Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Katalizator Kaput?


Guest LoCo
 Share

Recommended Posts

Guest LoCo

Witam!

Jak rozpoznać umierający katalizator? Słyszałem już tyle opini że głowa mnie boli.

Powodem dla którego pytam, jest fakt, iż niekiedy po zgaszeniu silnika widać delikatny dymek z rury wydechowej, nagar w wydechu również jest ale w aucie jest gaz więc z tego co wiem to całkiem normalny objaw. Autku mocy nie brakuje nawet na gazie, silnik X20XEV automat, przebieg 200000 km, co prawda nieco klekocze na zimnym silniku ale to raczej nie ma nic wspólnego w tym dymieniem. W sumie już kiedyś to zauważyłem i pytałem ale jakoś nie nasuneły się żadnej konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

Edited by LoCo
Link to comment
Share on other sites

Drastyczny spadek mocy, to chyba najlepszy objaw zapchanego kata.

Może ci się kontrolka sondy zapalać, a w końcu nawet na 2 biegu nie dasz rady jechać

Link to comment
Share on other sites

masz dwie sondy czy jedną?

pytam bo nie mam pod ręką opisu silników

Link to comment
Share on other sites

Guest LoCo

hmm sam za bardzo nie wiem ale chyba jest jedna o ile sie nie myle, poszperam w jakiejs literaturze i sprawdze

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Jak rozpoznać umierający katalizator? Słyszałem już tyle opini że głowa mnie boli.

Powodem dla którego pytam, jest fakt, iż niekiedy po zgaszeniu silnika widać delikatny dymek z rury wydechowej

Pewnie to nie dymek tylko para z uzbieranej przez miesiace wody w tlumiku. Jak masz gaz to woda sie zbiera i jak pojezdzisz troche to potem paruje. Objaw calkiem normalny.

Link to comment
Share on other sites

Guest LoCo
Pewnie to nie dymek tylko para z uzbieranej przez miesiace wody w tlumiku. Jak masz gaz to woda sie zbiera i jak pojezdzisz troche to potem paruje. Objaw calkiem normalny.

Fakt faktem nie śmierdzi jak olej ani nic takiego, pewnie masz rację a póki nic sie nie dzieje to nie będę zachodził w głowę. Pozdrawiam i dzieki za pomoc panowie.

Link to comment
Share on other sites

Guest brown

Ja ostatnio też myśle o katalizatorze bo jak byłem u mechanika (zmiana paska rozrządu) to mi powiedział, że słychać już katalizator. I faktycznie po odpaleniu zimnego silnika przez chwilę słychać takie dzwonienie które ustaje po jakiejś minucie, może mniej. Innych objawów narazie nie ma więc chyba dam sobie narazie z tym spokój. Co myślicie? Przebieg mam 105 kkm.

Link to comment
Share on other sites

Mozliwe. U mnie tez mniej wiecej przy takim przebiegu troche dzwonil. Po jakims czasie calkiem sie skonczyl i zatkal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest arriflex

Witam,

dwa dni temu miałem taką oto sytuację. Od kilku dni czułem w aucie spaliny, na początku tylko podczas przełączania na gaz. Myślałem, że to efekt tego, że na dworze zrobiło się zimniej i bardziej czuć takie rzeczy, ewentualnie, coś jest nie tak z instalacją gazową. Jednak auto zachowywało się normalnie, spalało tyle ile zawsze. Później, owy smród, zacząłem odczuwać także z poziomu benzyny, zaraz po odpaleniu. Na początku śmierdziało dopóki silnik się nie rozgrzał, potem przechodziło. Po kilku dniach, podczas naciskania gazu, zacząłem słyszeć z lewej strony syczenie. Odczułem też spadek mocy auta. Zaniepokoiłem się i postanowiłem zajrzeć pod auto. Okazało się, że złączka jest dziurwa.Strasznie się z niej dymiło. Pojechałem do zakładu, wymienili mi ją. Ledwo wyjechałem - okazało się, że jest jeszcze gorzej. W efekcie tego, że zakład był czynny do godziny 18 (była 18:05) musiałem jakoś wrócić do domu. Jechałem z prędkością 22km! Gaz do dechy i maksymalnie 2tys obrotów! Następnego dnia umówiłem się na naprawę. Próbuje odpalić - auto zapala się i za moment gaśnie. Spadł już śnieg, było ślisko, poza tym korki są przez cały dzień(miasto Łódź), więc holowanie pozostawiłem do nocy by nie ryzykować ewentualnej stłuczki. W drodze do zakładu rozładował mi się akumulator (wiadomo, światła mijania + długa droga + mróz -7)

Cóż się okazało? Jak odspawali katalizator od złączki oczom mym ukazała się apokalipsa :D Katalizator był wewnątrz cały stopiony i zapychał wylot.

Wniosek? Nie lekceważcie smrodu spalin w kabinie:D

Kosztowalo mnie to w sumie 5 stów i sporo nerwów.

Zastanawiam się, co mogło być przyczyną? Dbam o auto, nie szarżuje, nie jeżdzę super dużo. Chciałbym wiedzieć na przyszłośc, by uniknąć takich spraw:) Jakieś propozycje?

1999, 1,8, gaz sekwencja, 201 tys.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a czy można katalizator zastąpić strumienicą??? Wiem, że chodzi o ECO ale czy jest jakaś różnica poza PLN-ami??

Link to comment
Share on other sites

a czy można katalizator zastąpić strumienicą??? Wiem, że chodzi o ECO ale czy jest jakaś różnica poza PLN-ami??

Można, ale nie warto, lepiej wydaj te pieniądze na paliwo, albo jakiś filtr. Było o tym sporo na forum, że to się nie sprawdza i nie dodaje KM..

Link to comment
Share on other sites

Guest arriflex

a czy można katalizator zastąpić strumienicą??? Wiem, że chodzi o ECO ale czy jest jakaś różnica poza PLN-ami??

Mi powiedzieli że można, ale nie przejdzie mi przeglądu, a do Niemiec już na pewno mnie nie wpuszczą:)

Słyszałem, że niby powinno być mocniejsze, ale czy to prawda - nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

wycięcie katalizatora i wstawienie strumienicy nic nie daje...przegląd powinno przejść jakbyś kupił strumienice w obudowie katalizatora to nie będą w stanie sprawdzić czy to katalizator czy strumienica jedynie jak ktoś ma super słuch to wychwyci lub miernikiem spalin...do Niemiec wjedziesz tylko do centrum niektórych miast nie wjedziesz ...jest już ostateczna decyzja że auto musi spełniać normy spalin EURO 4

Link to comment
Share on other sites

hmm pytam bo z pewnością kiedyś kat. się skończy i będzie trzeba nowy nabyć a widziałem właśnie strumienice w obudowie takiej jak katalizator za nieduże pieniążki (: Ale co tam! raz na kilka lat można wydać te kilka stówek na kata....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Witajcie. A czy może być tak że dosłownie 2 min od odpalenia zimnego auta jedzie i przyspiesza normalnie, a potem zaczyna mulić i szarpać. Gdy mocno wcisne gaz auto ledwo przyspiesza . wymieniałem czujnik położenia wału korbowego i wałków rozrządu , czujnik temperatury. Pod komputerem pokazało błąd p0130 czyli sonda lambda i równiez wymieniłem. Słychać stukanie i dzwonienie z kata. Nie mam pojęcia już co robić. Silnik 2.0 x20xev w gazie. Problem zaczął się na gazie a teraz i na benzynie...kompletny brak mocy. Przewody podcisnienia wymienione...przepustnica sprawdzona i wyczyszczona ...krokowiec wymieniony...pieniądze się kończą a auto jak muliło tak muli...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP