Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Elektrozawory W X20dth


k4syx
 Share

Recommended Posts

Szybkie pytanie:

W X20DTH są trzy elektrozawory - stojąc przed maską i zaglądając do środka:

1.____________________zb. wyrównawczy

____________________________2.

filtr pow._____________________3.

Jedynka to sterowanie cięgnem zaworu upustowego turbiny.

Pozostałe dwa to sterowanie EGR i klapami zawirowań.

I teraz szybkie pytanie: który jest który? który gdzie macie podłączony?

U mnie 2. to EGR a 3. to sterowanie klapami - czyli chyba dokładnie odwrotnie w stosunku do tego jak powinno być (przynajmniej sądząc na podstawie paru postów)

Edited by k4syx
Link to comment
Share on other sites

Guest BADB00
Szybkie pytanie:

W X20DTH są trzy elektrozawory - stojąc przed maską i zaglądając do środka:

1.____________________zb. wyrównawczy

____________________________2.

filtr pow._____________________3.

Jedynka to sterowanie cięgnem zaworu upustowego turbiny.

Pozostałe dwa to sterowanie EGR i klapami zawirowań.

I teraz szybkie pytanie: który jest który? który gdzie macie podłączony?

Pytam ponieważ w szukajce znalazłem w paru miejscach że ten od zawirowań to 2. a EGR to 3jka - a ja mam brzydkie wrażenie że u mnie są podpięte dokładnie odwrotnie (co może nie być problemem o ile odwrotnie podpięte jest też ich sterowanie elektryczne).

witam u mnie jest tak

1 egr

2 klapki

3 turbina

do szarego elektrozaworu idzie szara wtyczka

dodam ze tez mam problemy z checkiem bledy 1125 i 0400

Edited by BADBOY
Link to comment
Share on other sites

witam u mnie jest tak

1 egr

2 klapki

3 turbina

do szarego elektrozaworu idzie szara wtyczka

dodam ze tez mam problemy z checkiem bledy 1125 i 0400

Hmmm to zupełnie inaczej - ale i silnik masz inny.

Co do błędów tych to Rafał78 z nimi walczy/walczył, chyba dokłądnie z takim kompletem - poczytaj jego posty :)

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Z prawej pod szybą jest od zaworu upustowego, z lewej pierwszy od strony szyby to EGR a dalej w kierunku zderzaka to klapy. Na każdym elektrozaworku jest żółty oring, zresztą nawet jeśli niema to we/wy jest opisane, tam gdzie pisze VAC naturalnie podłączamy VAC :-)

k4syx szukaj nieszczelności, sam już sobie udowodniłeś że takową posiadasz...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz te elektrozaworki a potem jeszcze ta pompe u mnie wlasnie tez to ciegno przy turbince chodzilo (co prawda ciezko ale jednak mozna bylo nim prouszac na zapalonym silniku) i podejrzenie padlo na ten zaworek od zawirowania czarny. Kupilem wiec podjechalem do mechanika i okazalo sie ze na drugim zaworku tak samo podcisnienie jest slabe. Ostatecznie wina lezala w pompie :/ Wlasnie przed chwilka wrocilem z warsztatu po wymiane przeplywki plus naprawa podcisnienia i auto naprawde smiga ostro, nawet nie sadzilem ze dth moze tak przyspieszac :)

Link to comment
Share on other sites

Heh koszt smieszny bo 30 zl :) Ogolnie facet powiedzial ze albo trzeba bedzie wymienic pompe VACU czy jakos tak albo moze mi zalozyc zaworek i brac podcisnienie z jakiegos "serwa" ... no i zalozyl i wszystko ladnie smiga a ciegno przy turbince na zapalonym silniku jest nie do ruszenia nawet milimetr :)

Link to comment
Share on other sites

No to pewnie wpiął się w ten gruby wężyk idący do serwa hamulcowego. Mógłbyś zrobić fotkę albo zerknąć jak to wygląda? I co zrobił z normalnym wyjściem z pompy (tym króćcem na dole)? Zaślepił czy wisi?

Z wczorajszego spotkania wyszedł w końcu mini-spocik techniczny, trochę porozbieraliśmy i poskładaliśmy układy podciśnienia u Bulleta i u mnie - no i wyszło że ja mam dwa elektrozawory padnięte (ale jeden miałem na podmiankę) a u Bulleta albo zawory martwe albo źle wysterowane i się nie domykają (tzn te co u mnie i Fantomka działały dobrze u Bulleta puszczały trochę - a z powrotem na naszych samochodach już nie).

Ja swoją drogą pewnie mam też do wymiany pompę próżniową - bo po podłączeniu na krótko tylko jej i bezpośrednio jednym węzykiem cięgna od turbiny mogłem nim poruszyć. Chodziło co prawda ciężej niż z całym układem podłączonym, ale jednak. U Bulleta natomiast spięte na krótko siedziało rzeczywiście mocno - trzeba się było konkretnie przyłożyć żeby drgnęło.

Tak więc byłbym wdzięczny Vectra_man za jakąś fotkę jak u Ciebie się mechanior wpiął albo za jakiś opis :)

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Wystarczy że wywalisz zaworek zwrotny który blokuje podciśnienie w serwie, to taki rodzaj bezpiecznika. Wtedy całe serwo robi za tzw. akumulator podniśnienia. Wiele niestety nie pomoże.

k4syx, to w końcu w czym znalazłeś nieszczelność? Jeśli miałeś podjeżenia dot. jakiegoś elektrozaworu rozumiem że go odłączyłeś i przytkałeś palcem, ew. ominąłeś wtedy stan cięgna powinien się poprawić. Tym sposobem musiałeś znaleść element nieszczelny. Żadne tam zabawy w akku podciśnienia Tobie drogi kolego nie pomogą. Przyjedź do mnie to jak kolega z forum drugiemu pomogę za free, nie mogę patrzeć jak się męczysz.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za propozycję :)

Ale do Żywca to kawałek jest spory.

Generalnie sprawdziłem wszystkie wężyki i wszystkie kolanka i są ok.

Potem chciałem tak jak pisałeś sprawdzać cały układ podłączając kolejne urządzenia, zaczynając od cięgna turbiny (jest w komplecie z regenerowaną turbiną). Żeby mieć pewność że jest szczelne samo z siebie naciągnęłem je przez wężyk dużą strzykawą i zostawiłem na parę chwil - nie zjechało w dół więc ok.

Podpiąłem je bezpośrednio do pompy waku - jednym ciągłym wężem i dwoma mufkami i sprawdziłem czy da się po zapłonie poruszyć. No i lipa - dało się, i to niedużo ciężej niż z podłączonym układem całym, co by znaczyło że w układzie są jakieś nieszczelności, ale względnie nieduże. Potem posprawdzałem strzykawką i wężem cięgno od klap zawirowań i EGRa - też trzymały dobrze i nie puszczały.

Na tym etapie miałem już sprawdzone wężyki, kolanka i trójniki, oba cięgna i EGR.

Jedyne co pozostało to elektrozawory. Wczorajszy dzień (8h w pracy) spędziłem wertując fora VVOC pod tym kątem - znalazłem tam sporo informacji. Generalnie wszyscy pisali że jeśli w czasie wysterowania elektrozawór brzęczy i/lub zasysa dołem powietrze z atmosfery, to jest do wywałki. Kiedyś już kupowałem elektrozawór więc został mi stary (rzekomo padnięty), ale po podmianie nic się wtedy nie zmieniło (bo jak się okazało miałem turbinę zdechłą).

Wczoraj zrobiliśmy zestaw trzech niebrzęczących, cichutkich zaworów wyszabrowanych z naszych samochodów i po kolei go zakładaliśmy na auta - tak żeby za każdym razem mieć komplet sprawnych.

U mnie, na 3ech sprawnych zaworach, z całym układem podpiętym (wszystkie wężyki, kolanka, oba cięgna i EGR) samochód jeździ odczuwalnie lepiej niż wcześniej a cięgno sterowania zaworem upustowym turbiny daje się poruszyć i włożyć w to trzeba mniej więcej tyle siły ile w ruszenie nim jak podpięte jest jedynym wężem wprost do pompy - z pominięciem zaworu sterującego i z odpiętą całą resztą.

Jak dla mnie oznacza to że:

1) Miałem dziabnięty jeden elektrozawór (dlateo po jego podmianie jest lepiej),

2) Wężyki i kolanka szczelne wszystkie są,

3) Prawdopodobnie pada lub jest nieszczelna pompa próżniowa - bo na samochodzie Kamila (Bullet) cięgno podpięte bezpośrednio do pompy jest prawie nie do ruszenia, a u mnie można nim ruszyć. Z wysiłkiem, ale powiedzmy że bez kropli potu na czole.

Byłbym wdzięczny jakbyś mógł Opteronie rzucić okiem na te moje wywody i poszukać dziury w całym - czy dobrze rozumuję, czy gdzieś coś źle wykombinowałem :)

Z góry dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Jedyne co pozostało to elektrozawory. Wczorajszy dzień (8h w pracy) spędziłem wertując fora VVOC pod tym kątem - znalazłem tam sporo informacji. Generalnie wszyscy pisali że jeśli w czasie wysterowania elektrozawór brzęczy i/lub zasysa dołem powietrze z atmosfery, to jest do wywałki. Kiedyś już kupowałem elektrozawór więc został mi stary (rzekomo padnięty), ale po podmianie nic się wtedy nie zmieniło (bo jak się okazało miałem turbinę zdechłą).

Wczoraj zrobiliśmy zestaw trzech niebrzęczących, cichutkich zaworów wyszabrowanych z naszych samochodów i po kolei go zakładaliśmy na auta - tak żeby za każdym razem mieć komplet sprawnych.

Moim zdaniem jeśli elektrozawór brzęczy podczas wysterowania - to właśnie prawidłowy objaw, bo " kalibruje się" układ wakuum ( podciśnienia ). Ale pod warunkiem, że po jakimś czasie przestaje brzęczeć. Jeśli brzęczy cały czas i nie przestaje - zaworek jest do d...py...

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem jeśli elektrozawór brzęczy podczas wysterowania - to właśnie prawidłowy objaw, bo " kalibruje się" układ wakuum ( podciśnienia ). Ale pod warunkiem, że po jakimś czasie przestaje brzęczeć. Jeśli brzęczy cały czas i nie przestaje - zaworek jest do d...py...

Hmm tamte brzęczały non-stop w zasadzie, co masz na myśli pisząc o kalibracji?

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Zaworki brzęczą podczas pracy, to normalne.

k4syx zrób tak, wyjmij wężyk z serwa i zaślep go korkiem. Sprawdzisz czy przypadkiem samo serwo nie jest nieszczelne. Sprawdź czy gruby wężyk od VAC do serwo jest cały i "pewny". Jeśli wyeliminujesz serwo i nadal będziesz przypuszczał że podciśnienie jest zbyt małe wypróbuj inną VAC. Ale aby to zrobić i nie narobić się poproś któregoś z kolegów aby podjechał raz jeszcze. Postaw oba samochody obok siebie, podłącz swój układ podciśnieniowy do pompki z pewnego auta (gdzie cięgno jest twarde), zaślep u siebie wyjście główne na serwo (aby zaoszczędzić czas jaki potrzebny byłby na wypróżnienie całego serwa przez malutkie wężyki) i zapal je. Po chwili pracy sprawdź stan napięcia cięgna u siebie. W ten sposób pewna VAC pompa będzie zasilała Twoj układ i sprawdzisz czy jest poprawa.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Patent z podpięciem się do innego samochodu jest super, muszę tylko wężyk odpowiednio długi zrobić - ale spróbuję.

W międzyczasie wychodzi mi coraz bardziej że to jednak będzie pompa - że jest za mało wydajna. A mianowicie:

1. Jak w czasie jazdy rzadko używam hamulca - to jest spoko, mocy nie traci. Jak zacznę go używać do dostaje muła.

2. Jak włączę klimatronik na chłodzenie - czyli musi jeszcze wysterować zawór nagrzewnicy o którym mi pisaliście - to mułek też się pojawia, nagrzewnica + częste używanie hamulca = gwarancja MUŁA GIGANTA.

3. Na luzie jak sobie stoję, pierwsze wciśnięcie hamulca idzie głęboko. Drugie już płytko, trzecie i kolejne (robione co 0,5 sekundy) tak jakbym robił to na wyłączonym silniku. Jak poczekam 10 sekund - znowu mogę wcisnąć hamulec głębiej. Jak dla mnie oznacza to że pompa nie zdąża "nabić" serwa podciśnieniem...

Jak sądzicie?

Powoli przymierzam się do zakupu pompy, grzebię trochę w necie jaki to może być koszt itp. Założyłem też temat w mazowieckim o szrotach - bo nie znam żadnego oplowego, ale póki co cisza niestety.

Link to comment
Share on other sites

Guest opteron

Na allegro widziałem pompkę za 99zł i nikt nie kupił, a było to chyba jakieś 3 tygodnie temu.

Za to gdzieś u kumpla leży pompa z DTL ale to będzie dokładnie to samo, mogę zapytać ile chce za nią, najpierw jednak sprawdź czy to na pewno pompka.

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym, że jedna z 3 wadliwych pompek wpływa na złą pracę całego układu...

Natomiast co do kalibracji - po włączeniu - odpaleniu silnika - układ się sam kalibruje, o ile wszystko w nim działa prawidłowo. Chodzi głównie o wyrównanie ciśnień w układzie klimy, turbiny, klapek zawirowań czy EGR... Nadmiaru powietrza raczej nie ma a niedobór jest zasysany właśnie przez zaworki, w zależności od ustawień regulatorów i oststnich parametrów silnika pamiętanych przez ECU... Czasem trwa to dłużej czasem krócej, w zależności między innymi od stanu zaworków. Generalnie jest tak, że to wszystko powinno się poustawiać i wyregulować " po swojemu " czyli wykalibrować...

I tutaj wiele racji ma opteron - według jego wskazówek z wielkim prawdopodobieństwem zweryfikujesz niedomaganie układu podciśnień... ;)

Patent z podpięciem się do innego samochodu jest super, muszę tylko wężyk odpowiednio długi zrobić - ale spróbuję.

W międzyczasie wychodzi mi coraz bardziej że to jednak będzie pompa - że jest za mało wydajna. A mianowicie:

1. Jak w czasie jazdy rzadko używam hamulca - to jest spoko, mocy nie traci. Jak zacznę go używać do dostaje muła.

2. Jak włączę klimatronik na chłodzenie - czyli musi jeszcze wysterować zawór nagrzewnicy o którym mi pisaliście - to mułek też się pojawia, nagrzewnica + częste używanie hamulca = gwarancja MUŁA GIGANTA.

3. Na luzie jak sobie stoję, pierwsze wciśnięcie hamulca idzie głęboko. Drugie już płytko, trzecie i kolejne (robione co 0,5 sekundy) tak jakbym robił to na wyłączonym silniku. Jak poczekam 10 sekund - znowu mogę wcisnąć hamulec głębiej. Jak dla mnie oznacza to że pompa nie zdąża "nabić" serwa podciśnieniem...

Jak sądzicie?

Powoli przymierzam się do zakupu pompy, grzebię trochę w necie jaki to może być koszt itp. Założyłem też temat w mazowieckim o szrotach - bo nie znam żadnego oplowego, ale póki co cisza niestety.

To rzeczywiście może być pompa...

Co do " szrotów typowo oplowskich " - Warszawa ul. Wergiliusza 7 - koło WOLUMENU - 0 22 864 65 22.

Adresik przyda się na 100%. A jak będziesz wiedział, że to pompa daj mi znać k4syx - być może ja Ci coś wykombinuję... Przy okazji - kiedy czyścimy ICki ?

Link to comment
Share on other sites

Mhm pompa z DTLa będzie idealna - już sprawdzałem, jest dokładnie ta sama. Jutro jestem umówiony z gościem na wymianę tego brzęczącego elektrozaworu - więc będę miał nowy, to od razu od ręki sobie założę za tego co mi obecnie brzęczy i zobaczymy co będzie wtedy.

Dziś znowu przeszukałem VVOC na "vacuum pump" (wczoraj rządziło "solenoid") i wchłonąłem to co tam ludzie piszą.. Generalnie wszyscy mówią że jak zaworek brzęczy to jest walnięty albo całkowicie (dziurawy) albo lekko (syf na membranie nie pozwalający się domknąć).. No i ten brzęczał.

Pisało też parę osób o tym że miały po pompie niesprawnej olej w układzie - pompa była nieszczelna i lała olejem w układ..

Generalnie szkoda że nie mam wakuometru, wtedy mógłbym to wszystko pomierzyć. Na VVOC piszą że w układzie powinno być 24-30 mmHg, w momencie załączenia elektrozaworu chwilowy spadek do 15 mmHg i potem w ciągu 1-1,5 sekundy powrót do wskazania normalnego. No i przy okazji można sprawdzić elektrozawory na szczelność.

No ręce po prostu opadają :)

Mam plan że za każdym razem jak będę czuł że jest osłabiony, zjadę na bok gdzieś i osłucham zawory - no i przede wszystkim zobaczę czy jutro będzie cykanie na wymienionym.

Link to comment
Share on other sites

To rzeczywiście może być pompa...

Co do " szrotów typowo oplowskich " - Warszawa ul. Wergiliusza 7 - koło WOLUMENU - 0 22 864 65 22.

Adresik przyda się na 100%. A jak będziesz wiedział, że to pompa daj mi znać k4syx - być może ja Ci coś wykombinuję... Przy okazji - kiedy czyścimy ICki ?

Dzięki za namiar - jutro tam zadryndam i zobaczymy co z tego wyjdzie. Możliwe że jutro po pracy uda nam się styknąć z Bulletem jeszcze raz to się pobawimy w testowanie zaworków i może uda się spiąć nasze oba silniki wężem podciśnienia - zobaczę wtedy jak będzie z siłą naciągu cięgna od zaworu upustowego.

Co do czysczenia ICka to pamiętam i bardzo bym chętnie ale mam małego stopa w pracy - raczej nie będę mógł się wyrwać, przygotowujemy konferencję jedną i mam tam się produkować - muszę przygotować prezentację dość złożoną i nie ma szans żebym się wyrwał przed końcem miesiąca (chyba że w sobotę?).

A miało być tak pięknie.... ;(

Moge Ci podeslac jedynie fotke zrobiona telefonem bo nie posiadam niestety cyfrowki a nie wiem czy dopatrzysz sie czegokolwiek na takim zdjeciu :(

Podsyłaj podsyłaj - najwyżej nic nie zobaczę, czyli wyjdzie tak samo jakbyś tego zdjęcia nie wysłał :)

Wiedzy nigdy za mało :)

Link to comment
Share on other sites

Co do czysczenia ICka to pamiętam i bardzo bym chętnie ale mam małego stopa w pracy - raczej nie będę mógł się wyrwać, przygotowujemy konferencję jedną i mam tam się produkować - muszę przygotować prezentację dość złożoną i nie ma szans żebym się wyrwał przed końcem miesiąca (chyba że w sobotę?).

A miało być tak pięknie.... ;(

I będzie pięknie, i będzie...

Link to comment
Share on other sites

No cóż dziś rano jadąc do pracy rozgrzałem samochód, starałem się częściej hamować jak już dojeżdżałem i włączyłem klimę na chłodzenie na max (ale tylko temperaturą, bez wichury).

Oczywiście muł się pojawił. Jak dotarłem na miejsce, chciałem sprawdzić stan cięgna więc dla pewności jeszcze z 3, 4y razy depnąłem w hamulec - i wyprodukowałem sobie checka :) Cięgno chodzi luźno, tyle tylko że przezwycięża sprężynę która chce je otworzyć.... ;)

Na Allegro chwilę temu kupiłem wakuometr za całe 30 zeta. Jak się do gościa doturlam to sobie pomierzę całość na spokojnie.

Błąd to pewnie słynne 0400 i pewnie przejdzie po przejechaniu kawałka (taką mam nadzieję przynajmniej)

Link to comment
Share on other sites

Ehh, nie wiem jak dodaje sie tu zdjecia do posta wiec jak cos to podaj swoj mail k4syx to Ci wysle te fotki jak u mnie jest to podcisnienie zrobione.

Edited by vectra_man
Link to comment
Share on other sites

Ehh, nie wiem jak dodaje sie tu zdjecia do posta wiec jak cos to podaj swoj mail k4syx to Ci wysle te fotki jak u mnie jest to podcisnienie zrobione.

k4syxMAŁPAgo2KROPKApl, z góry dzięki!

(małpę i kropkę zastąp znakami - nie chcę żeby mi boty wyłuskały maila ze strony)

Link to comment
Share on other sites

witam u mnie jest tak

1 egr

2 klapki

3 turbina

Hmmm, nie kumam. Z 3ki, czyli spod aku az do turbiny u ciebie idzie??

Chyba cos zakreciles.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP