Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z siłownikiem zamykającym dopływ powietrza z zewnątrz


Recommended Posts

Problem z siłownikiem zamykającym dopływ powietrza z zewnątrz

Zobacz plik

Jestem po naprawie. Silniczek działa idealnie, dodatkowo przesmarowałem wszystkie zębatki.

Uwag kilka:

1. Do odkręcenia silniczka najlepiej użyć małej grzechotki. Jeśli jej brak to można od biedy poradzić sobie torx'em i kombinerkami.

2. Siłownik (bo tak naprawdę silnik znajduje się wewnątrz) najlepiej otworzyć delikatnie palcami - śrubokrętem można łatwo wyłamać zapadkę zamykającą obudowę (6 zapadek).

pre_1351510223__1.jpg

3. Jeśli wyłamane są ząbki w największym trybie (a chyba najczęściej tak jest), można spokojnie obrócić ją o ok. 120 st., aby pracowała na nieuszkodzonych zębach.

4. Aby ją obrócić należy zdjąć białe ramię siłownika z wałka napędzającego (podważając płaskim śrubokrętem z dwóch stron):

pre_1351510240__2.jpg

5. Po tym zabiegu całość warto przesmarować (ja użyłem wazeliny kosmetycznej).


 

Link to comment
Share on other sites

Guest Zielak

U mnie też czasami tyrkocze <_<

Teraz wiem przynajmniej co :D

W piątek będę w ASO to się ich popytam co i jak.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też czasami tyrkocze <_<

Teraz wiem przynajmniej co :D

W piątek będę w ASO to się ich popytam co i jak.

Jak będziesz coś wiedział to napisz

Link to comment
Share on other sites

Guest Berez

Panowie tak powinno być

Mamy klimy automatyczne wiec silniki zmieniaja gdzie ma wiac na nogi czy czybe itd, a to wlasnie powoduje to tyrkotanie.trzy otwarciu drzwisilnik terz zadziala bo otwiera wentylacje , ktora zanyka sie po zamknieciu auta AUTOMATYCZNIE. jesli wam to przeszkadza to niestety wentylator na 0 lub manualna klima :P:D

Link to comment
Share on other sites

Opis problemu: posiadam Vectrę

To jest sedno problemu :lol:

Walnąłeś tak długie zdanie, że ciężko się czyta....

Poza tym te "tyr tyr tyr", to dźwięki jakie wydają silniki krokowe rozdziału nadmuchu klimy (a jest ich kilka). Tak jak pisał Berez, także moim zdaniem to normalka.

(czytałem w dokumentacji i na forum, że samochód posiada czujnik zanieczyszczenia powietrza i powinien sam odciąć dopływ powietrza z zewnątrz ale u mnie to jakoś nie działa i czynność tą wykonuję samodzielnie)

Nie wiem jak Twój rocznik ale chyba nie wszystkie wersje miały taki czujnik. Jeśli go masz na pewno to może jest nie włączony (patrz opcje w menu wyświetlacza).

Zresztą jego działanie jest dyskusyjne. Ja osobiście wyłączyłem to cudo i sam decyduję kiedy chcę obieg wewnętrzny a kiedy nie.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak Twój rocznik ale chyba nie wszystkie wersje miały taki czujnik. Jeśli go masz na pewno to może jest nie włączony (patrz opcje w menu wyświetlacza).

Zresztą jego działanie jest dyskusyjne. Ja osobiście wyłączyłem to cudo i sam decyduję kiedy chcę obieg wewnętrzny a kiedy nie.

A jak ten obieg sie sam zamyka to zapala sie lampka?

Mi sie wydaje, ze ta opcja cos nie dziala jak powinna, a mam takie cos na pewno.

Co do skrzypienia to mi czasami cos skrzypi w radiu, ktore jest wylaczone :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciekd

Witam

Wtrącę swoje trzy grosze, ponieważ borykałem się z problem terkotania przez wiele miesięcy. Początkowo wcale mi to nie przeszkadzało, ale po pewnym czasie stało się uciążliwe i uznałem, że trzeba coś z tym zrobić. W końcu wcześniej nic mi nie terkotało i na pewno NIE JEST TO NORMALNE (wbrew temu co niektórzy tu napisali).

Na wstępie opiszę jak u mnie wyglądało to terkotanie. Otóż podobnie jak u Pitera przełączanie obiegu wewnętrznego je powodowało, ale nie tylko. Często było je słychać po wyłączeniu silnika, zwłaszcza po dłuższej jeździe. W trakcie samej jazdy też dało się nieraz słyszeć drobne, chwilowe terkotnięcia. Jednak najlepszym sposobem na zreprodukowanie tego terkotania (np. po to żeby pokazać w ASO o co chodzi) jest ręczne zmienianie kierunków nawiewów w menu klimy (zaznaczanie i odznaczanie tych opcji ze strzałkami w menu). U mnie powodowało to całą gamę różnego rodzaju terkotań - najlepiej robić to przy wyłączonym silniku i głównej dmuchawie ustawionej na 0 - efekt jest powalający i dobitny, także żaden specjalista z ASO nie powie, że to jest normalne.

Tak wyglądało to u mnie, ale do czasu. Jakiś miesiąc temu postanowiłem się zwrócić z problemem do ASO. Korzystając z przedłużonej gwarancji (Allianz), ostatecznie zlikwidowałem usterkę.

Problem tkwi, tak jak napisał Tadzio, w silniczkach sterujących rozdziałem nadmuchu powietrza, ale także i w dźwigienkach do nich zamocowanych. Podczas jazdy z klimą ustawioną w trybie Auto, silniczki te pracują ustawiając odpowiednio nadmuchy, stąd też od czasu do czasu mogłem usłyszeć terkotnięcie podczas jazdy.

U mnie pomogła dopiero wymiana wszystkich tych silniczków i dźwigienek. Aby tego dokonać fachowcy z ASO potrzebowali aż 3 moich wizyt :) Za pierwszym razem diagnoza dotyczyła tylko 2 silniczków, wymieniono je, oddano mi samochód z zapewnieniem że wszystko jest już ok. Po czym okazało się, że tak naprawdę nic się nie zmieniło, terkotanie jak było tak jest, bez żadnych zmian. Za drugim razem wymieniono mi resztę silniczków, poprawa była ogromna, jednak nadal jeszcze czasem coś terkotało. Dopiero wymiana wspomnianych dźwigienek załatwiła ostaecznie sprawę.

Teraz nic już nie terkocze i znowu jest pięknie. Wcześniej jeździłem z tym terkotaniem prawie rok (a może więcej) i prawdopodobnie e tym czasie narosło do tego stopnia, że trzeba było tyle wymienić. Być może u ciebie Piter, sprawa nie jest jeszcze tak poważna. Tak czy siak słyszalne terkotanie jest nienormalne - to po prostu usterka.

Link to comment
Share on other sites

Guest Zielak
Jak będziesz coś wiedział to napisz

Terkocze silniczek.

Nawet się nie pytałem ile kosztuje nowy (pewnie ok 300).

Szkoda mi kasy (muszę wymienić hamulce i przednią szybę i kupić czujnik).

Link to comment
Share on other sites

Witam

Wtrącę swoje trzy grosze, ponieważ borykałem się z problem terkotania przez wiele miesięcy. Początkowo wcale mi to nie przeszkadzało, ale po pewnym czasie stało się uciążliwe i uznałem, że trzeba coś z tym zrobić. W końcu wcześniej nic mi nie terkotało i na pewno NIE JEST TO NORMALNE (wbrew temu co niektórzy tu napisali).

Na wstępie opiszę jak u mnie wyglądało to terkotanie. Otóż podobnie jak u Pitera przełączanie obiegu wewnętrznego je powodowało, ale nie tylko. Często było je słychać po wyłączeniu silnika, zwłaszcza po dłuższej jeździe. W trakcie samej jazdy też dało się nieraz słyszeć drobne, chwilowe terkotnięcia. Jednak najlepszym sposobem na zreprodukowanie tego terkotania (np. po to żeby pokazać w ASO o co chodzi) jest ręczne zmienianie kierunków nawiewów w menu klimy (zaznaczanie i odznaczanie tych opcji ze strzałkami w menu). U mnie powodowało to całą gamę różnego rodzaju terkotań - najlepiej robić to przy wyłączonym silniku i głównej dmuchawie ustawionej na 0 - efekt jest powalający i dobitny, także żaden specjalista z ASO nie powie, że to jest normalne.

Tak wyglądało to u mnie, ale do czasu. Jakiś miesiąc temu postanowiłem się zwrócić z problemem do ASO. Korzystając z przedłużonej gwarancji (Allianz), ostatecznie zlikwidowałem usterkę.

Problem tkwi, tak jak napisał Tadzio, w silniczkach sterujących rozdziałem nadmuchu powietrza, ale także i w dźwigienkach do nich zamocowanych. Podczas jazdy z klimą ustawioną w trybie Auto, silniczki te pracują ustawiając odpowiednio nadmuchy, stąd też od czasu do czasu mogłem usłyszeć terkotnięcie podczas jazdy.

U mnie pomogła dopiero wymiana wszystkich tych silniczków i dźwigienek. Aby tego dokonać fachowcy z ASO potrzebowali aż 3 moich wizyt :) Za pierwszym razem diagnoza dotyczyła tylko 2 silniczków, wymieniono je, oddano mi samochód z zapewnieniem że wszystko jest już ok. Po czym okazało się, że tak naprawdę nic się nie zmieniło, terkotanie jak było tak jest, bez żadnych zmian. Za drugim razem wymieniono mi resztę silniczków, poprawa była ogromna, jednak nadal jeszcze czasem coś terkotało. Dopiero wymiana wspomnianych dźwigienek załatwiła ostaecznie sprawę.

Teraz nic już nie terkocze i znowu jest pięknie. Wcześniej jeździłem z tym terkotaniem prawie rok (a może więcej) i prawdopodobnie e tym czasie narosło do tego stopnia, że trzeba było tyle wymienić. Być może u ciebie Piter, sprawa nie jest jeszcze tak poważna. Tak czy siak słyszalne terkotanie jest nienormalne - to po prostu usterka.

Witam !!!

Dziekuję za uwagi, stwierdzenia, że tyrkoczące silniki krokowe od automatycznych ustawień klimy to rzecz normalna są zabawne ale jak ktoś kupił auto z taką ustwerką to może się wydawać to normalne. U mnie przez rok wszysto chodziło OK tyrkotanie pojawiło się nagle, i dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego.

Mam pytanie ile trwała naprawa tj. auto stało w serwisie czy robili od ręki.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam !!!

Dziekuję za uwagi, stwierdzenia, że tyrkoczące silniki krokowe od automatycznych ustawień klimy to rzecz normalna są zabawne ale jak ktoś kupił auto z taką ustwerką to może się wydawać to normalne. U mnie przez rok wszysto chodziło OK tyrkotanie pojawiło się nagle, i dotyczy silniczka od obiegu wewnętrznego.

Mam pytanie ile trwała naprawa tj. auto stało w serwisie czy robili od ręki.

Pozdrawiam

Chłopie! A co jest normalne w tym samochodzie?! Cisz się, że tylko Ci terkocze lub, że w ogóle terkocze... ;)

Zresztą terkotanie terkotaniu nierówne. Jeśli mowa o doznaniach akustycznych to tak jak w car audio dla jednego radio fabryczne jest OK a dla drugiego to szajs.

Następnym razem podaj ilość dB to będzie się można " fachowo" ustosunkować. :lol:

Zresztą mniejsza o natężenie dźwięku... Jak masz gwarancję to luzik. Jak nie masz to albo się przyzwyczaisz albo sięgaj głęboko do kieszeni.

Silniczki ponad 400zł/szt. "Patyczki" kilkanaście zł. No i robocizna ASO - bezcenna :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciekd
Mam pytanie ile trwała naprawa tj. auto stało w serwisie czy robili od ręki.

To jest z pewnością do zrobienia w ciągu kilku godzin, jeśli wiadomo co dokładnie trzeba zrobić. U mnie, tak jak pisałem, było to robione na raty, ale to z powodu uzgadniania wszystkiego z ubezpieczycielem (przedłużona gwarancja).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

No i udało mi się wrócić do nomalności kosztowało mnie to całe 100 zł i trochę pracy, silniczek kupiłem na allegro za 100 zł z przesyłką w serwisie OPLA kosztuje 450 zł, wymieniłem go samodzielnie wymiana w ASO 70 zł, teraz cisza i spokój wracając do wypowiedzi kolegów za 100 zł kupił bym trochę wacików ale wolę to rozwiązanie. Rozebrałem wymontowany silniczek i okazauje się że w największym trybiku napędzającym ramię wyłamał się ząbek, co było przyczyną trudno powiedzieć - albo wada fabryczna w końcu MADE IN CHINA albko coś się zablokowało.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wypowiedzi w tym temacie

Edited by Piter_VC
Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem wymontowany silniczek i okazauje się że w największym trybiku napędzającym ramię wyłamał się ząbek, co było przyczyną trudno powiedzieć - albo wada fabryczna w końcu MADE IN CHINA albko coś się zablokowało.

Zrób fotkę tych bebechów. Ciekaw jestem jak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Zrób fotkę tych bebechów. Ciekaw jestem jak to wygląda.

Silniczek poszedł w kosz, jego budowa jest banalna silniczek krokowy taki jak w CHIŃSKICH zabawkach za 5 zł napędzający przez trzy zębatki dwie małe jedną dużą ramię otwierające i zamykające klapkę.

post-7381-1182322619_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Silniczek poszedł w kosz, jego budowa jest banalna silniczek krokowy taki jak w CHIŃSKICH zabawkach za 5 zł napędzający przez trzy zębatki dwie małe jedną dużą ramię otwierające i zamykające klapkę.

A czy mógłbyś opisać jak dostać siędo tego (i najlepiej także innych) silniczka ??

U mnie także pojawiło się terkotanie, ale raczej od silniczka kierującego powietrze na szybę...

Edited by zubek73
wywalam fotkę z cytatu / zubek
Link to comment
Share on other sites

A czy mógłbyś opisać jak dostać siędo tego (i najlepiej także innych) silniczka ??

U mnie także pojawiło się terkotanie, ale raczej od silniczka kierującego powietrze na szybę...

Silniczek, od obiegu wewnętrznego jest najłatwiej osiągalny można go wymienić po wyciągnięciu schowka, otwiera się schowek odkręca śruby mocujące, następnie odpina przewód zasilający podświetlenie, i silniczek jest widoczny, wymiana nie jest łatwa ale jeżeli mamy odpowiednie śrubokręty da się to zrobić. Po wyciągnięciu schowka widać jeszcze dwa inne silniczki. Samodzielna wymianę pozostałych silniczków pozostawił bym ASO.

Link to comment
Share on other sites

Silniczek, od obiegu wewnętrznego jest najłatwiej osiągalny można go wymienić po wyciągnięciu schowka, otwiera się schowek odkręca śruby mocujące, następnie odpina przewód zasilający podświetlenie, i silniczek jest widoczny, wymiana nie jest łatwa ale jeżeli mamy odpowiednie śrubokręty da się to zrobić. Po wyciągnięciu schowka widać jeszcze dwa inne silniczki. Samodzielna wymianę pozostałych silniczków pozostawił bym ASO.

Rozumiem, że chodzi o ten schowek w środkowym panelu na dole pod konsolą do ogrzewania ?

Dzięki za informacje, na razie słyszę lekkie terkotanie i dzieje się to chyba głownie jak jest zimniej... jak jest cieplej to jest ok.

Zastanawia mnie jeszcze czy nie można jakoś wymienić samej zębatki ? w końcu to nie sam silnik szwankuje tylko uszkadzają się zębatki ?

Do tego czy nie pomogły by im posmarowanie jakimś smarem silikonowym lub ew. prysnąć tam smarem silikonowym w sprayu ??

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem szczesliwym posiadaczem Vectry C (poprzednio 2 VB) i mam podobny problem. Szczesliwie kupilem auto na gwarancji (do 30/12/07) i jutro jade do ASO. Bede wiedzial czego zadac.

Dzieki za wyczerpujacy opis.

Pozdrawiam

JK

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że chodzi o ten schowek w środkowym panelu na dole pod konsolą do ogrzewania ?

Nie, raczej o ten duży schowek nad nogami pasażera, bo ten pod konsolą do ogrzewania nie jest oświetlany. Ale może się mylę...

A czy mogę kolegów poprosić o numery tych silniczkówicon14.gif W EPC jest tyle różnego rodzaju części dot. elektronicznej klimy, że się zakopałem. :D

A koledze powyżej gratuluję przesiadki do VC -> zmień sobie jeszcze obrazek w avatarku. ;)

Edited by bajtek
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że chodzi o ten schowek w środkowym panelu na dole pod konsolą do ogrzewania ?

Dzięki za informacje, na razie słyszę lekkie terkotanie i dzieje się to chyba głownie jak jest zimniej... jak jest cieplej to jest ok.

Zastanawia mnie jeszcze czy nie można jakoś wymienić samej zębatki ? w końcu to nie sam silnik szwankuje tylko uszkadzają się zębatki ?

Do tego czy nie pomogły by im posmarowanie jakimś smarem silikonowym lub ew. prysnąć tam smarem silikonowym w sprayu ??

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Chodzi o schowek ten po stronie pasażera (ten, który może być chłodzony)

W silniczku wyłamują się zęby czyli smarowanie nic nie da, wymiana zębatki może jest możliwa ale zębatka nie jest do kupienia, w swoim wymontowanym silniczku próbowałem wyciągnąć uszkodzoną zębatkę ale nie jest to takie proste. Do zakupu nie jest potrzebny numer katalogowy wystarczy VIN samochodu.

zdjęcia silniczka:

post-7381-1198227266_thumb.jpg

post-7381-1198227280_thumb.jpg

post-7381-1198227296_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o schowek ten po stronie pasażera (ten, który może być chłodzony)

W silniczku wyłamują się zęby czyli smarowanie nic nie da, wymiana zębatki może jest możliwa ale zębatka nie jest do kupienia, w swoim wymontowanym silniczku próbowałem wyciągnąć uszkodzoną zębatkę ale nie jest to takie proste. Do zakupu nie jest potrzebny numer katalogowy wystarczy VIN samochodu.

Dzieki. Jak coś to będę szukał na razie chyba poczekam bo terkotanie jest żadko i tylko jak zimny... - chyba nie uszkdozic sie nic bardziej...

U mnie chyba jest uszkodzony ten od nawiewu na szybke i pewnie nie łatwo się do niego dostać... w razie czego jeśli te silniczki są takie same to mógłbym zamienić np ten od obiegu wewnętrznego na ten do nadmuchu na szybę bo tego się bardzo często używa.

Dzięki za fotki. Rozumiem, że nie masz nigdzie na zdjęciu jak ta zębatka wygląda ?? - jak rozumiem jest wewnątrz tej obudowy - ona jest nierozbieralna ? - nie można jej rozkręcić ??

Link to comment
Share on other sites

Dzieki. Jak coś to będę szukał na razie chyba poczekam bo terkotanie jest żadko i tylko jak zimny... - chyba nie uszkdozic sie nic bardziej...

U mnie chyba jest uszkodzony ten od nawiewu na szybke i pewnie nie łatwo się do niego dostać... w razie czego jeśli te silniczki są takie same to mógłbym zamienić np ten od obiegu wewnętrznego na ten do nadmuchu na szybę bo tego się bardzo często używa.

Dzięki za fotki. Rozumiem, że nie masz nigdzie na zdjęciu jak ta zębatka wygląda ?? - jak rozumiem jest wewnątrz tej obudowy - ona jest nierozbieralna ? - nie można jej rozkręcić ??

Silniczki nie są takie same silniczej do obiegu wewnętrznego nie jest uniwerslany jest tylko do obiegu wewnętrznego, natomiast pozostałe silniczki może da się zamieniać ale tego nie jestem pewien.

Link to comment
Share on other sites

Silniczki nie są takie same silniczej do obiegu wewnętrznego nie jest uniwerslany jest tylko do obiegu wewnętrznego, natomiast pozostałe silniczki może da się zamieniać ale tego nie jestem pewien.

A czy w takim razie silniczki są rozbieralne ?? Chodzi mi czy da się dostać do tej zębatki ?

Czy sa skręcane na śrubki, jakieś zaczepy czy są raczej nierozbieralne ??

Link to comment
Share on other sites

A czy w takim razie silniczki są rozbieralne ?? Chodzi mi czy da się dostać do tej zębatki ?

Czy sa skręcane na śrubki, jakieś zaczepy czy są raczej nierozbieralne ??

Silniczek jest rozbieralny obudowa trzyma się na plastikowych zatrzaskach, zależy która zębatka będzie uszkodzona część wymienia sie łatwo ale u mnie padła ta przymocowana do ramienia silniczka a ściągnięcie jej wydaje się trudne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP