Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ronaldo

Montaż Tempomatu

101 posts in this topic

To,że kupiłem oryginalny tempomat do VB X20XEV to juz- dzięki Miłemu- wiem!!!! Teraz tylko chciałbym "zasięgnąć języka",czy prawdą jest że mocuje to sie za pomocą specjalnych nitów (tak twierdzą w ASO),czy też za pomocą normalnych śrub,a jeśli tak to jakich!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Mocowanie jest banalne: do karoserii sa juz przyspawane 3 lub 4 nagwintowane trzpienie. Tak jak byle gdzie indziej w komorze silnika. Modul jest w takiej blaszanej obudowie, w ktorej sa dziury. Zakladasz modul na te trzpienie i przykrecasz od gory zwyklymi nakretkami (M6-M8 albo cos kolo tego).

Jedyny problem jest sie do tego miejsca dostac. W TIS-ie pisze, ze trzeba wymontowac wspomaganie hamulcow, zeby wsadzic od gory modul. Ja go wyciagnalem z 2.0 i wsadzilem do 1.8 bez demontazu czegokolwiek. Jak odchylisz kilka kabli i wezy to da sie modul jakos wcisnac.

Nakretki montowalem juz od dolu (od gory mi sie nie udalo). Nie wiem czy wsadzisz tam reke od dolu jak auto stoi na kanale. Ja mam co prawda kanal w garazu, ale pojechalem do kumpla na podnosnik. Na podniesionym aucie kolo opada i zmienia sie kat drazkow. Wtedy robi sie na pewno gdzies taka dziura, przez ktora mozna wsadzic reke z nakretka (a potem nawet dociagnac kluczem). Jak chcesz isc na pewniaka, to zakontruj druga nakreta albo uzyj nakretek samozabezpieczajaych.

Jesli masz juz instalacje do tempomatu, to na jednym z tych trzpieni zamontowana jest kostka z okablowania. Ta kostke podpinasz do modulu. Jako ochrona przed wilgocia i kurzem na kostce jest zalozona fabrycznie zaslepka, ktora musisz wpierw sciagnac. Ciezko tam dobrze zajrzec - ja robilem praktycznie wszystko "na dotyk". Powodzenia!

Wazne: jesli Twoj tempomat do X20XEV wczesniej chodzil tez w X20XEV, to bedzie u Ciebie chodzil. Jesli byl zalozony w X18XE to musisz wpierw przeprogramowac TECH-em software z programu do 1.8 na program do 2.0

Edited by weutec
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

ja wykręciłem tylko cewke (4 Sruby) bo nie mogłem przecisnąć centralki od tempomatu i dokręcałem też od góry,z grzechotką można sięgnąć wszystkie śruby, od dołu (na kanale) raczej nie ma szans bo nie miałem jak kluczem ruszyc. Trzeba to włożyć akurat tam gdzie jest najmniej miejsca, po lewej jest dużo więcej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

weutec założyłem wczoraj centralke i czujnik na sprzęgło, czekam jeszcze na przełącznik migaczy, jak założe to może jendak tu pojade na tech-a, na VVOC czytałem ze jednemu kolo z x18xe1 działało wszystko od razu po założeniu, bez tech-a, też wyjął od 2.0, jak złoże wszystko do kupy i nie bedzie chodziło to złape z nim kontakt

Edited by madein7
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem w/g porady Wueteca i udało się bez większych problemów.Jednak do dokręcenia śrub również wymontowałem cewkę i to pozwoliło na wkręcenie wszystkich nakrętek mocujących(ale jak pisał Wuetec - na czucie a nie na wizję).Mam jednak mały problem z linką tempomatu,bo w położeniu jakie mi wyszło brakuje dosłownie 2 mm (zrobiła się za krótka). Nie wiem jak ona powinna być ułożona,albo puszke tempomatu przykręciłem jednak nie w tym miejscu.Napiszcie mi,proszę,jak ona ma przebiegać i w którym dokładnie miejscu mocowaliście tempomat!!! Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam proble. Linka jest o 2cm. za krótka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> Myśle jednak, że coś bede kombinowal żeby to podłączyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Sprawdzałem w mojej Vectrze i myślę, że jest to tu

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Założyłem i uruchomiłem .Mam tylko wrażenie,że pancerz link tempomatu jest zbyt napięty ( przydałoby sie jeszcze z 2-5 milimetrow luźniej) i nie wiem,czy sam moduł zamontowałem we właściwym miejscu.Przesunięcie go bliżej ku chłodnicy zdjęłoby napięcie linki.Ale czy to da sie przesunąć to nie wiem, a że robota jest paskudna bo szalenie ciasno i robisz na "ślepo" to nie chciałbym zepsuć tego co juz zrobiłem!!! Pytanie:czy linka ma przebiegać przed serwem,czy może za serwem patrząc od chłodnicy!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by ronaldo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ronaldo widze, że robimy dzisiaj to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Poniżej i za modułem ABS zauważyłęm jakieś wystające śróby i koło tego wtyczkę. Szybko okazało się, że linka jest za krótka jak u Ciebie ale koniecznie chcę sprawdzić czy ten modul tempomatu wogóle działa więc zamontowałem to jako tako. Nie jestem pewien czy dobrze więc przesyłam zdjęcie.

Jeszcze muszę sprawdzić czy mam czujniki pedału sprzęgła i hamulca.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mnie ten moduł udało sie ulokować pod tą czarną puszką z przekaźnikami.I tam są gwintowane na M-6 trzpienie montażowe (właśnie tam,gdzie jest ta wtyczka i śrubka montażowa). Ale jak już pisałem,pancerz linki jest na moje oko trochę za bardzo napięty, a regulacja pancerza wysunięta do oporu. I nie wiem,czy nie trzeba przesunąć modułu w stronę chłodnicy, i czy jest tam taka możliwość. Czujnik w pedale hamulca jest,bo to ten sam co do świateł stopu,ale do pedału sprzęgłą nie ma (jest tylko wtyczka instalacji ukryta nad pedałem).Jak pogrzebiesz w kabelkach to na pewno ją znajdziesz. Czujnik sprzęgła kupiłem u Stachowiaka za 29 PLN(oryginalny w serwisie-169 PLN).A on musi być,bo jak przyciśniesz pedał sprzęgła w czasie jazdy na włączonym tempomacie,to ci silnik "wymaszeruje przed auto"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sprawdzałem i nie mam czujnika sprzęgła a białą wtyczkę znalazłem. Cholera więc będę musiał zakupić. Myślałem że sobie łeb ukręcę jak sprawdzałem ten czujnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Z tego co wiem to bez tego czujnika tempomat nie zadziała.

Dzięki za pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, dopiero teraz wrocilem do tego tematu. Witam wszystkich nowych McGyver'ow i posiadaczy tempomatu.

Please login or register to see this quote.

Ja sobie (w marcu jak to robilem) polozylem na progu wygodna mate, polozylem sie na niej na plerach i sobie lezalem tak przyjemnie z nogami na ziemi poza autem. Sama przyjemnosc miec pedaly na glowie plus lampe (mam jeszcze taka piekna kanalowa komunistyczna kultowa lampe z metalowa klatka na zarowke).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Co do Twoich uwag na temat trzpieni do mocowania tempomatu,czujników w pedałach hamulca i sprzęgła jak i całego okablowania to masz rację.Ale ja miałem oryginalną wiązkę, więc pisałem o doświadczeniach montażowych dotyczących tego przypadku. Co do uruchomienia tempomatu w konkretnym aucie,to w serwisie powiedzieli mi,że nie ma możliwości przełożenia z innego bez ingerencji Tech-em 2. Podobno moduł współpracuje z ABS i TC. I musi widzieć te urządzenia, bo inaczej nie będzie działał. W TIS (który nareszcie zdobyłem) wyraźnie jest zaznaczone,że do każdego modelu Opla jest inny kod programu (nawet wówczas,gdy silnik jest taki sam). Omega z X20XEV ma kod 006 a Vectra B z takim samym silnikiem - 010. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia ułożenia pancerza linki,bo u mnie nie mam możliwości podejrzenia oryginalnego mocowania tempomatu (po prostu w okolicy nie ma takiego auta),a panowie z serwisu stwierdzili,że tak jak to zrobiłem to jest dobrze.Mam co do tego wątpliwości, bo jest zbyt sztywno i mocno napięte!!!.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Pozdrawiam z dodatkową informacją,że lampę mam taką samą i się cholernica nie chce zepsuć, a przy montażu wyłącznika w pedale sprzęgła to i żmija kręgosłup by połamała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ronaldo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest moj post z marca 2007 na ten temat:

Please login or register to see this quote.

Poniewaz nie ma mnie w PL to nie udalo mi sie tego do dzisiaj rozwiazac. Mimo przeprogramowania modulu wedlug TIS-u (wtedy w ASO tez odkryslismy - mam zaprzyjaznionego kierownika serwisu - te programy o ktorych piszesz) tempomat nie chodzi. Jak cos sie w koncu okaze, to dam znac.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Obawiam się,że Twój przypadek polega nie na błędzie w instalacji tylko na tym,iż model poleaftowy z 2000 roku po prostu nie widzi już sterowników z modelu przedleaftowego z 1998 roku i chyba byłaby potrzebna głębsza reorganizacja sterownika ABS+TC i chyba innych również

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> .Ale czy jest sens powracać do starszego modelu???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> W TIS wyczytałem,że wszystkie tempomaty po 1999 zostały zunifikowane i nie trzeba już ingerować w nie Techem,bo pasują do każdego modelu.Czekam na zdjęcia!!!!Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Sprawdziłem i mam niestety rację w/g danych producenta VB do 1998 r. ma funkcję "elektroniczny regulator prędkości",a od 1999 r. czyli po leafcie już tej funkcji nie mają (w programie TIS wycofana).I dotyczy to tylko modelu z silnikiem X18XE1.One chyba mają już tempomat w komputerze,bo pozostałe modele z silnikami X18XE i X20XEV elektroniczny regulator mają tak samo jak przedleaftowe!!!

Edited by ronaldo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jestes(my) blisko:) Problem wlasnie w tym, ze dopiero Z18XE ma elektroniczny gaz (brak linki) i tam potrzebna jest tylko raczka kierunkowskazow z guzikami i tempomat chodzi. Do X18XE1 potrzebny jest ten zwykly tempomat co do X18XE & X20XE.

Wiem, ze w TIS-ie w temacie tempomatu "zapomnieli" calkiem o X18XE1. W marcu, gdy robilem przeszczep, jeszcze sie ludzilem, ze bedzie tak samo jak w X18XE. Ale okazalo sie, ze nie jest. Tylko co jest?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam niedobre przeczucie,że trzeba "wykopać" sterowniki silnika X18XE1 i wgrać cały soft z X18XE.Tylko czy wówczas ten silnik będzie chciał "zagadać"??? Czy to jest w ogóle możliwe??? Odwaga pije wino a strach wodę!!!Jeśli chcesz to próbuj, ale skutek może być różny!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Nie, nie. Nie bede niczego przeprogramowywal. Ta VB to autko mojej mamy, ktora wcale nie uzywa, a wrecz boi sie tempomatu. Ja korzystam z niego tylko gdy przyfruwam do PL. Czyli teraz od srody 23:30 do niedzieli 6:00. Dlatego moge porobic obiecane fotki.

Mam zaprzyjaznionych 2 majstrow w ASO w Niemczech i z kierwonikiem serwisu w ASO w PL jestem "na Ty". Jak tylko bede mial powod jechac do ASO to oni dostana zadanie domowe i niech sie wykaza:) Oby sie powod tak szybko nie natrafil. Bo powod to koszta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by weutec
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym przypadku chyba też wolałbym nie rydzykować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah! Jestem w szoku! Ten kierownik serwisu w polskiej ASO obiecal mi w marcu, ze zajmie sie tym tematem gdy tylko bedzie mial czas. Widac, ze gosc czyta nasze forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczoraj, serio przypadkowo, zadzwonil do mojej mamy i wieczorem przyjechal do nas do domu i odebral VB. Powiedzial, ze bedzie potrzebowal przynajmniej 2 dni. Teraz juz autko stoi w ASO. Trzymam kciuki za sukces przedsiewziecia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po wszystkim dam sobie dokladnie wyjasnic co i jak. Podziele sie oczywiscie informacjami.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

"Mam niedobre przeczucie,że trzeba "wykopać" sterowniki silnika X18XE1 i wgrać cały soft z X18XE".

Zrobi to na pewno!!! Ale że w kraju nad Wisłą takie zachowanie serwisanta sie zdarzyło- to sioook-jak mawiał Pawlak!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ronaldo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet zaprzyjazniony? Zobaczymy. Gosc jest pewny, znam go od lat bo moj tata dostaje od 1994r z firmy sluzbowe 6-cylindrowe ople (aktualnie VC 3.0 CDTi) wiec juz zdarzylismy sie odpowiednio zaprzyjaznic. Nie moze sobie pozwolic na nic glupiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziwne: wystawilem Ci kilka dni temu pozytywna ocene za post #13 z komentarzem "za zaangazowanie w temat dzieki wielkie", a do teraz masz 0 plusow. Jak chce jeszcze raz ocenic ten post, to mi pisze "Nie możesz wystawiać dwukrotnie punktów reputacji do tego samego posta."

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Dzisiaj jade do serwisu zaktywowac tempomat. Zobaczymy czy dziala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Troche zmienilem polozenie tempomatu bo jednak linka byla za

krotka o okolo 1.5 cm a poprzednie polozenie nie bylo zbyt pewne. Niby ciasno siedzialo ale nie wypada miec czegos takiego pod maska tak zamontowanego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Tera jest podniesione go do gory o jedno oczko. Nie bylo to latwe ale da sie takze jak ktos ma za krotka linke od modulu tempomatu to niech nie rezygnuje tylko kombinuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Mikos_24
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholera jednak nic z tego.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Okazalo sie ze czujnik hamulca ma tylko dwa kable. Moglem dokupic ale powiedzieli mi, że ten moduł raczej nie bedzie chodzil bo najprawdopodobniej jest od innego silnika.

Powiedziałem im, że jak jest od np. 1.8 to można go przeprogramować ale powiedzieli, że to jest niemożliwe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dam sobie chyba spokój

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz tylko dwa kabelki w czujniku hamulca to znaczy,że w instalacji jest coś nie tak!!!Chyba nie było fabrycznej wiązki pod tempomat,bo z tą wiązka muszą być trzy kabelki pod czujnik hamulca,dwa pod czujnik sprzęgła i cztery w manetce kierunkowskazów!!! Sam tempomat pasuje do silników X18XEV (bez X18XE1) i wszystkich X20XEV. Techem 2 należy przeprogramować ABS,TC i skrzynię biegów. I musi zadziałać.Tak właśnie zrobiłem i działa w pełnym zakresie. Pocieszę Cię,że u mnie pan z serwisu nie miał zielonego pojęcia jak to zrobić.Wkurzył mnie i po wyjęciu z jego rąk Techa 2 sam sobie to w serwisie zaprogramowałem.No i jest O.K.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacje mam raczej OK, bo mam cztery kable w manetce kierunkowskazów, dwa pod czujnik sprzęgła i cała kostka do podpięcia modułu tempomatu, więc myślę, że isnstalacja jest OK.

Myślę, że problem jest z ASO a nie z moim autem. Jak byłem w Polsce to sprawdzili moje auto i powiedzieli że nie ma instalacji pod tempomat. Dzisiaj byłem w ASO w UK i instalacja sie pojawiła tylko mówili, że raczej nie zadziała z tym modułem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie masz rację!Skoro jest wtyczka do tempomatu w komorze silnika i cztery przewody w manetce kierunkowskazów,to fabryczna instalacja jest na pewno. Pozostaje zatem kwestia "pogmerania" w sterownikach i umiejętnego zainstalowania nowych parametrów pod tempomat. Ale czemu sie nie da uruchomić i jak ewentualnie to zrobić , to naprawdę nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.