarcia zaworu 120...150 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / wymienny, Purflux LS 530

Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec S, z pochłanianiem par paliwa, wtłaczaniem dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:

- zbiornik paliwa,

- pompę paliwa,

- filtr paliwa,

- regulator ciśnienia paliwa,

- cztery wtryskiwacze paliwa,

- czujnik położenia przepustnicy,

- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,

- czujnik ciśnienia zasysanego powietrza,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik,

- czujnik temperatury zasysanego powietrza,

- czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych,

- czujnik spalania stukowego,

- sondę lambda w układzie wydechowym,

- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,

- filtr powietrza,

- pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania,

- zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania i czujnikiem jego położenia,

- przekaźnik sterowania pompy paliwa,

- elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego,

- pompę wtłaczania powietrza dodatkowego

oraz zintegrowany z układem zapłonowym.

Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik

- ciśnienie tłoczenia 300 kPa

Filtr paliwa / GM, umieszczony obok zbiornika paliwa pod podłogą pojazdu, wymiana co 30 000 km

Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu

Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / zamocowany z tyłu głowicy

- rezystancja (przy 20°C) 31,8...38,5 W

- napięcie 8...14 V

Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder)

- rezystancja uzwojenia 12,5 W

Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza / piezoelektryczny, umieszczony w przedziale silnika na przegrodzie czołowej obok pompy hamulcowej i połączony z kolektorem ssącym

- typ / 466

- napięcie zasilania (styk „C”) 5 V

- napięcie sygnału (styk „B”) 0,94...5 V

- masa / na styku „A”

- rezystancja (przy nie pracującym silniku)

- między stykami „C” i „A” 1370 W

- między stykami „C” i „B” 370 MW

- między stykami „B” i „A” 370 MW

Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, umieszczony przy kolektorze wtryskiwaczy, zapewniający stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym

- ciśnienie regulowane na biegu jałowym 220...250 kPa

Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony na osi przepustnicy

- napięcie zasilania (styk „A”) 5 V

- napięcie sygnału (styk „C”)

- przepustnica zamknięta 0,3...1 V

- przepustnica otwarta całkowicie 4,2...4,8 V

- masa / na styku „B”

- rezystancja

- między stykami „C” i „A” 3500 W

- między stykami „C” i „B” 1835 W

- między stykami „A” i „B” / niemierzalna

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, zamocowany do obudowy termostatu

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 85...110°C) 1,43...2,21 V

- rezystancja kontrolna (silnik zimny) ok. 1500 W

Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie przy filtrze powietrza

- napięcie zasilania 5 V

- napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 2,44...2,95 V

- rezystancja

- przy -20°C 28 670 W

- przy 0°C 9420 W

- przy 10°C 5670 W

- przy 20°C 3515 W

- przy 30°C 2237 W

- przy 40°C 1200 W

Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja silnika (między stykami „C” i „D”) 52,2 W

Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do kadłuba pod kolektorem ssącym między 2. i 3. cylindrem

- częstotliwość rezonansowa czujnika 8 kHz

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych

- napięcie zasilania (styk „A”) 12 V

- rezystancja

- między stykami „A” i „C” 6,8 W

- między stykami „A” i „B” Ľ W

- między stykami „B” i „C” Ľ W

Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony pod kolektorem dolotowym

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja 9 W

Czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin / zintegrowany z elektrozaworem recyrkulacji spalin

- napięcie zasilania (styk „D”) 5 V

- rezystancja

- między stykami „D” i „C” 2600 W

- między stykami „D” i „B” 2245 W

- między stykami „B” i „C” 980 W

Elektrozawór pompy wtłaczania powietrza dodatkowego / umieszczony przy kolektorze ssącym, zapewniający otwarcie zaworu wtłaczania powietrza dodatkowego przez elektroniczne urządzenie sterujące

- rezystancja zaworu 38,6 W

Pompa wtłaczania powietrza dodatkowego / elektryczna, umieszczona w przedziale silnika na lewym nadkolu

- rezystancja 0,3 W

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony z prawej strony przedziału silnika, wymiana co 30 000 km

Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie

Napięcie sygnału sondy

- silnik wyłączony 350...550 mV

- silnik pracujący

- mieszanka uboga 50...450 mV

- mieszanka bogata 800...950 mV

Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Delco Electronics 16202319, o dwóch złączach 32-stykowych, zamocowane do przegrody czołowej za schowkiem tablicy rozdzielczej, diagnozowane za pomocą testera diagnostycznego Opel Tech 1.5

Parametry kontrolne

Prędkość obrotowa biegu jałowego 770...930 obr/min

Zawartość CO

- na biegu jałowym do 0,5%

- przy 2800...3200 obr/min do 0,3%

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający:

- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

- specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z

modułem wzmocnienia zapłonu,

- przewody wysokiego napięcia,

- świece zapłonowe oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym przy kole pasowym

- odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ą 0,7 mm

- napięcie sygnału 0,2...3 V

Cewka zapłonowa / specjalna, podwójna, połączona z modułem wzmocnienia zapłonu, zamocowana do głowicy nad skrzynką przekładniową

- rezystancja

- uzwojenia pierwotnego / niemierzalna

- uzwojenia wtórnego 8000 ą 50 W

Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

Świece zapłonowe

- modele 1996 / Bosch FR 8 LDC 4

- od modeli 1997 / Bosch FR 8 LDCU

Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie

Średnica tarczy

- zewnętrzna 200 mm

- wewnętrzna 134 mm

Grubość okładziny 3,5 mm

Pompa sprzęgła / umieszczona na przedłużeniu pedału sprzęgła

Wyprzęgnik hydrauliczny sprzęgła / umieszczony w obudowie łożyska wyciskowego sprzęgła

Obwód hydrauliczny wyłączania sprzęgła / połączony z układem hamulcowym

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ F15WR lub F17WR

Przełożenia

- I bieg 3,73

- II bieg 1,96

- III bieg 1,32

- IV bieg 0,94

- V bieg 0,75

- bieg wsteczny 3,31

- przekładnia główna 4,19

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą na prawej półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym

Przekładnia kierownicza / zębatkowa, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym, Saginaw lub ZF

Przełożenie 16,5

Promień skrętu 5,335 m

Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego razem z alternatorem i sprężarką klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)

Ciśnienie zasilania

- koła skręcone maksymalnie 10,5 ą 0,5 MPa

- koła ustawione do jazdy prosto 0,2...0,5 MPa

Pasek napędu pompy wspomagania / wieloklinowy

- naciąg / regulowany samoczynnie przez napinacz rolkowy

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 20 mm

Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania

Sprężyny zawieszenia / śrubowe

- wersje bez klimatyzacji

- oznaczenie / ZP

- wysokość swobodna 325 mm

- sztywność (mierzona na kole) 21 N/mm

- wersje z klimatyzacją

- oznaczenie / ZQ

- wysokość swobodna 342 mm

- sztywność (mierzona na kole) 21 N/mm

Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°05˘ ą 0°45˘

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 3°50˘ ą 1°

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 1°)

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Zawieszenie tylne / niezależne, wielowahaczowe (pojedyncze wahacze wleczone odgięte i podwójne wahacze poprzeczne), na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami gazowymi teleskopowymi (kolumny resorujące) opartymi o wahacz wleczony, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 15 mm

Sprężyny zawieszenia / o oznaczeniu GD

Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana)

- do I 1996 1,6 ą 1 mm (0°16˘ą0°10˘)

- od I 1996 do II 1997 2,6 ą 1 mm (0°25˘ą0°10˘)

- od II 1997 2,8 ą 1 mm (0°27˘ą0°10˘)

- pochylenie koła (nieregulowane)

- do II 1997 -1°20˘ ą 35˘

- od II 1997 -1°27˘ ą 35˘

(dopuszczalna różnica między kołami wynosi 35˘)

Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS typu 415

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym jednotłokowym i tarczą wentylowaną, Teves

Średnica zewnętrzna tarczy 256 mm

Grubość tarczy

- nominalna 24 mm

- minimalna po naprawie 22 mm

- minimalna dopuszczalna 21 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką) 17,5 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką) 7,5 mm

Średnica cylindra zacisku 52 mm

Hamulce kół tylnych / tarczowe, z zaciskiem stałym dwutłokowym i tarczą pełną, z bębnowymi mechanizmami hamulca awaryjnego wbudowanymi w tarcze hamulców tylnych

Średnica zewnętrzna tarczy 270 mm

Grubość tarczy

- nominalna 10 mm

- minimalna po naprawie 9 mm

- minimalna dopuszczalna 8 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką) 15,7 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką) 6,7 mm

Średnica cylindra zacisku 35 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GM

Średnica tłoków 22,22 mm

Skok tłoków 36 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe

Średnica tłoka 225 mm

Wysokość kontrolna wystawania trzpienia urządzenia

wspomagającego 149,5 ą 0,5 mm

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na bębnowe mechanizmy hamulcowe umieszczone wewnątrz tarcz hamulców tylnych

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin

(bez szczęki) 1 mm

Układ przeciwblokujący / ABS typu 415, sterowany elektronicznie zawierający:

- hydrauliczny zespół sterowania o ośmiu elektrozaworach zintegrowany z

elektronicznym urządzeniem sterującym o złączu 26-stykowym i pompą

hydrauliczną napędzaną elektrycznie,

- cztery czujniki prędkości kół,

- włącznik świateł hamowania,

- lampkę kontrolną

Czujniki prędkości kół / indukcyjne

- rezystancja 900...1760 W

Koła i ogumienie

Obręcze

- wersja GL / 5,5 J 14 (stalowe)

- wersja CD / 6 J 15 (ze stopu lekkiego)

Ogumienie

- wersja GL / 185/70 R 14 88T lub H

- wersja CD / 195/65 R 15 91T lub H

Ciśnienie w ogumieniu

- obciążenie częściowe

- przód 0,20 MPa

- tył 0,20 MPa

- obciążenie całkowite

- przód 0,21 MPa

- tył 0,27 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 70 A×h/350 A, minus na masie

Alternator

- wersje bez klimatyzacji / Bosch 70 A lub Delco Remy 70 A

- wersje z klimatyzacją / Bosch 120 A lub Delco Remy 100 A

Alternator Bosch 70 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 70 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 29 A

- przy 6000 obr/min 70 A

Napięcie regulowane 14,3...14,7 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14,4 mm

Wystawanie szczotek

- wartość nominalna 11...13 mm

- wartość minimalna 2 mm

Alternator Delco Remy 70 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 70 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 33 A

- przy 6000 obr/min 70 A

Napięcie regulowane 14,2...15,2 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14 mm

Wystawanie szczotek (wartość nominalna) 20 mm

Alternator Bosch 120 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 120 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 38 A

- przy 6000 obr/min 120 A

Napięcie regulowane 14,3...14,7 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14,4 mm

Wystawanie szczotek

- wartość nominalna 11...13 mm

- wartość minimalna 2 mm

Alternator Delco Remy 100 A

Napięcie znamionowe 14 V

Prąd maksymalny (pod napięciem 14 V) 100 A

Prąd

- przy 1500 obr/min 42 A

- przy 6000 obr/min 100 A

Napięcie regulowane 14,2...15,2 V

Średnica pierścieni ślizgowych 14 mm

Wystawanie szczotek (wartość nominalna) 20 mm

Pasek napędu alternatora / wieloklinowy, napędzający także pompę wspomagania układu kierowniczego i sprężarkę klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)

- naciąg / regulowany samoczynnie przez napinacz rolkowy

- długość

- wersje bez klimatyzacji 1530 mm

- wersje z klimatyzacją 1795 mm

Rozrusznik / Valeo D6 RA 62

Wartości kontrolne na biegu jałowym

- prąd mniej niż 70 A

- prędkość 2500 obr/min

- napięcie 11,5 V

Wartości kontrolne przy zablokowanym wirniku

- prąd 450...650 A

- napięcie 5,6 V

Długość minimalna szczotek 13 mm

Bezpieczniki

- wewnątrz nadwozia / 16 ´ (12 V, 10 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 6 ´ (12 V, 30 A), 1 ´

´ (12 V, 40 A)

- w przedziale silnika / 2 ´ (12 V, 30 A), 6 ´ (12 V, 60 A)

o oznaczeniu kolorami:

- czerwonym 10 A

- żółtym 20 A

- zielonym 30 A

- pomarańczowym 40 A

Żarówki

- reflektorów

- światła mijania H7 55 W

- światła drogowe H1 55 W

- świateł przednich przeciwmgłowych H3 55 W

- świateł pozycyjnych przednich 5 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania 21 W

- świateł pozycyjnych tylnych 5 W

- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

- świateł cofania 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania

- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- 3. etap dokręcić o 90°

- 4. etap dokręcić o 90°

- 5. etap dokręcić o 45°

- pokrywy głowicy 8 N×m

- sondy lambda 30 N×m

- śrub kolektorów ssącego i wydechowego do głowicy

(każdorazowo śruby nowe) 22 N×m

- górnej części kolektora ssącego 8 N×m

- czujnika spalania stukowego 20 N×m

- czujnika temperatury cieczy chłodzącej 14 N×m

- świec zapłonowych 25 N×m

- pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m

- kół zębatych wałków rozrządu (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 50 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pokryw łożysk głównych (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 50 N×m

- 2. etap dokręcić o 45°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pokryw łożysk korbowych

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- śrub koła zamachowego

- 1. etap 35 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pompy cieczy chłodzącej 8 N×m

- śruby koła pasowego wału korbowego

- 1. etap 95 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- 3. etap dokręcić o 15°

- tłumika drgań skrętnych koła pasowego wału korbowego 20 N×m

- napinacza paska zębatego napędu rozrządu 20 N×m

- rolek prowadzenia paska zębatego napędu rozrządu 25 N×m

- napinacza paska wieloklinowego napędu osprzętu 25 N×m

- śrub miski oleju 10 N×m

- pompy oleju do kadłuba 8 N×m

- pokrywy pompy oleju 6 N×m

- przedniej rury wydechowej do kolektora 25 N×m

- korka spustu oleju silnika 10 N×m

- zaworu przelewowego do obudowy pompy oleju 30 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 30 N×m

- obudowy termostatu do głowicy 20 N×m

- pokrywy termostatu 8 N×m

- śrub kół 110 N×m

Pojemności

- zbiornik paliwa 60 dm3

- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)

- układ chłodzenia

- wersje bez klimatyzacji 6,7 dm3

- wersje z klimatyzacją 7,0 dm3

- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3

- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła 0,4 dm3

- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1,4 dm3

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO 95

Olej silnikowy / wg API SG/CD lub API SH/CD, CCMC G4 lub CCMC G5, SAE 20W 40 do SAE 10W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / API GL4, SAE 75W80 lub SAE 80W90, Opel 1940 750, nie wymaga się okresowej wymiany

Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Opel, stanowiąca zabezpieczenie do -30°C, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, nie wymaga się okresowej wymiany

Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT4 lub DOT5, wymiana co 2 lata

Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych typu Dexron II D, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, nie wymaga się okresowej wymiany

Zużycie paliwa

Według normy ECE 80/1268

- przy 90 km/h 5,1 dm3/100 km

- przy 120 km/h 6,3 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 8,8 dm3/100 km

Według normy ECE 93/116

- jazda miejska 11,4 dm3/100 km

- jazda pozamiejska 6,2 dm3/100 km

- zużycie średnie 8,1 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 188 km/h

pre_1351848121__1.jpg

Kolejność dokręcania śrub głowicy

pre_1351848138__2.jpg

Kolejność dokręcania śrub pokryw łożysk głównych

Na dniach zamieszczę info o silnikach: X20DTL, X20XEV, X18XE, X17DT i VA 16 SV oraz 14 NV

Edit: poprawki

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem :) :) :)

kawał dobrej roboty !

Może by tak obszerne dane na stronie głównej umieścić ??

Link to comment
Share on other sites

Może by tak obszerne dane na stronie głównej umieścić ??

Pewnie bo tam to cienizna - tylko podstawy

Przydałyby się takie zestawy dla innych motorków

Link to comment
Share on other sites

Przydałyby się takie zestawy dla innych motorków
Na dniach zamieszczę info o silnikach: X20DTL, X20XEV, X18XE, X17DT i VA 16 SV oraz 14 NV

mam nadzieje, że Poochini sie wywiąże :) :) :)

na razie temat podkleję :)

Link to comment
Share on other sites

Żarówki

- reflektorów

- światła mijania H1 55 W

- światła drogowe H7 55 W

Tutaj coś mnie się nie zgadza bo wg instrukcji :

świateł drogowych H1

świateł mijania H7

no i z mojej wymiany żarówki wynika, że mijania to H7, więc jak to jest ?

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie żarówek, prędkości max i spalania mogą być różnice niż w/g instrukcji, bo to było jako 'dodatek' to reszty parametrów. Zmienię zaraz te żarówki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 70 A×h/350 A, minus na masie

Że się doczepię... 70Ah? Nie za duży ten akumulator przypadkiem? Czy nie wszędzie minus jest na masie? A może chodziło o to z której srony jest minus...?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

oczywiście że za duży i to sporo - w oryginale 44Ah

Dzięki Zubek. Ja właśnie przymierzam sie do zakupu a nie mam żadnej wklejki co to za aku. A takie pytanie lekko poza tematem - czy jak mam wzmacniacz pod suba to kupić 44Ah czy ciut większy. Puki co wzmacniacz nie jest podparty cewką.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze,że tu zajrzałem bo akumulator mi zdycha.

Mam orginalny akumulator Opla 55ah i myślałem,ze taki jest w orginale do tego motoru.Z Niemiec z takim przyjechał.

44ah jest chyba tańszy bo dziś takie oglądałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dobrze,że tu zajrzałem bo akumulator mi zdycha.

Mam orginalny akumulator Opla 55ah i myślałem,ze taki jest w orginale do tego motoru.

I dobrze myslales, tez mam 1.6 16V i taki ma byc 55Ah.

Edited by skarlik
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Przyznam że by mi się taki wykaz przydał ;)

spotkał się może ktoś z takimi danymi dla 2.2 DTI Y22DTR? (albo innego trochę podobnego silnika, bo cześć parametrów będzie wspólnych)

Edited by adam_hybrid86
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam :

Szukałem ale nie mogę znaleźć informacji jak zobaczyć jaki ma się silnik.

Z tego co zdążyłem się doszukać to jest kilka rodzai tego silnika 1.6 co ja mam. Z16XE,X16XEL,Y16XE

Jak sprawdzić jaki silnik jest u mnie?

Link to comment
Share on other sites

Witam :

Szukałem ale nie mogę znaleźć informacji jak zobaczyć jaki ma się silnik.

Z tego co zdążyłem się doszukać to jest kilka rodzai tego silnika 1.6 co ja mam. Z16XE,X16XEL,Y16XE

Jak sprawdzić jaki silnik jest u mnie?

ale jak masz z 98r to zapewne x16xel :) po z16xe były juz w poliftach chyba tylko

Edited by Zwierzak
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP