Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana Amortyzatorów I Sprężyn..


Guest Gazela_2007
 Share

Recommended Posts

Guest Gazela_2007

Witam.

Mam pytanko odnośnie zawieszenia a konkretnie amorków i srężyn. Moja vectra jest z roku 98 1.8 16v ..

Przednie zawieszenie wydaje mi się bardzo twarde i prześwit jest bardzo mały( jak się jedzie to aż łeb odskakuje ;) ).. kupiłem ją 6 miesięcy temu i nie wymieniałem jeszcze nic przy zawieszeniu. Ktoś pewnie pomyśli że to może jakieś sportowe zawieszenie ale na pewno to nie to :) .

Według mnie to po prostu sprężyny siadły dlatego jest taki niski i twardy.

Moje pytanko jest czy to normalne żeby siadły te sprężyny?? czy po prostu vectry są takie twarde?

Chcę wymienić wszystkie amorki tył, przód i sprężyny, czy jak będę wymieniał to czy zwrócić uwagę na coś jeszcze i wymienić " po drodze" skoro będę miał graty na wierzchu??

Aha i czy ktoś może mi polecić jakieś ludzkie zawieszenie na nasze piękne drogi?

Link to comment
Share on other sites

Ciężko tu powiedzieć cokolwiek - Zależy co dla ciebie jest nisko a co twardo. musiałbyś podpiąć jakieś poglądowe zdjęcia samochodu i tego na jakiej wysokości się znajduje.

Vectra jest stosunkowo miękka (na seryjnych amortyzatorach) jeżeli sprężyny by ci siadły tak mocno to chyba bujałoby ci samochodem na większości dziurach.

Co do wymiany amortyzatorów i sprężyn - Możesz jeszcze wymienić tuleje drążka stabilizatora, łączniki stabilizatorów, sworznie, łożyska amortyzatorów, gumy górne amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego... sporo tego jest :)

No a jako nowe amortyzatory to polecam - Bilstein B4 Gaz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gazela_2007

No tak to prawie cały przód mi przyjdzie robić.. :o

a te łożyska amortyzatorów siedzą w karoserii? bo jeżeli kupię całe kolumny to po co mam łożyska wymieniać?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gazela_2007
Ciężko do tego dojść... Najpierw pisze, że amortyzatory a potem kolumny <_<

Musiałbyś się go zapytać dokładnie przez e-mail.

TO cena za sam amorek a napisane jest że za komplet ;)

Link to comment
Share on other sites

TO cena za sam amorek a napisane jest że za komplet ;)

odezwij sie na pw to cos zaradzimy i popatrzymy

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam.

Musze zrobic w mojej Viki remont zawieszenia bo łodzkie drogi ja dobily:)

Mam do Was pytanie odnośnie przednich amortyzatorow.

Które powinienem kupić: Sachs, Kayaba, Bilstein?

moze macie jakies inne propozycje?

Link to comment
Share on other sites

Guest romeosoul

Na przód kupiłem Bilstein B4 (okazja po 130 zł/szt) a na tył Kayaba Excell... i całkiem fajnie sie to zgrywa. Kayaba ogólnie jest producentem profesjonalnych amortyzatorów do motocrossu więc to nie byle jaka firma. Wymianę sam robiłem, oczywiście trzeba mieć ściągacze do sprężyn. Razem z amorkiem trzeba wymienić gumę kielicha. Inaczej będzie stukać. Łożyska McPersona nie ruszałem

Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

Ta gumę kielicha wymieniałeś z przodu czy z tyłu? Bo właśnie sie szykuje do wymiany amorów z tyłu, padło na Bilstein i sie zastanawiam co jeszcze wymienić zęby mieć spokój z wszystkim. Moze ktoś napisać co trzeba jeszcze przy takim zabiegu wymienić? Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest guma kielicha tylko poduszka amortyzatora, proponuje założyć lemfordera i tylko jego. jeśli chodzi o łożyska amorków też proponuje wymienić, tylko spróbujcie dostać samo łożysko bez obudowy bo można wybić stare i nabić nowe bez większych problemów. Z tyłu też są gumy/poduszki i można je wymienić ale tutaj spokojnie można założyć coś tańszego bo one bezpośrednio nie pracują i żywotność ich jest duża. Nie zapomnijcie o założeniu nowych odboi.

Edited by pstomaszki
Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

Reasumując z tylu przy wymianie amorków wymienić: poduszki, odboje-cokolwiek to jest ;) , i łożyska amorków(w którym miejscu one sa?)? o czymś jeszcze zapomniałem?

Link to comment
Share on other sites

Reasumując z tylu przy wymianie amorków wymienić: poduszki, odboje-cokolwiek to jest ;) , i łożyska amorków(w którym miejscu one sa?)? o czymś jeszcze zapomniałem?

aha, muszę troszkę inaczej więc :

z przodu: poduszki amortyzatora lemforder i łożyska INA lub SKF ale raczej będzie to INA, odboje na tłoczysko amortyzatora

z tyły: gumy/poduszki górnego mocowania amortyzatora - obojętnie, odboje na tłoczysko amortyzatora

Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos

a czy mogę jeszcze inaczej?:) tzn pewnie masz sam naprawiam opla i tam są numerkami, mógłbym prosić o wypisanie numerków części które muszę wymienić? czy to za duża prośba;) - będzie plusik :P . Wybacz ale naprawdę nie bardzo sie orientuje :( i te nazwy mało mi mówią.

Edited by Sienkos
Link to comment
Share on other sites

a czy mogę jeszcze inaczej?:) tzn pewnie masz sam naprawiam opla i tam są numerkami, mógłbym prosić o wypisanie numerków części które muszę wymienić? czy to za duża prośba;) - będzie plusik :P . Wybacz ale naprawdę nie bardzo sie orientuje :( i te nazwy mało mi mówią.

przykro mi ale numerami nie dysponuje.

Link to comment
Share on other sites

Wiec tak

lewa strona, czyli tył:

nr 10 poduszka górna, nr 8 poduszka dolna, nr2 odbojnik.

teraz przód(zdjecie z prawej strony):

nr 4 poduszka amorka, nr 5 łożysko amorka, nr 7 odbojnik.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sienkos
Wiec tak

lewa strona, czyli tył:

nr 10 poduszka górna, nr 8 poduszka dolna, nr2 odbojnik.

teraz przód(zdjecie z prawej strony):

nr 4 poduszka amorka, nr 5 łożysko amorka, nr 7 odbojnik.

dziękuje baaardzo, + kliknięty :)

Jeszcze jedno szybkie pytanie, jestem sobie w stanie sam zmienić amory nie mając ściągacza do sprężyn? mówię teraz o tylnych amorkach

Edited by Sienkos
Link to comment
Share on other sites

bez ściągacza ?

mało prawdopodobne - aczkolwiek widziałem już różne "wynalazki"

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest dzjoordzjoo

Jaki ściągacz jest potrzebny??

Chcę wymienić tylne amorki + sprężyny

Co jeszcze mogę wymienić z tyłu oprócz wspomnianych już:

- gum/poduszek górnego mocowania amortyzatora i odboi na tłoczysko amortyzatora???

Link to comment
Share on other sites

Do sprężyn ;)

Skoro temat odkopany to i ja mam pytanie.

Jakie sprężyny na przód kupić? Tak patrze na alledrogo po cenach to wychodzi na to ze CS i Monroe są chyba w miarę dobre. Czy lepiej używki oryginalne?

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie doradzi w sprawie sprężyn? Przejrzałem 8 stron które się wyświetliło i albo nikt nic sensownego nie napisał albo są porady dotyczące sprężyn obniżających. Ja potrzebuję seryjnych sprężyn. Nie chcę kupić jakiegoś badziewia które nie trzyma normy i zrobić z samochodu wodolot :)

Link to comment
Share on other sites

Kup jakies lepsze np. Lesjofors - szczególnie na przód, inaczej będzie Ci stał jak u mnie.

Kupiłem nieco tańsze ale badziew jak 150 - odradzam Magnum Technology.

Właśnie o przednie mi chodzi. Bo wrypałem się w mega dziurę i pękła sprężyna a inteligentny mechanik wymienil mi tylko jedną i to jeszcze na jakiś szajs :) I teraz samochód ucieka mi w prawo :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie o przednie mi chodzi. Bo wrypałem się w mega dziurę i pękła sprężyna a inteligentny mechanik wymienil mi tylko jedną i to jeszcze na jakiś szajs :) I teraz samochód ucieka mi w prawo :)

Jak sprężyny to obowiązkowo dwie + odboje i łożyska.

Sprawdź stan od razu amorków :)

Edited by DJ_Tomcat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP