Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Warczący Wiatrak (pod Schowkiem)


Guest dareck_i
 Share

Recommended Posts

Guest dareck_i

Cześć,

Niestety jakoś nie mogę znaleźć tego tematu, ale chyba był już poruszany. Od kilku dni, gdy włączona jest klimatyzacja (auto on, w sumie zawsze jest), to dochodzi dziwny warkot jakby spod schowka. Dmuchawa działa ok, na każdym stopniu, natomiast, gdy ściszę radio, to ten dźwięk jest słyszalny i mocno mnie denerwuje :angry: . Gdy wyłączę dmuchawę (0), to dźwięku nie ma, bo i wiatraki nie działają.

Czy wiecie co to może być? Piotr pisał, że za pomocą torxa 15 można zdemontować schowek (i co dalej)? Mógłbym dostać jakoś te skany z niemieckiej książki "Sam naprawiam..."?

Może ktoś ma/miał podobny problem?

Pozdrawiam,

Darek

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Od kilku dni, gdy włączona jest klimatyzacja (auto on, w sumie zawsze jest), to dochodzi dziwny warkot jakby spod schowka. Dmuchawa działa ok, na każdym stopniu, natomiast, gdy ściszę radio, to ten dźwięk jest słyszalny i mocno mnie denerwuje :angry: . Gdy wyłączę dmuchawę (0), to dźwięku nie ma, bo i wiatraki nie działają.

Czy wiecie co to może być?

Może ktoś ma/miał podobny problem?

Pozdrawiam,

Darek

Witam ja ostatnio zauważyłem to samo tylko, że u mnie jakby wyje głosniej niż zwykle na 6 i 7ce dmuchawa i nie ma znaczenia czy klimatyzacja on czy off. Problem pojawił sie ( tak mi sie wydaje ) po kilkukrotnym umyciu auta na myjni samoobsługowej karcherem. Czy istnieje możliwośc, że silnik dmuchawy jest już na wykończeniu? Czy ktoś sie z tym spotkał? Dodam, że na wczesniejszych "biegach" tego wycia nie słychac.

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak samo...

Żeby dostać się do wentylatora generalnie praca nieskomplikowana ale bardzo upierdliwa...

Po odkręceniu schowka (bodajże 6 x torx) ukazuje nam się wentylator w całej okazałości ale żeby go zdemontować trzeba odkręcić chyba z milion śrubek... Robota niewdzięczna bo śrubki są w niewygodnych miejscach.

Zajeło mi to z 3 godziny (skręcanie z powrotem było najgorsze bo nie potrafiłem dojści do wszystkich otworów ale jakoś się udało)

Sam silnik trzeba było rozebrać, przeczyścić, dodatkowo wyczyściłem i wypolerowałem komutator. O dziwo szczotki zużyte były może w 30% więc nawet nie myślałem o wymianie.

Od tamtej pory cisza i spokój...

Link to comment
Share on other sites

moja dmuchawa w drodze na X zlot całkiem odmówiła posłuszeństwa

najpierw straszliwie piszczała a później wiatrak sie zatrzymał

po rozebraniu okazało sie że tylna tulejka silnika dmuchawy skorodowała... z powodu zbierającej sie wilgoci na dnie obudowy dmuchawy

tulejke potraktowałem odrdzewiaczem i udało sie ją uruchomić

potem solidne smarowanie HHSem i śmiga cicho do tej pory

dsc00792og7.jpg

obudowę dmuchawy usprawniłem wiercąc w najniższym punkcie otworek aby poprawić odprowadzenie zbierającej się wilgoci

dsc00793sx0.jpg

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Guest pawelsm

ja mam problem pokrewny bo takze wymagajacy wymontowania schowka. Od pewnego czasu stuka mi gdy zamykam obieg tak jakby jakies plastikowe kolka zebate przeskakiwaly. W warsztacie powiedzieli mi ze trzeba bedzie wmienic silnik zamykajacy obieg a jako ze nowy kosztuje ~300zl to mam nadziej ze po odkreceniu schowka cos mi sie uda samemu zdzialac.

Ktos sie moze orientuje jaki rozmiar klucza torx bedzie potrzebny do odkrecenia schowka ?

pzdr Pawel

Link to comment
Share on other sites

ja mam problem pokrewny bo takze wymagajacy wymontowania schowka. Od pewnego czasu stuka mi gdy zamykam obieg tak jakby jakies plastikowe kolka zebate przeskakiwaly. W warsztacie powiedzieli mi ze trzeba bedzie wmienic silnik zamykajacy obieg a jako ze nowy kosztuje ~300zl to mam nadziej ze po odkreceniu schowka cos mi sie uda samemu zdzialac.

Ktos sie moze orientuje jaki rozmiar klucza torx bedzie potrzebny do odkrecenia schowka ?

pzdr Pawel

Pytaj tutaj:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...niczek&st=0

Link to comment
Share on other sites

Silniczki nawiewów demontuje się też T20 - ogólnie T20 bardzo się przydaje w VC :)

dokładnie, jak zakładałem car audio to pół VC rozkręciłem jednym śrubokrętem T20...warto kupić T20 !!! :D

EOT

Edited by rafix1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam i przepraszam że się nie przywitałem, ale czy ktoś może mi podpowiedzieć co jest przyczyną że wentylator chodzi tylko na ostatnim biegu ??? co mogę zrobić by przywrócić pozostałe , pozdrawiam i dziekuje.

mam OV-C z 2004, 1.9 CDTI

Link to comment
Share on other sites

co jest przyczyną że wentylator chodzi tylko na ostatnim biegu ???

nie wiem jak to jest rozwiązane w VC ale w VB takie zachowanie oznaczało uwalone rezystory dmuchawy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest pawelsm

czesc,

Wymienilem wczoraj silniczek zamykajacy obieg wewnetrzny bo stukal. Do odkrecania schowka potrzebny byl torx 20 do odkrecania silniczka torx 15 ..... duzo cierpliwosci i malutkich raczek (ktorych nie posiadalem) . Silniczek po wymatowaniu rozkrecilem (zatrzaski). Przyczyna stukania bylo ulamanie sie jednego zabka z kola zebatego. W srodku wszystkie czesci mechaniczne z plastiku. Wydaje sie ze lamanie sie zabka jest w vectrze czeste co sugeruje ze silnik powinnien wczesniej przerywac swoja prace.

pzdr Pawel

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

odgrzeje trochę kotleta :D

mam podobny problem czasami przy zgaszonym silniku słychać jakieś terkotanie przy schowku no i trochę popiskuje wentylator na 3 biegu

same piski to pewnie kwestia wyczyszczenia silnika i całej dmuchawy ale co z tym terkotaniem przy zgaszonym silniku strasznie mnie to irytuje :klaps:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisał, przyczyną terkotania jest ułamany ząbek kółka zębatego :) silniczka od obiegu zamkniętego. Trochę zabawy z rozbieraniem. Ja poradziłem sobie z terkotaniem poprzez przekręcenie tego kółka zębatego (nie pamiętam czy o 90 czy 180 stopni). Robiłem to w zeszłym roku, jak na razie cisza.

Edited by wojkor
Link to comment
Share on other sites

Ja w miejsce 2 zabkow wstawilem ,wgrzalem szpilki,przypilowalem i na rok byl spokoj.Potem w innym miejscu dwa sie wylamaly,wiec znowu szpileczki i od tamtej pory mam spokoj i chodzi bezszelestnie.Jedynie co te swierszcze w silniku dmuchawy....ale to na wiosne bo teraz zimno.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP