Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż Tempomatu


Guest ronaldo
 Share

Recommended Posts

Guest ronaldo

To,że kupiłem oryginalny tempomat do VB X20XEV to juz- dzięki Miłemu- wiem!!!! Teraz tylko chciałbym "zasięgnąć języka",czy prawdą jest że mocuje to sie za pomocą specjalnych nitów (tak twierdzą w ASO),czy też za pomocą normalnych śrub,a jeśli tak to jakich!!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mocowanie jest banalne: do karoserii sa juz przyspawane 3 lub 4 nagwintowane trzpienie. Tak jak byle gdzie indziej w komorze silnika. Modul jest w takiej blaszanej obudowie, w ktorej sa dziury. Zakladasz modul na te trzpienie i przykrecasz od gory zwyklymi nakretkami (M6-M8 albo cos kolo tego).

Jedyny problem jest sie do tego miejsca dostac. W TIS-ie pisze, ze trzeba wymontowac wspomaganie hamulcow, zeby wsadzic od gory modul. Ja go wyciagnalem z 2.0 i wsadzilem do 1.8 bez demontazu czegokolwiek. Jak odchylisz kilka kabli i wezy to da sie modul jakos wcisnac.

Nakretki montowalem juz od dolu (od gory mi sie nie udalo). Nie wiem czy wsadzisz tam reke od dolu jak auto stoi na kanale. Ja mam co prawda kanal w garazu, ale pojechalem do kumpla na podnosnik. Na podniesionym aucie kolo opada i zmienia sie kat drazkow. Wtedy robi sie na pewno gdzies taka dziura, przez ktora mozna wsadzic reke z nakretka (a potem nawet dociagnac kluczem). Jak chcesz isc na pewniaka, to zakontruj druga nakreta albo uzyj nakretek samozabezpieczajaych.

Jesli masz juz instalacje do tempomatu, to na jednym z tych trzpieni zamontowana jest kostka z okablowania. Ta kostke podpinasz do modulu. Jako ochrona przed wilgocia i kurzem na kostce jest zalozona fabrycznie zaslepka, ktora musisz wpierw sciagnac. Ciezko tam dobrze zajrzec - ja robilem praktycznie wszystko "na dotyk". Powodzenia!

Wazne: jesli Twoj tempomat do X20XEV wczesniej chodzil tez w X20XEV, to bedzie u Ciebie chodzil. Jesli byl zalozony w X18XE to musisz wpierw przeprogramowac TECH-em software z programu do 1.8 na program do 2.0

Edited by weutec
Link to comment
Share on other sites

ja wykręciłem tylko cewke (4 Sruby) bo nie mogłem przecisnąć centralki od tempomatu i dokręcałem też od góry,z grzechotką można sięgnąć wszystkie śruby, od dołu (na kanale) raczej nie ma szans bo nie miałem jak kluczem ruszyc. Trzeba to włożyć akurat tam gdzie jest najmniej miejsca, po lewej jest dużo więcej :angry:

weutec założyłem wczoraj centralke i czujnik na sprzęgło, czekam jeszcze na przełącznik migaczy, jak założe to może jendak tu pojade na tech-a, na VVOC czytałem ze jednemu kolo z x18xe1 działało wszystko od razu po założeniu, bez tech-a, też wyjął od 2.0, jak złoże wszystko do kupy i nie bedzie chodziło to złape z nim kontakt

Edited by madein7
Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Założyłem w/g porady Wueteca i udało się bez większych problemów.Jednak do dokręcenia śrub również wymontowałem cewkę i to pozwoliło na wkręcenie wszystkich nakrętek mocujących(ale jak pisał Wuetec - na czucie a nie na wizję).Mam jednak mały problem z linką tempomatu,bo w położeniu jakie mi wyszło brakuje dosłownie 2 mm (zrobiła się za krótka). Nie wiem jak ona powinna być ułożona,albo puszke tempomatu przykręciłem jednak nie w tym miejscu.Napiszcie mi,proszę,jak ona ma przebiegać i w którym dokładnie miejscu mocowaliście tempomat!!! Pozdrawiam :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

Mam dokładnie ten sam proble. Linka jest o 2cm. za krótka :angry: Myśle jednak, że coś bede kombinowal żeby to podłączyc :huh:

Sprawdzałem w mojej Vectrze i myślę, że jest to tu

10204064_image001.jpg

10204062_image002.jpg

10204060_image003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Założyłem i uruchomiłem .Mam tylko wrażenie,że pancerz link tempomatu jest zbyt napięty ( przydałoby sie jeszcze z 2-5 milimetrow luźniej) i nie wiem,czy sam moduł zamontowałem we właściwym miejscu.Przesunięcie go bliżej ku chłodnicy zdjęłoby napięcie linki.Ale czy to da sie przesunąć to nie wiem, a że robota jest paskudna bo szalenie ciasno i robisz na "ślepo" to nie chciałbym zepsuć tego co juz zrobiłem!!! Pytanie:czy linka ma przebiegać przed serwem,czy może za serwem patrząc od chłodnicy!!! :rolleyes:

Edited by ronaldo
Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

ronaldo widze, że robimy dzisiaj to samo :D

Poniżej i za modułem ABS zauważyłęm jakieś wystające śróby i koło tego wtyczkę. Szybko okazało się, że linka jest za krótka jak u Ciebie ale koniecznie chcę sprawdzić czy ten modul tempomatu wogóle działa więc zamontowałem to jako tako. Nie jestem pewien czy dobrze więc przesyłam zdjęcie.

Jeszcze muszę sprawdzić czy mam czujniki pedału sprzęgła i hamulca.

10209618_tempomat.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo
ronaldo widze, że robimy dzisiaj to samo :D

Poniżej i za modułem ABS zauważyłęm jakieś wystające śróby i koło tego wtyczkę. Szybko okazało się, że linka jest za krótka jak u Ciebie ale koniecznie chcę sprawdzić czy ten modul tempomatu wogóle działa więc zamontowałem to jako tako. Nie jestem pewien czy dobrze więc przesyłam zdjęcie.

Jeszcze muszę sprawdzić czy mam czujniki pedału sprzęgła i hamulca.

10209618_tempomat.jpg

Mnie ten moduł udało sie ulokować pod tą czarną puszką z przekaźnikami.I tam są gwintowane na M-6 trzpienie montażowe (właśnie tam,gdzie jest ta wtyczka i śrubka montażowa). Ale jak już pisałem,pancerz linki jest na moje oko trochę za bardzo napięty, a regulacja pancerza wysunięta do oporu. I nie wiem,czy nie trzeba przesunąć modułu w stronę chłodnicy, i czy jest tam taka możliwość. Czujnik w pedale hamulca jest,bo to ten sam co do świateł stopu,ale do pedału sprzęgłą nie ma (jest tylko wtyczka instalacji ukryta nad pedałem).Jak pogrzebiesz w kabelkach to na pewno ją znajdziesz. Czujnik sprzęgła kupiłem u Stachowiaka za 29 PLN(oryginalny w serwisie-169 PLN).A on musi być,bo jak przyciśniesz pedał sprzęgła w czasie jazdy na włączonym tempomacie,to ci silnik "wymaszeruje przed auto":)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

Właśnie sprawdzałem i nie mam czujnika sprzęgła a białą wtyczkę znalazłem. Cholera więc będę musiał zakupić. Myślałem że sobie łeb ukręcę jak sprawdzałem ten czujnik :lol:

Z tego co wiem to bez tego czujnika tempomat nie zadziała.

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, dopiero teraz wrocilem do tego tematu. Witam wszystkich nowych McGyver'ow i posiadaczy tempomatu.

weutec (...) na VVOC czytałem ze jednemu kolo z x18xe1 działało wszystko od razu po założeniu, bez tech-a, też wyjął od 2.0, jak złoże wszystko do kupy i nie bedzie chodziło to złape z nim kontakt

Dzieki madein7! Jestem bardzo ciekawy czy u Ciebie to ruszy. Dziwne, ze temu kolesiowi to zadzialalo bez techa. Wedlug TIS-u soft w module jest dla 2.0 ustawiony na inny program niz do 1.8 i wlasciwie nie powinno to chodzic. Niestety w VB mojej mamy do teraz nie chodzi. To co mialo niby pomoc - czyli odlaczenie na dluzej akumulatora - tez zupelnie nic nie dalo.

Mam jednak mały problem z linką tempomatu,bo w położeniu jakie mi wyszło brakuje dosłownie 2 mm (zrobiła się za krótka). Nie wiem jak ona powinna być ułożona,albo puszke tempomatu przykręciłem jednak nie w tym miejscu. Napiszcie mi,proszę,jak ona ma przebiegać i w którym dokładnie miejscu mocowaliście tempomat!!! Pozdrawiam :(

Jestem teraz w D, ale w srode wieczorem lece na 3 dni (sluzbowo) do PL. Wtedy zrobie fotki jak ja pociagnalem linke. Mialem ten plus, ze wiedzialem z 2.0 jak leciala fabrycznie. Po wsadzeniu do 1.8 tez byla wpierw za krotka, ale przelozylem i jest OK.

Założyłem i uruchomiłem (...) nie wiem,czy sam moduł zamontowałem we właściwym miejscu.Przesunięcie go bliżej ku chłodnicy zdjęłoby napięcie linki.Ale czy to da sie przesunąć to nie wiem

Gratuluje uruchomienia! Nielicznym sie udalo :(

Modul na pewno zamontowales w dobrym miejscu. Trzpienie sa przyspawane do karoserii tak, ze tylko w jedny mmiejscu da sie zamontowac modul. Regulacji po prostu nie ma (w tej blasze o ksztalcie U, w ktora zamontowany jest modul sa okragle dziury - regulacja bylaby mozliwa tylko gdyby dziury byly podluzne).

ronaldoPoniżej i za modułem ABS zauważyłęm jakieś wystające śróby i koło tego wtyczkę.

Na szczescie nie sa to "jakies sruby" tylko te gwintowane trzpienie, o ktorych pisalem na poczatku ;)

Czujnik w pedale hamulca jest,bo to ten sam co do świateł stopu

Sporadycznie zdarzaja sie przypadki instalacji elektrycznej bez okablowania tempomatu.

Wtedy nie ma wtyczki do modulu w komorze silnika, nie ma wtyczki na czujnik sprzegla no i z czujnika w pedale hamulca wychodza tylko dwa kable (zamiast trzech). Wtedy ma sie co prawda czujnik, a i tak nie da sie nic zrobic.

Myślałem że sobie łeb ukręcę jak sprawdzałem ten czujnik :lol:

Ja sobie (w marcu jak to robilem) polozylem na progu wygodna mate, polozylem sie na niej na plerach i sobie lezalem tak przyjemnie z nogami na ziemi poza autem. Sama przyjemnosc miec pedaly na glowie plus lampe (mam jeszcze taka piekna kanalowa komunistyczna kultowa lampe z metalowa klatka na zarowke).

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Co do Twoich uwag na temat trzpieni do mocowania tempomatu,czujników w pedałach hamulca i sprzęgła jak i całego okablowania to masz rację.Ale ja miałem oryginalną wiązkę, więc pisałem o doświadczeniach montażowych dotyczących tego przypadku. Co do uruchomienia tempomatu w konkretnym aucie,to w serwisie powiedzieli mi,że nie ma możliwości przełożenia z innego bez ingerencji Tech-em 2. Podobno moduł współpracuje z ABS i TC. I musi widzieć te urządzenia, bo inaczej nie będzie działał. W TIS (który nareszcie zdobyłem) wyraźnie jest zaznaczone,że do każdego modelu Opla jest inny kod programu (nawet wówczas,gdy silnik jest taki sam). Omega z X20XEV ma kod 006 a Vectra B z takim samym silnikiem - 010. Z niecierpliwością czekam na zdjęcia ułożenia pancerza linki,bo u mnie nie mam możliwości podejrzenia oryginalnego mocowania tempomatu (po prostu w okolicy nie ma takiego auta),a panowie z serwisu stwierdzili,że tak jak to zrobiłem to jest dobrze.Mam co do tego wątpliwości, bo jest zbyt sztywno i mocno napięte!!!. :angry:

Pozdrawiam z dodatkową informacją,że lampę mam taką samą i się cholernica nie chce zepsuć, a przy montażu wyłącznika w pedale sprzęgła to i żmija kręgosłup by połamała :D:D:D

Edited by ronaldo
Link to comment
Share on other sites

To jest moj post z marca 2007 na ten temat:

Wczoraj zrobilem transplantacje kompletnego tempomatu z VB 1998r. X20XEV do VB 2000r. X18XE1.

Instalacja elektryczna juz byla. Musialem wiec tylko przelozyc dzwignie kierunkowskazow, wylacznik

na pedale sprzegla i sam mechanizm tempomatu (centralka wraz z silnikiem i linka). Nie jest latwo, ale

udalo mi sie na tyle rozchylic rozne przeszkadzajace przewody i weze z chlodzenia, ze wyciagnalem modul

przez gore (nakretki mocujace uprzednio odkrecajac od dolu na kanale). No i tez gora go wsadzilem, choc

w 1.8 jest jeszcze mniej miejsca. Dzieki temu uniknalem wywalania drazka czyli ustawiania zbieznosci.

Po podpieciu wszystkiego niestety tempomat nie dziala, co niby jest spowodowane niewlasciwym kodem

programu ustawionym w module tempomatu. W TIS-ie wyczytalem na ten temat nastepujace rzeczy:

The control unit for the electronic cruise control can be programmed to adapt it to the different engine

versions. The various program codes are allocated to the individual engine types using TECH 1.

Engine type -------------Program code

X 18 XE ---------------------- 1

X 20 XEV----------------------2

X 25 XE -----------------------3

Jutro jade do ASO zeby mi zmienili program z 2 na 1. Jak bedzie wszystko gotowe, to dodam sprawozdanie

z finalu operacji. Oby sie powiodlo.

======================================================================

Dodane 07.03.2007

Niestety problemator sie zalaczyl. Co prawda przeprogramowanie zajelo chwilke, ale cos jest w instalacji nie w porzadku.

Techem mozna sprawdzic impulsy dawane do tempomatu przez guziki R, I oraz O jak rowniez pedal hamulca i sprzegla.

W moim przypadku wszystko dziala oprocz guzika "O". Wedlug techa wlasnie ten wylacznik tempomatu bez przerwy daje aktywny impuls .

Efekt jest taki, ze tempomatu nie da sie zalaczyc. Wyciagnalem w ASO przelacznik kierunkowskazow i przemierzylem multimetrem. (Jak to fajnie miec przyjaznie nastawionego majstra w ASO). Okazuje sie, ze przelacznik jest w porzadku. Impuls musi powstawac wiec gdzies w instalacji. Jak bede cos wiecej wiedzial to opisze.

Dodane 24.03.2007

Dla wszystkich zainteresowanych: chociaz nie mialem jeszcze czasu i mozliwosci zeby sie zajac tym problemem, to mam nowa informacje. Otoz to zwarcie sygnalu "O" gdzies glebiej w instalacji nie jest u mnie przypadkowe. Kolega Grzegorz13 ma identyczny problem wiec zwarcie to jakas fabrycznie zaplanowana "zlosliwosc". Bedziemy probowali go rozwiazac (kolega Grzegorz13 bedzie raczej pierwszy bo ja nie mam aktualnie dostepu do auta) i jak bedzie tak daleko, to na forum pojawi sie opis calej sprawy.

Poniewaz nie ma mnie w PL to nie udalo mi sie tego do dzisiaj rozwiazac. Mimo przeprogramowania modulu wedlug TIS-u (wtedy w ASO tez odkryslismy - mam zaprzyjaznionego kierownika serwisu - te programy o ktorych piszesz) tempomat nie chodzi. Jak cos sie w koncu okaze, to dam znac.

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Obawiam się,że Twój przypadek polega nie na błędzie w instalacji tylko na tym,iż model poleaftowy z 2000 roku po prostu nie widzi już sterowników z modelu przedleaftowego z 1998 roku i chyba byłaby potrzebna głębsza reorganizacja sterownika ABS+TC i chyba innych również :unsure: .Ale czy jest sens powracać do starszego modelu??? :blink: W TIS wyczytałem,że wszystkie tempomaty po 1999 zostały zunifikowane i nie trzeba już ingerować w nie Techem,bo pasują do każdego modelu.Czekam na zdjęcia!!!!Pozdrawiam :)

P.S. Sprawdziłem i mam niestety rację w/g danych producenta VB do 1998 r. ma funkcję "elektroniczny regulator prędkości",a od 1999 r. czyli po leafcie już tej funkcji nie mają (w programie TIS wycofana).I dotyczy to tylko modelu z silnikiem X18XE1.One chyba mają już tempomat w komputerze,bo pozostałe modele z silnikami X18XE i X20XEV elektroniczny regulator mają tak samo jak przedleaftowe!!!

Edited by ronaldo
Link to comment
Share on other sites

(...) dotyczy to tylko modelu z silnikiem X18XE1.One chyba mają już tempomat w komputerze,bo pozostałe modele z silnikami X18XE i X20XEV elektroniczny regulator mają tak samo jak przedleaftowe!!!

Jestes(my) blisko:) Problem wlasnie w tym, ze dopiero Z18XE ma elektroniczny gaz (brak linki) i tam potrzebna jest tylko raczka kierunkowskazow z guzikami i tempomat chodzi. Do X18XE1 potrzebny jest ten zwykly tempomat co do X18XE & X20XE.

Wiem, ze w TIS-ie w temacie tempomatu "zapomnieli" calkiem o X18XE1. W marcu, gdy robilem przeszczep, jeszcze sie ludzilem, ze bedzie tak samo jak w X18XE. Ale okazalo sie, ze nie jest. Tylko co jest? :(

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Mam niedobre przeczucie,że trzeba "wykopać" sterowniki silnika X18XE1 i wgrać cały soft z X18XE.Tylko czy wówczas ten silnik będzie chciał "zagadać"??? Czy to jest w ogóle możliwe??? Odwaga pije wino a strach wodę!!!Jeśli chcesz to próbuj, ale skutek może być różny!!! :(

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie. Nie bede niczego przeprogramowywal. Ta VB to autko mojej mamy, ktora wcale nie uzywa, a wrecz boi sie tempomatu. Ja korzystam z niego tylko gdy przyfruwam do PL. Czyli teraz od srody 23:30 do niedzieli 6:00. Dlatego moge porobic obiecane fotki.

Mam zaprzyjaznionych 2 majstrow w ASO w Niemczech i z kierwonikiem serwisu w ASO w PL jestem "na Ty". Jak tylko bede mial powod jechac do ASO to oni dostana zadanie domowe i niech sie wykaza:) Oby sie powod tak szybko nie natrafil. Bo powod to koszta :(

Edited by weutec
Link to comment
Share on other sites

Hah! Jestem w szoku! Ten kierownik serwisu w polskiej ASO obiecal mi w marcu, ze zajmie sie tym tematem gdy tylko bedzie mial czas. Widac, ze gosc czyta nasze forum ;) Wczoraj, serio przypadkowo, zadzwonil do mojej mamy i wieczorem przyjechal do nas do domu i odebral VB. Powiedzial, ze bedzie potrzebowal przynajmniej 2 dni. Teraz juz autko stoi w ASO. Trzymam kciuki za sukces przedsiewziecia :) Po wszystkim dam sobie dokladnie wyjasnic co i jak. Podziele sie oczywiscie informacjami.

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

"Mam niedobre przeczucie,że trzeba "wykopać" sterowniki silnika X18XE1 i wgrać cały soft z X18XE".

Zrobi to na pewno!!! Ale że w kraju nad Wisłą takie zachowanie serwisanta sie zdarzyło- to sioook-jak mawiał Pawlak!!! :D

Edited by ronaldo
Link to comment
Share on other sites

Nawet zaprzyjazniony? Zobaczymy. Gosc jest pewny, znam go od lat bo moj tata dostaje od 1994r z firmy sluzbowe 6-cylindrowe ople (aktualnie VC 3.0 CDTi) wiec juz zdarzylismy sie odpowiednio zaprzyjaznic. Nie moze sobie pozwolic na nic glupiego ;)

Dziwne: wystawilem Ci kilka dni temu pozytywna ocene za post #13 z komentarzem "za zaangazowanie w temat dzieki wielkie", a do teraz masz 0 plusow. Jak chce jeszcze raz ocenic ten post, to mi pisze "Nie możesz wystawiać dwukrotnie punktów reputacji do tego samego posta."

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

Dzisiaj jade do serwisu zaktywowac tempomat. Zobaczymy czy dziala :unsure:

Troche zmienilem polozenie tempomatu bo jednak linka byla za

krotka o okolo 1.5 cm a poprzednie polozenie nie bylo zbyt pewne. Niby ciasno siedzialo ale nie wypada miec czegos takiego pod maska tak zamontowanego :) . Tera jest podniesione go do gory o jedno oczko. Nie bylo to latwe ale da sie takze jak ktos ma za krotka linke od modulu tempomatu to niech nie rezygnuje tylko kombinuje :P

Edited by Mikos_24
Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

Cholera jednak nic z tego. :(

Okazalo sie ze czujnik hamulca ma tylko dwa kable. Moglem dokupic ale powiedzieli mi, że ten moduł raczej nie bedzie chodzil bo najprawdopodobniej jest od innego silnika.

Powiedziałem im, że jak jest od np. 1.8 to można go przeprogramować ale powiedzieli, że to jest niemożliwe :(

Dam sobie chyba spokój :(

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Jeśli masz tylko dwa kabelki w czujniku hamulca to znaczy,że w instalacji jest coś nie tak!!!Chyba nie było fabrycznej wiązki pod tempomat,bo z tą wiązka muszą być trzy kabelki pod czujnik hamulca,dwa pod czujnik sprzęgła i cztery w manetce kierunkowskazów!!! Sam tempomat pasuje do silników X18XEV (bez X18XE1) i wszystkich X20XEV. Techem 2 należy przeprogramować ABS,TC i skrzynię biegów. I musi zadziałać.Tak właśnie zrobiłem i działa w pełnym zakresie. Pocieszę Cię,że u mnie pan z serwisu nie miał zielonego pojęcia jak to zrobić.Wkurzył mnie i po wyjęciu z jego rąk Techa 2 sam sobie to w serwisie zaprogramowałem.No i jest O.K.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mikos_24

Instalacje mam raczej OK, bo mam cztery kable w manetce kierunkowskazów, dwa pod czujnik sprzęgła i cała kostka do podpięcia modułu tempomatu, więc myślę, że isnstalacja jest OK.

Myślę, że problem jest z ASO a nie z moim autem. Jak byłem w Polsce to sprawdzili moje auto i powiedzieli że nie ma instalacji pod tempomat. Dzisiaj byłem w ASO w UK i instalacja sie pojawiła tylko mówili, że raczej nie zadziała z tym modułem. :(

Link to comment
Share on other sites

Guest ronaldo

Faktycznie masz rację!Skoro jest wtyczka do tempomatu w komorze silnika i cztery przewody w manetce kierunkowskazów,to fabryczna instalacja jest na pewno. Pozostaje zatem kwestia "pogmerania" w sterownikach i umiejętnego zainstalowania nowych parametrów pod tempomat. Ale czemu sie nie da uruchomić i jak ewentualnie to zrobić , to naprawdę nie wiem :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP