Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przegub Czy Amortyzator - Co Stuka ?


Guest Aktal
 Share

Recommended Posts

Guest Aktal

Po pierwsze m zauważyłem, że mam pękniętą gumę osłaniającą przegub, ale to zauważyłem ostatnio.

Rok temu pojechałem do mechanika (w/g mnie dobrego) bo coś stukało przy skręconych w prawo kołach. Znajomy zdiagnozował i wyrok zapadł - przegub. Mechanik rozebrał wszystko i powiedział, że przeguby są ok, ale stuka jakaś część przy amortyzatorze, coś się urwało przy jakiejś sprężynie, osłonie czy coś takiego i to tak stuka, ale ja nie miałem czasu, więc zapytałem czy to pilna naprawa, on powiedział, że nie i że zrobimy to przy okazji. Wybieram się do niego na zmianę oleju i po pierwsze:

Co tak może przy tym amortyzatorze stukać? Czy to jednak przegub i on nie ma racji?

Link to comment
Share on other sites

Guest Voyager
Po pierwsze m zauważyłem, że mam pękniętą gumę osłaniającą przegub, ale to zauważyłem ostatnio.

Rok temu pojechałem do mechanika (w/g mnie dobrego) bo coś stukało przy skręconych w prawo kołach. Znajomy zdiagnozował i wyrok zapadł - przegub. Mechanik rozebrał wszystko i powiedział, że przeguby są ok, ale stuka jakaś część przy amortyzatorze, coś się urwało przy jakiejś sprężynie, osłonie czy coś takiego i to tak stuka, ale ja nie miałem czasu, więc zapytałem czy to pilna naprawa, on powiedział, że nie i że zrobimy to przy okazji. Wybieram się do niego na zmianę oleju i po pierwsze:

Co tak może przy tym amortyzatorze stukać? Czy to jednak przegub i on nie ma racji?

Witam!

Prawdopodobie (90%) przegub jest uszkodzony, jeżeli pękła osłona i dostała się do niego chociaż minimalna ilość wody z piaskiem - to po zabawie.

A jeżeli stukanie pojawiało się wcześniej to może tez być pęknięta sprężyna albo niedokręcony amortyzator. Tylko przy tym ostatnim stukanie pojawia się tylko 1 lub 2 razy po skręceniu kołami, a jeżeli to jest przegub to strzela ciągle, podczas jazdy na skręconych kołach.

Pozdr

Voyager

Link to comment
Share on other sites

Guest vega
Witam!

Prawdopodobie (90%) przegub jest uszkodzony, jeżeli pękła osłona i dostała się do niego chociaż minimalna ilość wody z piaskiem - to po zabawie.

A jeżeli stukanie pojawiało się wcześniej to może tez być pęknięta sprężyna albo niedokręcony amortyzator. Tylko przy tym ostatnim stukanie pojawia się tylko 1 lub 2 razy po skręceniu kołami, a jeżeli to jest przegub to strzela ciągle, podczas jazdy na skręconych kołach.

Pozdr

Voyager

A ja myślę że to jest walnięte łożysko amortyzatora

Link to comment
Share on other sites

Rok temu pojechałem do mechanika (w/g mnie dobrego) bo coś stukało przy skręconych w prawo kołach

Z tej wypowiedzi wnioskowałbym, że to było ciągłe stukanie przy skreconych kołach.

Więc to na pewno nie łożysko. Co innego jakby było słychać pojedyńcze stuknięcie przy skręcaniu. :);)

Link to comment
Share on other sites

Guest jasam

jesli stuka podczas jazdy na podkreconych kolach, to znaczy, ze przegub. a łoże amortyzatora mozesz sprawdzic podnoszac auto do gory i probujac rekoma uniesc kolo. jesli bedzie mialo luz gora-dol, to znaczy, ze loze jest oberwane.

Link to comment
Share on other sites

Guest cytrynadm
Po pierwsze m zauważyłem, że mam pękniętą gumę osłaniającą przegub, ale to zauważyłem ostatnio.

Rok temu pojechałem do mechanika (w/g mnie dobrego) bo coś stukało przy skręconych w prawo kołach. Znajomy zdiagnozował i wyrok zapadł - przegub. Mechanik rozebrał wszystko i powiedział, że przeguby są ok, ale stuka jakaś część przy amortyzatorze, coś się urwało przy jakiejś sprężynie, osłonie czy coś takiego i to tak stuka, ale ja nie miałem czasu, więc zapytałem czy to pilna naprawa, on powiedział, że nie i że zrobimy to przy okazji. Wybieram się do niego na zmianę oleju i po pierwsze:

Co tak może przy tym amortyzatorze stukać? Czy to jednak przegub i on nie ma racji?

jezeli pekła osłona to juz pozamiatane, napewno dostał sie jakis piasek albo woda czy wogole jakis syf z drogi i musisz zmienis, miałem podobnie i nie uratowałem tego , jedynie co to pozostała mi wymiana

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest vA.RaFi

tez mialem problem ze stukaniem i tez jezdzilem po mechanikach i kazdy mowil ze to przegub bo mam peknieta gume a sie okazalo ze nie mieli racji ze poprostu sworzeń byl juz tak wywalony ze na zakretach z dziurami lub na polatanych zakretach caly czas mi stukal bardzo podobnie do przegubu wiec u mnie to byl sworzen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Brewor

a jeżeli przy ostrym ruszaniu z miejsca slychac styki tutututut i ma sie uczucie jakby koło prawe podskakiwalo przez co nie da się ruszyć za bardzo ani z piskiem ani ostro to co to może być przegub czy amortyzator? , czy może coś jeszcze innego ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP