Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jak Zrobić Wyłączenie Pompy Paliwa Na Lpg W Z18xe


dzaniol
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam silnik Z18XE + intalacja sekwencyjna zenit.

Kupiłem już wyłącznik z opóźnienie 2 minutowym, żeby ta pompa po przełączeniu jeszcze trochę popracowała. W skrzynce nad pompą hamulcową mam dwa styczniki. Pierwszym problemem jest fakt, że żadnego z nich nie mogę wyjąć ze stopki, tak jak były by jakoś zabezpieczone. Drugi problem to nie wiem który jest od pompy paliwa, i który przewód steruje stycznikiem pompy, bo właśnie ten chciałbym przeciąć i podłączyć w ten sposób zakupione urządzenie.

Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam silnik Z18XE + intalacja sekwencyjna zenit.

Kupiłem już wyłącznik z opóźnienie 2 minutowym, żeby ta pompa po przełączeniu jeszcze trochę popracowała. W skrzynce nad pompą hamulcową mam dwa styczniki. Pierwszym problemem jest fakt, że żadnego z nich nie mogę wyjąć ze stopki, tak jak były by jakoś zabezpieczone. Drugi problem to nie wiem który jest od pompy paliwa, i który przewód steruje stycznikiem pompy, bo właśnie ten chciałbym przeciąć i podłączyć w ten sposób zakupione urządzenie.

Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję pozdrawiam.

Zasilanie pompy możesz przeciąć w innym miejscu, nie musisz przy przekaźniku. Kabel zasilający leci w progu po stronie kierowcy, tam możesz się wpiąć również.

Link to comment
Share on other sites

Ja się wpiąłem wyciągając kabel (brązowo-jakiśtam o ile dobrze pamiętam) z wiązki, która wychodzi pod oparciem tylnego fotela, sam wyłącznik przykleiłem taśmą dwustronną też w tej okolicy, w miejscu co by specjalnie nie przeszkadzało przy składaniu oparć. Kabelki z wyłącznika (plus i masa), które muszą się połaczyć z instalacją gazową (elektrozawór) przeciągnąłem do butli gazu we wnęce koła zapasowego.

Jeżeli zdjęcia będą potrzebane to proszę dać znać.

Już się rozpisywałem gdzieś na ten temat:

Dwie minuty to chyba niepotrzebnie dużo, kupiłem na allegro wyłącznik z 20 sec opóźnieniem, wcześniej mieli 5 sec. Jeżeli chcesz taki wyłącznik zamontować to gaziarz musi ustawić Ci obroty biegu jałowego przejścia z benzyny na gaz. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, włącza się elektrozawór i reduktor, ale listwa jeszcze nie pracuje i nie daje gazu, dopiero po osiągnieciu odpowiednich obrotów. Może się zdażyć że zgaśnie gdzieś na postoju, ale te 2 miuty powinny ratować sytuację.

Link to comment
Share on other sites

Mam silnik Z18XE + intalacja sekwencyjna zenit.Kupiłem już wyłącznik z opóźnienie 2 minutowym, żeby ta pompa po przełączeniu jeszcze trochę popracowała. W skrzynce nad pompą hamulcową mam dwa styczniki. Pierwszym problemem jest fakt, że żadnego z nich nie mogę wyjąć ze stopki, tak jak były by jakoś zabezpieczone. Drugi problem to nie wiem który jest od pompy paliwa, i który przewód steruje stycznikiem pompy, bo właśnie ten chciałbym przeciąć i podłączyć w ten sposób zakupione urządzenie.

W zeszłym roku montowałem taki przekaźnik u siebie. Mam ten sam silnik.

Przekaźnik zamontowałem z przodu przy lewym progu przcinając tam przewód czerwono niebieski, a sterowanie przekaźnika z elektrozaworu gazowego.

W załączniku masz schemat pompy paliwa.

Edited by marko
Link to comment
Share on other sites

Wiem, że tak można, ale dodatkowy przekaźnik chciałbym mieć w komorze silnika, a raczej by mnie inetresowało, aby stycznik sterujący pompą nie pracował również po wyłączeniu, dlatego potrzebna informacja na temat który to jest. Pozdrawiam

A dlaczego Panie Zubek73 twierdzisz, że na benzynie przez to nie będzie działał ??

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego Panie Zubek73 twierdzisz, że na benzynie przez to nie będzie działał ??

Będzie działał - do czasu. Przepływające paliwo ma chłodzić wtryski a w tym przypadku przepływu nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Będzie działał - do czasu. Przepływające paliwo ma chłodzić wtryski a w tym przypadku przepływu nie będzie.

Temat już poruszany, ja mam ten wyłącznik,

a tu jest opisane że twierdzenie o konieczności chłodzenia wtrysków jest fałszywe porada

Edited by gela
Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam wyłącznik, tylko z wydłużoną zwłoką. Nawt ten sam sprzedawca. Ale nadal nikt nie udzielił mi informacji który stycznik steruje pompą paliwa, i który przewód steruje tym stycznikiem !!!! ??

Link to comment
Share on other sites

dla silnika 1.8 jest to przekaźnik nr 2

2bc59739732687c3.jpg

Prąd doprowadzony jest grubym czerwonym kablem (zacisk 30), a od przekaźnika do pompy odchodzi czerwono-niebieskim (zacisk 87).

Edited by kberest
Link to comment
Share on other sites

Temat już poruszany, ja mam ten wyłącznik,

a tu jest opisane że twierdzenie o konieczności chłodzenia wtrysków jest fałszywe porada

No ktos opatentował se wyłącznik to teraz musi nabić se klienta takimi tekstami :)

Pogadamy za rok jak będziesz szukał czemu wtryski na Pb sie zapiekły....

Dla mnie to logiczne ze jak się elektrozaworki(wtryski) podda wysokiej temperaturze(komora spalania) i nie będą chłodzone(przepływającym paliwem) to sie zapieką.

Ale montuj montuj ktoś wkrótce na tobie zarobi :)

Edited by FABI
Link to comment
Share on other sites

Wiem, że tak można, ale dodatkowy przekaźnik chciałbym mieć w komorze silnika, a raczej by mnie inetresowało, aby stycznik sterujący pompą nie pracował również po wyłączeniu, dlatego potrzebna informacja na temat który to jest. PozdrawiamA dlaczego Panie Zubek73 twierdzisz, że na benzynie przez to nie będzie działał ??

Przekaźnika od pompy szukaj pod maską nad pompą hamulcową. Zeby je wyjąć mysisz się dobrze posiłowac. Żadnego zabezpieczenia nie mają.

Ale nie wiem w czym masz problem że przekaźnik się załączy jeśli odetniesz pompę za przekaźnikiem?

Będzie działał - do czasu. Przepływające paliwo ma chłodzić wtryski a w tym przypadku przepływu nie będzie.

Nie tak dokońca paliwo cłodzi WTRYSKI podczas gdy one nie prcują poniewż paliwo przepływa TYLKO przez listwę wtryskiwaczy a nie przez same wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Mam problem jak patrze na przekroje przewodów, te do pompy i te od nowo zakupionego przekaźnika. Z zawodu jestem elektroenergetykiem i wiem, że rozwiązanie, które mi polecacie jest najprostsze i będzie działać, ale zgodnie z więdzą którą posiadam jest ono niewłaściwe. Jak zrobie to dam fotki i wytłumacze dokładnie o co mi chodziło. Jak na razie ciągle pada i bez garażu muszę poczekać na ładniejszą pogodę.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

QUOTE

Będzie działał - do czasu. Przepływające paliwo ma chłodzić wtryski a w tym przypadku przepływu nie będzie.

Nie tak dokońca paliwo cłodzi WTRYSKI podczas gdy one nie pracują poniewż paliwo przepływa TYLKO przez listwę wtryskiwaczy a nie przez same wtryski.

Może źle się wyraziłem, że chłodzi wtryski. Jakieś tam chłodzenie to może i jest ale tak jak piszesz paliwo przez wtryski nie przepływa.

1. Załóżmy, że zabraknie gazu i auto przełącza się na benzynę (albo sami przełączamy na benzynę). Przy odciętej pompie ciśnienie w układzie nie pojawi się tak szybko jak przy pompie pracującej. Zdrowe dla auta?

Niektóre odcięcia mają opóźniony wyłącznik pompy ale nie słyszałem, zeby miały przyspieszony włącznik.

2. Jaki jest cel odcinania pompy? Oszczedności? Przecież ona jest obliczona na pracę ciągłą i tak naprawdę to nie wiem czy bardziej zuzywa się jak pracuje, czy jak nie pracuje. Są auta, które pareset tys.km przejeżdżają na Pb bez wymiany pompy. Co innego jak ktoś odpala na gazie albo jeździ bez zapasu paliwa w zbiorniku - wtedy odcinać.

Opinie na temat odcinania są podzielone nawet wśród mechaników samochodowych/monterów LPG.

Link to comment
Share on other sites

1. Załóżmy, że zabraknie gazu i auto przełącza się na benzynę (albo sami przełączamy na benzynę). Przy odciętej pompie ciśnienie w układzie nie pojawi się tak szybko jak przy pompie pracującej. Zdrowe dla auta?

Niektóre odcięcia mają opóźniony wyłącznik pompy ale nie słyszałem, zeby miały przyspieszony włącznik.

Przu przęłączaniu z gazu na benzin nie ma problemu, nawet przy wyłaczonej pompie. Tak jak jest napisane w info które podałem, ciśnienie w listwie ma być zachowane przez odpowiedni regulator ciśnienia.

Link to comment
Share on other sites

1. Załóżmy, że zabraknie gazu i auto przełącza się na benzynę (albo sami przełączamy na benzynę). Przy odciętej pompie ciśnienie w układzie nie pojawi się tak szybko jak przy pompie pracującej. Zdrowe dla auta?Niektóre odcięcia mają opóźniony wyłącznik pompy ale nie słyszałem, zeby miały przyspieszony włącznik.

Mam ten przekaźnik od roku i jak przełączam z gazu na benzynę to nawej nie "zajęknie"

Jaki jest cel odcinania pompy? Oszczedności? Przecież ona jest obliczona na pracę ciągłą i tak naprawdę to nie wiem czy bardziej zuzywa się jak pracuje, czy jak nie pracuje. Są auta, które pareset tys.km przejeżdżają na Pb bez wymiany pompy. Co innego jak ktoś odpala na gazie albo jeździ bez zapasu paliwa w zbiorniku - wtedy odcinać.

Tu się zgodzę. JEŚLI się ma cały czas zapas paliwa w zbiorniku i nie schodzi się poniżej 15-20 l. to odcięcie pompy nie ma sensu.

Opinie na temat odcinania są podzielone nawet wśród mechaników samochodowych/monterów LPG.

I tu też się zgodze

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam.

Po dość długim czasie miałem chwilkę żeby się tym zająć, no i niestety nie udało mi się zrobić tak jak chciałem. Okazuje się, że Z18XE ma chyba inną elektrykę, gdyż po wyjęciu przekaźnika nr 2 podczas pracy na gazie silnik gaśnie, co oznacza, że nie jest on od pompy paliwa, bo gdyby był silnik nadal by pracował. Który to przekaźnik sterujący pompą paliwa w Z18XE, czy ktoś wie ??

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Darnok
Temat już poruszany, ja mam ten wyłącznik,

a tu jest opisane że twierdzenie o konieczności chłodzenia wtrysków jest fałszywe porada

W artykule który zapodałeś jest odpowiedź. Że odcinanie pompy paliwa jest zbędne.

Czy LPG powoduje przeciążenie pompy paliwa ?

Często przytaczanym argumentem, za stosowaniem odcinaczy jest rzekome przeciążenie pompy paliwa, która pompuje, podczas gdy wtryski są zamknięte.

W rzeczywistości, w czasie gdy auto zasilane jest benzyną, tylko kilka procent paliwa przepływa przez wtryski, i jest spalane. Pozostała część wraca przelewem do zbiornika.

Zamknięcie wtryskiwaczy podczas jazdy na LPG , nie ma widocznego wpływu na obciążenie pompy paliwa. Dowodem jest pomiar prądu pobieranego przaz pompę. W obu przypadkach (benzyna, LPG) pompa pobiera taki sam prąd.

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie zadałem pytania czy jest to potrzebne czy też nie. Chce mieć to zrobione i moim zdaniem jest to bardzo potrzebne podczas pracy na gazie i nie będę swojego zdania na ten temat w post wciskał.

Zadałem pytanie jak to zrobić. ??

A konkretnie interesuje mnie który przekaźnik w Z18XE steruje pompą paliwa ?? Czy wyjęcie go podczas pracy na gazie może gasić silnik ?? ( według mnie nie ), ale może GM coś wymyślił ( jakieś zabezpieczenie ) ??

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP