Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zbieżność - Samodzielna Kontrola


kamil_p
 Share

Recommended Posts

bylem na ustawieniu geometri oraz zbierznosci ale chcialbym jeszcze sam cos sprawdzic, bo mam watpliwosci co do ustawienia zbierznosci - kierownica podczas jazdy na wprost byla lekko skrecona wiec bylem na korekcje, mechanik pokrecil drazkami ale urzadzen na kola do sprawdzenia juz nie zakladal...

w ksiażce "sam naprawiam" jest tylko napisane, ze zbieżność przednich kol powinna wynosic 0 st. 10 minut. mam przyrzad do mierzenia zbieznosci, ktorego kiedys sie uzywalo - mozna nim zmierzyc odstep przedniej i tylnej czesci obreczy kola. ile powinna wynosic zbierznosc w milimetrach w vectrze b sedan, tzn. ile blizej siebie powinny byc przody kol??

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

Guest papik

cze.niewiem jak ci pomoc ale ja mam podobny problem bylem na zbierznosci jest wszystko ok,galki itp tez sa wpozo a pomimo tego jadac prosto sciaga mnie na lewo

Link to comment
Share on other sites

cze.niewiem jak ci pomoc ale ja mam podobny problem bylem na zbierznosci jest wszystko ok,galki itp tez sa wpozo a pomimo tego jadac prosto sciaga mnie na lewo

u mnie jadac prost jest wszystko ok i auto jedzie prosto. chcialem tylko sie dowiedziec ile mm moze byc roznicy bo u mnie wydaje mi sie, ze zbieznosc jest za duza...

Link to comment
Share on other sites

Guest lambada34
cze.niewiem jak ci pomoc ale ja mam podobny problem bylem na zbierznosci jest wszystko ok,galki itp tez sa wpozo a pomimo tego jadac prosto sciaga mnie na lewo

Witam Cię, miałem to samo z tym że mi uciekała na prawo, no i wymiana opon na nowe rozwiązała problem. Niewiem jak jest z vectrą choc w instrukcji pisze tylko o ustawieniu kąta i zbierzności, ale jest jeszcze parametr wyprzedzenia swożnia zwrotnicy i on właśnie w dużym stopniu odpowiada za jazde na wprost szczególnie jak jedziesz po nierównościach. Spróbuj zamienic koła jak coś się zmieni to będziesz wiedział ze to opony.

Link to comment
Share on other sites

Guest straszak

Panowie ... a co moze byc przyczyna takiego zjawiska ... kiedy jade przy obojetnie jakiej predkosci bez dodania gazu samochod elegancko idzie prosto, przy hamowaniu kladzie sie tak samo rowno .. ale gdy dodaje gazu czuje ze lekko ucieka w lewo. Zbierznosci, geometria, kola .. wszystko sprawdzane. Czy moze byc przyczyna tuleja wahacza ktora mam do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

Guest jasam

jesli ustawiali ci zbierznosc, to powinni wykryc niesprawna tulejke. ale mozesz sprawdzic samemu. podejdz do auta z przodu i staraj sie pochnac kolo do tylu. jesli sie bedzie cofac to mozesz byc pewny ze to tulejka bez w chodzenia pod auto.

Link to comment
Share on other sites

Guest straszak

Wczoraj wlasnie skonczylem wymiane tulejek wahacza i jest to samo. Na dziurach chodzi elegancko, nic nie puka nie stuka, ale na drodze jak stol ciagle do w lewo bierze. Jeszcze czuje taki leciutki przeskok w kierownicy jak z zakretu wychodze a dodaje gazu lub jak zawracam np ... czyzby poczatek konca maglownicy? Auto jak na moje oko ma jakies 150 - 160 tys ... cofniete do 130.

Link to comment
Share on other sites

Guest jasam

jesli nie ma zadnych niepokojacych stukow od magla, to raczej nie bedzie jego wina. a ustawiales zbieznosc po wymianie tulejek? no i sprawdz czy nie blokuje ci zacisk.

Link to comment
Share on other sites

od 1 do 3 mm

hmm.. u mnie jest z 4-5mm jechac do kolesia od geometri z reklamacja czy przy felgach 16" moze tyle byc??

Auto jak na moje oko ma jakies 150 - 160 tys ... cofniete do 130.

nie chce Cie martwic ale zeby cofac o 20 tysi km to sie nie oplaca kompa podlaczac...

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

Guest straszak

Bity byl ... a ja troche slepy jak go kupowalem ... pierwsza fura jak sie czlowiek z kaszla przesiadl to pewnie plozy by mial i bym tego nie zauwazyl.

Ogolnie zadowolony jestem z auta. Przez rok zero problemow ... polskie drogi juz daja mu popalic. Oleju nic a nic nie bierze ... rudy go nie szamie ... troche bajerow ... nie jest zle. Ale jak to przy samochodzie ... zawsze cos sie znajdzie.

A co do magla ... no wlasnie skukow zadnych nie czuje. Wydaje mi sie ze to bardziej jakis luz na kolumnie, jakis krzyzak czy cos takiego (dokladnie sie nie znam). Co do tulejek ... po ich wymianie zbierznosci nie ustawialem. Sciaganie auta mialem przed jak i po wymianie. W sobote odebralem auto z lakierni gdzie wszystko mialem ustawiane na cacy ... gumy wymienialem juz sam 2 godz po odebraniu (prawde mowiac na 4 jedna byla wytluczona ale tez nie tak ze sie w dloniach rozlatywala) Wymienialem to bardziej profilaktycznie jak musowo a przy wyjeciu wahacza nie dotykalem sie zadnych koncowek wiec wydaje mi sie ze ustawienie zbierznosci nie jest tu konieczoscia. Gdyby cos bylo ze zbierznoscia, tak samo na luzie jak i przy hamowaniu by go sciagalo, a bez gazu idzie rowniotko jak i przy hamowaniu kladzie sie pieknie na przod bez sciagania.

Link to comment
Share on other sites

Guest plicek

Panowie,

Jeśli d*** lata przy wertepach a na stole idzie prosto to jaka może być przyczyna? Zbieżność czy może amortyzatory?

Pozrdo

--

plicek

Link to comment
Share on other sites

Jeśli d*** lata przy wertepach a na stole idzie prosto to jaka może być przyczyna? Zbieżność czy może amortyzatory?

tyleje plywajace tylnego zawieszenia, prawdopodobnie. poczytaj bo bylo wiele razy o tym...

Link to comment
Share on other sites

Guest plicek
tyleje plywajace tylnego zawieszenia, prawdopodobnie. poczytaj bo bylo wiele razy o tym...

tuleje sprawdzone. Wszystko z nimi OK, a d*** nadal lata.

Jakieś inne propozycje?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest RobsonNick
hmm.. u mnie jest z 4-5mm jechac do kolesia od geometri z reklamacja czy przy felgach 16" moze tyle byc??

nie chce Cie martwic ale zeby cofac o 20 tysi km to sie nie oplaca kompa podlaczac...

Zbieżność VB

- oś przednia 0,1 stopnia czili na poziomie obręczy felgi 16" daje nam +0,7mm

- oś tylna 0,3 stopnia czili na poziomie obręczy felgi 16" daje nam +2,12mm

Cała sztuka aby kierownica była na wprost po zjechaniu z przyrządów tkwi w poprawnym ustawieniu zbieżności osi tylnej ( nie jest mozliwe poprawne ustawienie zawieszenia w VB na lampach, muszą byc 4 głowice i pomiar całego zawieszenia jedniczesnie a nie tył potem przód).

Zawieszenie osi tylnej jest ustawiane względem osi pojazdu a zawieszenie osi przedniej w osi toru jazdy czy wzflędem kół tylnych. Niestety na lampach przód i tył ustawia sie do osi toru jazdy i ni cholery nie da się zgrać idealnie osi toru jazdy kół przednich z osią toru jazdy kół tylnych. Dlatego jest potrzebna korekta po jezdzie próbnej "kręcenie drążkami" juz beż zakładania przyrządów poniewaz przyrząd pokazałby coś innego a klient ma byc zadowolony. Niestety po takiej regulacji auto nie jedzie symetrycznie względem osi pojazdu jest "czterośladem" oczywiście minimalnie ale potem to może skutkować myszkowaniem tyłu na nierównościach.

Link to comment
Share on other sites

Zbieżność VB

- oś przednia 0,1 stopnia czili na poziomie obręczy felgi 16" daje nam +0,7mm

mam w tej chwili po malej korekcie rozniece miedzy przodem felg a tylem wynoszaca 2,5mm - czy tak moze byc??

w sam naprawiam jest napisane 0,1 stopnia ale jest tez w nawiasie +/- 0.1. z tego co podales to by bylo 1,4mm (+/-1,4) czyli max moze byc 2,8mm roznicy- tak??

Link to comment
Share on other sites

Guest RobsonNick
mam w tej chwili po malej korekcie rozniece miedzy przodem felg a tylem wynoszaca 2,5mm - czy tak moze byc??

w sam naprawiam jest napisane 0,1 stopnia ale jest tez w nawiasie +/- 0.1. z tego co podales to by bylo 1,4mm (+/-1,4) czyli max moze byc 2,8mm roznicy- tak??

Zbyt mocno zbieżny

0,1 +/-0,1 (+/-0,1 jest to pole tolerancji) czyli może być między 0 a 0,2 stopnia co w [mm] daje nam 0-1,4mm

Więc 2,8mm na przedniej osi (bo na tylnej może być) zdecydowanie zbyt wiele.

Edited by RobsonNick
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP