Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Turbodziura i co z nią zrobić.


Guest danowek
 Share

Recommended Posts

Guest danowek

Mam silnik 1,9 CDTI. Kiedy nacinę gwałtownie pedał gazu przy wolnych obrotach (jak ruszam spod świateł) to silnik przez sekundę "dusi się", zanim wejdzie na obroty. Tez tak macie?

Edited by Zielak
Link to comment
Share on other sites

Guest NoLu
Podepnę sie pod temat. Mam silnik 1,9 CDTI. Kiedy nacinę gwałtownie pedał gazu przy wolnych obrotach (jak ruszam spod świateł) to silnik przez sekundę "dusi się", zanim wejdzie na obroty. Tez tak macie?

Nietety Kolego taki jest "urok" tego silnika - wielgachna turbo dziura. Moja rada - więcej gazu przy starcie lub "podrasowanie" oprogramowania. Ja też na początku nie mogłem się do tego przyzwyczaić.

Link to comment
Share on other sites

Nietety Kolego taki jest "urok" tego silnika - wielgachna turbo dziura. Moja rada - więcej gazu przy starcie lub "podrasowanie" oprogramowania. Ja też na początku nie mogłem się do tego przyzwyczaić.

właśnie ruszać z wyższych obrotów np. 1500 i wtedy z dziuuuury robi sie dziurka :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest NoLu
właśnie ruszać z wyższych obrotów np. 1500 i wtedy z dziuuuury robi sie dziurka :lol:

hmm powiedzmy jakiś 1m średnicy :P:DB)

Link to comment
Share on other sites

Turbo dziura to normalna sprawa w większości silnikach z turbosprężarką, topowy silnik benzynowy VW 1.8 T też jest tego przykładem ;) Najlepszym rozwiązaniem jest montaż drugiego turbo, tak jak w s60r, tam jest bi-trubo i efekt turbo dziury nie występuje, ale znalazłem już firme która dokłada d tego volvo kolejną turbosprężarke i wyciska ponad 400KM, to tak na marginesie ;)

W naszych dieslach najlepszy sposób to chip na 175KM czy 180KM i zmiana charakterystyki silnika, wtedy turbo dziura na bank zniknie.

Link to comment
Share on other sites

Guest 6795_1456163551

poprzednio 3lata jeździłem focusem tdci i w stosunku do niego to w vectrze turbodziura nie istnieje ;-)

Link to comment
Share on other sites

Turbo dziura to normalna sprawa w większości silnikach z turbosprężarką, [...]

W naszych dieslach najlepszy sposób to chip [...] i zmiana charakterystyki silnika, wtedy turbo dziura na bank zniknie.

potwierdzam, u mnie po boxie nie ma tego momentu "włączenia turbiny" (wiem, wiem turbinka kręci sie cały czas dlatego to napisałem w " ") i auto ciagnie jak benzin, tylko troche głośniej :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Zielak
potwierdzam, u mnie po boxie nie ma tego momentu "włączenia turbiny" (wiem, wiem turbinka kręci sie cały czas dlatego to napisałem w " ") i auto ciagnie jak benzin, tylko troche głośniej :P

Rafix, tak czytam te Twoje posty i jestem coraz bliżej założenia sobie tego boxa.

Mam tylko piertra o majego autmata :(

Te skrzynki są do 300Nm, a po "zboxowaniu" będzie pewnie z 330-340Nm.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam, u mnie po boxie nie ma tego momentu "włączenia turbiny" (wiem, wiem turbinka kręci sie cały czas dlatego to napisałem w " ") i auto ciagnie jak benzin, tylko troche głośniej

Tak, ale nie ma nic darmo, box jest tak ustawniony żeby na samym dole zwiększył dawki paliwa i to cała zabawa z brakiem turbo dziury ;)

Link to comment
Share on other sites

Rafix, tak czytam te Twoje posty i jestem coraz bliżej założenia sobie tego boxa.

Mam tylko piertra o majego autmata :(

Te skrzynki są do 300Nm, a po "zboxowaniu" będzie pewnie z 330-340Nm.

Hm, co do AT to się nie orientowałem ale Nm po boxie będzie tyle na pewno ... fabryka mi dała 291Nm

Jak raz po raz "użyjesz" boxa to AT od razu się nie rozleci ;) bo jak wiesz przy spokojnej jeździe boxa nie ma :P

Tak, ale nie ma nic darmo, box jest tak ustawniony żeby na samym dole zwiększył dawki paliwa i to cała zabawa z brakiem turbo dziury ;)

Tak, ale po założeniu boxa i dodatkowo jeżdżąc dynamiczniej średnie spalanie i tak spadło o ok. 0,5-0,7l/100km :D

Link to comment
Share on other sites

Poprosze fotke boxa - gdzie to sie montuje ?

Njlepiej wrzucić boxa to skrzynki aku, tam wychodzą kable i tyle, nie ma zbyt dużo do oglądania :P

Jeszcze kilka słów co do turbo dziury, wolnossace silniki benzynowe zaczynają "ciągnąć" dopiero wtedy jak złapią te 3000 obrotów, poniżej są ospałe i nie ma co sie szukiwać, a w dieslu wystarczy 1800 obrotów żeby zaczął żyć pełną mocąaa ;)

Link to comment
Share on other sites

Njlepiej wrzucić boxa to skrzynki aku, tam wychodzą kable i tyle, nie ma zbyt dużo do oglądania :P

Jeszcze kilka słów co do turbo dziury, wolnossace silniki benzynowe zaczynają "ciągnąć" dopiero wtedy jak złapią te 3000 obrotów, poniżej są ospałe i nie ma co sie szukiwać, a w dieslu wystarczy 1800 obrotów żeby zaczął żyć pełną mocąaa ;)

dokładnie tak jak shaqal napisał, box jest przed aku w skrzynce aku...

dokładnie, benzyna jest wysokoobrotowa i musi wejść na obroty aby ciągnąć, podobnie jak diesel bez turbinki (niestety taki już mniej ciągnie)

Link to comment
Share on other sites

Guest Truman
Njlepiej wrzucić boxa to skrzynki aku, tam wychodzą kable i tyle, nie ma zbyt dużo do oglądania :P

Jeszcze kilka słów co do turbo dziury, wolnossace silniki benzynowe zaczynają "ciągnąć" dopiero wtedy jak złapią te 3000 obrotów, poniżej są ospałe i nie ma co sie szukiwać, a w dieslu wystarczy 1800 obrotów żeby zaczął żyć pełną mocąaa ;)

a mozna takiego Boxa sobie wlaczyc i wylaczyc podczas jazdy... tzn wlaczac jakas jednostak sterujaca z kabiny tylko w razie "potrzeby"??

Link to comment
Share on other sites

a mozna takiego Boxa sobie wlaczyc i wylaczyc podczas jazdy... tzn wlaczac jakas jednostak sterujaca z kabiny tylko w razie "potrzeby"??

pewnie można ale po co...jak jeździsz delkiatnie obchodząc się z gazem lub normalnie bez szaleństw to box nie działa (zwróć uwagę, że jak wolno wciskasz gaz to nie ma turbodziury, auto normalnie się rozpędza...turbodz. pojawia się jak z wolnych obrotów wciskasz gaz do dechy a auto "stoi")

box zaczyna działac przy ostrzejszym gazowaniu...czytałeś w dziale tuninig - silnik diesel?

Link to comment
Share on other sites

rafix1, a kiedy nastepny stage robisz z boxem? Jak go zrobisz na te 155PS to zamiatasz shaqala i inne 1.9cdti :D Widzialem na wlasne oczy jak taka vectra wymiata.

Link to comment
Share on other sites

rafix1, a kiedy nastepny stage robisz z boxem? Jak go zrobisz na te 155PS to zamiatasz shaqala i inne 1.9cdti :D Widzialem na wlasne oczy jak taka vectra wymiata.

pisałem już gdzieś, że w obecnym stanie elektronika VC nie pozwala na więcej trzebaby było zdjąć blokady serwisowe (czy coś takiego) ale na razie to co mam mi wystarcza...może gdzieś shaqala spotkam to się pościgamy.

Link to comment
Share on other sites

Jak go zrobisz na te 155PS to zamiatasz shaqala i inne 1.9cdti Widzialem na wlasne oczy jak taka vectra wymiata.

Heh, tylko 2.2 dti kończy sie na 150KM a 1.9 cdti zaczyna i to jest ta różnica ;)

Rafix1, 3.2 V6 dopiero na trójce wzięło tą VC z boxem, więc będziesz wymiatał równo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heh, tylko 2.2 dti kończy sie na 150KM a 1.9 cdti zaczyna i to jest ta różnica ;)

Rafix1, 3.2 V6 dopiero na trójce wzięło tą VC z boxem, więc będziesz wymiatał równo :lol:

To wsadzaj chipa, bo te 1.9 w sigum to juz w ogole musi ledwo jechac. Liczy sie tez kierowca, a ten w 2.2dti ogarnial auto. No i ja jeszcze mialem 120kg na miejscu pasazera :lol:

Link to comment
Share on other sites

To wsadzaj chipa, bo te 1.9 w sigum to juz w ogole musi ledwo jechac. Liczy sie tez kierowca, a ten w 2.2dti ogarnial auto. No i ja jeszcze mialem 120kg na miejscu pasazera

Myślę że umiejętności na pewno bym się powstydził, bo jak ja już jeździłem to Ty dopiero chodzik ujarzmiałeś :D Zapraszam na tor kartingowy to wtedy zobaczymy kto jak jeździ, będą równe szanse ;)

Link to comment
Share on other sites

Myślę że umiejętności na pewno bym się powstydził, bo jak ja już jeździłem to Ty dopiero chodzik ujarzmiałeś :D Zapraszam na tor kartingowy to wtedy zobaczymy kto jak jeździ, będą równe szanse ;)

Jedni chodzik inni juz rowerek, jeszcze inni samochod. Co zrobic :D

Link to comment
Share on other sites

Guest arthj
Myślę że umiejętności na pewno bym się powstydził, bo jak ja już jeździłem to Ty dopiero chodzik ujarzmiałeś :D Zapraszam na tor kartingowy to wtedy zobaczymy kto jak jeździ, będą równe szanse ;)

no ja pewnie wtedy jeszcze nie byłem w planach... :D

ale i tak Wam złoiłbym tyłki hehe - zapraszam :D

Link to comment
Share on other sites

Heh, tylko 2.2 dti kończy sie na 150KM a 1.9 cdti zaczyna i to jest ta różnica ;)

są jeszcze Nm u Ciebie marne 320 :P;) u mnie zatrzęsienie :P (345) :D

Edited by rafix1
Link to comment
Share on other sites

są jeszcze Nm u Ciebie marne 320 u mnie zatrzęsienie (345)

Nowe karetki 2.2 diesel mają 150KM i 330Nm :D:P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

A witam a szkoda bo np bmw zastosowało 3 turbiny by tego nie było a mam taki sam problem z turbo dziura i nic tu nie da się z tym zrobić ????? moze zastosowac jakaś większa turbinę i interkuler ????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP