Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Amortyzatory - Jakie?


Guest Dreq
 Share

Recommended Posts

Guest Dreq

Zmienić tylne muszę... oferta rynkowa bogata i pogubić się można, bubla kupić.. pytam więc doświadczonych:

1) gazowe? olejowe? gazowo-olejowe?

2) jaka firma?

W rajdach nie startuję.. mają więc być "normalne"... :)

Do wydania 300zł za parkę...

Wózek: Vectra A (1995) 1.7 TD (Isuzu), hatchback

Edited by Dreq
Link to comment
Share on other sites

Guest Dreq

hmmmm..... na Allegro Kayaby gazowe po około 120 zeta za sztukę chodzą (olejowe po 50-70 zł)... więc spokojnie się zmieszczę.. co do gazowych... nie będzie twardo i sztywno?

Link to comment
Share on other sites

Ja jezdze na olejowych i jest za miekko wiec na gazowych powinno byc lepiej !! chyba ze sie boisz to kup olejowo-gazowe .Ale juz nic nie bede przy mojej viki modyfikował bo na jesien zmiana zamochodziku :rolleyes:

Edited by locospeed
Link to comment
Share on other sites

Guest Laser

Kayaba premium ( olejowe ), do normalnej jazdy przy sprawnym i nie wytluczonym zawieszeniu ( sprezyny ) sa wystarczajace i spokojnie sie w 600pln wyrobisz ( allegro sobie daruj - kup najlepiej w lokalnym sklepie/hurtowni/ intercars czy jakies tam - w razie czego latwiej reklamowac ), gazowe ( a tak naprawde gazowo olejowe bo samych gazowych to jeszcze nie widzialem przynajmniej w cywilnym samochodzie ) moga byc za twarde i odczujesz to nie tylko pogorszeniem komfortu ale moze miec to skutek uboczny w postaci nadmiernie trzeszczacej tapicerki.

Poszukaj, temat wielokrotnie walkowany a raczej w tym segmencie rynku sie duzo nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Backdraft

potwierdzam opinie którą napisał ,,Laser''

ja założyłem sobie na przód olejowo-gazowe KAYABA i musiałem zamienić na olejowe tym razem SACHS

-po założeniu gazowych auto bardzo dobrze jeździło trzymało sie drogi (ale my nie mamy takich dróg jak na zachodzie) ale gdy wpadło w ,,dziury'' było twarde i komfort spadł tak więc zalecałbym ci założenie olejowych

-co do gwarancji to wierz mi trudno jest ,,wygrać ''jak odda się do reklamacji nie zależnie od firmy

Link to comment
Share on other sites

Ja do siebie wsadzilem BILSTEINy gazowe. Cena 330zl-przod i 290zl-tyl. Jestem z nich bardzo zadowolone. Napewno przy gazowych auto bedzie troche twardsze niz na olejowych.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dreq
Jak amortyzatory to tylko KAYABA!!! ale za 300zł to ich nie kupisz i przedewszystkim gazowe!
kupiłem dziś... w hurtowni moto.... Kayaba olej... 85 zeta za sztukę... :)

Pozostaje wmontować... moje wrodzone lenistwo pozwoli chyba zarobić jakiemuś mechanikowi... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Laser
kupiłem dziś... w hurtowni moto.... Kayaba olej... 85 zeta za sztukę... :)

Pozostaje wmontować... moje wrodzone lenistwo pozwoli chyba zarobić jakiemuś mechanikowi... :rolleyes:

Nawet nie chodzi o lenistwo - tylne wymienilbys sobie sam bez wiekszego problemu bo to kwestia policzenia zwojow na gwincie zeby rowno przykrecic. Z przodem jest znacznie wiecej zabawy i bez podnosnika, imadla i sciagaczki do sprezyn wogole bym sie nawet za to nie zabieral.

Pozatym - jak juz wymieniasz amorki to odzaluj te 150pln jeszcze i kup nowe poduszki amortyzatorow i łozyska ( ta sama robota a kasa stosunkowo nie duza do wymiernego efektu )

Sam zalozylem Ruville'a z lozyskami INA i jest jak mialo byc :)

Warto tez zobaczyc jak sie maja gumy na wahaczu ( szczegolnie te tylne bo one dostaja najbardziej w kosc - zawieszenie i tak bedzie rozpiete wiec robi sie jedna robote przy okazji, a ceny wysokiej jakosci czesci nie sa wysokie :) )

Link to comment
Share on other sites

Guest Dreq
Pozatym - jak juz wymieniasz amorki to odzaluj te 150pln jeszcze i kup nowe poduszki amortyzatorow i łozyska ( ta sama robota a kasa stosunkowo nie duza do wymiernego efektu )
no to zagiąłeś mnie... :P

Jakie poduszki i jakie łożyska?

Z nowym amorkiem są dwie grube okrągłe gumy, szeroka podkładka i nakrętka (to wszystko idzie na szpilkę na górze), a na dole jest tylko oczko na śrubę do przykręcenia do wahacza....

Mógłbyś się bardziej rozpisać o co biego..bo deczko zielony jestem... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Laser

Heh, niedoczytalem ze zmieniasz tylko tył ( swoja droga radzilbym komplet wymienic ) jak tylko tyl to jest jak mowisz, do przednich jest jeszcze taki kawal grubej gumy i specjalne lozysko ktore odpowiada z obracanie sie kolumny mcphersona.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dreq
Heh, niedoczytalem ze zmieniasz tylko tył ( swoja droga radzilbym komplet wymienic ) jak tylko tyl to jest jak mowisz, do przednich jest jeszcze taki kawal grubej gumy i specjalne lozysko ktore odpowiada z obracanie sie kolumny mcphersona.

ufff... co do przodu to też wkrótce zmienię... :)

Dzięks.. B)

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniłem kiedyś w VA przód i tył na olejowe SACHSy po 30.000 stan amorków był mizerny, na przyrządach porównywalny do moich starych przebieg 180.000 mechanior mówił że stare były fabryczne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dreq

amorki wymienione... i muszę przyznać, że albo te nowe są do bani..albo moje stare były rewelacyjne... ;) , bo różnicy szczególnej nie zauważyłem... specjalnie po dziurach się przejechałem i wrażenia są takie same jak przed wymianą...

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin22

ten typ widocznie tak ma, ja mam takie same wrażenie a nawet gorszy komfort niż na starych amortyzatorach.

ale pokonywanie zakrętów na tych nowych to sama przyjemność jak przyklejony.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest slawek2313
Zmienić tylne muszę... oferta rynkowa bogata i pogubić się można, bubla kupić.. pytam więc doświadczonych:

1) gazowe? olejowe? gazowo-olejowe?

2) jaka firma?

W rajdach nie startuję.. mają więc być "normalne"... :)

Do wydania 300zł za parkę...

Wózek: Vectra A (1995) 1.7 TD (Isuzu), hatchback

jezeli nie jerzdzisz sportowo to zaloz olejowe lub olejowo-gazowe ja mam gazowe firmy KONI auto twarde isztywne no i na dolkach trzesie a pozatym gazowe sa trwalsze

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja kupilem gazowe bilseteina b4 komplet z odbojami i oslonami za 600 na allegro. Bardzo sobie chwale - przejachalem na nich 2000 km i 0 problemow. Przy okazji wymienilem tez lozyksai gorne mocowanie amortyzatora.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...
  • 3 years later...

witam, chcę kupić sprężyny do va 1.7 td isuzu przód i tył, żeby były miękkie bo nienawidzę twardego zawieszenia, jakie polecacie i czy ktoś z was wie  gdzie mogę dostać takie sprężyny ??? bo amorki to chyba olejowe są miękkie z tego co tu piszecie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP